skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký olej do motoru?
23:02:27
27.01.2012
27.01.2012
j_j
-> auta.petr: problém je v tom, že už nevím v jakém čísle SM to bylo abych ti to oscanoval. Ty údaje jsem snížil pro jistotu - v reálu to bylo do 10 tkm bez obav, 10-40 tkm proplachy, nad 40 tkm se nedoporučuje - já jen aby sis to nezkazil. Otázkou je jestli MB neprošlo změnou na AD už v 60.letech, bývalého majitele už se nezeptáš a nejlepší asi bude jet ty Ačka, ono stejně měníme po době než po kilometrech abysme ten olej úplně dojebali k černotě.
22:31:11
27.01.2012
27.01.2012
auta.petr
j_j 27.01.12 21:47:28 napsal:
Jen doplním, že přechod z A na AD u škodovek 1000 MB proběhl v roce
1966 – u aut do 5 000 km stačila podle SM výměna, do 30 000 km
s proplachy. Nad 40 00km se přechod z A na AD již nedoporučoval. Ta poslední věta je přesně to, co mám na mysli a kvůli čemu jsem tohle téma založil a z čeho mám obavu...
Jen doplním, že přechod z A na AD u škodovek 1000 MB proběhl v roce
1966 – u aut do 5 000 km stačila podle SM výměna, do 30 000 km
s proplachy. Nad 40 00km se přechod z A na AD již nedoporučoval. Ta poslední věta je přesně to, co mám na mysli a kvůli čemu jsem tohle téma založil a z čeho mám obavu...
21:47:28
27.01.2012
27.01.2012
j_j
Jen doplním, že přechod z A na AD u škodovek 1000 MB proběhl v roce 1966 - u aut do 5 000 km stačila podle SM výměna, do 30 000 km s proplachy. Nad 40 00km se přechod z A na AD již nedoporučoval.
21:18:01
27.01.2012
27.01.2012
cuker
Tak sa pridám: robil som kamošovi jeho 105,keď ju kupil.Výmena oleja bola samozrejmá. (dával som AD) Po pár km,prišiel,že mu niečo tečie olejová vaňa.Po vypusteni oleja tam bol strašný bordel-rozpustený karbon.Tak som to vyčistil,všetko poskladal,nové AD,a vozil sa veselo ďalej.
21:17:16
27.01.2012
27.01.2012
Hurdis
-> auta.petr: V pohodě, můj dobře myšlený a prověřený názor na několika vozech znáš, tím jsem svou dobrou vůli uzavřel. Fandím Ti v práci na žábrovce.
21:16:16
27.01.2012
27.01.2012
auta.petr
-> kury: , -> bibendum30: To je další neznámá, je možné, že k tomu dojde a motor se zgenerálkuje a pak už to bude jasné, ale kdoví kdy se bude rozebírat, třeba bude ještě jedno léto jezdit tak jak je...
21:14:47
27.01.2012
27.01.2012
exwrcteam
dej tam obycejnej mineral a kasli na to.. stejne to zere olej tece z toho olej a kazdej rok ho menis...
21:14:00
27.01.2012
27.01.2012
auta.petr
-> Hurdis: Co se týká kvalit, druhů a jiných věcí ohledně olejů, pak se považuji za profíka, ale v tomhle případě si prostě nejsem jist a chtěl bych znát více názorů na tuhle problematiku ohledně přechodu z áčka na něco lepšího. Navíc, jak říkám, nemám ponětí jestli tam to áčko bylo nebo ne.
21:11:50
27.01.2012
27.01.2012
bibendum30
-> kury: Taky jsem toho názoru
21:09:35
27.01.2012
27.01.2012
kury
-> auta.petr: Jestli si s tím autem hraješ, tak není lepší rovnou i rozebrat motor a pokusit se ho pročistit a dát tam lepší olej?
