skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Špatné startování
prohledat
55 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 27.09.2011 do 18.04.2012, založil/a Joey 120 LS
15:54:03
18.04.2012
18.04.2012

Koláčný
vždy napumpuju i prošlápnu pedál tak třikrát...
12:43:59
18.04.2012
18.04.2012

palinator
-> Peťa Klíč:
Spíš bych řek že za to může prohnutý těleso karburátoru. Jelikož já mám víko nový, vše těsní, ale i když načerpám a fouknu trochu benzínu pumpičkou před startem, tak chytne na drc a za několik vteřin začnou klesat otáčky, až zdechne.
Spíš bych řek že za to může prohnutý těleso karburátoru. Jelikož já mám víko nový, vše těsní, ale i když načerpám a fouknu trochu benzínu pumpičkou před startem, tak chytne na drc a za několik vteřin začnou klesat otáčky, až zdechne.
11:08:29
18.04.2012
18.04.2012

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
jenom si ověřím, že před jízdou ručně napumpuješ benzin do karbecu a před startováním párkrát prošlápneš plynovej pedál
pak bych zkontroloval víčko karbecu jestli těsní a možná bych se podíval na stav svíček
pak bych zkontroloval víčko karbecu jestli těsní a možná bych se podíval na stav svíček
11:06:54
18.04.2012
18.04.2012

Don_pepe
-> Koláčný: Jo to mi dělá taky když je kolem nuly, jednou chytne, hned chcípne a podruhý už OK...
11:03:05
18.04.2012
18.04.2012

Koláčný
Nevíte, čím může být způsobeno to, že při studených startech po nočním stání to chytne třeba až na pátý pokus?třikrát nechytne, jednou naskočí a hned zhasne a pak už chytne normálně...vše s plným sytičem...jinak když vychladne a jedu s ním po několika hodinách, stačí dát sytič naplno a chytne okamžitě...Omlouvám se, pokud už zde byla možná příčina zmíněna...
12:17:40
18.02.2012
18.02.2012

James1991
Včera sme to znova projeli všechno. Zapalování je v pořádku, cívka i kable házej jiskru. Nový víko rozdělovače, palec, zapalovací kable, svíčky. Sundali sme karbec, rozebrali, vyčistili, při té příležitosti dali nové těsnění karbece. Automaqtický sytič se zdál v pohodě(ta bimetalová pružina normálně pohyblivá a nic tam zpřetrhanýho nebylo), plovák nádrže sem taky vyndali, sejto čistý.. stejně to nechytlo a když jo tak to běželo jen pod plynem a ještě to ktomu nemělo vůbec zvuk motoru jakej má mít Favorit, v karbeci byl benzín, po delším startování se začal odpařovat z karbece. Jeden mechanik radil roztlačit a nakopnout, že by mohla být komprese ve válcích..
20:24:37
15.02.2012
15.02.2012

werty
-> James1991: Veškeré zapojení jak primární tak sekundární strany zapalovací soustavy se zdá být v pořádku. Udělejte tuto věc. Vymontujte svíce a nechte protočit motor aby se veškeré palivo ve válcích dostalo pryč. Při tom mějte deaktivovaný sytič tzn. vzduchová přívěra kolmo a neaktivní zvýšený volnoběh prostřednictvím rohatky a jejího stavícího šroubu. Zároveň odpojte i volnoběžný ventil aby ani palivo volnoběžným kanálem nemohlo být přivedeno. Pak zamontujte svíce ovšem suché a nezačouzené (jelikož mokré svíce a elektrody začouzené sazemi nejsou to pravé ořechové). Následně zapojte ventil volnoběhu a aktivujte sytič a pokuste se motor spustit. Podle tvého popisu to totiž vypadá na přespřílišné množství paliva ve válcích a to buď z předchozích zkoušek a nebo díky možné závadě v samotném karburátoru (plováková soustava, obohacovač...). Pokud po těchto úkonech bude vše OK znamená to že motor byl jen uchlastaný. Pokud ale i pak se bude situace opakovat je třeba hledat onu závadu.
19:49:07
15.02.2012
15.02.2012

