skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Olejový filtr
-> Urbi: -> m8rinek: díky kluci
-> Evž@: pasuje
-> Evž@: Pokud je to emko s plnoprutokovým filtrem, tak pasuje.
Nevíte jestli pasuje ten malý olej. filtr koupený původně na favorita na 120?
ja jsem pro MANN, v praci je davame do nakladacu Volvo jako nahradu za volvacky,a bez jedineho problemu. Zadne spadavani oleje,atd. Takze za me MANN
Môžbyť aj tak...dal som 15W40 a je kľud.
-> ferrari: to ti potom ale nepadal olej, ale motor (olejové čerpadlo) nebol schopný dobre pracovať s olejom takej viskozity.
ozzman1000 05.10.11 09:18:32 napsal:
→ Cyrda:
tam už bude problém v stave motora, chcelo by to aspoň zhodiť vaňu a
preventívne vyčistiť sací kôš. inak ja používam kadejaké balkánske
značky filtrov (Frad, Unico…) a olej mi nepadá.
Presne tak, ja som na tom rovnako, ako som už písal...tiež mi padal olej, ale nepomohol ani lepší filter...
→ Cyrda:
tam už bude problém v stave motora, chcelo by to aspoň zhodiť vaňu a
preventívne vyčistiť sací kôš. inak ja používam kadejaké balkánske
značky filtrov (Frad, Unico…) a olej mi nepadá.
Presne tak, ja som na tom rovnako, ako som už písal...tiež mi padal olej, ale nepomohol ani lepší filter...
-> Marty_pv: Aha, já do těch direk nikdy nedloubal. Dík.
-> Eidy: zpětnej ventil je hned na vstupu oleje do filtru, měl by být vidět vstupníma otvorama - je to pružný mezikruží který má (teoreticky) pustit olej jenom do filtru ale zpátky směrem k čerpadlu ne, v praxi to u těch levnějších filtrů buď nefunguje nebo úplně chybí
Kde by měl ve filtru být a jak vypadá ten zpětnej ventil? Já znám jen obtokovej, ale jinej jsem tam neviděl.
-> Cyrda:
tam už bude problém v stave motora, chcelo by to aspoň zhodiť vaňu a preventívne vyčistiť sací kôš. inak ja používam kadejaké balkánske značky filtrov (Frad, Unico...) a olej mi nepadá.
tam už bude problém v stave motora, chcelo by to aspoň zhodiť vaňu a preventívne vyčistiť sací kôš. inak ja používam kadejaké balkánske značky filtrov (Frad, Unico...) a olej mi nepadá.
Ja som mal tiež lacný filter, po dlhšom odtstavení motor šiel nasucho...dal som Mann, Fiamm, Fram a stále na HOUNOU...až som dal 15W40, miesto 10W40 a je kľud...dlho som používal lacné filtre a čo sa týka fukšnosti ventilu, NO problemo...ale tiež si teraz radšej pre kľud kúpim nejaký FIamm, resp. Mann....
ja teda nedoporučuju filtr Meyle made in germany, nema tu zpetnou klapku

-> Cyrda 04.10.11 21:37:50: O tom si dovolim pochybovat :-)
-> palinator:
tak daleko bych nezacházel


Stál mě 98 Kč a sedí dobře. Měl jsem problém při zahřátém motoru s mazáním na volnoběh, tak uvidím, jestli výměna oleje a filtru pomohla.
-> Pavel P..:
Musim říct, že s Filtronem u VeBe taky chvíli svítila po startu kontrolka mazání, ale s Mannem to dělá taky, takže hovno jako fík, to bude motorem.
Musim říct, že s Filtronem u VeBe taky chvíli svítila po startu kontrolka mazání, ale s Mannem to dělá taky, takže hovno jako fík, to bude motorem.

-> Milan 136:
Ještě nabarvit na modro a natisknout Jipap n.p., že?
Heeergot to je nápad..
Ještě nabarvit na modro a natisknout Jipap n.p., že?

