skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vačka z Rka
prohledat
44 příspěvků (zobrazeno 1 až 44) od 07.02.2012 do 03.03.2012, založil/a srnka - zrušená registrace
-> AZmotor: Pružiny k této vačce netřeba, zeptej se výrobce. To by je k tomu nabízel když by ti prodával vačku. Tato vačka ma vrchol výkonu kolem 6000 ot., když budeš řadit klidně kolem 6,5 pořád ventilové pružiny na 50kw fel. hlavě bez problémů stíhají, jak kuželové, tak válcové. Pokud KP 10,5-10,8 , klidně stačí normální N95,větší KP bych ani nedával, není to výonově znatelné, pouze nutnost dražšího paliva a dukladnější nstavení skrz možnost detomací což ve výsledku může přinést více škody. Samozřejmě motor musí být vhodně natryskován a rozdělovač upraven k jakémukoli KP s takovou vačkou.
-> srnka: to je dobrá vačka, mel jsem ji nejaky cas ve dvou motorech, ale je dobré k ní pořídit i vhodné pružiny, má velké zdvihy a od 6tisíc to se seriovými neni ono, ani nevim jestli na těch seriích vůbec vycházela dostatečná mezera mezi závity při plném zdvihu vačky... myslím že buď velmi těsně nebo ne.
Jinak do mestkeho motoru rozhodne ne, od spodu to moc nejede. je potřeba vysoký KP, na ten je potřeba 100oktan a ten je drahý
Jinak do mestkeho motoru rozhodne ne, od spodu to moc nejede. je potřeba vysoký KP, na ten je potřeba 100oktan a ten je drahý

-> Dušan: Přesně tak
-> srnka: Dobrá vačka, taky ji ted budu brát, ale pořádně nakrm karbec, chudá směs je zlo pro píst,detonace,přehřívání, cukání, aspon trysky 120/145 :)

-> srnka: Dobrá vačka, taky ji ted budu brát, ale pořádně nakrm karbec, chudá směs je zlo pro píst,detonace,přehřívání, cukání, aspon trysky 120/145 :)
-> Marra: jak by ? pojede to konecne aspon trochu normalne 

-> srnka: tak potom poreferuj, jak to chodí
tak nakoniec som sa rozhodol pre vacku 278/270 od Chovanca (engitecu)

-> Vrba: tak tak
-> srnka: Zháňaj vačku 260/260 budeš spokojný, cenovo okolo 70-90 eur za prebrus, to ešte ako tak naladíš na zbytok motora bez nejakých veľkých úprav. Tém o vačkách je tu dosť... študuj
-> vhml: No kdysi jsem studoval ty tabulky časování tech sériových vaček a všechno je to +- stejné.Ono nejvíc chyb se vždycky naseká v tom finálním seřízení.Pak tady vznikají bludy o nevhodných vačkách,pístech z blata a o motorářích,kteří tyhle Bčkový díly nabízí a další fámy.Vždycky je to snažší svézt na nečí neschopnost ,než si přiznat svoji chybu nebo neznalost.
-> Vrba: spis to bude o tom, ze ta bmm je jinak nacasovana, napriklad ma vetsi prekryti a nikdo uz nedoladi pro tohle zbytek zapalovani, karbu atd.
-> srnka: Osobně by mi to nestálo za tu práci měnit sériovou vačku za vačku z erka.V podstatě toho získáš moc málo aby to vykompenzovalo náklady na výmenu vačky a přeseřízení motoru.Kdysi to kamarád podstoupil a přínos žádný.Mnohem víc zístáš tím,že se pokusíš stávájící motor co nejlépe seřídit a třeba adekvátně upravit už ze série nevhodnej rozdělovač a nebo poupravit motor na sání nebo výfuku.Prostou výměnou vačky za stoletou vyběhanou erkovou nezískáš nic.Navíc riskuješ že to R vačka vůbec být nemusí,protože je po letech na první pohled stejná jak všechny ostatní kilovské.
-> darklord: Proč by měla mít jiné časování pro karbec a pro vstrik.U te vacky jde vzdycky o to,aby se ten motor co nejlíp naplnil vzduchem.A jakym způsobem k tomu vzduchu přimícháš palivo už je uplně jedno.
No ja poreferujem, ak vymením túto moju 254/254 za ME 265/260 (či ako to je)...som aj ja hrozne zvedavý, čo to bude...lebo ja mám problém s prechodmi stále, aj keď vďake SEDR105 už je to lepšie, ale zas chýba trochu ťah....
-> darklord: Nějaké menší problémy s jízdou pod částečným zatížením mám také zkušenosti na motoře fel. 136M (254 vačka)...poškubávání,nero
vnoměrný chod...částečně vyřeno větší tryskou a jinak nastaveným rozdělovačem na pružinkách vevnitř, ale jakmile dám plný plyn, jede to od 2500 dost schopně až do 5500, tam to umírá rychle, dál točit už je zbytečné. Já sem tedy spíše pro tu 254 a nejlépe koupit 265 či 280 a je pokoj 

