skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Natryskovani : 130,SEDR, 265/265
-> fidelmc: Možná to říkáš naopak, kdyby ti otáčky nepadaly, máš to moc chudé. Pokud víš že máš všude 100% těsný sací trakt, pod svody i pod karburátorem, správně nastavenou hladinu (za tepla se škodovka startuje špatně - musí být přidaný plyn, máš to i v manuálu dokonce, tím to ochudíš vlastně), tak máš pravděpodobně špatně nastavený volnoběh. Volnoběh si nastav 800-900ot. šroubem vzduchu (ten nahoře větší), pak třeba 1,5 otočky vytoč ven šroub bohatosti, dále ten šrub znova utahuj a v momentě kdy začnou už jemně klesat otáčky, odšroubuj jej o 0,5 až 0,7 otočky zpátky ven a máš nastaveno, to je ověřená hodnota dobré lambdy dle toho mého inštrumentu AEM. Pokud by se ti otáčky zvýšily nad 1000ot. díky novému nastavení šroubu bohatosti. Zase začni znova, nejdříve si nastav otáčky šroubem vzduchu a zase zkus pomalu dotahovat šroub bohatosti, jakmile změní motor zvuk a začnou klesat otáčky, odšroubuj jej o půl otočky zpět, tak aby motor měl klidný pravidelný chod, hotovo. Pokud jej nemá a motor se jakoby škube, je problém ještě jinde, např. špatně nastvené klapky v karb., předstih, kontakty opálený, svíčky,...
-> Vrba: covece to asi mam a taky nevim, jak mi pan Kratochvil seridil klapky(na doraz). Ten volnobeh, kdyz vychazim ze zakladni polohy sroubku vzduch/benzin , tak vzduchem seridim otacky na +- 800 a benzin tak, aby po vytoceni motoru cca na 3000ot a naslednem uvolneni tahla plynu, nepadaly otacky pozvolna (priliz bohata smes) ale rychle. Nevim jak jinak no :(
-> fidelmc: nemas blbe serizenej volnobeh?
-> fidelmc:
A nevíš co ti leze z vejfuku? Jestli to třeba černě zahulí nebo tak něco?
A nevíš co ti leze z vejfuku? Jestli to třeba černě zahulí nebo tak něco?
Tak uz nevim cim to muze byt, ale poad mi to dela neplechu, kdyz nekam prijedu-motor prohratej po 50km treba- vypnu motor- dam si cigo- startuju a hned to chcipne. Hladina ok, tak uz nevim co to je, musim to nastartovat s lehkym plynem , pak parkrat protocit a uz se drzi. Jo a jeste sytic, jakoby otacky houpaly +- 50. Na volnobeh ne, tak nevim, jestli to nekde prisava, nebo to muzou delat zvetseny kanaly :/ nevim
-> Urbi: Dik za radu .) , musime se sejit a ja musim pripravit vyfuk pro sondu .) Asi to bude zapotrebi doladit a asi hodne, postupem casu pocituji nerovnomerny zatah motoru. Kontroloval jsem tlaky ve valcich a vse ok 1,4 1,4 1,45 1,4 (mozna nejaka ta upsoukla chybicka pri mereni). po cca 1500km
-> fidelmc: To zní pěkně i to natryskování je správné.
Takze spocitana prumerna spotreba. Cestou zpet jsem to nsetril, s prevodovkou 4,44 , 3lidi+bagly 7 L. Spoko
Tak jsem jel trasu Praha- Spisske vlachy nejcasteji rychlosti 80km/h bez dalnice - 5,7L to je pekny ne?
Takze hladina byla nizka asi o 5 mm?
Trochu jsem upravil natryskovani Ekonostatu a to
Tr.paliva- 60@65
Tr.smesi- 95@100
Hlavni vzdisniky a trysky zatim nechavam na
1st 120 / 190
2st 140 / 140
Jsem zvedavej, jak to pojede
Jeste me zajima, co by se stalo, kdyz bych zvetsil vzdusniky a zaroven trysky treba o 0,05?????
Jinak mam pripraveny vz 140-150-160-173-185-190-1 95-200
tr 108-120-125-128-130-135-1 40-146-150
Jinak ikdyz mate orig.trysku a je na ni treba 160 neni problem aby dira byla 163 treba. Promeroval jsem je merkama po 0,01.
Trochu jsem upravil natryskovani Ekonostatu a to
Tr.paliva- 60@65
Tr.smesi- 95@100
Hlavni vzdisniky a trysky zatim nechavam na
1st 120 / 190
2st 140 / 140
Jsem zvedavej, jak to pojede
Jeste me zajima, co by se stalo, kdyz bych zvetsil vzdusniky a zaroven trysky treba o 0,05?????
Jinak mam pripraveny vz 140-150-160-173-185-190-1 95-200
tr 108-120-125-128-130-135-1 40-146-150
Jinak ikdyz mate orig.trysku a je na ni treba 160 neni problem aby dira byla 163 treba. Promeroval jsem je merkama po 0,01.
-> palinator: Premerim

-> fidelmc:
Nemáš nízkou hladinu?
Nemáš nízkou hladinu?
Tak mam natryskovano 1st 120/190 2st 140/140
Pri strednich otackach v zatezi to lehce pocukava a kdyz necham motor po jizde vypnuty 5-10min, neudrzi volnobeh, musim s plynem a udrzet ho 15s aby pak drzel volnobeh, nebo startovat s 1/4 sitice, barva svicek viz.
skoda-virt.cz/cz/.../1527 23-barva-svicek-posouzeni
Jeste zkontroluju nastaveni klapek, ale ty by mely byt ok. Ze by byla opravdu chuda smes?
1.Co se stane, kdyz dam na 1st 125/200 (teda ta 125 je 128- mereno merkama).
2.Kdyz zustanou vzdusniky serie a jen nasadim vetsi trysky?
3.Co zvetsit trysku smesi EKONOSTATU?
4. Co na to Tleskac?

