Detonuje aj pri 2´ predstihu= Vyriešené

prohledat
210 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 01.03.2012 do 02.09.2012, založil/a mereksk
řadit dle data
15:45:36
02.03.2012
afro100
-> Urbi: dík, viac ako 4500 tento motor aj tak nema cenu tocit, neukrmi mi to krmitko ...
upraveno 2x, naposled 02.03.2012 15:46:12
15:40:35
02.03.2012
Petr Urban
-> Markop: Taky možnost....že se tím snižuje možnost přetočení,ale myslím si že s tím při výrobě nepočítaly takle 3 ta křivka se nedá natahovat do nekonečna...protože odstředivá síla roste z mocninou na druhou,takže by si potřeboval hodně progresivní tu regulaci,která je trochu zajištěna tvarem závažíček které hýbou z prostřední osou, tak i tak jsem tohle zkoušel a rozdělovač který by reguloval až do nějakých 6-7 tis. ot. by musel mít obě pružinky ty nejtvrdší a do 3000-4000 tis. by předstih téměř stál jako základní,teprve pak by odstředivá síla byla dostatečnaá aby se pružinky začly dost roztahovat.
15:35:03
02.03.2012
Petr Urban
-> havlik: Díky zkusím je kontaktovat, pokud ale mají origo ETZ i origo rozdělovač, zřejmě si ve vys. ot. ubírají výkon aniž by o věděli, jako ten motor samozřejmě bude točit a pojede dobře i ve vys. ot., ale mohl by jet ještě líp kdyby si třeba aspon udržel svůj nejvyšší předstih, takle prostě klesá a s tím i výkon, to je můj názor, rád bych se nechal přesvědčit o opaku, aspon bych nemusel řešit nové zapalování.
15:28:53
02.03.2012
Petr Urban
-> Nepér: Perfektní to by mě pomohlo v rozhdování zda to koupit a jestli to zpoždění nemůže být jinde...např na cívce či snímači...máš hall z feldy ?



-> afro100: ETZ do 5000ot. ano, pro výkon nad 5000ot. NE.

-> minno: Chyba to je ! Ale možná už konstrukční ! Asi ani nepočítali že favority budeš chtít točit za 5000 ot. A říkám, zkus mi sehnat na někoho kontakt kdo s origo ETZ jezdí závody, to by mě zajímalo porefrovat s ním. Jednoznačně mi to auto jede líp s kontaktním, předstihy sem nastavil v 4500 ot. na oba stejně a to 35 st.,ale u bezkontaktu to pak jde dolů a tím i výkon.

-> palinator: Pro motory 105 a 120 jsou ty rozdělovače dobré pokud nejou opotřebené hlavně na regulaci, která by zasloužila poupavit po letech snad na každém rozdělovači. Ale pro jakýkoli motor s KP 9,5+ je lepší char. upravit, což komukoli nabízím že udělám.
upraveno 2x, naposled 07.03.2012 02:22:48
15:28:47
02.03.2012
Markop
Pánové, to s tím předstihem ve vysokých otáčkách u fáčka, není nic neobvyklého. Ptal jsem se na to svého zkušenějšího kolegy a ten mi můj úsudek potvrdil - je to způsobeno rozdělovačem.

ETZ má samozřejmě nějaké zpoždění a rozdělovač s tím počítá, jenže od určitých otáček jsou závažíčka odstředivé regulace úplně rozevřena a rozdělovač tedy od těchto otáček předstih nezvyšuje (pominu-li zásah podtlakové regulace a to hlavně při uvolnění pedálu akcelerace, kdy se předstih natahuje). A pokud se v krajních polohách závažíčka zasekávají a váznou, kvůli nedostatečnému přimazávání, je to ještě horší.

