skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg Brc At90p
Viete niekto poradit zapojenie spinaca ktory je dodavany s tymto brc splynovacom - ma 6 vodicovy konektor, zn. Lovato m198.
uz som sa tesil, ze som to s uspechom rozchodil...
Ten elektromagnet som teda odpojil a klucikom sa ovlada iba solenoid, ktory je este pred reduktorom. Za studena som na dve sekundy otvoril elektromagnet na reduktore o ktorom som si myslel, ze je to obohacovanie, dost vyrazne bolo pocut, ako to tam fuklo a krasne som nastartoval. Volnobeh drzim tak ako na benzine a jazdi to na pocudovanie vemi dobre, ak to porovnavam so starym reduktorom a domacim nastavenim.
Najhorsie na tom teraz je, ze to teda tak zapojene byt nema a ten elektromagnet ma drzat otvoreny prefuk? Ked som to skusal, tak som si to krasne prechlastal a motor opakovane zastavil.
Ten elektromagnet som teda odpojil a klucikom sa ovlada iba solenoid, ktory je este pred reduktorom. Za studena som na dve sekundy otvoril elektromagnet na reduktore o ktorom som si myslel, ze je to obohacovanie, dost vyrazne bolo pocut, ako to tam fuklo a krasne som nastartoval. Volnobeh drzim tak ako na benzine a jazdi to na pocudovanie vemi dobre, ak to porovnavam so starym reduktorom a domacim nastavenim.
Najhorsie na tom teraz je, ze to teda tak zapojene byt nema a ten elektromagnet ma drzat otvoreny prefuk? Ked som to skusal, tak som si to krasne prechlastal a motor opakovane zastavil.
-> miso251SK: Teď si vlastně uvědomuje, že BRC nemá ten "předvstřik" plynu. Ten tvůj elektromagnet je skutečně ventil, kterej uzavírá výstup z reduktoru do mixeru (nebo odpojovač, řekněme). čili tebou popisovaný zapojení elektromagnetu je OK. Elektromagnetickej "sytič" mají Lovato a jeho klony (lovtec, Zavolli).
Ano, některý typy, třeba AT90E (pro bmm) mají ještě šroub obtoku ventilu 2. stupně pro jemný nastavení volnoběhu. Ale i tam platí, že volnoběh na LPG rovná se nebo je nižší, než volnoběh benzínu. Pokud šlo i tím starším reduktorem nastavit vyšší volnoběh na lpg, než na benzín, něco bylo prostě špatně, ale ne s reduktorem. Reduktor umožňuje POUZE regulovat množství lpg do sání, ale otáčky volnoběhu určuje zákl. poloha škrtící klapky a případně nastavení jejího obtoku tj. volnoběžnej systém karburátoru. Sebevětší přísun lpg volnoběh nezvedne, pokud chybí vzduch do směsi. Jakákoliv netěsnost v sání dost významně ovlivňuje volnoběh LPG. A naopak závady karburátoru typu přiucpaných trysek na plg nemá takovej vliv na lpg.
Ano, některý typy, třeba AT90E (pro bmm) mají ještě šroub obtoku ventilu 2. stupně pro jemný nastavení volnoběhu. Ale i tam platí, že volnoběh na LPG rovná se nebo je nižší, než volnoběh benzínu. Pokud šlo i tím starším reduktorem nastavit vyšší volnoběh na lpg, než na benzín, něco bylo prostě špatně, ale ne s reduktorem. Reduktor umožňuje POUZE regulovat množství lpg do sání, ale otáčky volnoběhu určuje zákl. poloha škrtící klapky a případně nastavení jejího obtoku tj. volnoběžnej systém karburátoru. Sebevětší přísun lpg volnoběh nezvedne, pokud chybí vzduch do směsi. Jakákoliv netěsnost v sání dost významně ovlivňuje volnoběh LPG. A naopak závady karburátoru typu přiucpaných trysek na plg nemá takovej vliv na lpg.
moj predchodzi reduktor mal taku zvlastnu vec. Ovladanie solenoidu spolu s ovladanim toho elektromagnetu bolo zapojene paralelne, takze akonahle som prepol na plyn, otvorili sa oba ventily. Preto som nevedel, ci je to system obohacovania, alebo system odpajania volnobehu ako je na karburatore. Tlacitko na predvstreknutie som nemal zapojene vobec, nikdy tam ani nebol natiahnuty kabel. Teraz mi to zapojenie nefungovalo, ale uz budem vediet.
