skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
karburátor 130 za 120ls
14:33:18
02.06.2012
02.06.2012
Petr Urban
-> mereksk: Právěže ani ne bohatejší :D Spiše naopak na prní stupeň. Jen druhý stupeň obohatit.
21:06:35
01.06.2012
01.06.2012
mereksk
Urbi viem , zle som to napísal. Je mi jasne že pre dif 20 bude potrebné iné osadenie ako pre dif22. Myslel som že ak ten 120ls osadím ináč - bohatšie.
19:12:30
31.05.2012
31.05.2012
palinator
-> vhml:
Důvod?
Důvod?
18:19:56
31.05.2012
31.05.2012
Petr Urban
-> vhml: Tak všechno je v nastavení a v dobrém mech. stavu, těsnost sacího traktu všude atd...takže uživatelem a jeho nastavením a stavem karb.
-> mereksk: Nemůžeš mít 120 karbec natryskovaný jako 136 když máš jiný proměr difuzoru, to spolu prostě souvisí...objem vs. dif. vs. správné určení trysky. Myslím že na mém FEL. MPI ve škodovce sem jezdil an 120-kovým karb. trysky 108/140 a vzdušníky 190/140 a šlapalo to. Spotřeba velice good. Na zimu sem dával trysku 110 na první stupeň.
-> mereksk: Nemůžeš mít 120 karbec natryskovaný jako 136 když máš jiný proměr difuzoru, to spolu prostě souvisí...objem vs. dif. vs. správné určení trysky. Myslím že na mém FEL. MPI ve škodovce sem jezdil an 120-kovým karb. trysky 108/140 a vzdušníky 190/140 a šlapalo to. Spotřeba velice good. Na zimu sem dával trysku 110 na první stupeň.
17:19:37
31.05.2012
31.05.2012
vhml
-> palinator: cukání do 1500ot není chyba karburátoru ale uživatele...
15:22:49
31.05.2012
31.05.2012
ferrari
Urbi 31.05.12 08:46:54 napsal: Nevyhovoval by ti T613, jen si myslíš že anoTak ale ja som s týmto karbom odjazdil nejakú tú tisícku km a dal som s ním svoju maximálku 160 km/h. Proste vo vysokých otáčkach to šlo citeľne lepšie ako hocijaký iný SEDR/EDSR, ale prechody z nižších otáčok boli katastrofické, spotreba +- rovnaká, ako s SEDR130 (omerané, teda nielen pocit). Niekde som to aj písal skoda.panda.cz/forum/view
topic.php?f=19&t...
-> Urbi: hm na dif 22 osadenie 120/200...verím, že to máš overené, ale keď som mal 115/170, tak motor silne ťažkopádny a spotreba o liter vyššia = bolo to príliš bohaté.
No nič, každý musí poskúšať, tiež rôzne karby sú v rôznych stavoch, ale tvrdím, že voľba karburátora má zásadný vplyv.
-> Urbi: hm na dif 22 osadenie 120/200...verím, že to máš overené, ale keď som mal 115/170, tak motor silne ťažkopádny a spotreba o liter vyššia = bolo to príliš bohaté.
No nič, každý musí poskúšať, tiež rôzne karby sú v rôznych stavoch, ale tvrdím, že voľba karburátora má zásadný vplyv.
14:43:12
31.05.2012
31.05.2012
mereksk
Urbi takže podla teba by bolo lepšie tam dať nazad ten 120ls no ináč natryskovaní ako ten 136 ? Hľadám kompromis aby to ako tak išlo bez zakuckania v nízkych otáčkach no šlo to najvýkonnejšie z pomedzi 120ls 136 a pod. ? Len sa pýtam. Teraz mám 136 na 2st trochu bohatšie nastavení no momentálne ma obmedzuje rozdelovač
11:52:45
31.05.2012
31.05.2012
palinator
-> Urbi:
Na 742.12 je rozdíl mezi 20/24 a 22/24 poznat v otáčkách do 1500, kdy mě 22/24 s autem zacuká po přidání plynu. Ve vysokých otáčkách nemůžu porovnat, bo u toho 20/24 jsem měl zatuhlou 2. klapku a nevim jak otevírala. Možná kdybych dal 115 trysku (mám 112 jako 742.135) na první stupeň, že by se to odspoda chovalo líp, ale abych si zas nezved o litr vejš spotřebu.
Na 742.12 je rozdíl mezi 20/24 a 22/24 poznat v otáčkách do 1500, kdy mě 22/24 s autem zacuká po přidání plynu. Ve vysokých otáčkách nemůžu porovnat, bo u toho 20/24 jsem měl zatuhlou 2. klapku a nevim jak otevírala. Možná kdybych dal 115 trysku (mám 112 jako 742.135) na první stupeň, že by se to odspoda chovalo líp, ale abych si zas nezved o litr vejš spotřebu.
