
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pozor - Temac tesnenia pod hlavou
-> DEKODOVAC: ty si dobry sudruh 

-> MOLSO: presne takto sme to urobili na kamarátosom motore podľa súdruha MOLSA a je to úplne OK voda drží never emulska nije v oleji 

-> vhml: V tomhle se teda prd vyznám, ale u těch závodních motorů se s tím počítalo a na vložce se dělala nahoře drážka ne? Právě aby ten kroužek při montáži necestoval...
Nakonec si otec vymyslel, že chce po 400t. km i nový kroužky, tak je to asi vyřešený a vyndám to celý.
Ale v podstatě kdyby se mi to nehnulo, tak bych neměl problém teda? Jak se dřív těsnili závodní motory? Všude je napsáno jaká to byla věda, ale tam jsou taky jen tyhle podložky opřený přímo o hlavu ne?
Ale v podstatě kdyby se mi to nehnulo, tak bych neměl problém teda? Jak se dřív těsnili závodní motory? Všude je napsáno jaká to byla věda, ale tam jsou taky jen tyhle podložky opřený přímo o hlavu ne?
-> vhml 21.08.14 14:01:21: Zrovna u Feldy kde jezdí písty nad vložky to bude chtít s kroužkama hodně opatrně aby se nepohly...
-> vhml: nepotrebuje to udelat treba i rozvody, to by potom bylo pri jedne praci
jinak s nic moc presahama mi drzi ten elring

jinak s nic moc presahama mi drzi ten elring
Pravověrní to považují za neskutečnou prasárnu, ale nemění to nic na tom, že to je ideální řešení pro spotřebáky a auta, kde nám podobnmá řešení prostě nejsou vyloženě trnem v oku
-> vhml: podlozky hore "Pnalepit" do vazeliny. uskalia - len dat pozor aby sa nepohli / neposunuli..... opatrne polozit tesnenie a hlavu. Otcov forman tak jazdi treti rok bez akychkolvek problemov, teplota v norme.
Poraďte. Na felicii opět fouklo těsnění, jsem si vědom toho že jsou tam malý přesahy po těch letech. Má význam to celý rozdělávat a vyndavat vložky, nebo prostě položím podložky nahoru na vložky? Bude to fungovat? Jaká jsou úskalí?
-> Gryzly:






-> Jarda: Ne, ten by hlavu nedokázal sundat a když jo, tak by to už nikdy nezprovoznil.
To byl zeťák od mojí kolegyně. Nevěděl ani na kterou stranu se šroub utahuje. Musel jsem mu dát jeden šroubek s matkou at si to vždy zkusí než začne točit.
To byl zeťák od mojí kolegyně. Nevěděl ani na kterou stranu se šroub utahuje. Musel jsem mu dát jeden šroubek s matkou at si to vždy zkusí než začne točit.
-> Gryzly: Ned Flanders?
-> Gryzly:




Někdy dotáhnout nestačí. Ke mě jednou dojel borec, tenkrát jsem neměl čas mu to dělat a on to potřeboval strašně rychle, tak jsem mu všechno nářadí pujčil a přidal knihu jak se to dělá.
Přijel pak za mnou asi 5km že mu teče olej z pod termostatu, ale jinak je to prej dobrý.
Ten vůl si skřípl kabel od čidla teploty pod hlavu když to dotahoval a z olejovýho kanálu to šlo rovnou na motorovou stěnu.
Přijel pak za mnou asi 5km že mu teče olej z pod termostatu, ale jinak je to prej dobrý.
Ten vůl si skřípl kabel od čidla teploty pod hlavu když to dotahoval a z olejovýho kanálu to šlo rovnou na motorovou stěnu.
-> Evž@: Jak řikám, dal jsem nějaký prastarý těsnění, dotáhl stejnými momenty a fungovalo to.
-> Karlos (WIO46): příště bych zkusil dotáhnout o něco hlavu když fouká...taky mi foukalo tak sem ji z nasrání o něco málo dotáhl a dobrý :)
-> Evž@: Jo... nemuselo, jen jsem takovou příhodu měl. A tak jsem ho z nasrání zahodil. 

