Co odejde na mekkobloku?

prohledat
28 příspěvků (zobrazeno 1 až 28) od 08.11.2011 do 19.03.2013, založil/a Olgoj Chorchoj
řadit dle data
22:24:05
19.03.2013
Fity
Pánové děkuju za rady, kéž toto vlákno poslouží ostatním 4

Na druhou stranu počítám, že se stejně ještě budu bezhlavě ptát
21:26:05
19.03.2013
Bukaj
-> minno: No, stovku jsem nikdy nepitval a katalog mám jen na model 70 a model 72...
21:23:01
19.03.2013
minno
-> Bukaj: majú to zapojené aj stovky, ale asi len prvé modely.
19:40:40
19.03.2013
m8rinek
-> Fity: Taky jsem to nikdy zapojené neměl...
19:29:10
19.03.2013
Bukaj
-> Fity: Já žiji v domnění, že to měly i stovky, ale na to, jak dobře se vyznám v MBčkách, tak stovky mne jaksi míjejí, takže si nejsem jist...
16:07:02
19.03.2013
Fity
-> Bukaj: nevim, videl jsem nekolik erek, ale ani jedno to zapojene nemelo, vlastne jsem to videl jen u MB a par upravenych motoru
11:43:13
19.03.2013
Bukaj
-> Fity: Spíš je to o zanášení a následnému přehřívání, ale nic se tím bypassem nezkazí4

A Rko snad má ten bypass zapojen, ne? Jako to měly všechny MB a stovky...?
09:03:13
19.03.2013
Fity
-> m8rinek: jj, tak nějak jsem to myslel, akorát nevozím šusplechy 4



Ještě když jsme u toho chlazení, pomohlo by mu otevřít vodní záslepku za čtvrtou vložkou a propojit to třeba se spodní hadicí od chladiče k čerpadlu? Nebo je to jen o zanášení?
08:46:41
19.03.2013
m8rinek
-> Fity: Kolega to tak má a funguje to, já to měl takhle skoda110r.eu/110r/cerven1 120003.jpg Zapuštěnej v plechu pod motorem...
08:44:18
19.03.2013
Fity
-> m8rinek: právě netuším jak s tím výměníkem vydrbat, ale co se týká chladiče, napadlo mě dát původní (mám nový) na příčku motoru. No nenapadlo to mě, viděl jsem to u jiných aut 4
08:35:08
19.03.2013
m8rinek
-> Fity: S výměníkem to bude asi veliká laborace... Skoro bych se na na chlazení i výměník vyprdl (leda vymyslet chladiči nové místo a použít moderní chladič).
08:27:07
19.03.2013
vhml
-> Fity: voda-olej je lepsi varianta
08:22:45
19.03.2013
Fity
-> m8rinek: jo, s tim srovnáním se počítá včetně udělání dosedaček pro vložky, pomůže mi to i s tím KP. Olej je to poslední co mě trápí. I kdyby se měl měnit každé jaro tak ta pětistovka za nějaký moderní 10 nebo 15W40 je vcelku sranda.



Jediné co mám ještě v hlavě, je použití buď klasického chladiče oleje, nebo výměníku voda-olej(pokud vůbec na obtok jde dát, to nevím). Jinak chlazení by mělo být seriové 110R.
23:36:31
18.03.2013
m8rinek
-> Fity: Blok na to neřekne ani píp, je to rozumnej stupeň úprav, jen bych ho nechal přerovnat, člověk si ušetří fůru pozdějších starostí... Dál počítat s častější výměnou oleje (což je při víkendovém provozu asi buřt), nebo redukci pro plnoprůtok...
23:30:14
18.03.2013
Fity
Trošku oživím starší téma, potřeboval bych něco málo zjistit.



Chystám se na stavbu 120LS motoru do bloku 110R s číslem motoru dle TP. Ne že bych trval vyloženě na originalitě, ale prostě ho mám a pokud možno ho zachoval. Pokud mě někdo ukecá, bohužel. Otázka zní, co na to daný blok při použití krom výbrusové kliky nového spodku, vačky 265 a KP někde do 10,5:1. Stavit se to bude na svižné víkendové ježdění s nájezdem do 3000km ročně.

