
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
fabia nebo 1.4 favorit ?
18:20:06
29.11.2011
29.11.2011

škodec
-> Evž@: ja to neporovnavam to je len nazor jednoduchym porovnanim nadctvorca a podctvorca. Nejazdim to takze sa ani nehadam.

18:13:27
29.11.2011
29.11.2011

suri
-> Evž@: ve finále to ako favorit aj išlo , teda možno ešte horšie , skôr hľadaj problém niekde okolo emisií kde sa na fel mpi nedalo postaviť nové vstrekovanie resp . by to nemalo efekt
18:11:10
29.11.2011
29.11.2011

Evž@
-> škodec: to sem si tež řikal.....jenže proč by někdo vymýšlel takovou kliku a objem kdyby to ve finále jelo stejně jak nějaký favorit ....
17:14:35
29.11.2011
29.11.2011

suri
-> vhml: že jo , pár mm hore dole
16:47:48
29.11.2011
29.11.2011

vhml
-> škodec: prdlacky stary babicky. Fabie nema duvod se tocit o nic pomalejs. Rozdil poznas u motorky ktera ma 90x60, ne u par mm o ktery se lisi fabie.
16:43:52
29.11.2011
29.11.2011

Bery
na rozbití huby a auta stačí obyč motor.
-> Stepan FUN: jo tak panáček se na závodech nudí,hmm.Za chvíli budeš na RZ usínat,ne?:-)
Jinak zítra jsem tam jako na koni a vezmu s sebou karton vína,protože ještě úplně jiste nevim jak to bude s ustájením...
-> Stepan FUN: jo tak panáček se na závodech nudí,hmm.Za chvíli budeš na RZ usínat,ne?:-)
Jinak zítra jsem tam jako na koni a vezmu s sebou karton vína,protože ještě úplně jiste nevim jak to bude s ustájením...
13:48:46
29.11.2011
29.11.2011

škodec
ten favo motor sa bude krajsie tocit oproti fabia motoru ,ktory ma zase krutak, cize da sa povedat ze je tazkopadna.
10:52:11
29.11.2011
29.11.2011

TooM-As
Ano , jak bery tak stepan fun máte pravdu , a já si nechám poradit , takže včera jsme s kumpánama v hospodě probrali , takže zůstanu u série 136 , půjde do toho nějaký přebrus 280 chovanec nebo krejbych , snad i nějaké základní úpravy na hlavě. Celkově se budu snažit o spolehlivost auta , a lepší jízdní vlastnosti , takže fabii co už doma čeká nejspíš zakonzervuju až na lepší dobu.
21:48:36
28.11.2011
28.11.2011

StepaNoFUN
-> TooM-As: Slabá... To je relativní pojem. Ono vzít trochu slušnou 1300, trochu ji poladit třeba lepší vačkou a odpovídajícím "krmením" (pro začátek třeba jenom slušně otryskovanej SEDR) a jet se s tím svýzt na nějaký "větší" závody není vůbec od věci...
Nevím. Neznám Tebe, nevím jaký je to auto, kolik máš řidičskejch zkušeností z nějakejch závodů, jestli jsi už někdy nejakej takovejhle podnik jel... Každopádně prvních pár závodů je spíš o dojetí do cíle. Tohle je prostě si potřeba zkusit, potom si rozmyslet jestli máš prachy, který do toho chceš investovat a následně upravovat auto podle toho jak ses rozmyslel, protože pokud bys zjistil, že Ti to nevyhovuje ideálně, tak to auto jinak než s velkým prodělkem nikdy neprodáš.
Za naši posádku si dovolím říct, že považujeme za úspěch to, že jsme se svezli, přežilo auto a my a že jsme nemuseli během závodů příliš moc opravovat. (I když zase bez toho servisu mezi RZ je to ve svý podstatě "nuda". :-D)
Nevím. Neznám Tebe, nevím jaký je to auto, kolik máš řidičskejch zkušeností z nějakejch závodů, jestli jsi už někdy nejakej takovejhle podnik jel... Každopádně prvních pár závodů je spíš o dojetí do cíle. Tohle je prostě si potřeba zkusit, potom si rozmyslet jestli máš prachy, který do toho chceš investovat a následně upravovat auto podle toho jak ses rozmyslel, protože pokud bys zjistil, že Ti to nevyhovuje ideálně, tak to auto jinak než s velkým prodělkem nikdy neprodáš.
Za naši posádku si dovolím říct, že považujeme za úspěch to, že jsme se svezli, přežilo auto a my a že jsme nemuseli během závodů příliš moc opravovat. (I když zase bez toho servisu mezi RZ je to ve svý podstatě "nuda". :-D)
21:39:57
27.11.2011
27.11.2011