Volnobeh na benzin je +- rovnaky, ale kedze na benzin nejazdim, je mi to jedno. Predosly reduktor mal osobitne nastavovanie bohatosti zmesy a nastavenie volnobehu, preto sa mi asi dalo pekne uregulovat 1000ot na volnobeh
Volnobeh na benzin je +- rovnaky, ale kedze na benzin nejazdim, je mi to jedno. Predosly reduktor mal osobitne nastavovanie bohatosti zmesy a nastavenie volnobehu, preto sa mi asi dalo pekne uregulovat 1000ot na volnobeh
-> miso251SK: elektromagnet umoznuje nuceny ootevreni ventilu 2. Stupne reduktoru, diky kterymu se pred startem dostane troska plynu do sani a zlepsuje startovatelnost. Nic jako sytic lpg z principu nepotrebuje. Otacky volnobehu se prekvapive nastavujou volnobeznym systemem karburatoru. Proto vzdycky zduraznuju, ze karbec musi bejt v poradku a se spravne nastavenym volnobehem. Pokud nejde pri hledani vrcholu otacek na reduktoru nastavit stejne otacky jako na benzin, je neco spatne (netesnost airboxu, mixeru.....) Lambda je optimalni pri maximu otacek volnobehu.
ten elektromagnet je sytic, alebo odpojovac volnobehu? A ako sa nastavuje volnobeh? lebo sa nedostanem vyssie ako na +-800 otacok bez svetiel. Mam tu podtlakovu hadicku napojenu do sacieho potrubia, nastavovacou skrutkou pod elektromagnetom mam naladeny cca vrchol otacok, pretoze aj zaskrutkovanim aj vyskrutkovanim sa uz iba znizuju.
Ked chcem odladit zmes aj pomocou farby plamena, tak to funguje rovnako ako pri benzine?
Ked chcem odladit zmes aj pomocou farby plamena, tak to funguje rovnako ako pri benzine?
Reduktor neni karbec. Zadny zakl. Nastaveni neexistuje. Vetsinou je potreba nastartovat motor naenzin, prepnout naplyn, snazit se udrzet otacky pootevrenlu klapkou karbu a za youcasnyho toceni sroubem bohatosti na reduktoru najit polohu, kde se udrzi volnobeh.
-> miso251SK: Na ten vývod zapoj podtlak od sacího potrubí.
Zdravim!
Po tom ako mi umrel stary reduktor, kupil som reduktor BRC AT90P (S120). Ocistil som ho a pripravil na montaz. Zakladnu montaz by som zvladol az na jednu vec. Neviem co mam napojit na maly natrubok z malej membranky pod plastovym krytom, ktory sa nachadza medzi privodom a odvodom vody. Druha vec je nejake zakladne nastavenie volnobehu a bohatosti. Snazil som sa najst nieco cez google ale asi som hladal zle, lebo som nic pouzitelne nenasiel. Vdaka za akukolvek radu
Po tom ako mi umrel stary reduktor, kupil som reduktor BRC AT90P (S120). Ocistil som ho a pripravil na montaz. Zakladnu montaz by som zvladol az na jednu vec. Neviem co mam napojit na maly natrubok z malej membranky pod plastovym krytom, ktory sa nachadza medzi privodom a odvodom vody. Druha vec je nejake zakladne nastavenie volnobehu a bohatosti. Snazil som sa najst nieco cez google ale asi som hladal zle, lebo som nic pouzitelne nenasiel. Vdaka za akukolvek radu