21:08:38
27.01.2012
27.01.2012
palinator
-> auta.petr:
Osobně provádim přechod z M7ADSIII na Extreme. Teď jsem ve fázi, že mám v motoru olej o třídu lepší, tj. M7ADSIV - další krok je Extreme a nebojím se toho. Taky mají tyto oleje různé schopnosti co se týče rozpouštění úsad, ale dle mého soudu, pokud se tak děje postupně, tak se není čeho bát. Ale je to jen můj názor, takže až to někdo zadře, tak ne aby mi to házel na triko.
Osobně provádim přechod z M7ADSIII na Extreme. Teď jsem ve fázi, že mám v motoru olej o třídu lepší, tj. M7ADSIV - další krok je Extreme a nebojím se toho. Taky mají tyto oleje různé schopnosti co se týče rozpouštění úsad, ale dle mého soudu, pokud se tak děje postupně, tak se není čeho bát. Ale je to jen můj názor, takže až to někdo zadře, tak ne aby mi to házel na triko.
21:04:10
27.01.2012
27.01.2012
Hurdis
-> auta.petr: Ale rozumíme, z mé strany ano. A stačilo. Zbytek nechám na úsudku profíka.
21:00:16
27.01.2012
27.01.2012
Roman Machain
20:55:42
27.01.2012
27.01.2012
auta.petr
-> Hurdis: My si asi nerozumíme. Já se v olejích vyznám, a neřeším jaký olej je či není dostačující, taky se budu opakovat, ale mám obavu, pokud přejdu s oleje nekvalitního na kvalitní, což se v dávných dobách nedoporučovalo z důvodu možnosti ucpání třeba kanálků, jestli má s tímhle někdo zkušenosti. Bývalo pravidlem, že se do motoru, který jezdil na áčko nesměl dát olej ádéčko.
20:49:30
27.01.2012
27.01.2012
Hurdis
Budu se znovu opakovat, ale pro 90% škodovek účastnících se běžného provozu a zde uváděných srazů dokonale vyhovuje combo
M7ADSIII 10L SAE 15W-40 API CF4/SG - do motoru
Gyrol 80W, (GR 80W 1) - do převodovky
Toť můj názor a dlouhodobé zkušenosti, převzaté i od předchozí generace. Předepsané či zkrácené proběhy udělají lepší službu, než vyhozené peníze za značkovou syntetiku, nebo polosyntetiku.
Ačkoliv milovníci placebo efektu budou tvrdit opak.
Troufám se spoléhat na podporu zkušených členů, pokud objeví topic.
M7ADSIII 10L SAE 15W-40 API CF4/SG - do motoru
Gyrol 80W, (GR 80W 1) - do převodovky
Toť můj názor a dlouhodobé zkušenosti, převzaté i od předchozí generace. Předepsané či zkrácené proběhy udělají lepší službu, než vyhozené peníze za značkovou syntetiku, nebo polosyntetiku.
Ačkoliv milovníci placebo efektu budou tvrdit opak.
Troufám se spoléhat na podporu zkušených členů, pokud objeví topic.
20:33:33
27.01.2012
27.01.2012
Roman Machain
Přidám se: V té mojí 120GLS je asi nějaký M5... Soudím podle litrovky v zadním blatníku na dolívání. Vždycky jsme ve 120 měli M6AD. Co tam patří, co tam mám dát? Na běžný ježdění.
20:29:51
27.01.2012
27.01.2012
Hurdis
-> auta.petr: Neboj, se. Už jsem si to vyzkoušel na málo jetých motorech. Použij tu metodu proplachu a krátké výměny. Stačí nějaká stáčená 15ka, proběh pár Mth, a pak výměna za běžný olej. Největší odpad pak dostaneš při sundání vany a nepříliš zakarbonovaný slitek ještě krásně smícháš s rezistinem na dutiny.
Tu 6ku opravdu ne. To doporučuji tak do té nákladní Pragovky, to ano, pro něj jezdím do Parama v sudu. Ale do škodovky už přes 30 let fakt nemusíš.
