skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
karbec favo-nedrži otačky
prohledat
39 příspěvků (zobrazeno 1 až 39) od 03.02.2012 do 21.02.2012, založil/a jawa250 - zrušená registrace
→Jarda: ale snáad to nebu až taky šmejd jak som pisal, je tam napisane na tom š.favorit, vyzera to byt ako origo, no namontoval a vozim sa a zatial je to v poho, tak ividim no ale nevyzera to byt niaky šmejd
→Jarda: tak objednal som si 4 kusy a je to origo na fava,aspon tak pišu na na tejto starnke vanmoto.sk/obchod/.../751
-podlozka-pod-karburator-f
avorit-st-gumova.html
nebudem to silikovat už je tam aj tak , nová je tam na fave nova, sice by to pomohlo, ten tvoj sposob , ale už som to vymenil no a kolko vydrži tolko vydrží no mam este 3 kusy tak uvidím,a ked to budu niake šmejdy, tam kuknem niekde na inej stranke, a niake ine kupim
nebudem to silikovat už je tam aj tak , nová je tam na fave nova, sice by to pomohlo, ten tvoj sposob , ale už som to vymenil no a kolko vydrži tolko vydrží no mam este 3 kusy tak uvidím,a ked to budu niake šmejdy, tam kuknem niekde na inej stranke, a niake ine kupim
-> jawa250: tu ja vzdycky sundam, umyju benzinem a dotesnim silikonem... nevim, jak dlouho to vydrzi, ale funguje to
ta Tva je nejak levna, to asi nebude origo za 150kc
ta Tva je nejak levna, to asi nebude origo za 150kc
žiadne nadstavovanie trysiek ani nič podobné, ale len som to vymenil , hned sa to sprava inak
tak problem som vyriešil s karbecom,na fave taka somarina ale už je to hotovo bolo prasknute totok tesnenie teda objednal som a vymenil som
vanmoto.sk/obchod/.../751 -podlozka-pod-karburator-f avorit-st-gumova.html
vanmoto.sk/obchod/.../751 -podlozka-pod-karburator-f avorit-st-gumova.html
-> Neex 03.02.12 18:22:51: vidím, že karburátorům docela rozumíš, zeptám se za kamaráda - má problém s přívěrou vzduchu na fáčku, mohl bys nějak ve stručnosti sepsat, jak vlastně funguje ten objemový ovladač? Já mu to případně přepošlu
-> jawa250: Ano a na to i reaguji... Mimo neprůchodnost volnoběžné trysky ještě existují jiné možnosti které jsem ti vypsal tudíž není důvod předtím než je ověříš pouštět se do seřizování volnoběžných otáček a volnoběžné směsi jelikož tak si nastavení rozladíš a skutečná závada může být jinde.
→ Capricorn: no tak mi to poradil vsak si videl že mi to poradil Petr Volfik vsak si si to tiez cital tak vidis že mi to poradil no
jawa250 03.02.12 16:58:20 napsal:
Petr Volfik: dovbre skusim , necham motor zahriat na normalnu teplotu ako ma
byt, dam dole tu plastovu somarinu , prefuknem trisku aby tam nebolo svinstvo, a
potom ked nepomožen nadstavim tie 2 trysky ako na druhej foto to je
Nic nenastavuj pokud si ověříš že volnoběžný vzdušník kombinovaný s tryskou průchodný skutečně je. Volnoběžné otáčky a směs se samy od sebe nerozštelují a nefunkčnost volnoběhu má vždy jinou příčinu resp. závadu takže napřed ověř všechny možnosti které by toto mohly způsobit než se pustíš do seřizování. Což mimochodem rozhodně není práce pro začátečníka a i tak se většinou povede udělat jen základní nastavení ovšem pro dokonalý běh je potřeba emisní analyzátor. Tohle je většinou první chyba kterou začátečníci dělají, že první po čem chtějí jít pokud se například sníží volnoběžné otáčky je jejich zvýšení prostřednictvím šroubu volnoběžných otáček resp. dorazu klapky. Ovšem to je jen maskování skutečné závady kterou může být např. ono přisávání falešného vzduchu vadnou podložkou karburátoru nebo hadicí podtlaku posilovače brzd.