Takže právě proto se ve vysokých otáčkách předstih snižuje. Chtělo by to větší rozsah odstředivé regulace. V sérii je to jen do 13 - 15 stupně, tedy do max. 30 stupňů na klikovce. Dál už to dotahne jen podtlaková regulace, která dokáže přidat až 23 stupňů, jenže při otevřené klapce tak 7 - 10 st., víc ne.

Mám ale perverzní pocit, že je to tak schválně - motoru strměji klesá výkonová špička a snižuje se možnost jeho přetočení.
14:59:42
02.03.2012
darabos
-> Nepér: odkial beres signal?
14:54:23
02.03.2012
palinator
-> Urbi:

Na sériovej 742.12 je ta "univerzální" charakteristika taky nepříliš vhodná?
14:47:29
02.03.2012
minno
Podľa grafov sem:

skoda-virt.cz/cz/.../2874 -rozdily-regulaci-rozdelov acu



Ale predstih v otáčkach okolo 4500 (2000-2200 na rozdeľovači) u bezkontaktu mierne klesať má, takže to nie je "chyba", ale prirodzená vlastnosť. Zrejme to takto vykonštruovali a asi na to mali dôvod.
14:45:26
02.03.2012
Nepér
Až budu mít auto u sebe, vyzkouším, jak se chová Ignitech s jednou cívkou v otáčkách nad 4500. Nastavím třeba rovnou křivku 30° a kouknu, jestli to nebude ujíždět dolu.
14:44:12
02.03.2012
afro100
ako to tu tak citam .. nerobite mi radost :D



sa spytam, na seriovku fávo motor, pri obcasnom praseni ... ETZ ano ci nie?
14:27:33
02.03.2012
MOLSO
-> Urbi: no ved som sa s tým rozdelovačom natrápil 1 ladenie priebehu regulácie stroboskopom a laborovanie so strunkami a závažíčkami ... samozrejme nie tak profesionálne ako ty, ale charakteristiku erka to má 6



Mimochodom minulý rok na jarnom zraze som mal rozdelovač so zavarenou odstredivkou a natvrdo nastavených 10° 40 s vrbom sme si dali šprint, a vždy som ho dobehol po preradení a vo vyšších otáčkach mi stále utekal 3
13:44:54
02.03.2012
minno
-> Urbi: V Hanharte ma to bude stáť 2 tis. Kč. Takže vlastne len cena nového rozdeľovača. Ja mám motor 120L s KP 9,5:1, vačka sériová, takže tam teraz nič také špeciálne riešiť nepotrebujem.

Na tom linku čo si vložil nič nie je, len prázdna stránka Auto Kelly.

Ja ten predstih schválne pomerám a potom dám info. Teraz tam mám klasickú plechovú ETZ krabičku. Mám v zálohe ale ešte jednu Made in China - vyzerá ako tá novodobá výroba Škoda (čierny zaliaty nerozoberateľný plast), ale je to China. Prípadne to pomeriam aj na tejto jednotke.

No a čo sa týka ETZ a "závodníkov", tak Tuším aj Tuner 2 má ETZ bez úprav.



