kdo z vas jezdi jakou vacku?

prohledat
218 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 11.01.2012 do 17.06.2016, založil/a exwrcteam
řadit dle data
15:33:58
19.02.2013
havlik
-> Evž@: a myslíš že 304 bude mít o něco větší smysl s origo pružinama?
15:32:19
19.02.2013
Evž@
-> Urbi: jo vím o tom že mužu mit 296.Chci vačku plug and play.Tu 296 jak jsi řikal nema moc smysl davat do motoru když necham seriove pružiny na ventilech.

-> m8rinek: taky bych na tu vačku dal KP přes 11.Když třeba ted jezdím na 278 s KP 11,1 ...někdo řekne že je to dost na tu vačku ale je to funkční.
upraveno 1x, naposled 19.02.2013 15:32:54
15:00:42
19.02.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 19.02.13 14:57:46: Já reagoval na tohle:



"Můžeš mít také vačku 296/296 chovanec z odlitku a to je zase něco jiného než přebrusy, nedá se to srovnávat a můžeš ji mít také za jinou cenu než v odkazu na vačky od kalmara, já už sem ti myslím říkal, že pokud by si chtěl vačku od něj, stačí napsat do zpráv."



Vůči Kalmarům mě to moc fér nepřijde, když nic takového nenabízí...
14:58:59
19.02.2013
m8rinek
-> Urbi: Napiš Krejbichoj, co to lidem doporučuje :D. Já to od něj mám černé na bílém a osobně mi pak řekl totéž...
14:57:46
19.02.2013
vhml
-> Tuner#2: jeden mluví o voze ( Kolář ) a druhej o koze ( Kalmar )
14:53:08
19.02.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 19.02.13 14:36:13: Od kdy Petr Kašpar (kalmar motorsportshop) přeprodává vačky od Chovance? 9
14:36:13
19.02.2013
Petr Urban
-> m8rinek: O KP k jeho 304 jsme se nebavily, ale je mi dost divné proč by k vačce s otevřením 304st. doporučoval 10,8-11, když toto je hodnota co ostatní výrobci doporučuji k 280st. Sací ventil se zavírá o hodně později než u 280st., aby motor dosáhl potřebného tlaku myslím že by měly být snad rozdíly v KP mezi 280 a 304. Dělal sem hodně rozdělovačů pro 304/304 od něho a většina jezdí KP 11,2 až 11,5 k této vačce. Pro co největší životnost motoru to samozřejmě pojede i s 10,8, ale pro co největší výkon bych volil KP přes 11.



-> Evž@: Můžeš mít také vačku 296/296 chovanec z odlitku a to je zase něco jiného než přebrusy, nedá se to srovnávat a můžeš ji mít také za jinou cenu než vačky v odkazu od Kolare, já už sem ti myslím říkal, že pokud by si chtěl vačku od Engitec, stačí napsat do zpráv.
upraveno 3x, naposled 19.02.2013 15:43:23
13:30:24
19.02.2013
Evž@
-> m8rinek: aha..takže sehnat Mpi vačku.Povrchová úprava je u něj snad samozřejmost.

-> Urbi: takže dobrá vačka,asi ji prubnu



Jinak při procházení webu sem narazil na tohle.Jestli se s těmato vačkama někdo z vás setkal.

kolarmotorsport.eshop-zda rma.cz/index.php?category_ i...
upraveno 1x, naposled 19.02.2013 13:30:46
11:31:38
19.02.2013
m8rinek
-> Urbi: Proč větší KP, když sám výrobce radí 11? Víc doporučuje na svoji polotovarovku se zdvihem 7,5mm.