James1991
a cívka
19:48:50
15.02.2012
15.02.2012

James1991
ETZ zapojení
19:47:40
15.02.2012
15.02.2012

James1991
Tak sme ještě pro jistotu vyfotili zapojení kabelů, které je podle mě dobře. Kabely jsou nové, svíčky taky, palec taky, cívka hází jiskru a každá svíčka taky. Motor točí ale nechytne i když občas se nějaký náznak chycení objeví, ale jen nepatrný. Svíčky po vymontování byly mokré od benzínu a byl na nich černý šmír nebo co to bylo. Po sundání filtrboxu když sem držel otevřenou klapku tak to chytlo, ale stěží a běželo to jen pod plynem a to jen chvíli.. ještě hodim zapojení cívky, ale mělo by to být zapojené jak má.
06:30:00
15.02.2012
15.02.2012

James1991
-> Petr Volfik:
Komínek s ozubenym kolem jsme nechali v bloku..
Komínek s ozubenym kolem jsme nechali v bloku..
00:02:00
15.02.2012
15.02.2012

Petr Volfik
-> James1991: Hele a když ste ten rozdělovač vyndavali... vyndali ste celej i s tim spodkem nebo jenom půlku? Nemohli ste při montáži ho otočit o zub špatně? Nebo o víc zubů?
22:59:23
14.02.2012
14.02.2012

Minik03
-> James1991: to snad ne.... 1-3-4-2
22:58:36
14.02.2012
14.02.2012

James1991
-> afro100:
To se mi zdá divný, ale zkusíme to vyčistit. Ještě se chci zeptat jak že mají jít po směru hodinových ručiček kabely od svíček od drážky na víčku rozdělovače?
To se mi zdá divný, ale zkusíme to vyčistit. Ještě se chci zeptat jak že mají jít po směru hodinových ručiček kabely od svíček od drážky na víčku rozdělovače?
22:57:42
14.02.2012
14.02.2012

Vojtisek
-> James1991: civka, rozdělovač
22:56:07
14.02.2012
14.02.2012

afro100
-> James1991: na baterke
22:54:15
14.02.2012
14.02.2012

James1991
-> Vojtisek:
Jaký kontakty?
Jaký kontakty?
22:50:31
14.02.2012
14.02.2012

Vojtisek
-> James1991: mě fanouš taky začal startovat stylem jen tak tak a pak držet pod plným plynem...výsledek byl zasulfidovaný kontakty. Něják jsem s něma pohnul a už pak nevedly šťávu. Vyčistit
22:48:34
14.02.2012
14.02.2012

afro100
-> James1991: mohol
22:46:10
14.02.2012
14.02.2012

James1991
-> afro100:
To mi ale nejde do hlavy když sme si předtím označili přesně rysku jak má být rozdělovač. Když sem mu volal, ptal sem se ho jestli má správně po sobě jdoucí zapojené kabely na víčku rozdělovače od té rysky a řikal že nví, tam by mohl být zakopaný pes?
To mi ale nejde do hlavy když sme si předtím označili přesně rysku jak má být rozdělovač. Když sem mu volal, ptal sem se ho jestli má správně po sobě jdoucí zapojené kabely na víčku rozdělovače od té rysky a řikal že nví, tam by mohl být zakopaný pes?
22:42:31
14.02.2012
14.02.2012

afro100
-> James1991: podla mna naprd predstih
22:42:00
14.02.2012
14.02.2012

James1991
Kdybych se tady radši dozvěděl názory čím by to ještě mohlo být a ne jen pořád chytrý řeči a rady co a jak mám dělat v životě..
11:08:59
14.02.2012
14.02.2012

James1991
-> Bobesh:
Nefungovalo to ani jakžtakž
Nefungovalo to ani jakžtakž
00:29:02
14.02.2012
14.02.2012

Bobesh
-> James1991: A pořekadlo "Co funguje normálně či alespoň jakžtakž,v tom se zbytečně nerýpu" vám nic neříká?
23:52:20
13.02.2012
13.02.2012

James1991
-> Bobesh:
Než sme se v tom rýpali, jezdilo to:-)
Než sme se v tom rýpali, jezdilo to:-)
21:34:21
13.02.2012
13.02.2012

Bobesh
-> James1991: Selským rozumem: Chodilo to =>porýpali jsme se v tom =>už to nechodí jako dřív=>bude chyba v něčem,v čem jsme se rýpali :o))
21:30:22
13.02.2012
13.02.2012