Osobne sa ladením rozdeľovačov veľmi nezaoberám, v podstate mi to stačilo tak ako to fungovalo na kontakte, s ETZ sa ešte musím pobaviť.
13:24:45
02.03.2012
Petr Urban
-> mereksk: Vem jakýkoli 120 rozdělovač bez vůlí a neboj se, otevři to boční víko a přituž ty packy dle mého obrázku, nandej a zkus.
13:23:37
02.03.2012
Petr Urban
-> minno: Kolik tě to bude stát u hanhartu ? Já bych ti takový rozdělovač udělal taky a ještě s lepší charakteristikou, ta char. z 120 rozdělovače není ideální pro žádný motor kde je KP větší jak 9,5, mám to odzkoušeno více než mnohokrát i u lidí kterým sem rozdělovače už dělal, je poteřba mít charakteristiku minimálně podle typu 880, k ostré vačce ještě jinou a uvidíš jak to pak půjde do otáček bez detonací ! Jestli budeš mít z hanhartu nový, jediná výhoda je přesnost a že je bez vůlí, ale char. bude špatně, pokud by si ji chtěl upravit a zmenšit rozsah regulace z 14-15st. na 10-11, který je potřeba k vačce 265-300 st. (samozřejmě různé char.) a upravit regulaci jak dle typu 880, tak ti to mohu udělat (mám všechny typy pružinek do pal potažmo hanhart rozdělovačů nové, celý rozdělovač bude perfektně vyčištěn, vymezeny vůle a namazán Shell vazelína a Mobil1 10w-40 olejem, zkrácený rozsah a char. regulace. a možnost upravit i podtlakovou na menší rozsah nebo ji zrušit úplně ! TOTO NABÍZÍM VŠEM NA JEKÉMKOLI PAL (potažmo Hannhart rozdělovači). Asi to už opravdu dám do nabídek členů. Ukaž mi aspon jednoho člověka který jezdí závody a má tam klasický bezkontakt Pal s klasickou ETZ Pal. Rád bych se se všemi takovými pobavil jak jim to šlape 3 Je možné že už na to někdo přišel jak problém vyřešit a třeba tato ETZ www.autokelly.cz/ už zpožděním trpět nebude, pokud za to zpoždění nemůže přímo snímání v rozdělovači, na tohle mi nikdo nedokáže odpovědět, zkusím znova apelovat na hanhart s odpovědí kterou sem nedostal, myslím že sami se tím ani nezabývali a jsem první kdo to chce vědět a řeší to 3 Říkám, dejte mi kontakt do zpráv na jakéhokoli závodníka co jezdí s bezkontaktem od palu závody, rád bych s ním o tom hodil řeč, případně mu udělal kontaktní rozdělovač, at to zkusí porovnat a možná se bude divit.





-> MOLSO: Jezdíš ten správný rozdělovač, neboj a na keci se vyser, Vrba jezdí podle některých předpotopní malý rozdělovač s erka a kdo s motorem složeným doma za pár šupů trhá prdel ostatním s většími upravami ? 3 Ještě jako vylepšení doporučuji sehnat cívku žigul i s kondíkem k ní, sice pak budeš častěj menit kontakty, ale také té jiskře pomůžeš 4



-> darabos: Přesně, jediné řešení je elektronika a všeci co mají ETZ by měly vozit min. náhradní cívečku do rozdělovače, ta se ničí často. Nejlí celý náhraní kontaktní systém 5
upraveno 1x, naposled 07.03.2012 02:24:35
12:54:30
02.03.2012
minno
-> darabos: tiež vozím sadu celého kontaktu odkedy mám ETZ3
12:52:15
02.03.2012
darabos
-> minno: teba mat v kufri zalozne kontaktne 1
12:44:10
02.03.2012
minno
-> Urbi: tak to je fakt sila. A to sa všade píše že ETZ lepšie ťahá hlavne vo vysokých otáčkach, kedy dáva lepšiu iskru. A nakoniec ba prd z toho. Čo z lepšej iskry, keď predstih je mimo. Myslíš ale že je to naozaj spôsobené elektronikou (krabičkou ETZ)? Pretože ja som teraz robil prestavbu z kontaktu na ETZ a je pravda, že sa mi zdá, akoby to šlo nejako divne (malý výkon?). Ale zatiaľ je to len subjektívny pocit, lebo skrz počasie a zlé cesty som to ešte nemal ako poriadne otestovať. Odstredivú aj podtlakovú reguláciu mám upravenú podľa kontaktného rozdeľovača. Predstih som meral stroboskopom ale pri vyšších ako 4000 otáčkach som to už nekontroloval, to je už za státia auta celkom hukot :) Ale pri tých 1000, 2000, 3000 otáčkach ten predstih tak nejako sedel podľa tabuliek. Je ale pravda, že tie tabuľkové predstihy majú dosť veľký rozptyl ("20-30 stupňov" :D), takže podľa tabuľky je to vlastne dobre aj vtedy, keď je to už zle.



