skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pozor - Temac tesnenia pod hlavou
-> Jarda/felda: no a pomůže to i když je vložka "křivě" ? Přemýšlím čím to může být jestli je vymačkaný blok a nebo jen ty podložky ... kdyby stačilo jen znova vypodložkovat válce tak by to bylo faj ....
m8rinek 07.05.13 22:50:11 napsal:
→ minno: Ale prd, s utopenejma vložkama tě nezachrání
vůbec nic…
ale jo pomůže dát těsnění pod vložky nahoru na vložku
sice prasácký řešení ale funguje ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
→ minno: Ale prd, s utopenejma vložkama tě nezachrání
vůbec nic…
ale jo pomůže dát těsnění pod vložky nahoru na vložku
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak dnes si jdu na...t do bot...
Jdu měnit Temac (možná originál z výroby) za Temac (šedý) na Fel MPi, tgak uvidíme...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jdu měnit Temac (možná originál z výroby) za Temac (šedý) na Fel MPi, tgak uvidíme...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> m8rinek: asi tak na to jak vypadali ty vložky tak bych řek že 4tkm je slušný výsledek když se ještě přihlédne k tomu že jsme to vůbec nešetřil ...
-> minno: Ale prd, s utopenejma vložkama tě nezachrání vůbec nic...
Těsnění po nájezdu řady km těžko bude vypadat jako nový...
Těsnění po nájezdu řady km těžko bude vypadat jako nový...
Hm, tak nakoniec je problém aj so šedým Temac tesnením, nie len s tým čiernym?
-> Jarda: no líznutá nebyla, ale je rovná ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Adam59: ani ta hlava nevypada, ze by byla před 4tis. km liznuta![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Nepér: preventivně bych nikdy nic takoveho nedelal...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Nepér: preventivně bych nikdy nic takoveho nedelal...
Temac po pul roce a cca 4000 km ale chyba je asi v utopených vložkách na motoru Š120LS ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Hm, to abych ten můj šedej Temac vyndal... už to má 2 roky a 10 tisíc km... no nevim... Ale už mám aspoň momentovej klíč ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: vy ste veľký servis , i keď vtedy som bol vo veľkom aj ja , tam boli dva kúsky a tretí čo sme robili už sa vedelo a išiel viktor rejnz
tu sme mali na sklade to čierne , šéfstvo zavelilo že sa mení tak sa tam dalo, som zvedavý kedy sa vráti nazad ...
tu sme mali na sklade to čierne , šéfstvo zavelilo že sa mení tak sa tam dalo, som zvedavý kedy sa vráti nazad ...
-> suri: jo vím.
Taky jsem v tý době udělal asi pět mpi...
tak jedna už je předělaná. Ostatní zatím asi drží
Taky jsem v tý době udělal asi pět mpi...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
tak jedna už je předělaná. Ostatní zatím asi drží
-> Milan 136: ak si pamätáš tak sme to diskutovali a u vás si ešte skúsenosť nemal , plus ešte som to riešil s MartyPVom . Tu sa to objavilo niekedy v dubnu 2011 to boli tie kusy mesiac od výmeny - 2x Fabia AME , dopátrali sme sa že niekedy koniec 2010 začali tieto tesnenia , to znamená 2,5 roka ...
-> afro100: ty jsi určitě věděl před dvěma a půl rokama, že je to špatně. Teď je každej chytrej jak rádio. Co je víc než origo díl, kterej všichni s nejlepším vědomím montují?
Není na něm napsaný za rok se rozpadne kámo...
Tohle je téma o temacu. Jestli ti vadí, že sem někdo něco píše o temacu tak to nečti
-> Tuner#2: -> suri: je to víc než dva roky. možná tři
Není na něm napsaný za rok se rozpadne kámo...
Tohle je téma o temacu. Jestli ti vadí, že sem někdo něco píše o temacu tak to nečti
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: -> suri: je to víc než dva roky. možná tři
-> afro100: ale toto je tema o temacu
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
No, zaspamujte to tu, nasypte tu milion fotiek ako je temac napicu ..
Sak je to vseobecne znamy fakt, neviem comu sa divite. Ked sa vam to nepaci, nezgrloste, zozente original azbestove (5kanal), nechajte si urobit tesnenie napr. u Kaliny alebo kupte daco kvalitnejsie .. moznosti je myslim si dost.
Sak je to vseobecne znamy fakt, neviem comu sa divite. Ked sa vam to nepaci, nezgrloste, zozente original azbestove (5kanal), nechajte si urobit tesnenie napr. u Kaliny alebo kupte daco kvalitnejsie .. moznosti je myslim si dost.
-> minno 04.05.13 22:19:00: klasika u temacu (sedy), na rapidu jsem mel po trech letech podobny stav, jsem ted zvedav na erling![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
stve me, ze mam sedej temac i na skoro nove postavenym motoru v MTX
a cernej temac nekdo dal do moji spotrebni feldy, sla voda do oleje, tak zatim poslouzil dotesnovac chladici soustavy![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
vsude mam taky G12
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
stve me, ze mam sedej temac i na skoro nove postavenym motoru v MTX
a cernej temac nekdo dal do moji spotrebni feldy, sla voda do oleje, tak zatim poslouzil dotesnovac chladici soustavy
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
vsude mam taky G12
-> Tuner#2: no niečo cez dva roky to už tu je , i keď je pravda že pár ľudí si to tam ešte napriek upozorneniu dali a autá sa vrátili
ono si nenavyberáte , kolega ho tam nedávno musel dať tiež pretože čo raz povie šéf to platí , nech je to sebeväčšia kokotina
ono si nenavyberáte , kolega ho tam nedávno musel dať tiež pretože čo raz povie šéf to platí , nech je to sebeväčšia kokotina
-> Michal N 283: neviem ja mam pocit ze toten temac je este z tych sivych, hlavne podla druhej a tretej fotky, tak setrenie asi neni na mieste. A VR tiez neni ziadna hitparada..