-> Evž@: Musíš sehnat vačku z Mpi, pak ji lze přebrousit na ložiskách na malý lágry.
11:28:00
19.02.2013
Petr Urban
-> Evž@: Vačka z obyč fáva ti stačit nebude, musí to být 50kw BMM nebo z feldy s malým uložením zase jen 50kw verze, tam je nejvíce masa na těch vačkách, i tak je to hranice možností přebrušování. Krejbichova 304/304 přebrus (cena kolem 3tis.) je zřejmě ten nejlepší přebrus co v ČR seženeš. Vezl sem se s ní na motoru 1.3 s Almet T-písty, trochu udělanou hlavou a karb. z R1 a ten motor jel na můj vkus až kurevsky dobře, navíc se s tím dalo bez problémů popojíždět od 2500 ot. nahoru, zátah za 4000-4500 ot. byl opravdu velký a neutuchal ani v 7000 ot., což přisuzuji také karburaci. KP by to chtělo ale určitě větší jak 11. Každopádně top přebrus. Tu 307/307 už dělá z odlitku co mě říkal a cena je tam trojnásobná, výkonově je samozřejmě zase úplně jinde :)
23:25:35
18.02.2013
m8rinek
-> Evž@: 304°/7, doporučený KP 10,8/11, cena 3000Kč, toť info od výrobce... Jinak cena/výkon asi špička, což je teda asi všechno co Krejbich vyrábí, taky tu jeden polotovar na tuhle vačku suším...
23:20:57
18.02.2013
Evž@
-> TTomas: jo někdo mi řikal že cena je 3000,tak to asi sedí.A jaká je správná vačka pro přebrus?Jestli mi to nabrousí třeba z favo vačky s malým uložením.
23:09:36
18.02.2013
TTomas
-> Evž@: Za mne skvela vacka. Jeste rozumnej volnobeh. Zatahne ve 4 a jde az do 8. Zdvih 7,05. Pokud mas spravnou vacku na prebrus, tak je to do 3tis, ale aktualni cenu ti nereknu. Zavolej si.
23:05:17
18.02.2013
Evž@
Máte někdo bližší poznatky ohledně přebrusu vačky od p.Krejbicha s časováním 304/304?Zdvih,cena,případ ně zkušenosti nebo váš názor...
upraveno 3x, naposled 18.02.2013 23:07:00
14:28:12
28.10.2012
Olgoj Chorchoj
254 jsem nikdy nejezdil, minimum bylo 265. Na stabilák snad, ale jinak žádné nadšení. Nemá to kloudnou špičku, je vlastně docela jedno, jaký jedete převod. Roztočená dvojka, střední trojka nebo podtočená čtyřka, jede to furt stejně. Vačka naprd.

Vyměnil jsem za 280/264. Lepší, ale opět tupý projev. Dlouhé otevření sání nemá ten účinek, když k tomu není otevřen i výfuk který by se postaral o kloudné vyčištění a naplnění válce... Takže kdo se chce povozit i třeba s malolitrážkou, musí mít na vačce kloudný překryv výfukového a sacího cyklu, která je, podle mé zkušenosti, k dispozici od vačky nejméně 280/280. Kus čerstvé směsi sice prohodíte výfukem bez užitku, ale je to bohatě kompenzováno vynikajícím projevem ve vysokých otáčkách. Měl jsem to i na 988cc a chodilo to báječně.
10:35:36
26.10.2012
TechniX
Václav Kršek: Vačky u motorů se vstřikování BMM u typu 781.136. Na svém měřícím bloku pro vačkové hřídele jsem udělal test, opravdu má 254°/254° při ventilových vůlích 0,20mm.



Jestli máš možnost jí vzít zdarma a máš ve svém motoru nějakou šunkojzní tak jí určitě vyměň a dej tam tuto 254°/254° z BMM, nezapomeň také na úpravu rozdělovače!! Nejlépe na přestavbu typu 880 ETZ, protože určitě budeš jezdit na palivo N95.. Nevím na jaké auto to budeš dávat, ale doporučil bych kombinaci s karburátorem Lekr 28–30 čili SOLEX 2E.
19:29:47
25.10.2012
Jindas
"Velká Argentina" 320/318 7.8mm

Ještě nevrčela,takže nevím.