Nechal som si ale teraz na zákazku v Hanharte vyrobiť bezkontaktný rozdeľovač s charakteristikou pre 120 motor, tak naň počkám a potom to nahodím, vyskúšam a porovnám.



Je ale zaujímavé, že bezkontakty jazdí veľa ľudí aj na upravených motoroch s ostrými vačkami, kedy ten motor treba viac točiť a že by sa niekto sťažoval na to, že vo vysokých otáčkach to nemá ťah, to počujem prvý krát



-> darabos: to je síce pravda, ale v prípade poruchy si v řiti :D
12:39:28
02.03.2012
MOLSO
-> mereksk: 120 a 136 rozdelovac je rovnaky s rovnakou charakteristikou aj s oznacenim (540 )4
12:34:39
02.03.2012
mereksk
Urbi : ešte k tej mojej veci, kedže dnes ani zajtra nebudem mať možnost to opraviť no jazdiť potrebujem nebolo by dobre vyskúšať aj keď reguláciou nie celkom vhodný rozdelovač z 120 ktorý je o dost menej vyhonení ako ten 136 ?
12:25:31
02.03.2012
darabos
ja som za programovatelne a je svaty pokoj 6
12:23:45
02.03.2012
MOLSO
-> Urbi: a mne sa vsetci smiali ze sa seriem s kontaktnym zapalkom a ze bezkontakt je lepsi a neviem co 3 nakoniec to to kontaktne zapalko bude vo vysokých lepšie ako bezkontakt ? 1
12:16:46
02.03.2012
Petr Urban
-> minno: Jo je ! Takže dle mě všichni co mají ETZ systém, jim to za 4500 ot. výrazně snižuje předstih....tudíž výrazně snižuje výkon, motor jde dál do otáček, ale už nemá výkonovou špičku, prostě se jen točí a v tom řevu si člověk myslí že to pořád jede dobře a ani neví jak by to jet mohlo dokud tam nedá něco jiného...bez vůlí přitužený kontaktní rozdělovač. Když sem dal zpátky kontaktní rozdělovač přitužený, tak motor ve středním pásmu nebyl tak živý,možná vlivem horší jiskry než s ETZ nebo jiné char. - křivky zapalovací než u typu 880, za to měl tento rozdělovač výkon i za 5000 ot. a opravdu znatelně lépe jel ve vys. ot., testováno na stejném úseku táhlý kopec na 3 a 4 stupen, motor šel s otáčkama do táhlého kopce pořád nahoru i za 5000ot. zatímco s ETZ šel do 4800 a konec....z toho usuzuji že výkonově šel motor dolů, logický můj závěr: šel dolů předstih pod 30 st., výkon taktéž. druhý závěr: pokud člověk chce opravdový výkon zapalovací soustavy asi nezbyde než se mrknout po elektronice a nejlépe dvě cívky nebo dovyřeší proč ETZ systém má zpoždění, tak i tak se indukční cívka v 6000ot. už nestíhá plně nabíjet...to mám od elektriky znalého, vlastně to musí zvládnout 12000 x za minutu, pokud to někdo z vás umí zpočítat jaký je tam úbytek napětí k svíčkám, např. proti otáčkám 3000 motoru, sem s tím, zajímá mě to.
upraveno 1x, naposled 02.03.2012 12:18:48
11:52:38
02.03.2012
minno
Zaujímavá diskusia6

-> Urbi 01.03.12 17:14:18: takže podľa teba je teda takýto problém na všetkých Favo ETZ zapalkách? Hm, je to teda čudné.
01:24:24
02.03.2012
Petr Urban
A jaktože takové věci neprovádí kontaktní zapalování, to jede uplně přesně klidně i v 6500 ot. to má pořád stejný předstih. Stejná otázka jak chybu vyřešit ? Vzít IMFsoft nebo Ignitech a dvě cívky ?
19:22:17
01.03.2012
darabos
-> COL: jasne, samozrejme mas pravdu :)
18:26:38
01.03.2012
COL
darabos 01.03.12 17:38:16 napsal: → COL: 13,8us 6

edit: na kluke




to se mi nejak nezda...