TooM-As
-> Bery: Sériovka je zajímavej názor , ale podle mě přeci jen hodně slabá.
19:06:57
27.11.2011
27.11.2011

StepaNoFUN
-> TooM-As: Nevím jak jinde, ale třeba na Volným poháru je jestli se nepletu blok z Fabie povolenej. Jediný co pak nemůžeš, je startovat v historikách...
19:00:25
27.11.2011
27.11.2011

Bery
-> TooM-As: a co nejdřív zkusit v tom autě sériovku,kterých se všude válí dost.S tím si můžeš taky pěkně rozbít hubu a káru.Takový než si člověk ošahá auto a přijde na to jak to chodí a uvědomí si co chce,jestli bude mít dost kaček a stojí mu to za to...
??
??
23:36:42
26.11.2011
26.11.2011

Sejki - zrušená registrace
TooM-As 26.11.11 23:33:47 napsal:
No ale co na technický přejímce ?
Zajed si nekdy na zavody jak technicky prejimky vypadaj:) Jednou sem byl na zavodech kde prisel komisar, mrknul kamaradoj na auto a rika, koukam ram to ma, helmu mate? ano mam, dobre prosel jste :-D
No ale co na technický přejímce ?
Zajed si nekdy na zavody jak technicky prejimky vypadaj:) Jednou sem byl na zavodech kde prisel komisar, mrknul kamaradoj na auto a rika, koukam ram to ma, helmu mate? ano mam, dobre prosel jste :-D
23:33:47
26.11.2011
26.11.2011

TooM-As
No ale co na technický přejímce ?
22:54:07
26.11.2011
26.11.2011

Sejki - zrušená registrace
TooM-As 26.11.11 22:41:40 napsal:
jde mi právě o to jak to chodí s předpisama na menšéch závodech.
nemířím s tím hned na šumavu , a nevím přesně jak to chodí na
menších závodech , možná tam předpisy nejsou tak tvrdé.
Dokud nebudes stat na bedne tak si te nikdo vsimat nebude, pac potom se zacnou srat ty co sou na bedne a podaj na tebe protest a pujdes pod rozborku. Takhle dopadnul znamej z golfem kde to ostatnim natrel, podali protest, udelali rozborku, zjistili , respektive nic nezjistili pac skoro nemel zadny upravy, jen proste ty povoleny a aj ty co mohl mit nemel, jen to je vybornej ridic a ostatnim sklaplo.
jde mi právě o to jak to chodí s předpisama na menšéch závodech.
nemířím s tím hned na šumavu , a nevím přesně jak to chodí na
menších závodech , možná tam předpisy nejsou tak tvrdé.
Dokud nebudes stat na bedne tak si te nikdo vsimat nebude, pac potom se zacnou srat ty co sou na bedne a podaj na tebe protest a pujdes pod rozborku. Takhle dopadnul znamej z golfem kde to ostatnim natrel, podali protest, udelali rozborku, zjistili , respektive nic nezjistili pac skoro nemel zadny upravy, jen proste ty povoleny a aj ty co mohl mit nemel, jen to je vybornej ridic a ostatnim sklaplo.
22:41:40
26.11.2011
26.11.2011

TooM-As
jde mi právě o to jak to chodí s předpisama na menšéch závodech. nemířím s tím hned na šumavu , a nevím přesně jak to chodí na menších závodech , možná tam předpisy nejsou tak tvrdé.
22:34:57
26.11.2011
26.11.2011

elbacil
-> TooM-As: potom ti nič iné nezostava ako to naskladať do felicia alebo favo bloku.

22:06:13
26.11.2011
26.11.2011

TooM-As
-> elbacil: Ano , já byl rozhodnutý použít kompletní fabii i s blokem , ale zasekl jsem se u zavodních předpisů a nařízení použít blok ktrerý je pro auto předepsán.
17:34:54
26.11.2011
26.11.2011

elbacil
Tak treba spraviť ako píše Gemini.Motor vobec neni ťažkopádný.Hydroštely nedávať kvoli ostrej vačke lebo neznášaju vysoké otáčky a može sa stať že motor skolabuje.Hydroštely zostanu otvorené.Ostru vačku na hydroštely treba brusiť ináč.

12:47:27
26.11.2011
26.11.2011

vhml
-> TooM-As: zpravidla nebývá předpisy tolerován. Kterak se to dbá v reálu nevím. Je to další z důvodů mé nechuti dostavit nový auto. Aby mě někdo buzeroval za kompletní motor 1400ccm, když všichni ostatní mají 1500ccm ve favoritu...

