skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak seřídit karburátor?
prohledat
41 příspěvků (zobrazeno 1 až 41) od 07.12.2011 do 05.09.2012, založil/a Jirka Chytrý
-> afro100: som myslel, že tú hrubú hadicu na odvetrani ekľuky ;-)
Filter je v poriadku , na starom karburátore som mal ten otvor zaslepený , ale prehadzoval som karburátor a keď je to zaslepené tak nedrží voľnobeh , preto som chcel vedieť načo slúži ten otvor atď
-> ferrari: filterboxy z poslednych r.v. nemaju naustok na tu tenku hadicku
chceš povedať, že na filterboxe na vývode nemáš pripojenú hadicu, nie? No, to je pekné, motor si saje pekne mimo filtra...a ak pri zapchatí zhasne motor, tak nechcem vidieť ten filter ;-) asi bude, ako vy hovoríte, "černý jak bota".
to je všetko ? lebo nemám na filterboxe na to vývod , mám to otvorené a keď to pri naštartovanom motore zapchám len tak prstom tak motor zhasne , mám to teda nejako zapojiť?
-> robinho130: robi podtlak v tej hrubej hadici k filterboxu, aby sa lepsie odvetravala skrina kluky
Vysvetlili by ste mi niekto prosím vás na čo slúži otvor na spodnej prírube čo ústí až pod klapky ? karburátor SEDR ? malo by to byt prepojené hadičkou do filterboxu
-> xerox422: No ja by som povedal, že tam nechaj origo osadenie, origo karbec, ak je aj motor celý origo. Skôr treba dať pozor na to, aby bol karbec OK a dobre sa otvárala 2. komora...Inak SEDR105 a SEDR120 nebude nejaký zásadný rozdiel, nakoľko osadenie prvej komory je identické. No a 120cka má síce 2. difúzor väčší, ale sa mi marí, že má inak otváranú 2. komoru (predpokladám, že neskôr).
Ale vo výsledku by som použil ten karbec, ktorý je v lepšom stave a pekne otvára 2. komoru a tiež ho natryskoval tak, ako má byť.
Ale vo výsledku by som použil ten karbec, ktorý je v lepšom stave a pekne otvára 2. komoru a tiež ho natryskoval tak, ako má byť.
-> xerox422:
Teoreticky dát menší vzdušníky. Ale praktický přínos kromě toho, že na chudou směs bude motor trpět a s bohatou směsí v otáčkách žrát, nevidím.
E: osobně bych dal když už, tak karbec ze 120 (dif 20/24) se 120 natryskováním
Teoreticky dát menší vzdušníky. Ale praktický přínos kromě toho, že na chudou směs bude motor trpět a s bohatou směsí v otáčkách žrát, nevidím.
E: osobně bych dal když už, tak karbec ze 120 (dif 20/24) se 120 natryskováním
Poradí mi niekto s nastavenim (trysky a vzdušníky) karburatora na 105-ku? Momentálne je tam origo aspon podla čísla ale potreboval by asi go. Tak uvažujem o tryskovaní na sposob uspornost paliva ale napr. vo vyšších otáčkach zas vykon. Bolo by to nejako možne? Nahradne karburatory, trysky a vzdušníky mam tieto: dif 20/23 a 20/24, trysky mam 108,90,110,/125,120,130 vzdušníky 190,180/140,160,170 (1st./2.st).
ferrari
pisal si nieco v tom zmysle ze nekupovat novy edsr ale dat tam porad 136 motor, tak som napisal ze zasa take jednoduche to neni hoci vcelku pasuje mas tam kopec detailov ktore su ovela pracnejsie nez oprava hocijakeho karburatora
pisal si nieco v tom zmysle ze nekupovat novy edsr ale dat tam porad 136 motor, tak som napisal ze zasa take jednoduche to neni hoci vcelku pasuje mas tam kopec detailov ktore su ovela pracnejsie nez oprava hocijakeho karburatora
No, mne to šlo na 120 motore dobre a tiež kámošovi na Rape 120LS...aj keď väčší výkonový prínos som cítil na tom mojom 120 motore, kamarát až tak nie.
-> ferrari:
Jo, těleso karbce s klapkama.