6000 ot/min je 100Hz tj. 36 000 st./s. tj. 1/36 ms = 27.8 us. Ty to mas nejak polovicni.
17:38:16
01.03.2012
darabos
-> COL: 13,8us 6



edit: na kluke
upraveno 1x, naposled 01.03.2012 17:40:19
17:34:21
01.03.2012
darabos
-> Urbi: Podla mna snimanie cievky a k tomu doba nabijania uz nepusti a to posuva casovanie. Pri 5500RPM je cas medzi signalmi cca 5,45ms, otazne je aka casova konstatna na nabijanie pri favo zapalovani. Mozno uz to nepusti, ale skor to snimanie. Moj nazor je taky.
17:27:56
01.03.2012
COL
-> Urbi:

asi za to bude moci zpozdeni toho zapalovani, ktere ma stale vetsi vliv (pocitano ve stupnich a z predstihu ukrajuje), ale musel bych se podivat do schematu, zda je tam prostor pro vznik zpozdeni odpovidajici velikosti....

jinak pri 6000ot/min odpovida 1stupen asi 30 mikrosekundam, pokud se nepletu.
17:22:30
01.03.2012
Janes94
-> Urbi: som zabudol poznamenat ze to nastavujem ze nastavim plynom 3000 otacok a nehybem snim a otacakm rozdelovacom do vtedy dokedy neda max otacok
17:14:18
01.03.2012
Petr Urban
-> minno: Jasný, měřím si všechno storboskopem ve všech otáčkách a hlavně teď řeším úplně jiný průser s ETZ, na který mi zatím neumí nikdo odpovědět,ani výrobce. S bezkontaktem favo naměřím v 4500ot. 34 st. ; v 5000 ot. už je to jen 31st a v 5500 ot. jen 28. Zkoušel sem tři různé ETZ, z toho jedna uplně nová, všechny ale provovýrobové, 2 různé rozdělovače,problém totožný na chlup. A teď kde je problém ? ve zpoždění ETZ nebo ve snímání a zpožduje se to na tom indukčním snímání v rozdělovači ?



-> mereksk: Minik03 má dobrou otázku s tím dza máš správnou směs, dej tomu někde po plynu do kopca, hned z vyřazení vypni moto, zastav a mrkni na svíčky...musí být bílo cihlové. Problém taky může být že tryska 115 první stupeň už nemusí díky vodnímu kameni a usazením mít zdaleka 115. Pokud máš 130 karburátor, zksu jej vyčistit a trysky 120/140.
17:10:21
01.03.2012
mereksk
-> Urbi: Veľmi pekne ďakujem za popis, dnes alebo zajtra ( ako mi čas dovolí ) si to najprv skúsim na inom rozdelovači a potom vitiahnem ten problemoví a pohrám sa z tím. Ešte raz vďaka.



Karbec mám natryskovaní správne. Benzínom to nieje tankujem na rôznych pumpách.
16:34:51
01.03.2012
Markop
-> Janes94: Takto se předzápal nenastavuje. Když už, tak ve zvýšených otáčkách (okolo 3000 ot/min), rozhodně ne při volnoběhu. A ani tehdy to nemusí být úplně OK.
16:19:30
01.03.2012
Minik03
-> mereksk: máš serizeny karburator a správné trysky?
16:00:56
01.03.2012
Nepér
-> Janes94: Tak to ti blahopřeji k základnímu předstihu 20-30° 3
15:52:33
01.03.2012
minno
-> Urbi 01.03.12 14:53:44: no len pozor na to, že Favo bezkontaktný rozdeľovač ma posunutú reguláciu o 3 stupne z dôvodu, že v krabičke ETZ dochádza k oneskoreniu časovania práve o tieto 3 stupne voči kontaktnému zapaľovaniu.
15:52:31
01.03.2012
Kočislav
Nemůže to být kvalitou benzínu? Zkoušel jsi tankovat i u jiných pump?
15:46:42
01.03.2012
Petr Urban
-> Janes94: No dobře to nerobíš, protože když točíš na volnoběh rozděovač doprava tak dlouho dokud nejsou otáčky maximální, tak tam bude tak 10-15 st. což pro další zvyšování otáček je moc a divím se že to nedetonuje (cvrlikání) nebo to neumíš rozpoznat.



