skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
hadice od motoru k airboxu
prohledat
28 příspěvků (zobrazeno 1 až 28) od 30.09.2011 do 06.04.2013, založil/a Martin/125/
Já tam mam připojenej nátrubek od měrky oleje kvůli odvzdušnění klikovky.
-> Exon: klidne to zaslep, nebo ty dva male natrubky propoj. Vyjde to na stejno, vyber si co je pro tebe jednodussi.Osobne bych to propojil hadickou, v pripade potreby to kdykoliv muzes pouzit k uvedeni do puvodniho stavu.
Zdravím řeším taký malý problém kam zapojit tu malou trubičku co vede od favoritáckého víka ventilů? Originálně myslím příde do sání nebo jak je na karbecu ten vývod na podtlak jenže ten vývod na karbecu už mám využitý ( flashlube ) a v sání další vývod nemám a vrtat sa mě nechce.. šlo by to zapojit tak jak je to na obrázku? nebo můžu ten malý vývod nejak zaslapit? Kdyžtak jak? Nebo jak to mám vyřešit? Díky
-> COL:
Zajímavé řešení..
Zajímavé řešení..

Pri volnobehu je mezi filtrem a karburatorem podtlak zcela minimalni. Tehdy se plyny z bloku nasavaji "malou hadickou" pod karb. Pokud je jich malo, jde do hadicky i vzduch z filtrboxu, pokud moc a hadicka to i pres velky podtlak v sani neucuca, jdou spaliny do boxu a pres karbec do motoru.
-> COL:
A při volnoběhu?
A při volnoběhu?
Na vzduchovym filtru pri nejake vetsi zatezi nejake 1-2 kPa ubytky budou.... Coz je maly podtlak, ale z hlediska odvetrani zadouci.
-> Syny:
Přečti si prosím ještě jednou můj předchozí příspěvek. Píšu že skoro žádnej podtlak tam není, jelikož není, na čem by se vytvořil. Zkoušel jsi někdy ucpat rukou novej filtr a fouknout do něj? Skoro žádnej přetlak tam nevytvoříš. A na volnoběh jde do motoru vzduchu sakra málo vzhledem k tomu, že klapky jsou uzavřené a vše jde miniaturními kanálky pod klapkou a v sání pod karbcem je podtlak jak kráva.
Přečti si prosím ještě jednou můj předchozí příspěvek. Píšu že skoro žádnej podtlak tam není, jelikož není, na čem by se vytvořil. Zkoušel jsi někdy ucpat rukou novej filtr a fouknout do něj? Skoro žádnej přetlak tam nevytvoříš. A na volnoběh jde do motoru vzduchu sakra málo vzhledem k tomu, že klapky jsou uzavřené a vše jde miniaturními kanálky pod klapkou a v sání pod karbcem je podtlak jak kráva.
já tam teda tu tlustou hadicu do filtrboxu mám.Kdybych ju tam nechtěl,tak bych natáhl delší hadicu a nacpal bych ju do flašky od oleja,která by byla položená na boku za nosníkem(tak to bývá u závodních strojů) .Dávat na ventildekl ten malý filtřík je tuzingářský nesmysl,když ti do něho chrstne olej,tak to budeš mít akorát všude kolem oblité oilem....
-> Syny: mě se ucpala,a nešel seřídit volnoběh...mělo to 2tis otačky na volnoběh a to to trvalo než jsem zjistil než mám ucpanou tu rubičku na kteoru se nasazuje ta hadička na filtrboxu...
-> Martin/125/: Jo tadle, no tak tu zachovat a hlavne vzit kancelarskou sponku, tu rozmotat a prostouchnout s ni toho picicurika pod tim karbcem... Moc rado se to zanasi a zasira. I kdyz co jsem se bavil s mym byvalym motorarem, tak ten mi rikal, ze zachovat ji pokud to jde ano, ale pokud motor moc fouka z odvetrani klikovky, tak to radeji odpojit taky a ucpat...
-> Syny: tady zřejmě dichází k nedorozumění....některé škodovky totiž měly k tý tlustý hadici vedenou i tu tenkou jakoby tam k tomu víku ventilu,-(ta je potřeba pro ten správný chod motoru) a jiné škodovky(většina) přímo k filtrboxu...na tom výstupku na který se nasazuje ta tlusta hadice,byl jeste jeden na kterej se nasadí ta tenká...co vede od někud z podkarbecu...tu tenkou hadičku je každopádně nutné zachovat...
-> palinator: Ve filtrboxu je podtlak... Zkus si ho ucpat rukou - zdechne te auto... Saje to tamtudy vzduch, takze tam podtlak musi byt...
-> Nwkt: Myslim hadici od ventildeklu k filtrboxu... Se Stetkou sme ji odpojovali, protoze to tlacilo do sani hrozne vzduch, od ty doby bylo po problemu s volnobehem...
-> Nwkt: Myslim hadici od ventildeklu k filtrboxu... Se Stetkou sme ji odpojovali, protoze to tlacilo do sani hrozne vzduch, od ty doby bylo po problemu s volnobehem...
-> Syny 30.09.11 13:00:59: Ale ty myslíš tu pod karbem, on tu velkou do fitrboxu. Ta pod karbem jde jednoduše zapojit na malej vývod z favoritího/fábkovýho ventildeklu
-> Syny:
Myslíš, že jde o tlak? Vždyť ta hadice jde nad karbcem, kde tlakem nic moc neovlivní. Čemu bych spíš věřil, že v tom odfuku je směs výfukových plynů a asi také nespálené směsi, takže to by teoreticky mohlo s chodem zahýbat. Na volnoběh nad karbcem ve filtrboxu skoro žádnej podtlak není, vzhledem k tomu jak jsou velký kanály v karburátoru a jak je velkej celej filtrbox..
Myslíš, že jde o tlak? Vždyť ta hadice jde nad karbcem, kde tlakem nic moc neovlivní. Čemu bych spíš věřil, že v tom odfuku je směs výfukových plynů a asi také nespálené směsi, takže to by teoreticky mohlo s chodem zahýbat. Na volnoběh nad karbcem ve filtrboxu skoro žádnej podtlak není, vzhledem k tomu jak jsou velký kanály v karburátoru a jak je velkej celej filtrbox..
-> Syny: tak to je potom jak turbo :-) takže každa škodovka má originál něco jako malinké turbo 