Jinak k těm 130/136 karburátorům ve 120 - já mám 22/24 otryskovanej jako 135 a sice to ještě docela letí ve vysokých otáčkách oproti přechozímu 120 SEDRu, kde byla přidřená 2. klapka, ale spodek je znatelně tragičtější. Při jízdě poblíž 1000 ot. třeba na dvojku při mírném sešlápnutí plynu i při důkladně prohřátém motoru motor často vynechá a škubne, přitom akcelerační pumpička funguje správně. Také vlastnosti za studena se mi kvůli většímu 1. difuzoru zdají o něco horší - navíc dle mě potřebuje víc času na ohřátí, aby fungoval tak nějak obstojně - teplota motoru je už téměř provozní, ale volnoběh a přechody jsou pořád divný, při přidání z kopce na pětku motor při 2000 ot. jede třeba na tři válce a klepe s celým autem, než se chytne.
Jo, těleso karbce s klapkama.
Jinak k těm 130/136 karburátorům ve 120 - já mám 22/24 otryskovanej jako 135 a sice to ještě docela letí ve vysokých otáčkách oproti přechozímu 120 SEDRu, kde byla přidřená 2. klapka, ale spodek je znatelně tragičtější. Při jízdě poblíž 1000 ot. třeba na dvojku při mírném sešlápnutí plynu i při důkladně prohřátém motoru motor často vynechá a škubne, přitom akcelerační pumpička funguje správně. Také vlastnosti za studena se mi kvůli většímu 1. difuzoru zdají o něco horší - navíc dle mě potřebuje víc času na ohřátí, aby fungoval tak nějak obstojně - teplota motoru je už téměř provozní, ale volnoběh a přechody jsou pořád divný, při přidání z kopce na pětku motor při 2000 ot. jede třeba na tři válce a klepe s celým autem, než se chytne.
sbf 19.12.11 10:20:56 napsal:
zasa s tou 135/136 do 105 to nie je take jednoduche (asi prehliadas
detaily)
A prečo by nebolo? V 120cke to šlapalo úplne bez problémov a jeden kolega z TW to mal v 105ke, ak sa nemýlim...no hej, pravdou ale je, že málo ľudí ladí 105ky a teda je to málo prebádaná oblasť. Ale ak to na 120cke šlapalo úpln ebez problémov, nevidím dôvod, prečo by nemalo na 105ke.
-> palinator: Akú komoru? Akože teleso?
zasa s tou 135/136 do 105 to nie je take jednoduche (asi prehliadas
detaily)
A prečo by nebolo? V 120cke to šlapalo úplne bez problémov a jeden kolega z TW to mal v 105ke, ak sa nemýlim...no hej, pravdou ale je, že málo ľudí ladí 105ky a teda je to málo prebádaná oblasť. Ale ak to na 120cke šlapalo úpln ebez problémov, nevidím dôvod, prečo by nemalo na 105ke.
-> palinator: Akú komoru? Akože teleso?
Díky za rady ale dal jsem si to seštelovat do servízu a už šlape jak švícary ;-)
zasa s tou 135/136 do 105 to nie je take jednoduche (asi prehliadas detaily)
zostelujes to podla toho aku mas zmes - ak su cierne sviecky treba ubrat palivo (pritiahnut srob zmesi), ak su suche akoby prepalene treba pridat aby boli do mierne tehlovej farby, dobre je vymenit vsetky tesnenia, prefuknut, podotahovat aby nechytal falosny vzduch
zostelujes to podla toho aku mas zmes - ak su cierne sviecky treba ubrat palivo (pritiahnut srob zmesi), ak su suche akoby prepalene treba pridat aby boli do mierne tehlovej farby, dobre je vymenit vsetky tesnenia, prefuknut, podotahovat aby nechytal falosny vzduch
-> ferrari:
Dokážu za 1600 Kč sehnat novou komoru 105 karbce. Ještě zjistim, jestli je to SEDR nebo EDSR.
Dokážu za 1600 Kč sehnat novou komoru 105 karbce. Ještě zjistim, jestli je to SEDR nebo EDSR.