-> mereksk: ještě vůle radiální zkus,převrtání dole v čepu neřeší problém tvůj(jen se nebude menit předstih když ubíráš a přidáváš) plyn, k té radiální... chyt osu bez palce zhora a zkus s ní doboku zahýbat, nesmí tam být téměř žádná nebo úplně maličká neznatelná. K těm pružinákm, strč mezi packu co drží pružinku a závaží plochý širší šrubovák a trochu to předepni vyhnutím šrubováku, pokud chceš vědět co to udělá na motoře, musís si to měřit stroboskopem nebo to rozebrat a aspon orientačně mrknout kdy která pružinka zabírá a kolik viz. foto, první obrázek ukazuje kde dat šrubák pro přitužení. Dá se to předepnout i bez rozdělávání rozdělovače bočních okýnkem které kryje pozinkovaný plech, stačí tam strčit dobrý šrubovák a trochu předepnout, těžko ti tady vysvětlím kolik trochu, protože je to o zkušenosti,prostě předepnout.
zvětšit Detonuje aj pri 2´ predstihu= Vyriešené - obrázek od Petr Urban vložen 01.03.2012 15:46:42
15:13:09
01.03.2012
mereksk
Vrba : dnes som skúsil dať - 5 výsledok ? detonovanie neprestalo a pridalo sa k tomu jemne cukanie a celkovo o poznanie horšie vozenie. Myslím že to bude tímy pružinami. Vôľu môžem odstrániť pretrvaním kolíka ktory na konci rozdelovača istí polohu nie ? Raz som to robil na rozdelovači z poriadnou vôlou a výsledok som nejako nepocítil. Kondík mám v nom nový CZ, palec nový, ramienko nové, víko nové takže by malo stačiť dať do kopy tie pružini - ale ako ?



