Rozdiel 40kw a 50kw Mpi?

prohledat
45 příspěvků (zobrazeno 1 až 45) od 15.10.2011 do 18.11.2011, založil/a Billislav
řadit dle data
11:33:56
18.11.2011
suri
-> ADix: ano
11:19:25
18.11.2011
ADix
Malý dotaz. Vlezou se bez problému do 50kw bloku střeva z 40kw? jedná se o Feldu MPi
20:52:00
17.10.2011
ferrari
dakar.cz 17.10.11 19:59:17 napsal:

→ ferrari: tak teoreticky,když mám delší převodovku,tak

při stejných otáčkách mám vyšší rychlost,ne?..
To ano, ale so slabším motorom tie otáčky nedosiahneš...inak ako píše Palinator...
20:36:12
17.10.2011
palinator
-> dakar.cz:

U některejch aut dosáhneš vyšší maximálky kratší převodovkou, aby ses při max. rychlosti pohyboval okolo otáček maximálního výkonu a "nepodtáčel".
20:10:30
17.10.2011
suri
-> dakar.cz: favorit neviem , ale rýchlosť je logicky nižšia , pretože na slabšom motore ju ťažšie dosiahneš ale je to lepšie na jazdenie bežné po meste a mimo
19:59:17
17.10.2011
dakar.cz
-> ferrari: tak teoreticky,když mám delší převodovku,tak při stejných otáčkách mám vyšší rychlost,ne? Ale to je jedno.. Jen mě to zarazilo,že je to tak obráceně,podle mě trochu nelogicky..ale když to říkáte. Já tomu moc nerozumím..
19:59:06
17.10.2011
Maťulo
shrekzv 16.10.11 18:10:34 napsal: → Matulo: dakujem za informaciu o piestoch..konecne viem z kade je KP 10:1 u mpi 50kW

→ suri: ja som sa na piesty pytal…




Som sa uz aj ja volaco priucil... 4
19:52:48
17.10.2011
ferrari
Keď máš raz 40kW, tak ťažko budeš mať vyššiu maximálku, ako 50kW...
19:42:37
17.10.2011
dakar.cz
-> suri: a na favoritech to bylo taky naopak? Já mám 40kw takže tam mám delší převodovku? Takže mám teoreticky vyšší maximálku,ale horší zrychlení? A to se ten motor musí víc trápit do kopců,ne? Zajímavé,to jsem fakt nevěděl..
19:27:02
17.10.2011
suri
-> dakar.cz: nie bolo to naopak
19:20:03
17.10.2011
dakar.cz
-> suri: tyjo,a já si myslel,že 40kw měli kratší převodovku,aby si s tím ten slabší motor líp poradil..a že delší se dával na silnější motory.. To že to bylo naopak jsem nevěděl..
18:53:54
17.10.2011
ferrari
-> suri: jojojoooj, ja sa nehádam, iba diskutujem :-)

-> palinator: nerozumiem celkom, ale ak myslíš, že max. hodnoty nie sú pri rovnakých otáčkach, to som nenapísal ja, ale Suri 16.10. 18:52...
18:41:57
17.10.2011
palinator
-> ferrari:

Rozdíl 4500 a 5000 při max. výkonu zrovna rovnaký není bych řekl.
18:35:35
17.10.2011
suri
-> Zaki: a podľa čoho to bolo? nemala ešte posledná bmm a prvé mpi tu staru prevodovku nezosilnenú? a potom všetko malo nový obal a prevody rozdiel 40/50/1,6/D nie ?
17:14:52
17.10.2011
Zaki
suri ma pravdu (ohladom felicii skoro vzdy) len by som chcel podotknut, ze na 50kw neboli vzdy rovnake prevodovky. moj otec ma na 12/96 dlhsiu prevodovku ako ja na 10/97 a kamarat na 1/01
20:57:51
16.10.2011
suri
-> ferrari: logiku to má jednoduchú , chceli podtrhnúť ten silnejší motor a dali mu kratšiu prevodovku aby sa silnejší naozaj zdal a hádaš sa zbytočne mám to všetko už dávno vyskúšané a porovnané
20:56:38
16.10.2011
ferrari
-> suri: neviem, no, hodnoty max. výkonu a momentu sú pri rovnakých otáčkach, ale priebeh nemôže byť rovnaký, aká by potom bola logika ťažšej prevodovky na 40kW? Jednoducho logika môže byť iba taká, že 40kW motor má v nižších otáčkach vyšší krúťak...inak by ma ale zaujímalo, či je rozdiel v tých motoroch ozaj 10kW...
18:53:41
16.10.2011
palinator
-> ferrari:

Tak nevím, kde jezdíš, ale nezatíženej po rovině v obci mi to na SP 4,22 5. kvalt pobere v klidu při nějakých 1500 ot. a rozhodně ho netrápím, běží lehce.. aby mě tady zas někdo neosočoval. Jak přijde sebemenší stoupání, dávám za 4, aby motor nedostával sérky. 70-80 km/h po rovině rovněž není žádný problém. Trvale mi motor zvládá jet 100 km/h tacho po rovině ani ne na 1/4 plynu (pravda, mám SEDR 135 s ekonostatem) - necítím, že by zde byl 5. stupeň nadbytečný. I když uznávám, že co se týče maximální rychlosti, tak je potřeba jet na 4. 3 Nicméně mám dojem, že mám ještě problém s AC pumpou, která nestíhá krmit karbec. Dělá mi to pořád brikule při studeném startu a ačkoliv je motor v dobrém stavu, pořád jede zoufale. Pumpu podezírám proto, protože mi ani ruční páčka nejde v plném zdvihu, ale má velkou vůli, takže čerpám strašně dlouho (asi 3x více zdvihů, než je normál). Věřím, že je v tom nějaká souvislost.
18:52:52
16.10.2011
suri
-> ferrari: však ale tie motory majú krútiaci moment najvyšší aj výkon v rovnakých otáčkach , ozaj tomu nerozumieš , na silenejší motor dáš motor zo slabšieho a dynamika bude horšia?
18:49:37
16.10.2011
ferrari
PS - môj názor pre motor 120 a prevodovku k nemu je taký, že by to chcelo 5q, ale tak, že aj 4ka je identická so 4q a 5ka o niečo dlhšia - naozaj na ustálenú jazdu...

Najväčšia výhoda 5q je podľa mňa v tom, že pri tacho 100 km/h mám nejak 3200 ot a som tesne pod otáčkami, kedy začne pohonný agregát vytvárať rezonancie vedúce k typickému 742kovskému duneniu v kabíne.
18:44:18
16.10.2011
ferrari
suri 16.10.11 17:46:50 napsal:

→ ferrari: a čítaš čo sa tu píše? tu sa na silnejší

motor dá prevodovka ktorá patrí k slabšiemu motoru nie naopak
tak ale na motor lepšie pracujúci vo vyšších otáčkach sa dá ťažšie sprevodovaná prevodovka, takže efekt podobný, motor pracuje v nižších otáčkach, kde nemá dostatok krúťaku = obdobná situácia. Ako, ja nič netvrdím, len som vyjadril pochybnosti

-> palinator: A tak ja to mám odskúšané, spotreba 4q 120L je nižšia, ako 125L...ale samozrejme, môže to závisieť od aktuálneho kusu, ale moja 125ka bola po motorickej stránke v top stave (teraz už nemám ten motor osadený)...no a 5q SP3,9 nemám otestovaný, ale neverím lepšej spotrebe, nakoľko často musí ísť na 4ke a pri púreradení na 5ku proste motor tej 5ke nestačí...



No a presne toto isté mi spomínal kamarát, čo mal 125ku, ale často jazdil aj na 120tke, že to si iba ľudia myslia, že 125ka menej papá, ale nie je to pravda...hej, možno pri ustálenej 100vke po rovine má 5q o niečo nižšiu spotrebu, ale zas v dnešnej dobe si človek atakúto ideálnu jazdu príliš neužije...a cez obce ideš na 4ke s vyššími otáčkami ako 4q a často musíš ísť v kolónach 70-80 km/h a na to zasa 5ka nestačí a musíš ísť na 4ke...
18:15:06
16.10.2011
palinator
-> ferrari:

V našich nížinách nevěřím, že by 120tka s 5q měla vyšší spotřebu než s 4q. Tady se jezdí 90+ takřka furt, bez kopců a téměř bez zatáček. Při běžný jízdě i s 5q mám blízko k 3000 a to je dost.
18:11:20
16.10.2011
suri
-> shrekzv: proste mpi piest je vyšší o 0,3 mm proti ostatným to platí aj pri 40kw - je vyšší a má vybratie
18:10:34
16.10.2011
shrekzv
-> Matulo: dakujem za informaciu o piestoch..konecne viem z kade je KP 10:1 u mpi 50kW



-> suri: ja som sa na piesty pytal....
17:46:50
16.10.2011
suri
-> ferrari: a čítaš čo sa tu píše? tu sa na silnejší motor dá prevodovka ktorá patrí k slabšiemu motoru nie naopak
17:44:09
16.10.2011
ferrari
suri 16.10.11 13:56:37 napsal:

→ Matulo: prijateľnejšie na spotrebu a dynamika vôbec neutrpí


nezdá sa mi, žeby to bolo také idylické...na 742ke s motorom 120 je to presne naopak, dlhšia prevodovka = značne znížená dynamika, spotreba isto nie menšia, skôr vyššia...možno pri ustálených rýchlostiach na 2.,3.,4. kvalt...
16:03:02
16.10.2011
suri
-> Markop: pozri si lepšie príručky , ak beriem origo tak vždy boli rozdielne prevodovky 40/50kw je to tam označené a rozdelené
15:01:28
16.10.2011
Markop
-> suri: Ano, s tím stálým převodem máš pravdu, já to bral podle servisního manuálu z roku 1997, kdy první MPI zřejmě používaly stejný převod. Pozdější Feldy 40kW měly opravdu převod jiný, ale na přání prý tehdy bylo možné poručit si stejný stálý převod jako má 50kW. Já jsem převodovku felicie nikdy neopravoval, nějak se mi to vyhlo :-D

Tímto se omlouvám za dezinformaci, stane se ;-)
13:59:19
16.10.2011
Maťulo
-> suri: Hmmm... Si ma teraz potesil! Tusim skusim co to spravi...
13:56:37
16.10.2011
suri
-> Matulo: menšie otáčky pri rýchlosti , menšie otáčky pri 50 a 90 - prijateľnejšie na spotrebu a dynamika vôbec neutrpí
13:49:53
16.10.2011
Maťulo
-> suri: Inac to ohladom tej prevodovky zaujima aj mna... Co by som ziskal zamenou mojej prevodovky za prevodovku z 40kW???
13:48:10
16.10.2011
suri
-> Matulo: na to sa nikto nepýtal
13:46:02
16.10.2011
Maťulo
-> suri: K tym piestom este... 50kW felda ma rovne o 0,3mm vyssie piesty ako 46kW favorit 136...
upraveno 1x, naposled 16.10.2011 13:46:21
13:37:11
16.10.2011
suri
-> palinator: neviem ako kolega ale ohľadom felicie často nepodložené informácie nedávam
13:34:57
16.10.2011
palinator
-> Markop:

-> suri:

Tak se dohodněte.1
12:00:39
16.10.2011
suri
-> Markop: 50kw má kratšiu prevodovku ako 40kw práve na zvýraznenie výkonnejšieho motora , hlava vačka je iná , časovanie je iné a veľkosť kanálov v hlave tiež a v neposlednej rade aj ventilové pružiny
11:49:17
16.10.2011
Markop
Tyto motory se liší jen kompresí a programem ECU. Převodovky mají u obou stejný převod jako měl Favorit 136, tedy ten víc do rychla (těžší), protože MPI má větší krouťák. Favorit 135, a všechny Felicie 1,3BMM měly ten lehčí, aby auto lépe akcelerovalo.
09:02:03
16.10.2011
suri
-> shrekzv: piesty sú vybraté na 40kw ale to sa logicky rieši liznutím hlavy o nejakú tú desatinu , niekde sú aj čísla -> Billislav: felicia sportline nikdy nič iné ako ostaté nemala , žiadny filter ti nič z výkonom nespraví resp . je to taká hodnota zanedbateľná že to nemá cenu dať toľko peňzí za to , úprava riadiacej jednotky totéž , výkon aj krutak rovnaky ale ide to trošku lepšie plynulejšie ale za tie peniaze to nestojí , ale vačka plus čip prípadne hlava to už je niečo iné
08:34:08
16.10.2011
shrekzv
vyssi KP pri 50kW robi co? napr aj oproti 46kW karburatorovemu favoritu co je 136ka, 135ka ma ine piesty to je jasne ale ma aj 50kW ine piesty oproti 46kW? alebo je ina hlava?
21:47:12
15.10.2011
George88
myslím že i písty jsou jiné.. já vyměnil celý polomotor(vana,blok,hlava ,víko) a ŘJ, nechal 40kw převodovku a vše ostatní jako vstřiky,klapku atd a funguje to dobře..Jen kvůli STK je potřeba si nechat napsat papír(v autorizovanym servisu), že v 40kw karoserii může být 50kw motor..
21:46:41
15.10.2011
Billislav
Inak ja mam 50kW a uz som niekolkokrat rozmyslal ako zvysit vykon motora,s takymto motorom je dost "o hubu" hlavne predbiehanie,ma niekto skusenosti s tymi preprogramovanymi riadiacimi jednotkami? Je to poznat? A ma vobez zmysel preprogramovana riadiaca jednotka bez vymeny vacky za ostrejsiu? Co potom ale zivotnost takeho motora? No a este som niekde cital,ze Felicie "Sport line" mali vyssi vykon len vdaka nejakemu inemu vzduchovemu filtru? Co to bol za filter,je to naozaj tak?
21:38:10
15.10.2011
suri
-> Billislav: Felicia to zostane stále no , je to samozrejme pre bežných ludí lepšia prevodovka
21:35:08
15.10.2011
Billislav
Super,diky za radu,takze to asi nebude az tak poznat.Nie nie,je to MPi,ma to 50tisic km,v podstate ako som to poobzeral je to stav noveho auta...Takze aj hlava je ina,aha...Takze v podstate keby som sa nudil,a dal tam (dakedy ja neviem pri vymene tesnenia pod hlavou keby bolo treba,alebo rozvodov ked to uz bude mat viac toho nabehane) hlavu z 50kW a vacku,a zohnal riadiacu jednotku 50kW,mohlo by to byt pomerne zaujimave v spojeni s tou prevodovkou,nie?
21:25:45
15.10.2011
suri
-> Billislav: 40kw má dlhšiu prevodovku takže ne bežné jazdenie aj na dialnicu je to lepšie , trhač to nie je ale stačí to . Je to o stave jednotlivého kusu motora a celého auta , spotreba rovnaká ale vďaka prevodom často krát sa dá urobiť o dosť lepšia . Rozdiel je prevodovka , riadiaca jednotka , hlava valcov , vačkový hriadeľ a to je prakticky všetko . 50kw má 106nm a toto 99Nm v 2500 otáčkach takže na bežné jazdenie to nie je tak poznať lebo tých 10kw v 4000ot nevyužiješ tak často , hlavne nekúp 40kw jednobod
21:21:46
15.10.2011
Billislav
Zdravim,nemam s tym prakticku skusenost,tak by som sa chcel poradit,triafa sa mi kupa Feldy,pre otca,2001-ka,mimoriadny stav,bol som ju pozret a nechapal som,50 tisic km,len motor to ma 40kW a nejak sa toho bojim,doteraz som mal len 50kW a aj to bola bieda co sa tyka dynamiky...Je to velky pocitovy rozdiel a hlavne co pri predbiehani? Niekde som cital ze 40kW mala inak sprevodovane stupne,cize sa to tym ciastocne kompenzovalo? Co ale spotreba takehoto motora? A este taka kutilska otazka,v com spociva rozdiel medzi tymito dvoma motormi,lebo som to vobec nevedel na prvy pohlad rozoznat,je mozne bez vacsich uprav a investicii urobit zo 40kW na 50kW? Co vsetko je potrebne vymenit? Dakujem
Extreme Tyres