11:17:24
26.11.2011
26.11.2011

TooM-As
jak se na blok z fabie dívají při závodech ? pročetl jsem nějaké propozice a stálo tam že blok musí být v autě zachován . S pravidly ze závodů nemám zkušenosti takže nevím jak jsou přísný u nějakých hobby závodů.
14:03:28
16.11.2011
16.11.2011

Alenka
13:38:25
16.11.2011
16.11.2011

Evž@
-> TooM-As: auto je -> milos1400:
13:32:45
16.11.2011
16.11.2011

TooM-As
milos1400 15.11.11 20:24:30 napsal: sestava jak pise geminy
youtube.com/v/DZrsjq Ccu-Q
a neprijde me to nejak tezkopadne ale to at posoudi kazdy sam.....
Čí je to auto ? neco přesně takového bych rád postavil .
youtube.com/v/DZrsjq Ccu-Q
a neprijde me to nejak tezkopadne ale to at posoudi kazdy sam.....
Čí je to auto ? neco přesně takového bych rád postavil .
11:10:55
16.11.2011
16.11.2011

Evž@
-> Eidy: já bych řekl že jsou v pohodě....spíš tvrdé podle toho jak odskakuje ten lehký zadek
22:47:41
15.11.2011
15.11.2011

Eidy
-> milos1400: Zadní tlumiče jsou moc měkký dle mě, ale jinak pěkný.
20:24:30
15.11.2011
15.11.2011

milos1400
08:04:16
11.11.2011
11.11.2011

Gemini
jednoznacne blok fabia,vlozky piesty fabia, hydrostely zahod a daj mechaniku z feldy, favo
22:50:45
10.11.2011
10.11.2011

Eidy
-> Čokin: Tím přítlačákem si nejsem jistej. Taky jsem byl zastáncem téhle teorie, ale teď si říkám, že co když přítlačák spálím. Pak to po výměně budu mít nevyvážený ještě víc a nebo budu do nekonečna odvrtávat setrvák? Jde vyvážit samotnej přítlačák?
22:47:46
10.11.2011
10.11.2011

Minik03
-> TooM-As: Jediný co můžeš je svážit komplet ojnice-píst zvlášť a klikový hřídel včetně řemnice, setrváku a spojky zvlášť, jak už bylo psáno.
22:44:18
10.11.2011
10.11.2011

Eidy
-> TooM-As: To nejde. Písty, který jdou nahoru, mají jinou rychlost než písty, který jdou dolů. A je to suvný pohyb, ten vyvážit nelze. Můžeš dát do motoru vyvažovací hřídel, ale tím odstraníš vibrace jen navenek. Uvnitř motoru zůstanou.
22:33:55
10.11.2011
10.11.2011

TooM-As
já nevím , ale když se ta hmota pohybuje v motoru musí tam nějaké síly působit .
20:56:16
10.11.2011
10.11.2011

Petr frei
to taky jde vyvažovat s ojnicema?
20:45:45
10.11.2011
10.11.2011

TooM-As
vhml 10.11.11 10:59:59 napsal:
→ TooM-As: Tak následné vyvážení je samozřejmostí.
Další věc je, že 4 válec fyzikálně dokonale ani vyvážit nelze…
vyvážení samotné kliky (nebo kliky + setrvačník) je jedna věc , ale vyvážení když jsou na ní písty a ojnice to je asi něco ůplně jiného.
→ TooM-As: Tak následné vyvážení je samozřejmostí.
Další věc je, že 4 válec fyzikálně dokonale ani vyvážit nelze…
vyvážení samotné kliky (nebo kliky + setrvačník) je jedna věc , ale vyvážení když jsou na ní písty a ojnice to je asi něco ůplně jiného.
12:40:37
10.11.2011
10.11.2011

Čokin
-> Petr frei: řekla bych standartní až na sportovní motor nutná věc, vývažky fuč i do bloku fábie, vyvážit všechno zvlášt a pak celek i s přítlačákem.
12:36:35
10.11.2011
10.11.2011

Petr frei
vem si že obrobená fabie má ještě vývažky, já bych se toho vůbec nebál obrobení kliky je to odzkoušeno
11:08:42
10.11.2011
10.11.2011

Evž@
-> Petr frei: dík...to je docela rozdíl
10:59:59
10.11.2011
10.11.2011

vhml
-> TooM-As: Tak následné vyvážení je samozřejmostí.
Další věc je, že 4 válec fyzikálně dokonale ani vyvážit nelze...
Další věc je, že 4 válec fyzikálně dokonale ani vyvážit nelze...
10:49:53
10.11.2011
10.11.2011