Krejbich výrobce.
19:23:33
25.10.2012
StepaNoFUN
Ha. Tak jenom 136 BMM... Naštěstí mám tu "správnou". :-)
19:04:43
25.10.2012
Petr Volfik
18:53:23
25.10.2012
StepaNoFUN
Jestli se nepletu, tak BMM Favorit (obě verze) maj vačku odpovídající nejblíž Feldě MPi. Čas otevření je stejnej, úhly jsou o stupeň posunutý...
14:48:28
25.10.2012
Václav Kršek
mám doma motor ze 135ky u kterýho budu původní vačku stejně vyndávat , a vačku bych mohl mít zadarmo, tak mě zajimá, jestli by to v něčem pomohlo :)
14:40:36
25.10.2012
vhml
-> Václav Kršek: u felicií se to lišilo podle toho jestli je to 135 nebo 136. Otázka je taky, jestli se to za tu práci vůbec vyplatí vyměnit jen za 254...
14:26:40
25.10.2012
Václav Kršek
Zdravím chtěl bych se zeptat, dočetl jsem se že na favority se vstřikováním se již dávala ostřejší vačka jako u felicie ( tuším 254/254) ale jinde sem zase četl že tam byla snad původní vačka jako na běžných favoritech ( nepočítám 136 X) .. kámoš bude na jaře šrotovat favorit 135 se stříkačkou(tuším rok 1993) tak by mě zajimalo jestli si mu mám říkat o vačku :-) předem díky za odpovědi :)
22:19:12
14.10.2012
Alenka
-> vhml: ja bych rad objevil kouzlo prevodovky, bohuzel se mi zatim nedari najit nikoho, kdo by mi do stare Favo prevodovky vyrobil nejaka kolecka se sikmym ozubenim a nemusel jsem kvuli tomu prodat ledvinu.

Zatim jsem narazil jen na dily pro 14SK, nebo nebo primy zub, a to je mi oboji na prd :)
20:24:32
14.10.2012
ferrari
Hm, inak, mňa ba zaujímalo nielen to, kto akú vačku jazdí, ale aký k nej používa VÝFUK.
17:28:23
14.10.2012
vhml
-> Alenka: někdo ještě asi neobjevil kouzlo převodovky :-D



Mám to stejné, na běžné crcání do 3000 to rozhodně nejede hůř jak série, nad 3500 to začíná ožívat se vší parádou
16:55:07
14.10.2012
peter l
-> Urbi: Motor sa bude upravovat dalej aspon na KP 10,9 atd atd...
14:58:56
14.10.2012
Alenka
V tech nizkych otackach se bavite o zatahu pri plnem nebo castecnem zatizeni?

Ja mam "skoro" 280 vacku a zatah v nizkych otackach mi pri jezdeni po meste nikdy nechybel , ale zas jsem tomu krome mereni na brzde pod 3000 otackami plny plyn nikdy nedal :)
14:41:59
14.10.2012
Petr Urban
-> peter l: Chce to KP 11 aby ti jela 280 odspoda a opravdu dobře seřízené auto jak na karburaci tak na zapalování. Kamarád měl také docela vlažný projev s 280 v nízkých při KP 10,7, udělal 11,2, naladil se rozdělovač : skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru a jezdí to od 2000 jak seriový motor a od 3500 už jsou motorové úpravy a vačka znát.

-> TooM-As: Zase jde o dobré naladění komponentů, nemůžeš čekat ve 2000-3000 ot. nějaký velký tah ale po městě se na takové otáčky s touto vačkou rozhodně dá.
14:29:23
13.10.2012
peter l
-> vhml: Nie len som tym chcem povedat ze to ani zdaleka nejde v spodnych otacok ako seriova 136-ka...
14:25:44
13.10.2012
vhml
-> peter l: ale potrebujes aby to do 2400 podavalo nejaky vykony? TDi to není...
14:09:48
13.10.2012
peter l
-> TooM-As: Suhlasim,ja mam na 136-ke vacku 280/260 zvihom 6,9mm s Kp zatial cca 10,3,tu vacku citit az od 3400ot a do cca 2400 ako leniva 105-ka, a to som skusal aj vsejake otryskovanie a naladenie rozdelovaca
upraveno 2x, naposled 13.10.2012 14:11:08
20:37:00
12.10.2012
TooM-As
co můžu soudit já podle mého naladění motoru , tak 280 už je na klasické ježdění nevhodné (možná je to jen subjektivní dojem , možná to mám špatně naladěné , ale pořádně se to začne sbírat až kolem 3tis , a jezdit někde po městě s otáčkamy vždy nad 3tis bych fakt nechtěl)



takže skutečně "do práce" max. 260ku.
upraveno 2x, naposled 12.10.2012 20:37:30
19:30:47
12.10.2012
vhml
-> Tuner#2: popři že by to s 280tkou jelo líp...
17:43:13
12.10.2012
dragon_cb_cz
-> vhml: Jediné o co mi jde je to příliš nezkomplikovat a nesnížit příliš životnost motoru - radši obětuju nějakého koníka než abych to musel za pár let dělat znova. Ten motor opravdu nebude na závody.