Jirka Chytrý 17.12.11 11:57:12 napsal:
Hele a nedá se ještě někde sehnat novej karburátor, protože z těch
mejch starejch ani jeden nevypadá moc valněA prečo chceš pchať nový karbec (ktorý, keď už ho aj náááhodou zoženieš, bude stáť tak 3000 CZK) do 105ky?? To máš nejakého veterána? Za tú cenu kúpiš solídny motor 135/6 a hurá, výkon máme...a si myslím, že zas azda by sa mal dať zohnať slušný karbec na 105ku...môžeš tam dať temer akýkoľvek SEDR/EDSR...chce to asoň trochu rovnú prírubu a rovné víko, ostatok sa dá doladiť
Hele a nedá se ještě někde sehnat novej karburátor, protože z těch
mejch starejch ani jeden nevypadá moc valněA prečo chceš pchať nový karbec (ktorý, keď už ho aj náááhodou zoženieš, bude stáť tak 3000 CZK) do 105ky?? To máš nejakého veterána? Za tú cenu kúpiš solídny motor 135/6 a hurá, výkon máme...a si myslím, že zas azda by sa mal dať zohnať slušný karbec na 105ku...môžeš tam dať temer akýkoľvek SEDR/EDSR...chce to asoň trochu rovnú prírubu a rovné víko, ostatok sa dá doladiť
Skús ju trochu razantne popreháňať aspoň týždeň. U mojej prvej 105tky to zabralo a prebrala sa . Následne som sa nemal problém naháňať z bratovou š120 v dobrej kondícii.
A zároveň môžeš trochu skúsiť doladiť karburátor - uvidíš sám kedy to začne mať lepšie reakcie na plyn atď.
A zároveň môžeš trochu skúsiť doladiť karburátor - uvidíš sám kedy to začne mať lepšie reakcie na plyn atď.
Chyba je v tom, že je to 105ka.
No neviem já som tiež zháňal nový no neuspel som. Dnes už dosť ťažko no ak niekto o niečom viete opravte má. Podla mňa už len nejakí dedo v garáží možno má nový kúsok no ...
Hele a nedá se ještě někde sehnat novej karburátor, protože z těch mejch starejch ani jeden nevypadá moc valně
a čo ak tam pri tom rozoberani niekto stratil tie maličke dve priesvitne gulki čo tam maju bit a tiež si myslim že to može mat za nasledok nespravnej funkčnosti

Nene druhá klapka funguje dobře a karbec je podle čísla správnej
Alebo trebárs taký detail, ako neotvárajúca sa druhá komora...chybný karbec správanie sa motor ovplyvní značne...
Tak vám děkuju za rady :-). Holt zkusím sehnat někoho kdo to fakt dělá
-> Jirka Chytrý:
Jo, vlastně v karbci jde ještě podělat hladina. Tou se ovlivní bohatost prakticky ve všech možných režimech - s tím souvisí spotřeba, starty i výkon.
Jo, vlastně v karbci jde ještě podělat hladina. Tou se ovlivní bohatost prakticky ve všech možných režimech - s tím souvisí spotřeba, starty i výkon.
Kdyby tam ten kdo to rozebíral něco zapomněl, je dost pravděpodobné, že by se to projevovalo jako závada a ne pouze tak, že to nejede podle tvých představ. Jinak při porovnávání s kámošovým autem je třeba uvědomit si taky jestli náhodou nemá 165/70, nebo jestli ty nemáš 14ky kola, z toho můžeš mít též jiný pocit. A to že máš předstih seřízený neznamená, že by nešel seřídit lépe. Zkus ho seřídit napřed na spodní toleranci, pak na horní, pak někam doprostřed a uvidíš co ti bude lépe vyhovovat. Každopádně pokud to bereš takhle vážně a máš o seřízení karbece starost tak bych to řešil tím, že bych ho nechal zrepasovat u někoho kdo to dělá. Pan Kratochvíl v Praze mi zrepasoval SEDR 3223 za 400,- Kč k mé naprosté spokojenosti. Jsou to skoro 3 roky a zatím se na něj nemusel sáhnout.
Asi nejlepší by bylo fouknout tam favorita s karburátorem co?
