Frezovanie - sedla ventilov

prohledat
22 příspěvků (zobrazeno 1 až 22) od 09.01.2012 do 08.10.2024, založil/a darabos
řadit dle data
10:28:51
08.10.2024
Borderer
-> sv!na hog@r: Ale já to vím. :) Jen poukazuju na to, že honit strojovou přenost někde, kde je zbytek systému vyběhanej do desítek je zbytečný.
10:11:07
08.10.2024
sv!na hog@r
-> Borderer 08.10.24 07:48:23: tak on engine king Peta the best -> Petr Urban: jede jinou ligu nez vybehany OHV

skoda-virt.cz/cz/.../1375 81-vetsi-saci-potrubi-pick -up-1-5?gotopost=2...
07:48:23
08.10.2024
Borderer
-> Petr Urban: Při všech vůlích běžně vyběhanýho OHV systému bych řekl, že to moc řešíš. 3 Když se dělá hlava komplet (vodítka, rovnání, atd.), tak to chápu, ale pokud člověk potřebuje jen líznout sedla a fláknout to zpátky na auto, tahle sada stačí. Pár let zpátky sem to řešil a s trochou jebačky neprovzlínalo skrz ventil a sedlo ani nitro na sedmi s osmi ventilů. Na osmém to trvalo tušm asi 15s.
18:00:47
04.10.2024
MVM
-> Petr Urban: Peťo ja jsem mu právě z toho důvodu řekl at si to zkusí. Ať sam zjisti jaký to je. Je to stokrát snazší než vysvětlovat co je s tim za jebačku.

A každej atomechanik kterymu je aspoň 35let to na učilišti musel držet v pazourech..

Bohužel se takhle samodomo v dobach minulých ty sedla doma frézovaly.

Dyť ja to nikomu nenutim ja bych se s tim dneska nedělal. Jen píšu že si to koidme můžou zájemci vyzkouset na staré hlavě..nic vic nic min..

4

Říkám dřív to tak prostě bylo, člověk si hlavu propašoval do fabriky a v pracovni době si lidi brousili sedla. Ať uz tady v Brně ve Zbrojovce nebo v Zetoru. Taková byla doba. I dilensky postup byl ručni frezovani.

Samozřejmě dnes se vyplatí to nechat udělat třeba konkrétně Tebe strojně. Navic jsou dnes sedla tvrdý.

Ale na vojně jsme běžně stary Tatry a V3S zabrušovali ručně ani na to nechci vzpominat.





upraveno 1x, naposled 04.10.2024 18:13:47
17:37:54
04.10.2024
Petr Urban
-> MVM: -> Jarda/felda: Tak si to sami zkuste místo řečí a udělejte stejně široký sedla, stejně hluboko, všechny 3 úhly stejně, neposkákanou dos. plochu a hlavně to nejdůležitější co nejde dodržet - souosost sedla s vodítkem. Máte jediný opěrný bod v vodítku a ta fréza prostě na páku a v vůli vodítka uhýbá různě, protože chybí druhý pevný bod vedení nad sedlem a tím rozhodně nemůže být jen Vaše ruka ... Jako motor "nějak" po hrozně šílené práci a zabrušování ventilů, pojede, ale že by to bylo strojařsky tímto způsobem správně a výsledky byly aspoň uspokojivé, za mě se to moc nedá ... Ale jak sem řekl, zkuste si to sami a musí to těsnit tak, že složenou hlavou na suché sedlo - suchý ventil, nesmí protíkat ani kapička paliva nalitá do kanálu.
21:36:13
01.10.2024
stanleyAT
-> MVM: Já jako sedla ventilů na moji Š120 frézovat nepotřebuju. Tu sadu jsem dostal darem a je na Š100-1000. Jednalo se mě o to, jestli je to použitelné, nebo ji mám podarovat kamarádovi, co má stovku. 4
20:40:30
01.10.2024
MVM
-> stanleyAT: Za mě víš co poradím.? Tu sadu si klidně pořiď.. Někde sežeň starou litinovou hlavu..zničenou. A prostě si to zkus,jeden saci jeden výfukový. Budeš potřebovat brusku na ventily. Změřit vůli a opotřebení vodítek. No a potom se směle můžeš pustit do frézování sedel..

A samozřejmě že to bude sedla nějak opracovávat tak jako to dělali naši otcové.

Ale tak jako sla kupředu elektronika, mechanika je taky o kilometr jinde.