James1991
-> Bobesh:
Polohu rozdělovače sme si před demontáží přesně označili.
Polohu rozdělovače sme si před demontáží přesně označili.
21:03:27
13.02.2012
13.02.2012

Bobesh
-> James1991: Tak je to hnutý. Buď přeházený,nebo hnutý(předstih).
17:15:17
13.02.2012
13.02.2012

James1991
-> srandokan:
To sem mu taky říkal a povídal že vše dal tak jak má být..
To sem mu taky říkal a povídal že vše dal tak jak má být..
17:13:22
13.02.2012
13.02.2012

srandokan - zrušená registrace
-> James1991: Nie je otočené vičko rozdeľovača alebo poprehadzované káble na sviečky? - Len taká úvaha
16:48:34
13.02.2012
13.02.2012

James1991
Tak benzín už si to bere, je to v pohodě, ale včera přestaly kabely házet jiskru, tak sem vyndal rozdělovač a vyměnil cívku, byla kaput, po nasazení nové cívky a zpětné instalace rozdělovače to prej nastartovalo(nebyl jsem u toho) ale muselo se dost šlapat na plyn aby to nechcíplo, běželo to na 2 válce a svítilo dobíjení a pak to zdechlo..v karbci benzín už ale byl.
17:23:56
12.02.2012
12.02.2012

Petr Volfik
-> James1991: Nojo je fakt že může bejt prorezlá palivová trubička a nebo spony na hadicích a pak to přisává vzduch jak píše myschaak AZNP K.Hora
13:22:44
12.02.2012
12.02.2012

myschaak AZNP K.Hora
možná ideální vzít 4m hadici a natáhnout to přímo od nádrže k ACpumpě třeba okýnkem na zkoušku

13:22:02
12.02.2012
12.02.2012

myschaak AZNP K.Hora
-> Bobesh: nebo tak....odšroubovat zátku nádrže....
13:09:44
12.02.2012
12.02.2012

Bobesh
-> myschaak AZNP K.Hora: Nebo taky podtlak v nádrži,zamrzlý přivzdušnění.
-> James1991: Tak už SAKRA rozdělejte ten plovák a uvidíte,jestli je tam bordel či co,zkuste profouknout hadice odpředu dozadu či naopak. Vyptáváním nic neopravíte. Pumpa je cajk,tak musíte jít dál pozpátku.
-> James1991: Tak už SAKRA rozdělejte ten plovák a uvidíte,jestli je tam bordel či co,zkuste profouknout hadice odpředu dozadu či naopak. Vyptáváním nic neopravíte. Pumpa je cajk,tak musíte jít dál pozpátku.
13:04:36
12.02.2012
12.02.2012

myschaak AZNP K.Hora
-> James1991: co těsnost od ac pumpy k nádrži...někde přisaje vzduch a už nenatáhne...další pak bych vyndal z nádrže plovák a zkouknout zas těsnost aby to někde nepřisávalo
12:33:51
12.02.2012
12.02.2012

James1991
-> Bobesh:
čerpadlo je nový a tahá, ale z nádrže to nevytáhne, už sme ho trochu vysáli pumpičkou, ale furt nestartuje, dostali sme benzin už i do odlučovače plynů a furt nechytá..
čerpadlo je nový a tahá, ale z nádrže to nevytáhne, už sme ho trochu vysáli pumpičkou, ale furt nestartuje, dostali sme benzin už i do odlučovače plynů a furt nechytá..
11:37:16
12.02.2012
12.02.2012

Bobesh
-> James1991: No a na co jste přišli? čerpadlo tahá ale z nádrže ne?
19:49:52
11.02.2012
11.02.2012

James1991
-> Bobesh:
To sme dělali a benzín jsme vyčerpali v pohodě..
To sme dělali a benzín jsme vyčerpali v pohodě..
17:24:11
11.02.2012
11.02.2012

Bobesh
-> James1991: Klidně může být. Není nic jednoduššího,než to rozdělat. Ale i bez manuálu,pokud je palivio v nádrži by to mělo bejt schopný natáhnout. Zkuste to na hulváta,odpojit přívod od nádrže,kus hadičky na čerpadlo,druhej do flašky.
12:03:59
11.02.2012
11.02.2012