-> palinator 30.09.11 11:43:10: Ono nejde ani tak o bordel, ale o tlak vzduchu co tam jde... Pak mas nestabilni volnobeh a blbe se vystelovava smes, protoze te do sani de tlak vzduchu...
Na vyfuk bych to nedaval, protoze, pokud by v nem vznikal pretlak, tak by sel i do bloku a byla by z toho tekouci olejnicka. Ucelem toho odvetrani je udrzet v bloku atmosfericky tlak nebo mirny podtlak.....
-> Martin/125/:
Neriskoval bych, mohlo by tim střílet...
Neriskoval bych, mohlo by tim střílet...
-> Martin/125/: Dej do nějaký nádoby a z nádoby vývod zpátky do filtrboxu. Tzn že olej se ti bude chytat tam
-> palinator: nebo tam dát nějakou tepelně odolnou hadici a napojit ji na svod vyfuku...to by tak mohli udělat už ve vyrobě a nezasíral by se karbec ne? Ale asi by to zas mělo horší emise...nebudu nad tim špekulovat...necham to jak to je...nějakej smysl to musí mít když to tak udělali...
-> Martin/125/:
Ono se to zasere i od nového motoru.
Ono se to zasere i od nového motoru.
-> Martin/125/: nebo kdyz daj treba KN filtr tak ten uz ten privod nema ;-)
-> palinator: já to tam nechám...jen se ptám proč to tak někdo dělá...
takže to tak dělaj ti co maj už v háji motor z tý hadice jim to kouří a lítaj sračky a nechtěj si tim zasírat karbec 


odvetravani vrchu a nechtej si to poustet do karbecu ;-)
Když dáš tu hadici pryč, nezasíráš si tím karbec. Když tam dáš filtřík, ucpe se a někudy ti ten tlak z karteru stejně vyjde. (nejčastěji přes olejovou měrku)
Lepší řešení je svýzt hadici pod auto nebo vytvořit nějaký kýblový filtr, kde ten odfuk kondenzuje. Já bych to ale nechal ve filtrboxu.
Lepší řešení je svýzt hadici pod auto nebo vytvořit nějaký kýblový filtr, kde ten odfuk kondenzuje. Já bych to ale nechal ve filtrboxu.
Protože tam lítá olej u nic moc motorů a zasere
chci se zeptat,proč někdo dává tu hadici co vede od víka ventilu do airboxu pryč u škodovky? A taky jsem už i viděl že místo ní se občas dává takovej malej filtr vzduchovej,přímo na to víko ventilů...ale nezasere se hned zevnitř? ten filtr? Dyk tam to vzduch nenasava ale jde ven...navíc neni uplně čistej-se musí ten filtr zevnitř uplně zasrat ne? Tou hadici jde občas i malinko kouře pokud si vzpomínám...