6
18:50:49
01.10.2024
Jarda/felda
-> stanleyAT 01.10.24 15:36:18: tehnicky ano, ale používalo se to mnoho desetiletí tak nejni důvod aby to ted najednou nefungovalo 4
15:36:18
01.10.2024
stanleyAT
-> Petr Urban: Díky za obsáhlou odpověď. 6 Takže ve zkratce platí, že tyto ruční sady jsou dnes už dávno strojně překonané a nemá cenu se s tím nějak zaobírat. Díky.
00:22:54
01.10.2024
Petr Urban
-> stanleyAT: Limit je pouze průměr nástroje - to kde to dosedá se na starých frézách dělalo tím, jak hluboko jedeš. Avšak přesnost obrobení je na dnešní dobu strašně slabá nehledě na to, že prakticky nebude šance udělat stejnou šířku sedel, stejnou hloubko a už vůbec né souosost sedla s vodítkem, protože tam kde bude frézka brát více materiálu, bude také více "odtláčet" a pro relativní těsnost ventilů, budeš zabrušovat opravdu velmi velmi dlouho ... Nebylo to dobré ani v tehdejší době a už vůbec ne v dnešní. V fabrice sedla dělaly a dělají tuhé jednoúčelové vyvrtávací stroje. S těmi ručními frézkami jakože pro servisní úkony bylo velice velice obtížné dosáhnout nějaké přesnosti obrobení či vůbec těsnosti ventilů ... Zkusil sem před 15ti lety jedinkrát a okamžitě pochopil absolutní nemožnost s tím trochu normálně něco dělat, může si však každý vyzkoušet....



Dnešní obrábění probíhá výhradně na strojích "vyvrtávačka pro sedla" kde se přesně v ose vodítka na tuhém stroji jedním nožem obrábí všechny 3 úhly naráz a vše je pak jak má být.

Rottler SG7MTS
17:03:03
24.09.2024
stanleyAT
Zdarec, rychlá otázka. Dostal jsem od kolegy sadu na frézování sedel ventilů. Na krabičce je napsané pro škoda 1000, 100, 110, Octavia, Felicia. Otázka zní, je to použitelné na klasickou hlavu škoda 120? Nebo 120 má jiný úhel/průměr? Díky
upraveno 2x, naposled 24.09.2024 17:04:12
14:33:28
10.01.2012
darabos
Vdaka za info chlapci! 6



-> Gemini: ale to je taka pokusna a relaxacna hlava, na take vysantenie sa...len ja budem na to sahat, alebo chlapci zo zberu 40

Chcem tie postupy vyskusat sam, vies ked uz Ty koncis, musim mysliet aj na buducnost 3
12:05:31
10.01.2012
Gemini
frezuju sa, aj komacskymi frezami sa to da.....musia byt skoro nove a treba nacat vrchnu vrstvu, potom to ide....da sa tomu dopomoct aj brusnym papierom korundovym



nechces mi to poslat Miki ?
22:25:01
09.01.2012
darabos
Hlava je fabia, ide o to, ze sedla boli rozsirene a treba ich poupravit, pre 35-ku ventil
22:12:30
09.01.2012
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Kuladmin: ne, v té sadě mám 30 a 45 stupn.
22:07:35
09.01.2012
Kuladmin
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: A nevadi ti ze ma pravdepodobne jine uhly??
upraveno 1x, naposled 09.01.2012 22:08:05
22:03:11
09.01.2012
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> darabos: som teraz kupil "novu nepoužitú" ale starú x-ročnu sadu frez v tom klasickom kufríku a na fabia hlave to funguje ok, ked tie frézky nie su tupé
21:56:05
09.01.2012
Kuladmin
Tak to mozna budes mit jednodussi a i levnejsi sehnat jinou hlavu nebo pripadne vymenit ty sedla.
21:51:49
09.01.2012
darabos
-> aceboss: -> Jarinko: jj, len v mojom pripade je to nutnost...pasta uz nepomoze 8
21:25:05
09.01.2012
Jarinko
-> darabos: Ja som iba zalestil brusnou pastou, pokial si ich nemenil za nove a vsetky su rovnake, neni to treba vobec...
20:57:03
09.01.2012
aceboss
Já měl za to, že novější sedla se již nefrézují ,že se ,,zaklepají''.
20:12:39
09.01.2012
darabos
Chlapci, s cim a ako sa frezuju sedla ventilov na hlavach favo a vyssie.

Cital som tu niekde na virte, ze tie klasicke frezky z ery komancov neberu lebo materal je tam tvrdsi, neviem ci je to pravda.

Ake mate s tym skusenosti?

Diky za info!
Extreme Tyres