Petr Volfik: dovbre skusim , necham motor zahriat na normalnu teplotu ako ma
byt, dam dole tu plastovu somarinu , prefuknem trisku aby tam nebolo svinstvo, a
potom ked nepomožen nadstavim tie 2 trysky ako na druhej foto to je
Nic nenastavuj pokud si ověříš že volnoběžný vzdušník kombinovaný s tryskou průchodný skutečně je. Volnoběžné otáčky a směs se samy od sebe nerozštelují a nefunkčnost volnoběhu má vždy jinou příčinu resp. závadu takže napřed ověř všechny možnosti které by toto mohly způsobit než se pustíš do seřizování. Což mimochodem rozhodně není práce pro začátečníka a i tak se většinou povede udělat jen základní nastavení ovšem pro dokonalý běh je potřeba emisní analyzátor. Tohle je většinou první chyba kterou začátečníci dělají, že první po čem chtějí jít pokud se například sníží volnoběžné otáčky je jejich zvýšení prostřednictvím šroubu volnoběžných otáček resp. dorazu klapky. Ovšem to je jen maskování skutečné závady kterou může být např. ono přisávání falešného vzduchu vadnou podložkou karburátoru nebo hadicí podtlaku posilovače brzd.
-> kreten: No podívej já ti to řeknu asi takto... nemám vůbec ve zvyku se jakkoliv chlubit nebo podobně. Ale můžu ti říct, že problematikou karburátorů a jmenovitě LEKRu se zabývám asi 5 nebo 6 let. Navíc jsem měl tu možnost ve svých začátcích vše konzultovat s člověkem který prodělal v této problematice podrobné školení přímo u firmy Pierburg v německu. A pokud bys chtěl můžeš si na techwebu kde se zdržuji častěji projet mé příspěvky ze kterých pochopíš že rozhodně vím o čem píšu.
Apropo můj první příspěvek reagoval na tvůj popis, že je na zimu nutno přidat bohatost volnoběžné směsi. Chtěl jsem ti tím zdělit že to vůbec nutné není. Volnoběžná soustava do práce motoru zasahuje až při teplém motoru a tudíž rozhodně není vůbec potřeba na zimu její bohatost upravovat.
Apropo můj první příspěvek reagoval na tvůj popis, že je na zimu nutno přidat bohatost volnoběžné směsi. Chtěl jsem ti tím zdělit že to vůbec nutné není. Volnoběžná soustava do práce motoru zasahuje až při teplém motoru a tudíž rozhodně není vůbec potřeba na zimu její bohatost upravovat.
-> Capricorn: no nebudem to resit, ted pres zimu v tech karbecich skoro lezim a par sem jich uz postavil, ale dobre, budu ti verit, nerozumim tomu, akorat fakt nechapu jestli je nejakej rozdil mezi tvym popisem funkce karbecu a popisem mojim, ale na virtu je mozny i to co je nemozny, takze ahoj
-> kreten: Vážený chtěl bych tě upozornit že z tvého popisu vyplývá že ti chybí elementární znalost problematiky konstrukce a funkce karburátorů. A pokud jsi můj příspěvek nepochopil pak je to čistě jen tvůj problém.
-> jawa250: Možné příčiny proč ti za tepla neběží motor na volnoběh... Rozpojený konektor přívodu proudu ke karburátoru, nefunkční elektromagnetický volnoběžný ventil, špatná kostra karburátoru (hnědý vodič na jednom ze šroubů podložky), ucpaná volnoběžná tryska. Byl tady ještě zmíněný falešný vzduchu... u něho je potřeba říct že volnoběh skutečně ovlivňuje, ale povětšinou tak že motor běží na nízké otáčky a nepravidelně... málokdy se stane to že přisávání je natolik markantní že motor zdechne úplně... a když je to postupné ztrácení otáček. Co se falešného vzduchu týká tak nejčastější problém je zteřelá a popraskaná gumokovová podložka karburátoru a pak také hadice posilovač. Pak je tady ještě několik možností jako je netěsný O kroužek šroubu volnoběžné směsi nebo O kroužek volnoběžného ventilu ale to je závada jen sporadická a vyskytuje se minimálně.