Nebojím se mm jako takých, ale jelikož budu dávat L hlavu na LS spodek, tak se musí udělat vybrání pro bombírované písty a nevím kolik je v tom místě na hlavě materiálu který lze odebrat aniž by došlo k přílišnému zeslabení stěny spalováku. Předpokládám, že tohle vybrání musí být o něco výraznější, pokud hlavu jako celek snížím.
17:42:36
12.10.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
vhml 12.10.12 17:03:43 napsal: → dragon_cb_cz: vačky kolem 260 jsou ztracenej čas. To je tak na ježdění do práce.Venco promiň, ale poslední dobou nad Tvýma komentama jen kroutím hlavou...



Sorry za OT ale nemám co dodat vzhledem k tomu, že flamewar je nežádouí a k tématu tu o tom bylo napsáno dost a dost. Jen pro info mám 265tku originál od Motor Excelu, 90 koní/130Nm při KP 10,6:1 což je u LS vzít hlavu skoro o milimetr.
17:29:58
12.10.2012
vhml
-> dragon_cb_cz: já mám hlavu sníženou o 2,8mm abych dohnal kompresy ( nevhodně zvolenej základ hlavy ze 105)



Už musím mít podložené ventily. U 1,5mm bych řekl že to nehrozí. Proč máš strach to snížit víc? Jde přece o výsledný KP, ne o milimetry které jsou dané konstrukcí spalováku.
17:11:35
12.10.2012
dragon_cb_cz
-> vhml: 1.5mm se mi zdá už trochu brutální, nebo myslíš, že to dává smysl bez dalších "navazujících" úprav? Nechci většinu času, úsilí a peněz nacpat zrovna do tohodle auta které má (alespoň na pohled) zůstat více méně sériové, větší "vyblbnutí se" mám v plánu na jiném autě se 136kou motorem...



EDIT: A je při větším snížení klasické 120L hlavy ve spalováku dost materiálu na výrobu vybraní pro LS písty? Nebo je nutné použít přímo LSovou?
upraveno 1x, naposled 12.10.2012 17:19:41
17:03:43
12.10.2012
vhml
-> dragon_cb_cz: vačky kolem 260 jsou ztracenej čas. To je tak na ježdění do práce.



KP dle vačky, ale obecně bych se držel někde kolem 10,5-10,8 aby to ještě bylo schopný ject na N95. Pokud seš ochotnej do toho lejt 100oktanů tak dát maximum co je doporučeno k vačce. což je u LS sestavy snížení cca 1,5mm.
16:47:45
12.10.2012
Raste
-> dragon_cb_cz:

Ono já to mám právě k němu relativně blízko, tak proto jsem volil i jeho. Navíc, stejně si myslím, že osobní návštěva, ať už jakéhokoliv úpravce je tou nejlepší volbou. člověk si dobře pokecá a dost se toho dozví.
16:44:57
12.10.2012
Raste
-> dragon_cb_cz:

...možná je ještě důležité napsat, že mám favorit 136, tím pádem 1289ccm.
16:43:46
12.10.2012
dragon_cb_cz
-> Raste: No jo, když to je právě ten problém, já to mám k Chovancovi trochu daleko na to abych od něj nechal dělat upravovat rovnou i hlavu atd. Smysl to asi dává, pokud má ozkoušené jaké úpravy hlavy k jeho vačce fungují tak proč ne, ale to je asi trochu mimo mé možnosti v tuhle chvíli.
16:37:16
12.10.2012
Raste
-> dragon_cb_cz:

Řeším stejné dilema. Nechal jsem přebrousit u p.Chovance kliku a ptal se ho jakou by mi doporučil vačku na víkendové ježdění. Říkal, že aspoň 278, když je to auto na víkend. Na otázku s volnoběhem a využitelností vačky až ve vyšších otáčkách mi řekl, ať nemám strach. Když se udělá hlava(prý hlavně kolem sedel), sníží se, donesu karb a rozdělovač, dodá mi je vhodné k té vačce. Bez úpravy hlavy(hlavně kp), to nemusí právě jet v malých otáčkách. Pak prý se s tím dá jezdit od 2000-2500 ot/min a jede to parádně. O vačce 296 tvrdil, že to už je moc. Zatím dávám auto do kupy se sérií, až bude vše v cajku a zajeto, tak se rozhodnu. Snad jsem ti aspoň trochu pomohl. Byl jsem u něj pár měsíců zpět, tak pokud jsem si na něco vzpomněl špatně, jde to na mé bedra, nechtěl bych tímto p.Chovance nijak poškodit(kór při zdejší rivalitě).
16:32:17
12.10.2012
dragon_cb_cz
-> havlik: OK, ale do kterého KP je to únosné s ohledem na snahu nevybočit použitými díly příliš nad rámec série?
16:05:22
12.10.2012
havlik
-> dragon_cb_cz: snižuj podle vačky, kompres ti řekne každej motorář pro každou vačku.
16:01:22
12.10.2012
dragon_cb_cz
Oživím tohle téma. Jelikož můj 120kový motor už se pomalu rozebírá, tak řeším jakou vačku do něj dát až se bude zase skládat. Písty budou 120LS, hlava původní 120L s vybráním pro bombírované písty a asi trochu slíznutá (otázka je, jak moc - viz dále). Předpokládané využití auta je pro "víkendové ježdění pro radost", tzn rád to popoženu a vytočím, ale závodit s tím nehodlám.



Otázka č.1 - Jak moc lze ubrat hlavu bez "lavinového efektu" nutnosti dalších úprav typu nesériové těsnění, podkládaná vahadla, rapidně snížená životnost a podobně? Je z tohodle pohledu nějakých 0.4-0.6mm ok? Nebo mám přitvrdit? 6



Otázka č.2 - Jakou vačku. Člověk který mi to skládá mi dal navýběr 260 nebo 280 od Krejbicha, alternativně by se asi dalo přemýšlet o 265/265 nebo 278/270 od Chovance. Má u uvažovaného snížení hlavy smysl přemýšlet i o těch ostřejších variantách, nebo je těch 260-265 až až?



Případně pokud chcete dát nějaká další doporučení (nesnižuj vůbec, sniž víc) tak klidně můžete, předpokládané využití popsáno výše.



Otázka jestli je lepší vačka od Krejbicha či Chovance snad raději ani nepokládám, nebo tu z toho zase bude krutý flamewar 3
02:50:49
14.06.2012
Petr Urban
-> Gemini: Jo, je to tak. Krejbich přebrušoval poškozenou 296 chovancovu na 304 a podarilo se zachovat zdvihy 7,5 ten nabrousí fakt cokoli kvalitně a ještě za dobrý peníz. Ale s tím Muckem nevím...já mám od něho neskutečně předražený přebrus 284 st. a ještě zdvihy jen 6,7. Myslím stála před 3 roky kolem 4500,- Takovou vačku do mého motoru koupil předešlý majitel. Za kolik dělá tu 320, jaké zdvihy ?
14:35:06
12.06.2012
Gemini
najlepsi pomer cena/vykon rozhodne Engitec, Muck ma vyborne TOP vacky 320/304, Kreibich nabrusi hocijaku vacku, aj z E512 kombajnu za prijatelny peniaz
10:56:11
11.06.2012
DuriQ
J3STER: najradesej od hlavy k ocasu lepsie precitis tie zdvyhy 3
20:10:57
10.06.2012
Bery
-> Urbi: stejný prachy,stejný hupy,taky výkovek,jen udávané stupně 297.jediné co mám jiné je zapérování,ale o tom až jak to bude fungovat...
Extreme Tyres