Ak by som si to auto mohol nechať rád tam dám rozdelovač 880 no auto som nútení predať takže to chcem dať do kopy, problém je že auto nechce ísť viac ako 100 110 km/h a do kopca už duplom, začne vinechávať no neviem či je to tím rozdelovačom alebo budem musiet zhodiť karbec.
upraveno 1x, naposled 01.03.2012 15:15:22
14:53:44
01.03.2012
Petr Urban
Přesně jak říká Vrba či Molso. Zjisti stav rzdělovače....vůle axiální i radiální v uložení, ta hlavně musí být minimální naprosto a pak přituž obě pružinky které se časem unavují a vymačká se jejich uložení, už sem měl v rukách nespočet uplně vyhoněných rozdělovačů 120 které trpěly přesně těmito problémy detonování, chce to vztí rozdělovač bez vůlí a přitužit obě pružinky a to nemálo, tu slabší přituž více ! Rozdělovač 540 který se používá u 120-ky sám o sobě není regulací vhodný k motoru 136, fav.,fel. kde je kompres 9,5+ Tohle tehdejší konstruktéři zřejmě nedořešily nebo v rámci úspor ani řešit nechtěly, zajímavé je že u fav. motoru 50kw už se na to pamatovalo a je tam regulace pouze 10 st. místo 15 jak u kontaktů a je mnohem tužší s jinými pružinkami, což se hodí na jakýkoli motor s kompresí 9,5+ viz. skoda-virt.cz/cz/.../2874 -rozdily-regulaci-rozdelov acu Pokud by si takový ideálnější rozdělovač chtěl udělat z kontaktního i s vymezením axil. vůle,vyčištěním,výměnou pružinek,kontaktů,víčka,p alce,kondíku atd. není to problém. Pokud by kdokoli chtěl udělat rozdělovač např. i k ostré vačce, už sem jich několik s dobrými ohlasy stvořil, zatím nemám dost fotek abych si to dal do nabídek členů. Případně piště do zpráv.
upraveno 2x, naposled 01.03.2012 14:57:18
14:04:51
01.03.2012
Janes94
no ja som nastavoval predstih na zohratom motore za behu motora povolil som rozdelovac a otacal som ho smerom doprava do vtedy dokedy som nedosiahol max otacok zakrutim a mam pokoj dobre starty motor taha dobre + spotreba ok no nwm ci ti takto dobre radim nwm ci sam to tak dobre robim xD
upraveno 1x, naposled 01.03.2012 14:09:56
13:32:22
01.03.2012
Vrba
-> Labros: předpis v servisní knížce Rapid 136,mimojiné. Ono stejně pokud se nejezdí na předepsané palivo,tak jsou tyhle veškerý čísla úplně k ničemu a musí se to přeseřídit na jiné hodnoty.
upraveno 1x, naposled 01.03.2012 13:39:59
13:30:03
01.03.2012
Labros
těch 0 stupňů pro 136 je odkud? 9 a za jakých podmínek?
13:14:35
01.03.2012
Vrba
-> mereksk: Pukud vím,tak je předepsaný předstih pro 136 0 stupnů při použití 96oct. benzínu.Pokud jezdíš benzin 95,musíš jít ješte níž nez 0 stupnů.O tolik až to detonovat přestane. Další hledisko je stav rozdělovače po 20ti letech. Pak to může přestat detonovat klidně až při -5 stupních z.p.
upraveno 1x, naposled 01.03.2012 13:16:15
11:58:21
01.03.2012
minno
-> mereksk: rozdeľovač by mal byť na eMku rovnaký 120-136, iný je len na 105ke.
11:47:53
01.03.2012
mereksk
Každopádne musím dokončiť stroboskop potom budem vediet ako su na tom rozvody, ako to reguluje predstih - možnosť doladiť. A nastaviť voľu ventilov radšej tiež skúsim ktovie kedy to na tom motore niekto robil. Takže po vašich odpovediach aspoň viem ktorým smerom sa uberať , tušil som to no nebol som si istí či by bol rozdeľovač schopný urobiť takú paseku takže ho vytiahnem von a skúsim sa z tim pohrať . Mimochodom keby som skúšobne hodil na ten motor rozdeľovač so 120tky ? Kým dám do kopy ten pôvodny alebo je 120tkový nevhodný ?
upraveno 1x, naposled 01.03.2012 11:49:10
11:14:33
01.03.2012
Petr Volfik
-> mereksk: A jak jsou na tom rozvody? (Nebo spíš teda rozvod) Koukni na vůle ventilů tim nic nezkazíš ale nejspíš taky nic neopravíš.8
10:25:38
01.03.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
Ti rikam, pohraj si s pruzinkama. Nevim jak to chces doladit tocenim rozdelovace. Ta regulace to proste nezvlada a musis ji poladit.
10:13:51
01.03.2012
mereksk
Predstih som nastavoval už asi 30x od š 105,120,120ls. do 136. Otec ma to stihol naučiť,aj mechanici..... Používam k zisteniu iskri el.merak ktorý je tiež schopný zobraziť uhol zopnutia kontaktov počas chodu motora tam mám niečo okolo 53 stupňov ( nepresnosť meraku +/- )



V najhoršom dokončím stroboskop ktorý už len treba skompletizovať a dozviem sa viac.
upraveno 1x, naposled 01.03.2012 10:15:18
Extreme Tyres