-> Karlos (WIO46): těsnění v hajzlu je široký pojem :D.....jestli ti jen fouklo tak to nemusí být těsněním
-> minno: Ano, také jsem se tomu divil, avšak stalo se.
-> Karlos (WIO46): tak zas u victor reinz je divné, že by hneď odišlo. ja mám V.R. u 136 31 tisíc km a OK.
-> minno: Dle mě to přesahama bejt nemusí. U LSa jsem to udělal, dal těsnění victor reinz a po takovejch 15 km v hajzlu, po 30 uplně. Dal jsem tam no name šedivý, co jsem dostal od člověka co už dobrejch 15 let škodovku nemá. A problém nebyl.
-> isti:



-> Nadko: Ano,z medvedích

-> MOLSO: Ja nič netvrdím, len uvažujem. Kopec ľudí tu písalo, že im prdlo až po pár tisíc km, z čoho mi vyplýva, že ak to fúka do vody už po prvom "vyjetí" z garáže, tak to nemusí byť len tesnením, ale aj zlým zložením (presahy).
-> Nadko: zožen šedy TEMAC v PD sa da ešte alebo objednaj ELRING alebo VICTOR REINZ alebo zeber odomna mam kopec skladom čssr ešte :)
-> MOLSO: 

-> minno: a už si ho skúsil ked to tvrdíš ? to tesnenie je tak nahovno že je úplne nepoužitelné
-> minno: -> LUKAS: Z čoho to vyrábajú z hovien? 

-> LUKAS: to ale stále nič nehovorí o tom, že ten motor bol v poriadku.
-> minno: videl so čierny TEMAC prdnut aj po 35km 

-> Nadko: ak sa to posralo po 100 km tak máš ale problém aj niekde inde, nie len v tesnení.
-> Nadko: ak bolo čierné lesklé a lepkavé tak áno
ja som na čiernom temacu spravil cca 100 km a už sa začína peniť víčko....to každé toto tesnenie je nahovno?? 

-> Tomaso435: myslis, ze pred sedivym byl jeste nejakej cernej? tak to je dost nepravdepodobne i vzhledem k tomu, ze se mi rozpada a uz mam cervenej olej od G12, ale nevari a netlakuje a dotesnovac to zatim nejak drzi... tesneni se mi nechce zatim delat, vim jen, ze dam elring, ale uz bych si mel pripravit nejakou hlavu
mam jednu hlavu z feldy 40kW mpi - napred byla brana o 0,5 a pak 2x rovnana, ted bude rovnana potreti, nebude to moc velkej kp na 136 pisty?, zase elring je o neco silnejsi a vzhledem k LPG, tu hlavu jsem mel na zlutym rapidu a jezdil velmi dobre, jen sedej temac moc nedrzel - cca 70tis.km, ale zas tam mam i problem s krivym (natazenym) blokem
mam jednu hlavu z feldy 40kW mpi - napred byla brana o 0,5 a pak 2x rovnana, ted bude rovnana potreti, nebude to moc velkej kp na 136 pisty?, zase elring je o neco silnejsi a vzhledem k LPG, tu hlavu jsem mel na zlutym rapidu a jezdil velmi dobre, jen sedej temac moc nedrzel - cca 70tis.km, ale zas tam mam i problem s krivym (natazenym) blokem
-> Jarda: to moh bejt ten ještě uplně origo... z dob výroby
-> Vojťas: cernej temac mi drzi na felde uz pres 50tis. km

-> Vojťas: Jo, to horní je to "problémový"

Kontrolní dotaz, to horní těsnění je tedy to špatný? Spodní jsem koupil nedávno, horní jsem našel v bedně s těsněníma, ale nevím jak dlouho tam bylo, ale vlivem špatnýho skladování se mi ani tak moc nepozdává na další použití...
Zajimavý je že na horním je číslo 363, kdežto sponím 383, ale jsou stejný
Zajimavý je že na horním je číslo 363, kdežto sponím 383, ale jsou stejný
-> Milan 136: No právě, proto píšu že ta teorie je evidentně špatná.
-> stepan: tak do fabie nic jinýho nepatří
-> Milan 136: V autodílech sem totiž slyšel teorii, že to černý temac je na fabii na G12 a jiný kapaliny ho rozežíraj, takže ta teorie je evidentně špatná.
-> stepan: G12++
-> srdcar 120L: přesahy jsou změřený a jsou ok. Těsnění je úplně rozpadlý rozleptaný, protože je shit
-> srdcar 120L: přesahy jsou změřený a jsou ok. Těsnění je úplně rozpadlý rozleptaný, protože je shit
-> Milan 136: Jak tak koukám na sundané těsnění, připadne mi, že máš vložky vysoko. Jaký máš přesah vůči bloku motoru? To je možná příčina, že ti těsnění odchází. 

-> Milan 136: A jaká chladící kapalina?
-> Tuner#2: tmave cerne a dalo cca za dva a pul roku nejakych 40tkm.
-> Milan 136 16.02.14 01:30:28: Nějaký údaje kolik to vydrželo? To bylo to tmavě černé?
-> m8rinek: sak som to aj nemyslel vazne
-> castrol: Nesmysl...