Mr.Lumpy 07.12.11 22:06:55 napsal:
→ Sejki: po emisích mi to nikdá nejelo
samozrejme nemam namysli emise na stk, ale nekdo kdo ma vicepasmovou lambdasondu a naladi to :)
→ Sejki: po emisích mi to nikdá nejelo
samozrejme nemam namysli emise na stk, ale nekdo kdo ma vicepasmovou lambdasondu a naladi to :)
Předstih je v pohodě, ten mám seřízenej. Jenže já mám pořád ten pocit že je to v tom karburátoru, jelikož vím že ho jeden "odborník" rozebral ve snaze ho vyčistit a zase složil, tak nevím jesi nezáleží na něčem uvnitř, co na něm jde seřídit všechno, nevím jesi ho nesložil přílíš "odborně"
-> Jirka Chytrý:
Tak to v karbci nebude. Zkus si pohrát třeba s předstihem. A nebo to prostě líp nepojede.
Tak to v karbci nebude. Zkus si pohrát třeba s předstihem. A nebo to prostě líp nepojede.
Karbec tam mám odpovídající podle čísla na 105, EDSR ale číslo přesně nevím. A když jsem se tak ptal chlapů co se vrtaj v motorech, tak říkali že by mi to seřídili leda podle sluchu a to zkusili a je to stejný a na emisích když mi to sešteloval, tak to bylo děsně přidušený
-> Mr.Lumpy: pravda

-> Sejki: po emisích mi to nikdá nejelo
Jirka Chytrý 07.12.11 20:29:36 napsal:
A v čem spočívá to natriskování?
Jenže ten motor už byl v jinym autě a tam šlapal jak švícary, jenže ten
kluk jí dal sešrotovat a nechal si z toho právě jen ten motor, protože byl
cajk a pak mi ho dal, ale karbec dal už předtím někomu jinýmu
Tak to si mel napsat ze ten motor jezdil jak slak, v tom pripade, pokud tomu nerozumis zajed za nekym kdo ti to natryskuje a seridi na emisich
A v čem spočívá to natriskování?
Jenže ten motor už byl v jinym autě a tam šlapal jak švícary, jenže ten
kluk jí dal sešrotovat a nechal si z toho právě jen ten motor, protože byl
cajk a pak mi ho dal, ale karbec dal už předtím někomu jinýmu
Tak to si mel napsat ze ten motor jezdil jak slak, v tom pripade, pokud tomu nerozumis zajed za nekym kdo ti to natryskuje a seridi na emisich
-> Jirka Chytrý: Co tam mas za karbec? Resp doma to stejne seridis jen do zakladniho nastaveni a zbytek je potreba na masine
A v čem spočívá to natriskování?
Jenže ten motor už byl v jinym autě a tam šlapal jak švícary, jenže ten kluk jí dal sešrotovat a nechal si z toho právě jen ten motor, protože byl cajk a pak mi ho dal, ale karbec dal už předtím někomu jinýmu
Jenže ten motor už byl v jinym autě a tam šlapal jak švícary, jenže ten kluk jí dal sešrotovat a nechal si z toho právě jen ten motor, protože byl cajk a pak mi ho dal, ale karbec dal už předtím někomu jinýmu
Neznamena ze kdyz je po GO ze pojede stejne jako kamaradova... Kazdej motor je jinej a zadnej nejede stejne...
-> Jirka Chytrý:
Nevim jestli to bude v nastavení karbce. Pakliže je karbec OK a správně natryskovanej, jiným nastavením už velký změny nedosáhneš.
Nevim jestli to bude v nastavení karbce. Pakliže je karbec OK a správně natryskovanej, jiným nastavením už velký změny nedosáhneš.
Chlapcí prosimvás potřeboval bych poradit jesi bych dokázal alespoň trochu seřídit karburátor v mej 105. Jak na to nebo podle čeho poznám že je správně, zdá se mi že by chtěl zkrátka seštelovat, jelikož ten motor je zgenerálkovanej i zajetej, ale pořád to není ono, vím je to 105, ale kamarádova tahne líp. A všichní automechanicí z oklolí mi tvrdí že už to neumí seštělovat. Tak jesi nemáte nějakou radu nebo tak, dík