08:46:54
31.05.2012
31.05.2012
Petr Urban
-> mereksk: Přesně jak říkáš, kultivovanost chodu je lepší a kdyby si přetryskoval druhý stupeň jelo by to dobře i do kopce!
-> ferrari: Nevyhovoval by ti T613, jen si myslíš že ano Tvé + - stejné je opravdu úplně jiné SEDR 130 vs. T613 - nemůžeš nechat v originálím osazení ani náhodou pokud chceš dosáhnout podobného stechiometrického poměru jeko s originálním SEDR 130, i když to přetryskuješ a naladíš, stejně to nebude mít žádný přínos! Výkon se neškrtí na difuzorech, ale v sacím traktu a hlavě! Několikrát vyzkoušeno, potvrzeno. Protože Tatra karb. má větší difuzory a možná i větší ekonstat, může se subjektivně zdát že na méně plynu to jede lépe, ale to je jen větším difuzorem prvního stupně, takže není potřeba tolik šlapat na plyn, aby byl průtok docela velký. Samozřejmě je větší i druhý a ten se musí obohatit dost na trysce jinak si to nestrhává dostatečně paliva. Dej na SEDR130 trysky 120,145, vzdušníky 200,140 a na 99% ti řeknu že ho výkonostně T613 nepředčí !
-> ferrari: Nevyhovoval by ti T613, jen si myslíš že ano Tvé + - stejné je opravdu úplně jiné SEDR 130 vs. T613 - nemůžeš nechat v originálím osazení ani náhodou pokud chceš dosáhnout podobného stechiometrického poměru jeko s originálním SEDR 130, i když to přetryskuješ a naladíš, stejně to nebude mít žádný přínos! Výkon se neškrtí na difuzorech, ale v sacím traktu a hlavě! Několikrát vyzkoušeno, potvrzeno. Protože Tatra karb. má větší difuzory a možná i větší ekonstat, může se subjektivně zdát že na méně plynu to jede lépe, ale to je jen větším difuzorem prvního stupně, takže není potřeba tolik šlapat na plyn, aby byl průtok docela velký. Samozřejmě je větší i druhý a ten se musí obohatit dost na trysce jinak si to nestrhává dostatečně paliva. Dej na SEDR130 trysky 120,145, vzdušníky 200,140 a na 99% ti řeknu že ho výkonostně T613 nepředčí !
07:24:39
31.05.2012
31.05.2012
mereksk
Tak samozrejme neskúšal som nahadzovať 5 karburátorov tohto typu 5 karburátorov onoho typu. Ani som neupravoval osadenie trysiek,vzdušníkov ... No môj dojem bol že zo 120ls karbom sa po meste jazdilo lepšie fungovalo to kultivovanejšie do možno 3000 ot. no napr mimo mesto to nešlo až tak vytočiť a celkovo to bolo napríklad do kopca jemne slabšie tj. tam kde som ináč na trojke šiel do kopca max 90 km/h sa na karburátore 136 dalo ísť 95-100km/h ale zas v meste to pri jadze v nízkych otáčkach bolo menej kultivované. Ale ako píšem nemuselo to byť tipom karburátora ale ich stavom.
06:09:03
31.05.2012
31.05.2012
ferrari
-> Urbi: tak ale na porovnanie by malo stačiť sériové osadenie, predsa by malo zabezpečovať +- rovnaký stechiometrický pomer.
-> john simple: vidíš, a mne to pri normálnom jazdení papalo normálne, toľko, šo aj EDSR120 (teda +- SEDR130).
-> Urbi: ja som karby onoho času porovnával na motore Š120 a tam EDSR120+SEDR130 boli výrazne lepšie, ako SEDR120, spotreba +- rovnaká.
-> Urbi: SEDR T613 by mi vyhovoval najlepšie, akurát hej, tie tuto niekoľkokrát rozoberané hrozné prechody.
-> john simple: vidíš, a mne to pri normálnom jazdení papalo normálne, toľko, šo aj EDSR120 (teda +- SEDR130).
-> Urbi: ja som karby onoho času porovnával na motore Š120 a tam EDSR120+SEDR130 boli výrazne lepšie, ako SEDR120, spotreba +- rovnaká.
-> Urbi: SEDR T613 by mi vyhovoval najlepšie, akurát hej, tie tuto niekoľkokrát rozoberané hrozné prechody.