TooM-As
Tak já už jsem rozhodnutej použiju celou fábii , ale ještě mi nikdo neodpověděl na otázku ohledně vývažků a jejich odebrání , protože pár lídí mi tvrdí že to bude mít zásadní vliv na vyvážení celé klikového mechanismu, že ty vývažky vyrovnávají hmotnost ojnic a pístů , a já tomu celkem věřím , přeci jen tak z nudy by je tam v boleslavy nedělali,.
19:54:06
09.11.2011
09.11.2011

Petr frei
Upravená fabie má zhruba 12 kg a favorit/felicie 9 kg
12:06:11
09.11.2011
09.11.2011

Evž@
Nevíte někdo kolik váží klika favorit a kolik fábia?...případně kolik může vážit klika fabia upravená do bloku 1,3 mpi
19:49:23
07.11.2011
07.11.2011

Petr frei
Já osobně byl upravil kliku do bloku favorit, na první pohled to není tak nápadný a kažmýmu může být šuma fuk co tam vlastně je za objema vychází to levně ji než dávat větší písty
08:22:13
07.11.2011
07.11.2011

Bery
já taky připravuju nový motor a zůstal jsem u kliky zdvih 72 a jdu do většího vrtání.Ta fabie v obsahu 1,4 je oproti klice z 1,3 s prominutím taková těžkopádná.Když se z fábky udělá 1500 a víc - to už je zas o něčem jiným,ale to už jsme zase kapku jinde..
23:00:14
06.11.2011
06.11.2011

TooM-As
Alenka 06.11.11 16:31:41 napsal:
→ DuriQ: pouziti hydrostelu cini casovani ventilu dost
nepredvidatelne nepresnym.
Krásně řečeno.
→ DuriQ: pouziti hydrostelu cini casovani ventilu dost
nepredvidatelne nepresnym.
Krásně řečeno.
20:56:03
06.11.2011
06.11.2011

DuriQ
Marty_pv: ok a aky je vlastne rozdiel medzi nimi ? 

20:14:58
06.11.2011
06.11.2011

Marty_pv
-> DuriQ: Čti ještě jednou pozorně, třeba pak pochopíš co jsem psal a ne jenom to co sis domyslel
O zdvihu nepadlo ani slovo

16:31:41
06.11.2011
06.11.2011

Alenka
-> DuriQ: pouziti hydrostelu cini casovani ventilu dost nepredvidatelne nepresnym. Jedinou jejich vyhodou je nizka hlucnost, proto je vsichni vyrobci pouzivaji na obyc motorech.
Na lepsich motorech jako ///M od BMW anebo Type-R od Hondy hydra nenajdes.
Na lepsich motorech jako ///M od BMW anebo Type-R od Hondy hydra nenajdes.
13:39:43
06.11.2011
06.11.2011

DuriQ
Marty_pv: a naco tam mas potom vahadla, pripadne preco sa nastavuje zakladna vola na ventiloch, resp. preco sa to potom vola slangovo hydrostel , ze by si to podla tlaku nastavovalo volu tam nehra rolu dvyh vacky tam hra rolu to samotne dvyhatko a jeho urcenie
TooM-As: ani ja nestaviam hustomotor :) ale ked uz ich mam a mam blok z fabie tak nemam dvovod ich nepouzit, a aka poruchovost mi chces povedat ze s tym hustomotorom najazdis 100tis rocne ? tam by som sa mozno mohol zacat bavit o dakej poruchovosti :)
ale ok je to len moj nazor ja vam vase iluzie brat nebudem :P
TooM-As: ani ja nestaviam hustomotor :) ale ked uz ich mam a mam blok z fabie tak nemam dvovod ich nepouzit, a aka poruchovost mi chces povedat ze s tym hustomotorom najazdis 100tis rocne ? tam by som sa mozno mohol zacat bavit o dakej poruchovosti :)
ale ok je to len moj nazor ja vam vase iluzie brat nebudem :P
17:56:47
05.11.2011
05.11.2011

TooM-As
duriq - já ale nestavím sériový motor, stavím sportovní (záměrně nepíšu závodní protože k závodnímu motoru od profíků to bude mít hodně daleko) kdy by byly hydra akorát další potencionálně poruchový díl.
V sériovém motoru by mi nevadili, ovšem pro člověka který umí ventilovou vůli nastavit jsou při poruše spíš zbytečná finanční zátěž.
V sériovém motoru by mi nevadili, ovšem pro člověka který umí ventilovou vůli nastavit jsou při poruše spíš zbytečná finanční zátěž.
12:21:35
05.11.2011
05.11.2011

Marty_pv
-> DuriQ: Hlavně pokud má někdo vačku navrženou pro sériový pevný zdvihátka tak to s hydroštelama nebude úplně ok, když už tak k hydraulickým zdvhátkům vačku přímo pro ně ale zase - kdo ji tady v té záplavě noname "280" má?