-> Capricorn: on ma ale problemy s ohratym motorem takze se me tady hned nesnaz setrit, protoze pri ohratym motoru bohatost smesi otacky ovlivni, to ze pri zapnutym sytici je cela volnobezna soustava i se sroubkem bohatosti skoro neaktivni, to samozrejme vim, jinak nechapu naco chtels upozornit, tvuj prispevek by byl logickej pouze kdyby mel problemy s chodem studenyho motoru, ovsem mu to zlobi pri ohratym motoru, to znamena pri vypnutem sytici, dal asi nema smysl se tady pretahovat jestli je to pak sroubkem smesi nebo sroubkem volnobehu nebo dalsima jinyma vecma
Petr Volfik: dovbre skusim , necham motor zahriat na normalnu teplotu ako ma byt, dam dole tu plastovu somarinu , prefuknem trisku aby tam nebolo svinstvo, a potom ked nepomožen nadstavim tie 2 trysky ako na druhej foto to je
-> jawa250: Jasný, přes tu trysku musí bejt vidět -malinký světýlko třeba když koukneš proti lampičce. 1. foto je pod plastem filtru a 2. foto když stojíš u motoru a koukneš vlevo z boku (trochu blbě se tam může). A šteluj to při provozní teplotě.
Petr Volfik: takže podal prvej foto sudim že mam dat, dole ten plastovy filter box že a pod tym to je podla prvej foto, a ked to nepomože tak nastelovat podla druhej foto
Každá závada má svoji příčinu. A zrovna u LEKRu samovolné rozštelování volnoběžné směsi nebo otáček defacto nehrozí. Mluvit o tom že na zimu je potřeba přidávat bohatost volnoběžné směsi je neznalost funkce a práce jednotlivých soustav karburátoru. Ono je to totiž takto že při plné aktivace sytiče u studeného motoru se volnoběžná soustava uplatňuje naprosto minimálně resp. vůbec a na řadu přichází až ve chvílí kdy se motor zahřeje alespoň na půl cesty k pracovní teplotě. To znamená že pokud motor drží za studena otáčky je to proto že je aktivní obohacení přívěrou vzduchu a zvýšeným volnoběh prostřednictvím stupňovité vačky a šroubu zvýšeného volnoběhu na segmentu šk. klapky.
Kdyby se ten volnoběh nedal seřídit a pořád by to zlobilo tak skouni tu gumovou podložku pod karburátorem- může bejt popraskaná zpuchřelá a přisávalo by to tam faleš.
-> jawa250: zadnou trysku nesteluj
rikam pridej trosku volnobeh, je to dorazovej sroubek zezadu karbece co drzi priotevrenou klapku prvni komory, dalsi vec co by to mohla delat je chuda smes volnobehu, takze asi i trosku pridat na sroubku kterym se steluje smes, ted v zime neni od veci trosku pridat, je to ten sroubek se kterym ti vzdycky na STK pootoci aby vychytaly emise, musim uz bouzel koncit tak snad ti nekdo ukaze kde se pridava volnobeh a kde smes na favo karbeci
edit: tak fotku uz ti tady nekdo poslal, takze vyreseny

edit: tak fotku uz ti tady nekdo poslal, takze vyreseny
Dál teda kdyby to nedrželo při ohřátym motoru tak červená šipka šroubek jsou otáčky volnoběhu a zelená šipka je směs volnoběhu.
Nespíš to bude tim volnoběhem při ohřátém motoru no. Tady je volnoběžná tryska hnet ze shora.
Edit: tu jenom vyšroubuj, profoukni a zase zašroubuj.
Edit: tu jenom vyšroubuj, profoukni a zase zašroubuj.