-> darklord: Já právě už mám půl roku rozhodnuto. Ale termín ostré zkoušky mi tenhle měsíc překazil mráz, takže praktickou zkušenost stále nemám.
Ale v podstatě k čemu. Při naprosto obyčejné konfiguraci 742.136 složeného s novou pístní sadou a vložkami, slícovanou hlavou -0,2, zcela novým SEDRem 3223 v origo natryskování, rozdělovačem xxx.540 a vačkou 254/254.
Ale v podstatě k čemu. Při naprosto obyčejné konfiguraci 742.136 složeného s novou pístní sadou a vložkami, slícovanou hlavou -0,2, zcela novým SEDRem 3223 v origo natryskování, rozdělovačem xxx.540 a vačkou 254/254.
-> Hurdis: no konkretne pri tychto vackach je to asi uplne jedno vzhladom na vyrobne tolerancie vsetkych suciastok motoru a nastavovaciu toleranciu zapalovania s karburatorom
. Ale vseobecne plati ze vacka pre vstrekovanie ma inak nastevene casovanie ako rovnaka vacka pre karbec.
Ale mne osobne sa zdalo ze SEDR isiel lepsie s 247/247 ako s 254/254. Co sa tyka zatahu boli na tom asi rovnako, ale 247 mala lepsie prechody a jazdu na ciastocne zatazenie. Na formane som jazdil len obyc seriovu 240/230 verzus 254/254 a ta 254 sa chovala lepsie ako v skodovke so SEDRom. Ono by to asi chcelo zobrat jeden motor a prebrzdit na nom vsetky vacky aby sme boli mudrejsi, pretoze takto to kazdemu jazdi uplne inak

Ale mne osobne sa zdalo ze SEDR isiel lepsie s 247/247 ako s 254/254. Co sa tyka zatahu boli na tom asi rovnako, ale 247 mala lepsie prechody a jazdu na ciastocne zatazenie. Na formane som jazdil len obyc seriovu 240/230 verzus 254/254 a ta 254 sa chovala lepsie ako v skodovke so SEDRom. Ono by to asi chcelo zobrat jeden motor a prebrzdit na nom vsetky vacky aby sme boli mudrejsi, pretoze takto to kazdemu jazdi uplne inak

-> darklord: To vím
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../vackove-hride le , to je to úhlování pořád tak znatelné, když mezi 248/248 a 254/254 je oproti rozdílu s 240/230 odchylka v časování mnohem menší??
Já jsem tuhle záměnu zvolil.
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../vackove-hride le , to je to úhlování pořád tak znatelné, když mezi 248/248 a 254/254 je oproti rozdílu s 240/230 odchylka v časování mnohem menší??
Já jsem tuhle záměnu zvolil.
-> Hurdis: pretoze vacka z 136B ma trochu inu charakteristiku, menej vhodnu na karburatorovy motor.
-> vhml: Jako neodborník možná plácnu kravinu, ale proč hledat vačku z Xka (248/248), když BMM má (254/254 ?) a s malým uložením pasuje?
-> myschaak AZNP K.Hora: skoda-virt.cz/cz/.../1630
-prehled-vackovych-hridelu
-skoda
-> vhml: má ta značka z karb 136 nějaký označení?mám tu vačku z 136motoru jen nevim zda to byl karbec či 1bod
-> Urbi: bmm 136 jo, ale karburatorovou 136X s vackou 248 budes hledat hur.
-> cPetan: Nemá.
-> vhml: Proč by se vačka z 50kw fava nedala sehnat? když mám dvě a to z komplet motorů co stály hubičku. Stačí hledat, zkoušet vrakáče. 136 Bmm je ještě dost.
Má to znatelnej přínos ta vačka ze 136X? Mam jí doma, ale jestli má vůbec cenu se s tím babrat. 

-> darklord: ok takže je to karbec, přesto mi ferraritova přišla zbytečná...
-> m8rinek: 110LS/R 247/247, Favo 136X 248/248. Fakticky ostrejsia je. Prakticky je v nej vyhoda len v tom ze ma sirsie palce.
-> ferrari: Píšu karburátorová vačka, není ten favorit náhodou stříkačka?
-> vhml: da sa zohnat? da.
-> darklord: opravdu dáš 2000 za vačku o jeden neznatelnej stupen ostrejsi, misto napriklad nejaky 260tky?

-> ferrari: tak ji zkus sehnat :-D :-D :-D
-> srnka: do akého motora?
-> m8rinek: a nie je náááhodou ostrejšia z Fava 50kW?
-> m8rinek: a nie je náááhodou ostrejšia z Fava 50kW?
-> Dušan: ale ze seriovejch karburátorovejch vaček ta nejostřejší, takže proč ne, nic to nestojí...
-> m8rinek: tak vis jak. Zase tak ostrejsi vacka oproti serii to neni a na vykonu to taky nebude tolik poznat. Spis na chodu motoru do 5000
-> srnka: to pak jo
a ventilove vole ake nastavit take ako pri Rku?? alebo ake?
-> srnka: viz vhml
-> Dušan: proč?
-> Dušan: proč?
Dušan 07.02.12 19:36:58 napsal:
to bych do takovyho motoru snad ani nedaval. Cecka jo, ale vacku jinou. aku vacku teda by som tam mal dat?? chcem na aute chodit len do roboty a chcem aby bolo zivsie nepotrebujem z toho zavodaka...
to bych do takovyho motoru snad ani nedaval. Cecka jo, ale vacku jinou. aku vacku teda by som tam mal dat?? chcem na aute chodit len do roboty a chcem aby bolo zivsie nepotrebujem z toho zavodaka...
to bych do takovyho motoru snad ani nedaval. Cecka jo, ale vacku jinou.
Ventilové pruziny netreba. KP dej kolem 10,3 coz jeste v klidu snese 95 oktanu
a este sa chcem opytat ci ma zmysel davat nejake tvrde ventilove pruziny..
chcem sa opytat dostala sa mi do ruk vacka original z Rky aj s original vahadlami premyslam ze to dam do svojho "upraveneho" do mestskeho provozu motora a chcem sa opytat aky kompresny pomer na nu alebo ci ma zmysel znizit hlavu a ked ano tak o kolko diky