05:42:54
31.05.2012
31.05.2012
john simple
T613 jsem měl na 130 a ted na 781.135 a akorát to žere jak sviňa
23:37:07
30.05.2012
30.05.2012
Petr Urban
-> ochoda: Mám odzkoušeny všechny Sedry na motoru typu favorit felicie ve škodovce, při správném nastavení trysek a vzdušníků jsou rozdíly zanedbatelné, ba nepoznatelné. S karburátorem T613 jede auto na plný výkon absolutně totožně jako ze SEDR 130, to co škrtí nejsou difuzory v karburátorech, ale konstrukce sacího traktu a hlavy, několikrát odzkoušeno a potvrtzeno. T613 dokonce s tryskami 130 a 160 na druhém stupni, auto 1400ccm jelo absolutně stejně jako 130, navíc ještě s problémy v přechodových režimech v nejnižších ot. Testování v kooperaci s členem Vrba, který má úpravu hlavy slušnou a stejně není znát rozdíl mezi T613 a SEDR 130, pokud nastavíte stejně směs. Když dáváte karb z většími dif.,je potřeba výrazně zvětšit trysky, protože proud vzduchu jde větším průřezem a nestrhává si tolik paliva, je potřeba zvětšit trysky. Osobně jsem měl na motoru fel. ve škodovce karburaci S120 v dobrém stavu správně natryskovanou pro daný objem, posléze S130 a rozdil pokud tam je, je neznatelný. Pokud mi někdo bude ještě stále tvrdit ze karb. T613 jede lip, bud neumí spravně natryskovat obe karburace na stejnou bohatost aby to uměl objektivně posoudit, nebo došlo k sebeklamu. Člověk si předem myslí že to musí být lepší až tomu sám uvěří, přitom to nemusí být absolutně pravda a ještě si to pak nechce přiznat.
21:47:00
30.05.2012
30.05.2012
ochoda
-> ferrari: ajo promin 130kovej ma 22/24 vid? ... ted sem si prines LEKRa vyčistim namontuju :) uvidime, ted 120LS sem sundal na vkarecu a soupl ho na auto, prvni komora zahujděná ja dyby jezdil na naftu
21:08:50
30.05.2012
30.05.2012
ferrari
Tak menší je len difúzor prvej komory, druhý je identický. Vravím, ja mám origo osadený SEDR105 a na Favo motore je to OK. Výkonovo bol najlepší SEDR T613, ale len od 4000 ot.
20:53:54
30.05.2012
30.05.2012
ochoda
-> ferrari: ja sem si rikal ze to bude blbost ze by ta smes byla pak asi spatna kdys sou mensi ty difuzory :)
20:46:27
30.05.2012
30.05.2012
ferrari
mereksk 30.05.12 17:54:51 napsal: Ale záleží v akom
stave je karburátor.Presne tak..ale inak, SEDR120 s difúzormi 20/24 je na motor Favo naozaj slabší...ale ja mám napr teraz SEDR105 v origo osadení a je to subjedktívne lepšie, ako SEDR130, ale to je hl. stavom...na výmenu vzdušníkov a trysiek 1. komory ba som zabudol, osadenie je podľa difúzora.
stave je karburátor.Presne tak..ale inak, SEDR120 s difúzormi 20/24 je na motor Favo naozaj slabší...ale ja mám napr teraz SEDR105 v origo osadení a je to subjedktívne lepšie, ako SEDR130, ale to je hl. stavom...na výmenu vzdušníkov a trysiek 1. komory ba som zabudol, osadenie je podľa difúzora.
20:29:01
30.05.2012
30.05.2012
ochoda
takze je to celkem fuk, vecinu casu jezdim stejne max 3500 jak starej deda, pred chvili sem ho byl skouset a docela to s nim de aj nad 4000 , ale s tim 22.24dif to jelo líp, jeste me tak napadá, co kdybych prehodil ze 130 na 120ls vzdusniky a trysky? blbost, stejne to asi prekucham na Lekr a bude :)
17:54:51
30.05.2012
30.05.2012
mereksk
Na motore š 136 som mal karbec zo 120ls po výmene za karbec 136 z dif 22.24 to šlo viac do otáčok a celkovo trochu živšie. Ale záleží v akom stave je karburátor. Ak máš vybehaný a rozladení karburátor 136 a dáš tam zachovalí karbec 120ls tak rozdiel ani nemusíš pocítiť ba dokonca presné opační efekt a to že s tím 120ls to pôjde lepšie. Jednoducho záleží od stavu no tiež do toho kecá zapaľovanie ak ho máš nastavené na hovno nepôjde to dobre ani z jedným karburátorom.
17:39:28
30.05.2012
30.05.2012
ochoda
ahoj mel bych otazku, mel sem karbec asi 130kovej SEDR a protoze se mi na nem neco rozbilo a motor s nim nechce bezet dal sem na favo motor sedr 120LS, je nakej zasadni pokles vykonu nebo tak neco? pocitove mi to nepride ale treba jesi to nekdou neskousel, nebo skuste napsat nakej vas nazor a jesi to treba taky tak mate dik .... hledal sem, mozna blbe ale nenasel