Jak psal níže -> Ultim: jde mi spíš o konkrétní zkušenost motorářů
upraveno 1x, naposled 18.03.2013 23:36:25
20:25:53
10.11.2011
peti
-> Jakub M.: neboli, vlastním ten motor a robil som nanom Go, suri ma pravdu
20:03:44
10.11.2011
Jakub M.
-> suri:

Garde mělo 120LS s plnoprůtokem. Víka ložisek byly litinový od začátku výroby.
12:46:55
10.11.2011
Ultim
-> Olgoj Chorchoj: Nevim, jen mam teorii, ze klika resp. jeji ulozeni by melo byt v jedne rovine. Jakoze souose. V tom pripade se klika cho jako pevna. Ale pokud bude jedno viko mekke a bude dochazet k jeho deformaci,tak klika v tomoto miste bude namahana cyklicky na ohyb a po prekroceni urciteho poctu "ohybu" dojde k unave materialu a klika se zlomi.

To stejne s vlozkama. Ty by zase meli byt resp. jejich osa kolma na osu klikovky. Taky jsem uz cetl o znicenem motoru vlivem tohodle.



Beru to z hlediska pevnosti materialu, konkretni zkusenost motoraru muze byt jina!
19:26:31
09.11.2011
peti
-> minno: ako pise suri, je to motor povodom z garde4
17:05:47
09.11.2011
Vrba
-> Olgoj Chorchoj: Rekl bych že se vytahaj ty vika lozisek a pak ti praskne klika (treba)
16:56:23
09.11.2011
suri
-> minno: garde malo plnoprietok a hliníkové veká
16:48:48
09.11.2011
suri
-> minno: veru , veterán je tak 1000MB s toho výpisu
15:27:52
09.11.2011
minno
-> peti: -> suri: to bude tým že veterány neprevádzkujem1 A na všetkých starých je to aj tak tak zadrbané od oleja a usadenín, že na pohľad nepoznať, čo to je.



-> peti: ty máš ale plnoprietok, nie? Tam sa dávali na prvých verziách tiež ešte hlinikáče?
15:08:26
09.11.2011
suri
-> minno: každý motor od 1000 po 120ST má hliník
15:06:36
09.11.2011
peti
-> minno: veru davali aj motor co mam ja ich ma4
15:05:37
09.11.2011
minno
som ani nevedel, že sa dávali kedysi aj hlinikové víka kliky
14:43:17
09.11.2011
Jarinko
-> Olgoj Chorchoj: Asi to bude tepelnou roztaznostou a naslednym vznikanim vole na loziskach... Al ma 22.2 a ocel 9,9 - 17,3 (koeficient) este je ktomu aj meksi...
12:03:04
08.11.2011
Olgoj Chorchoj
Pri uprave petikanaloveho motoru (stodvacitky) se obecne jako nejvyhodnejsi uvadi pouziti bloku s dvojitym cislem na pumpe - ten totiz plati za nejtvrdsi, co se vyztuh bloku a litinovych vik kliky tyce. Vika kliky jsou litinova, mam dojem, od roku 1984, do te doby byla z hliniku. Motory 1984-1987 maji slabsi vyztuhy bloku, ale jinak jsou shodne s dvouciselnymi bloky.

Blok s hlinikovymi viky kliky je bran jako uplne nejhorsi a me by zajimalo proc (ze ma obtok me netrapi).

Chapu, ze hlinik je maslo mekkoucky, ale co presne to zpusobi a kde takovy upraveny motor odejde rychleji oproti motorum s litinovymi viky, pripadne i s vyztuhami bloku??? Na klice (pripadne proc?), zkrouti se a potece voda do oleje????? Zpusobi to neco jineho? Ja nevim, tak prosim kdo vite, vysvetlete. Dekuju
upraveno 3x, naposled 08.11.2011 12:05:53
Extreme Tyres