![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pozor - Temac tesnenia pod hlavou
-> suri 06.12.16 18:59:39: ale co ten motor, tam to ciste nieje ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tomaso435 06.12.16 17:42:16: Victor reinz je taky dobrý ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: jojo... gufírka elringový za 85 sada, tesnění asi 384,- .. kupoval se to před 21 000km
takže nedávno
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435 06.12.16 19:23:26: Za elring? Jinak bylo to pod 400 ale kde najít účtenku ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tomaso435 06.12.16 19:25:10: zozen mi 136mpi
-> suri: já mám jinou.. mám jinčí plány :)
-> Tomaso435 06.12.16 19:22:53: by som piestnu sadu nemenil zbytočne , origo je origo
-> Tuner#2: 400,- je standart i v kelly ... teda pro mě :D
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.12.16 19:21:49: hologram to má ale je to prebalované
dal som číslo feldového tesnenia z hlavy ked som to objednaval 047103383D ,predtym som bral vzdy podla fabie 383J takze naozaj aj "elring" ma dva druhy ... toto idem vratit a budem mat ine
dal som číslo feldového tesnenia z hlavy ked som to objednaval 047103383D ,predtym som bral vzdy podla fabie 383J takze naozaj aj "elring" ma dva druhy ... toto idem vratit a budem mat ine
-> suri: když už bych, tak bych rozhodil spodek, dal nový šály, mám tu pístní sadu, už rok mám doma vačku a 3 roky hlavu :-D.... no a až to poskladame, tak to zajedem, vyčistíme, dáme druhej olej na cestu dom a máe hotovo... jen nejsou lidi
-> suri 06.12.16 16:15:14: Naposled jsem kupoval 4ks, vše origo elring (je na té fólii hologram???). Cena kolem 400,- u známého. V Elitu, Kelly apod. všude kolem litru, což je nesmysl cena...
-> Tomaso435 06.12.16 19:17:51: dones to
-> suri: no zkusím to... jinak už mě to fakt sere :D
-> Tomaso435 06.12.16 19:12:50: stačí raz preplach
-> suri: tak v létě možná zkusím... tejden jezdit jen na vodu a denně měnit a lejt tam tohle.. a uvidime
-> Tomaso435 06.12.16 19:05:42: www.drive2.ru/l/9791638 tento cistic funguje
-> suri: já nevim co tam kdo měl 25 let předemnou žejo.. já taky leju origo G11. Ale vypláchnout to prostě nejde.. Stále se tam něco někde rozpouští
-> Tomaso435 06.12.16 18:54:46: ja to mám čisté ovšem G13
-> suri: pak sem asi vždy padnul na blbej motor, nevím :D každopádně na tomhle plyňákovy je za 131 tis km už 3 těsnění.... taky mě to sere.. A hlavně špína v chladícím okruhu... to mě sere asi nejvíc. Nesčetně krát vypláchnutý. zahučelo tam snad 200L vody... pak si dám novej fridex, a za pár tejdnů ježdění je to zase rezavá voda... když se to nechá, usadí se to ale jak se to projede je to děsná sračka. nechápu. chladič je novej už 2x...
-> Tomaso435 06.12.16 17:51:12: presahy , krivá hlava , krivý blok , nečistoty , špatné skrutky , závity , zlé tesnenie
meniť to po 40tkm je u mňa nereálne , toto čo tam je som menil ja čo som mohol mať 15 rokov vtedy , cca 130tkm mala , teraz má 280 skoro a nič tomu nie je ...
tie závity ani blok nie sú večné a stavané na také časté rozoberanie
meniť to po 40tkm je u mňa nereálne , toto čo tam je som menil ja čo som mohol mať 15 rokov vtedy , cca 130tkm mala , teraz má 280 skoro a nič tomu nie je ...
tie závity ani blok nie sú večné a stavané na také časté rozoberanie
-> suri: netuším kde.. Bohužel. Vono z 90% jezdim 5km tam se studeným a 5km zpět s ještě studenějším.... :-D
-> Tomaso435 06.12.16 17:45:35: nniekde máš chybu , mám šedý temac a 140tkm ok
-> suri: já nikdy nepoužil nic jinýho, ale mě těsnění dává max 40 000km.. nevim proč. na všech autech tomu tak je.
-> Tomaso435 06.12.16 17:42:16: elring jo , ale zrejme dnes už je zase ok aj temac ale skúšať nechcem
-> suri: zrejme len blbe obdobie
-> suri: notojo.. :D
jinak teda elring je asi best off?
jinak teda elring je asi best off?
-> Tomaso435 06.12.16 16:20:15: len toto viem objednať za 6eur -> Vojťas 06.12.16 17:21:31: -> castrol 06.12.16 17:32:54: nedarí sa poslednú dobu
-> suri: cinske deti zle zabalili ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> suri: no, chvili mi to trvalo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri: byznys ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mě by jenom zajímalo, kde udělali soudruzi z NDR chybu
podotýkam je na dvakrát balené , z návodom , popis Felicia a stálo niečo cez 35eur
podotýkam je na dvakrát balené , z návodom , popis Felicia a stálo niečo cez 35eur
-> Bukaj: prave ty zeleny tak nejak vypadaly silikonove, menil jsem je cely tyden, kazdy den 2 hodiny, kdyz jsem prisel z prace na namontovane hlave, byvalo by bylo lepsi tu hlavu sundat :) mozna, ze ani nemam problem, ze ztvrdly, ale, ze jsou poskozene ty driky a mozna uz je zase nejaka ventilova pruzina praskla...