castrol: trisku volnobehu na karbeci
kreten: tak si myslim že ten povodny majitel sa v tom neripal aspon mi to nepovedal no, može byt ze ten krabec nebol od vyroby štelovany no, skusim tu trisku trochu poštelovat no
kreten: ne to auto je po dochodcovy, predpokladam že on sa v tom neripal , ale jak som to kupil tak to malo otačky ako ma normalne mat teda pri zohriatom motore 900-1000ot jak som s tim chvilu jazdil tak a vymenil som sviečky , len lebo boli už stare a po niakom čase to začalo robit to že ked sa zohrial motor tak to už otačky moc nedržalo zo začiatku som tomu pozornost ani nevenoval, lebo som mal inu robotu, nevenoval som sa auta , a teraz ked mam čas tak som si to vsimol tak skusim nadstavit tu trisku
-> jawa250: pokud je ten karbec rozladenej, tak pridej volnobeh trosku, je to sroubek na plochej sroubovak zezadu karbece, to snad vis.....pokud to zacalo delat z niceho nic tak muze byt problem nekde jinde, napr pricpana volnobezna tryska, muze toho byt vic, to uz tady pres internet nezjistime
aspon som o nieco mudrejsi 

-> jawa250: co ides nadstavovat ?
-> Janes94: jakyma klapkama mi rekni? klapka druhe komory na to nema vliv, a klapka prvni komory je vzdy pri zapnutem sytici priotevrena trosku vic, pri vypinani sytice se vraci do polohy volnobezne, a to bude asi ten problem, nastavenej moc nizkej volnobeh (ohratyho motoru), takze jakmile to nakopne studenej motor, klapka prvni komory je trosku vic priotevrena, to znamena sytic funguje, jakmile se motor ohreje, sytic vypne a klapka se zavre vic nez by bylo vhodny, takze pridat na sroubku volnobehu par otacek a skouset
taky by nebylo od veci uvest, jak se tenhle problem projevil, jestli to jezdilo jak ma a najednou to takhle blbne, nebo jestli se v tom karbeci nekdo vrtal
taky by nebylo od veci uvest, jak se tenhle problem projevil, jestli to jezdilo jak ma a najednou to takhle blbne, nebo jestli se v tom karbeci nekdo vrtal
Janes94: teraz ked idem tak tak isto, obcas drži ale to sa stava malo vatsinou su to take velmi nizke otačky take mizerne , vacsinou skape
kreten: hej hej ano ked je studeny a naštartujem tak 3500 ot presne ako hovoris a ked sa zohreje tak dam neutral tak skape a tahma vemi dobry bez chyby ani sa nedusi nič normalny pravidelny chod , takže karbec nebudem davat dole, skusim to stou tryskou nadstavit ano ako nahle sa zohre nedrži
a co ked je to klapkama
-> jawa250: spatne serizenej karbec, klasicky volnobeh na sytic pridanej naplno a volnobeh bez sytice ubranej, takze jakmile se motor ohriva, sytic se vypina a prechazi to na volnobezny otacky, pokus se to seridit at ti ohratej motor drzi volnobeh (sroubek na serizeni volnobehu zezadu karbece) pak teprve laboruj se syticem, ale upozornuju ze pochopit jak spravne funguje takovej Lekr je docela makacka na mozek
jinak karbec vubec sundavat nemusis jak ti tady radi, kdyby to tak salo falesnej vzduch tak to nedrzi 3500 ot. na sytic

jinak karbec vubec sundavat nemusis jak ti tady radi, kdyby to tak salo falesnej vzduch tak to nedrzi 3500 ot. na sytic
a na zimnom motore ti drzi volnobeh ?
kebi to tahalo falosny vzduch isiel by ten motor nepravidelne to bude niekde inde
skus ho vybrat z auta a poloz ho na rovnu plochu a zmeraj prirubu ci nieje prehnuty nahodou aby si vylucil ze falosnym vzduchom to neni
Janes94: a netreba len nadstavit karbec? lebo pred ty som mal cervene fa teda stare facko a tam sa robilo to iste a ked som bol s nim na stk, tak tam mi chalni z stk povedali že len treba nadstavit karbec , tak neviem no
nwm ci je mozne ale ti to asi brutal saje falosny vzduch,alebo zle nastavene klapky
cavte, neviem či už niekdo tu dal toto tema ak ano tak ja to davam ešťe raz,mam totižto taky problem s fa ked ho naštartujem tak to ma visoke otačky ako svina, až 3500 otačok a po chvili ked sa prevezm tak to skapina zastavim niekde tak to skape ale tah ma dobry a ked zastavim tak skape, viem že treba naštelovac karbec ale tam je toho dost poradťe mi , niekdo čo mam naštelovat alebo ako diky