Asi zkouset a zkouset co,
Pri strednich otackach v zatezi to lehce pocukava a kdyz necham motor po jizde vypnuty 5-10min, neudrzi volnobeh, musim s plynem a udrzet ho 15s aby pak drzel volnobeh, nebo startovat s 1/4 sitice, barva svicek viz.
skoda-virt.cz/cz/.../1527 23-barva-svicek-posouzeni
Jeste zkontroluju nastaveni klapek, ale ty by mely byt ok. Ze by byla opravdu chuda smes?
1.Co se stane, kdyz dam na 1st 125/200 (teda ta 125 je 128- mereno merkama).
2.Kdyz zustanou vzdusniky serie a jen nasadim vetsi trysky?
3.Co zvetsit trysku smesi EKONOSTATU?
4. Co na to Tleskac?

Asi zkouset a zkouset co,
-> fidelmc: Pro karb Sedr 130 :
1st.: tr.120/vz.190 až 200
2st.: tr.140/vz.140 až 150
Toto jsou dobré výchozí hodnoty pro následné jemnější doladění. Zapalování i přesné odladění karb. dle lambdy mohu zařídit : skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
1st.: tr.120/vz.190 až 200
2st.: tr.140/vz.140 až 150
Toto jsou dobré výchozí hodnoty pro následné jemnější doladění. Zapalování i přesné odladění karb. dle lambdy mohu zařídit : skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
-> ADOS: Pisu MOZNA ho to dusi ty vtipnej, verim ze vyfuk co je urceny pro 110R asi nebude to prave pro 130. Ale to je ted jedno, Radeji bych vedel, kdo s jakym natryskovanim jezdi v podobnym motoru
1.st:120/180(5)
2.st:145/160
2.st:145/160
-> m8rinek: Viacmenej ani nie.
Aj keď vraj ho ten výfuk dusí.


-> ADOS: a bez výfuku to jako bude fungovat správně? :D
Jako diky, ale radeji bych radu od cloveka, ktery ma zkusenosti se stejnym, ci podobnym motorem. Na zakladni otryskovani to nejede plynule, nebo by melo?
Základné natryskovanie pre 130 Jikov 32 SEDR. 

No, urcite vyfuk motor nedusi kolem 2500-3000ot/min to nebude vyfukem, hlavne natryskovani potrebuju
fidelmc 26.06.12 15:12:41 napsal:
Vyfuk zatim erkovy, mozna ho to dusi. Tak vyskúšaj bez výfuku. Neboj, nerobí to taký rachot ako sa môže zdať.
Vyfuk zatim erkovy, mozna ho to dusi. Tak vyskúšaj bez výfuku. Neboj, nerobí to taký rachot ako sa môže zdať.

Zdarec, asi se to tu uz probiralo, ale konkretne mi jde o tento motor 130.
Klika, pisty Fa 136.
Snizeny blok, hlava- KP 10,3
Hlava 5ti kanal,saci kanaly cca 30 :( asi moc. Ventily felda 7mm.
Rozdelovac, kontaktni s charakteristikou 50kW fa. SEDR 130 novy. 6mm pertinax pod karbecem. Vyfuk zatim erkovy, mozna ho to dusi. Zatim se motor zajizdi na standartnim otryskovani SEDRU (karbec je novy, i tak probehla kontrola a ocista) ale nema dobre prechody a treba pri ustalene rychlosti do mirneho kopce lehce pocukava/houpe. V plne zatezi jsem to nezkousel, je na to moc mladej :) cca 50km najeto. Predstih mi p Cepek rekl od 7 do 20 (musel bych na valce) zatim mam 7-8°. Ventil vule mam ok. Co myslite od ceho se odrazit ,ako zakladni natryskovani
Klika, pisty Fa 136.
Snizeny blok, hlava- KP 10,3
Hlava 5ti kanal,saci kanaly cca 30 :( asi moc. Ventily felda 7mm.
Rozdelovac, kontaktni s charakteristikou 50kW fa. SEDR 130 novy. 6mm pertinax pod karbecem. Vyfuk zatim erkovy, mozna ho to dusi. Zatim se motor zajizdi na standartnim otryskovani SEDRU (karbec je novy, i tak probehla kontrola a ocista) ale nema dobre prechody a treba pri ustalene rychlosti do mirneho kopce lehce pocukava/houpe. V plne zatezi jsem to nezkousel, je na to moc mladej :) cca 50km najeto. Predstih mi p Cepek rekl od 7 do 20 (musel bych na valce) zatim mam 7-8°. Ventil vule mam ok. Co myslite od ceho se odrazit ,ako zakladni natryskovani