Tady je každej chytrej jak rádio... ![81](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/81.gif)
Před 2 lety se ještě takhle veřejně o průseru s přesunutím výroby/kvalitou temacu nevědělo a navíc origo díl je taky dost často něco jiného než to sehnatelné v autodílech. Myslím si, že Milan není z těch, kdo by na něčem chtěl šetřit a fotky sem dal čistě pro informaci.
![81](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/81.gif)
Před 2 lety se ještě takhle veřejně o průseru s přesunutím výroby/kvalitou temacu nevědělo a navíc origo díl je taky dost často něco jiného než to sehnatelné v autodílech. Myslím si, že Milan není z těch, kdo by na něčem chtěl šetřit a fotky sem dal čistě pro informaci.
-> Milan 136: tak oplatí sa priplatiť si a mať istotu že je tam poriadne ako dať slabšie a potom len tŕpnuť kedy ho porazí zase po pár km
-> Michal N 283: to víš, když s dobrým úmyslem v klidu montuješ origo díly a pak to takhle dopadne tak se to řeší
-> minno: těsnění je origo stejně jako G12++
-> minno: těsnění je origo stejně jako G12++
sa divím zase raz že sa tu furt riešia Temacy....dať tam poriadne Victor-Reinz alebo ešte nemecký Ellring čo sa dával dakedy z výroby na 136-ky a je vymalováno![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136: nič moc teda. A aká bola použitá nemrzka?
-> minno: ne. jen origo bohužel
-> minno: v lete 2011 keď sa vrátili dve fabie sme dávali len reinz z kelly ...
ja osobne som zase dával elring
funguje to
ja osobne som zase dával elring
funguje to
-> Milan 136: -> suri: dávali ste niekedy v práci tesnenie pod hlavu Victor Reinz? To mám teraz ja, snáď vydrží :)
-> m8rinek: -> suri: nj dík
-> minno: systém vw group kde sú návody , schémy , normohodiny , akcie ...
-> Milan 136 16.04.13 21:01:02: čo je elsa?
-> Milan 136: viem , kolega menil tiež za origo , debatili sme sa že sa to vráti ... jeho sused feliciu urobil a mesiac a rozleptané tesnenie
-> suri: budu dělat teď fabii, na který jsem dělal nedávno origo temac....¨
problémy zpět...
koupil jsem Erling
jinak utahuju dle elsy
problémy zpět...
koupil jsem Erling
jinak utahuju dle elsy
-> minno: to bude hodne cez
akurat ten na pumpe kratky nejde tolko dotiahnut
ja to taham ako pisu postupy 23nm kolo , druhe kolo 23nm , 90st kolo , 90st kolo ,. nikdy sa auto nevratilo a par ich teda bolo a v nic moc stave
akurat ten na pumpe kratky nejde tolko dotiahnut
ja to taham ako pisu postupy 23nm kolo , druhe kolo 23nm , 90st kolo , 90st kolo ,. nikdy sa auto nevratilo a par ich teda bolo a v nic moc stave
Ja to dotahuju na 4x na konecny moment 90 Nm. Je to min nez jak to vyjde origo postupem, ale staci to a netrpi srouby.
-> Dušan: Jak Helvétská víra.
-> minno: ja davam tech 90 po druhe uz taky s citem. Pokud neujede zavit tak to bude drzet jak nejaka ta slavna vira.
-> suri: 40 Nm + 2x po 90 stupňov?
To je potom koľko vo výsledku? Ďaleko cez 100 Nm, nie?
Ja som dal na odporúčanie radšej o niečo menej - 90 Nm a i tak som sa bál že to rachne. Vrzali len niektoré šróby. U starej 120 liatinky mi na tých 55-60 Nm nikdy nič nevrzalo.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Ja som dal na odporúčanie radšej o niečo menej - 90 Nm a i tak som sa bál že to rachne. Vrzali len niektoré šróby. U starej 120 liatinky mi na tých 55-60 Nm nikdy nič nevrzalo.
-> minno: to je normálne , kolega to ťahá 40Nm+90 a druhých 90 na pocit :D
neboj nič , vrzne si to normálne , pokiaľ si si to pekne dokolečka obehol tak tomu nič nebude a musí to držať
neboj nič , vrzne si to normálne , pokiaľ si si to pekne dokolečka obehol tak tomu nič nebude a musí to držať
-> Dušan: jazdím, motor šlape parádne. Ale z doťahovania hlavy som nemal dobré pocity :/ Závity prečistené, vyfúkané, nové šróby a namazané olejom a napriek tomu pár šróbov pri doťahovaní riadne vŕzgalo :-( Som čakal kedy čo rupne.
-> minno: ty nic neres a jezdi potvoro ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda 15.04.13 21:48:41: a podľa čoho sa dá poznať, že pri "neideálnom" stave závitov či šróbov, dotiahnem daný spoj momenťákom menej ako by sa dotiahnuť malo?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jo, ale jak toho dosahnes, kdyz potrebujes vymenit tesneni treba nekolik tisic km od baraku![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)