Heeergot to je nápad..

měl jsem dvakrát nějakej tenhle Filtron a vždycky stál za hovno...nedržel tlak a když jsem po roce sundal tak ta gumová klapka co byla původně rovná tak byla vlnitá jak rádlo na těsto.. takže píšu z vlastní zkušenosti.
-> palinator: to si musíš umýt acetonem, když to tam nechceš

-> Matthes, záškodník z TechWebu: víš jak to myslím...

-> Milan 136:
Reaguju na Pepiky.
Jenže kdyby tam na tom origu byla jen Škoda, ale oni tam musí nasrat i VW, SEAT a Audi.. a kdo to pak má vozit ve škodovce.
Reaguju na Pepiky.

Jenže kdyby tam na tom origu byla jen Škoda, ale oni tam musí nasrat i VW, SEAT a Audi.. a kdo to pak má vozit ve škodovce.

-> Milan 136: Jak vyse? Spis nize ne? Nebo ty mas starsi prispevky nahore?

-> Matthes, záškodník z TechWebu: purfux je origo na 1,3 fel čo som kupoval posledne , viem že často bol aj hengst a mann , je to jedno origo filter je lacnejší ako mann tu
Ač to nerad říkám, sám jsem se po výměně mohl přesvědčit o těsnosti zpětné klapky u "nekvalitních" čínských filtrů AQ. Po otevření zpětné klapky vyteklo spousta oleje, přičemž předtím nebyl patrný nějaký závažný průsak. Ovšem stejně dávám buržoazní MANN.

-> palinator: já jen píšu, že to šmejd není jak je psáno výše...
výhodu poskytuje takovou, že je tam znak Škoda
a hlavně pro něj nemusím nikam jezdit
výhodu poskytuje takovou, že je tam znak Škoda

a hlavně pro něj nemusím nikam jezdit
-> palinator: filtron je v nejakej skupine ktorá robí aj do prvovýroby , na praxi tiež dávame filtron a tu problém nebýva
ale ked je to take lacne a je to filter tam sa neda co pokazit 

Teď trochu nevim co řešíte... Filtron je spolu s Mannem a dalšími značkami jeden z kvalitních výrobců filtrů.
-> Milan 136:
Origo jsem kupoval za 130 Kč a nejsem si jist, zda poskytuje oproti kvalitním neorigo značkám nějakou výhodu.
-> Milan 136:
Origo jsem kupoval za 130 Kč a nejsem si jist, zda poskytuje oproti kvalitním neorigo značkám nějakou výhodu.
-> Milan 136: Covece taky to nechapu. Osobne mam kvalitni Purflux za tech 80Kc a vse OK.
Jinak na sluzebni hyjene mam taky filtron, ale jinej nez na fotce
Sef setri no 
Jinak na sluzebni hyjene mam taky filtron, ale jinej nez na fotce


-> Pavel P..: on to asi takovej šmejd nebude ten filtron, protože koncern VW je někdy dává v prvomontáži
-> Milan 136: jooo Szmejd in Poland?... ještě lepší

-> Pavel P..: To je Z Polska Pavlíku, a není náhoda, že těch pár chytrých hlav se dalo dohromady polské socialistické republice, v socialistickém polsku

-> Cyrda: kolik takovej filtr stojí
-> Matthes, záškodník z TechWebu: lidi kupujou různý filtrony a různý náhrady, přitom origo filtr na feldu, kterej pasuje na všechno s plnoprůtokem stojí asi 80 kč
-> Matthes, záškodník z TechWebu: lidi kupujou různý filtrony a různý náhrady, přitom origo filtr na feldu, kterej pasuje na všechno s plnoprůtokem stojí asi 80 kč
radši dávej kvalitnější filtry.. tyhle šunty čínský nedržej tlak a pak jde motor nasucho pár vteřin po startu...
Masljanyj filtr tam jde, pokud pasuje zavit a tesni, tak neni problem. Akorat pozor na to, aby mel pretlakovy ventil a zpetnou klapku.
Může přijít do eMka 1983 širší olejový filtr? Já jsem tam dal tento: autokelly.cz/ImageView.as
px?Main=gpj.P...