-> Jarda: Co se teploty týče, tak nejlepší by byla guferka silikonová - ovšem nevím, zda se vyrábějí...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
me by zajimalo, ktera gufera jsou nejodolnejsi teplote, kupodivu i niva ma stejna gufera ventilu jako favorit - 8mm, fabie uz ma 7 mm, na nivu jsem dal nejaka zelena italska a uz zas tvrdnou, tech 130°C jim moc dobre neudelalo, na zlutym rapidu mam Reinz 7mm a taky uz jsem je teplotou poskodil, spotreba oleje je ted na obou autech cca litr/3000km, driv mi rapid bral 1l/15tis. km ![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
U nivy je jeste navic pruser, ze obcas praskne nejaka ventilova pruzina a lomova plocha potom porype drik ventilu (rozsmelcuje i gufero) a potom nove gufero uz tolik nevydrzi, ja ty vrypy zabrusoval jemnym smirkem, ale stejne prohlubne tam zustanou :/
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
U nivy je jeste navic pruser, ze obcas praskne nejaka ventilova pruzina a lomova plocha potom porype drik ventilu (rozsmelcuje i gufero) a potom nove gufero uz tolik nevydrzi, ja ty vrypy zabrusoval jemnym smirkem, ale stejne prohlubne tam zustanou :/
-> tasatunga 21.11.16 12:15:17: proplachni to ale jeste s tim starym tesnenim... at si nove hned neposkodis nejakym sajrajtem![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
obyčajná jarova voda...potom preplach čistou a nakoniec nemrzka.
Existuje nějaký funkční vyzkoušený čistič na proplach soustavy v níže uvedené Fábii 1,4 MPi? V nádržce trocha mastnoty, tudíž to podobné čekám i v hadicích...Díky
-> minno 21.11.16 09:54:06: No až tak horké to nebude. Je to spotřebák a navíc se 150 najetými by měl ještě 2x tolik odkroutit..:)
-> tasatunga: To už záleží na tebe, ako veľmi sa s tým chceš hrať :) Ak je všetko ostatné OK, tak by som vymenil len tesnenie pod hlavou, aby sa to nezvrhlo na GO celého motora :)
-> minno 21.11.16 08:45:40: Ok, díky za zkušenosti. Teď ještě otázka, vyměnit pouze špatné těsnění pod hlavou (tudíž jej koupit samostatně) anebo koupit celou sadu těsnění co se prodává (pod výfuk a další...) a nechat když už to půjde dolů přetěsnit celé? Mám pocit, že v sadě jsou i ventil gufera..Motor najeto 150 tisíc, olej nebere. V háji pouze těsnění pod palicí.
tesnenie pod hlavou mám Reinz na 136 motore, 60 tis. km a OK. Guferá na ventiloch tiež Reinz a rovnako dlho tiež OK.
-> tasatunga 20.11.16 21:31:45: s tim zkusenost nemam, ale reinz gufera pri prehrati motoru ztvrdla a motor zacal brat olej, tesneni elring to vydrzelo, zadnej temac by to nedal... motor byl tak ohratej, ze mi odesla buzirka na bovdenech, natavila se baterka (kterou mam v mot. prostoru kvuli LPG) pritom velkem stoupani a jizde na 1 na plnej plyn to skubalo par km a to tesneni proste vydrzelo![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Kľudne aj ten reinz,tieto dva značky sú kvalitou niekde inde.
-> Jarda - zrušená registrace 20.11.16 21:26:32: Reinz neE?:)
-> tasatunga 20.11.16 21:04:44: elring![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
co uz vydrzel na zlutym rapidu, kde mam natazenej blok... a na fabii druha vlozka byla sikmo s nulovym presahem na strane vyfukoveho potrubi a drzi uz 20tis. km, uz bych nedaval nic jineho
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
co uz vydrzel na zlutym rapidu, kde mam natazenej blok... a na fabii druha vlozka byla sikmo s nulovym presahem na strane vyfukoveho potrubi a drzi uz 20tis. km, uz bych nedaval nic jineho
Zdravím. Dotaz, série Fábia 1.4 MPi, těsnění pod hlavu Elring nebo radši Reinz? Popř. zkušenosti? Díky
-> Tuner#2: tak s tim jsem se nesetkal. Nekolikrat jsem kupoval na Feldu i Fabii a vzdy na nem bylo psano oboje. Ale cisla jsem neporovnaval. Ted jsem koukal na kelly a maji u obou motoru a Erlingu stejny cislo tesneni
Já nevím. Komentoval jsem že Temac je uváděnej jako origo. A rozhodně nemíním zkoušet jestli je v současný době OK, nebo není. Když jsem posledně dával těsnění na 105, tak jsem použil prehistorický "grafitový" snad co se montovalo v prvovýrobě, jinak dáváme všude VR...
-> Milan 136 16.02.16 20:17:44: uvidím jak to bude vypadat, kdyžtak je založím na horší časy a vemu ho u Kaliny.
-> StepaNoFUN: kazdej Temac je proti elringu shit
Nevím, jestli Azbestos Zverinek delal driv kvalitnejsi, asi ano, ale co je to temac, tak to nestoji za nic, sediva Vika je to stejne![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)