Tu 6ku opravdu ne. To doporučuji tak do té nákladní Pragovky, to ano, pro něj jezdím do Parama v sudu. Ale do škodovky už přes 30 let fakt nemusíš.
20:22:51
27.01.2012
27.01.2012
auta.petr
-> Hurdis: Máš pravdu, že to řeším z téhle strany, právě proto, že áčko byl hnůj, který neuměl rozpouštět karbon a usazeniny a ty se držely všude v motoru a v momentě, kdy tam dám olej, který karbon rozpouští, tak mám obavu, že se někde něco ucpe. Z toho důvodu uvaažuji tam dát právě ten hnůj, protože předejdu téhle situaci, ale možná se zbytečně bojím.
20:16:31
27.01.2012
27.01.2012
Hurdis
-> auta.petr: Jestli máš obavu, tak mám vyzkoušený právě 15W40 na proběh pár stovek km, vyhýbat se stání na křižovatkách apod. na otáčky pod 700, kdy i na čidle možná uvidíš problikávat kontrolku, pak vylejt a dát tu "trojku".
Řeším to tak posledních 11 let a jakýkoliv experiment s hodnotnějším olejem byl problém s mazáním.
Ty to ovšem řešíš vyjímečně z druhé strany, podhodnocením. M6 byl hnůj už v době provozu.
Kluci, soudruzi věděli co na normální provoz normálních motorů do škodovek vyrafinovat.
Řeším to tak posledních 11 let a jakýkoliv experiment s hodnotnějším olejem byl problém s mazáním.
Ty to ovšem řešíš vyjímečně z druhé strany, podhodnocením. M6 byl hnůj už v době provozu.
Kluci, soudruzi věděli co na normální provoz normálních motorů do škodovek vyrafinovat.
20:11:27
27.01.2012
27.01.2012
Hurdis
-> ferrari: U čistého motoru typu 722 a 742 pro obyčejný provoz a sezonní pravidelné výměny auta pro zábavu není nutné nic jiného než M7ADSIII.
Řadu M6 leju jen do V3S, u 15W40 nebo nedejbože 10W40 může být problém s viskozitou po zahřátí na provozní teplotu, čidlo mazání bude svítit.
To je přínosné tak na 800-1000 km výplach v režimu mimo město.
Kvalitnější olej má význam pouze pro motory upravené a zatěžované.
Moderní těžce zatěžované benzinové a přeplňované diselové motory zde neřešme, tam nešetřím.
Řadu M6 leju jen do V3S, u 15W40 nebo nedejbože 10W40 může být problém s viskozitou po zahřátí na provozní teplotu, čidlo mazání bude svítit.
To je přínosné tak na 800-1000 km výplach v režimu mimo město.
Kvalitnější olej má význam pouze pro motory upravené a zatěžované.
Moderní těžce zatěžované benzinové a přeplňované diselové motory zde neřešme, tam nešetřím.
20:05:08
27.01.2012
27.01.2012
auta.petr
Mám obavu z toho, že když dám nějaký olej co píšete a bylo tam před tím áčko, tak se může stát, že se může začít rozpouštět karbon a ucpat tak nějaký kanál. Proto uvažuji o obyčejném áčku.
20:01:52
27.01.2012
27.01.2012
ferrari
Sundať dole víko ventilov, pozrieť, či tam nie je veľký bordel a ak nie, tak dať nejakú lepšiu 15W-40 (ako Hurdis píše, aspoň M7ADSIII)...ak tam bude bordel, tak tiež dať lepšiu 15W-40, ale akonáhle sčernie, tak ju vymeniť za rovnakú 15W-40...
19:38:07
27.01.2012
27.01.2012
Hurdis
M7ADS III
19:35:35
27.01.2012
27.01.2012
auta.petr
Poraďte mi, jaký mám dát olej do mé tisícovky. Absolutně nevím, co tam je a na jaře budu muset měnit, pokud ho nebudu rozdělávat. Můj názor je tam dát klasické M6A, protože tím by se nemělo nic pokazit kdyby tam někdo před tím dal třeba něco jiného.