James1991
Tak tady se toho asi moc nedozvim..
11:33:00
10.02.2012
10.02.2012

James1991
-> Petr Volfik:
Pumpovali sme přes plyn asi 2 minuty v kuse a nic.. V nádrži je dost benzínu a rozdělovač i palec je ok. co sejtko v meřáku paliva v nádrži?
Pumpovali sme přes plyn asi 2 minuty v kuse a nic.. V nádrži je dost benzínu a rozdělovač i palec je ok. co sejtko v meřáku paliva v nádrži?
23:49:05
09.02.2012
09.02.2012

Petr Volfik
-> James1991: Ono to docela trvá než to ten benzín načepuje a když to nemá páčku na pumpování tak je to blbý no. Zkoušeli ste odpojit hadičku za tou starou AC pumpou a chvíli pumpovat jestli nabere? Jestli ne tak bych tu starou zkusil napojit jenom v ruce na hadičku místo tý nový a nějakou chvíli pumpovat... Pokud natáhne tak je závada jinde. Jenom blbej dotaz- je v nádrži dost benzínu? Jestli jí třeba někdo nenavrtal a nekrad.
Ještě bych sundal víčko rozdělovače a kouknul jestli se točí palec když se startuje aby nebylo něco s rozvodama.
Ještě bych sundal víčko rozdělovače a kouknul jestli se točí palec když se startuje aby nebylo něco s rozvodama.
22:56:52
09.02.2012
09.02.2012

James1991
Měl bych dotaz, kamarádovi nedávno stál Forman 92 karbec venku v týhle zimě, přišel, nastartoval a ujel cca 2km a pak mu auto zdechlo a pak už nenastartovalo, cívka, ETZ to nebylo, tak jsem dnes koupili novou AC pumpu(je to ta nerozebiratelná), nandali jsme jí tam a furt nic.. benzín sme v přidanym palivovym filtru na hadičce nenašli, furt sucho, pak se tam nějaký objevil, ale do karbece vůbec benzín nešel.. auto přitom už je druhý den v teplé garáži.. zkousili sme profouknout palivové potrubí směrem do nádrže a je průchozí..
22:38:09
06.02.2012
06.02.2012

franta111
škoda 130L Při -18 je to naročný ale motor chytá i jen na sytič .....
škoda 100L musím našlapat akcelerační pumpičkou před i po nastartovaní a je vše ok
škoda 100L musím našlapat akcelerační pumpičkou před i po nastartovaní a je vše ok
11:25:51
05.02.2012
05.02.2012

Sami
V pátek mi auto v minus 22 ani nepíplo. Po dvou dnech nabíjení baterie to snahu má, ale stejně nenaskočilo. Asi budu muset počkat do jara :D
11:41:41
03.02.2012
03.02.2012

Joey 120 LS
-> všem už je to dávno spravený ale napíšu to ať se to ví, kdyby náhodou měl někdo stejný problém. Příčinou problému bylo popraskané těsnění u seřizování volnoběhu. Bylo určitě původní, rozpadlo se nám v ruce při výměně :) Od té doby startuje a jezdí tak jak má a chytne i v současných teplotách (-16st)
11:18:30
28.09.2011
28.09.2011

palinator
-> sbf:
S těmi zimními starty.. Nevím jak to má správně fungovat, ale bez nastříknutí akc. pumpičkou trvá start hodně dlouho a pak modře kouří. Když párkrát nastříknu, tak je start bleskový a nekouří.
S těmi zimními starty.. Nevím jak to má správně fungovat, ale bez nastříknutí akc. pumpičkou trvá start hodně dlouho a pak modře kouří. Když párkrát nastříknu, tak je start bleskový a nekouří.
09:19:14
28.09.2011
28.09.2011

sbf
moze byt jednoduchy, ale staci napr. ak volnobeh nastavi s uplne nevypnutym syticom (aj ked je 1 mm pootvoreny) a bude to prilis chudobne pri studenych startoch. spravne nastaveny motor nepotrebuje preslapavat plynovy pedal ani pri -20.
06:12:51
28.09.2011
28.09.2011

ferrari
No potom by som tipol zlý predstih, lebo inak sytič je tak jednoduchý systém, že temer nemá byť na ňom čo zlé (iba ak pripchatá tryska sýtiča, čo je ale málo pravdepodobné)...