skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Olejové čerpadlo a nedostatek maz. tlaku
prohledat
78 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 21.09.2011 do 23.05.2013, založil/a Petr Urban
Jen tak pro zajímavost, olejový čerpadlo na RS má stejnej průměr kol, ale výšku 29mm
-> Tuner#2: S ostříkem a tryska zvětšená s 80 na 90, mosazná trubička dle L/A prý netřeba. P. Fiedler říkal že dělá i 100 a nemusím se bát žádného výrazného poklesu tlaku oleje. Použít sací koš s větší pružinkou, pružinku o pár mm natáhnout nebo podložit jednou podložkou. Po vyčištění sacího koše je lepší při skládání jemně klepnout po přetlakové kuličce, aby měla tu dos. plochu 100% těsnou, materiál koše je měkký a natvaruje se to podle kuličky. A víc už neřeknu
Podle zásluh do SZ ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Urbi 16.05.13 11:27:36: A jezdí to bez ostřiku nebo s?
Pan Fiedler je profík na úrovni a sem rád že poradil :
Obě ozubení jak na vačce, tak na komínku nechat zanitridovat, nejlépe v hloubce 0,2mm a větší. Tuto úpravu nyní jezdí Šimurda a kola jsou bez problému. Myslím že řekl vzácné know-how, kdoví kdo to tady ocení. Bronzová kola i po zušlechtění povrchu neměla vůbec takovou výdrž.
-> m8rinek: Díky za kontakt.
Obě ozubení jak na vačce, tak na komínku nechat zanitridovat, nejlépe v hloubce 0,2mm a větší. Tuto úpravu nyní jezdí Šimurda a kola jsou bez problému. Myslím že řekl vzácné know-how, kdoví kdo to tady ocení. Bronzová kola i po zušlechtění povrchu neměla vůbec takovou výdrž.
-> m8rinek: Díky za kontakt.
V čase keď som ten zotrvák robil tak som ešte nevedel že MPi je od BMM iný
Ale nevadí, poslúži aj BMM![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> m8rinek: to jo, ale ten palec se casem taky opali, stejne jako vicko
-> Dušan: jaký vůle? Když máš bmm distributor tak tě žádná vůle nezajímá, protože zápal řídíš pozicí klikovky a rozdělovač jen rozděluje jiskru...
-> Nwkt: j, ten je pak vhodnej zase jen na neco co se toci a dalsi vule atd atd
-> Dušan 15.05.13 06:51:10: A co tam dával za setrvák BMM?
-> Dušan: aha:))
-> m8rinek: to ja vim, ale ja mu to rikal uz predem at tam da MPi
-> Urbi: U Fiedlera? Je tu na něj i kontakt. Jestli ho ještě má mu volat nebudu...
-> m8rinek: To tvrdý se dá pořád sehnat ?
-> Urbi: To bronzový? Asi nedá je to z dob š110L Rallye, já mam ke svýmu 1150 motoru kolečko naopak tvrdý jako delá Fiedler...
-> Dušan: čidlo nemusí bejt nutně na setrváku...
-> Nwkt: on to mit nemuze, protoze nema mpi setrvak ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt: ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> m8rinek: Pěkné, zkusím to s někým vykomunikovat. Kde se to dá sehnat ? SZ
Co se týče té vůle, ta je mi dost u pozadí, ale nerad bych aby se to vydřelo za nějakou mez úplně a katastrofa mazání by byla zase na světě, navíc nechci co chvíli zhazovat prsa a měnit to, prostě rád bych nějaké nekompromisní řešení.
Co se týče té vůle, ta je mi dost u pozadí, ale nerad bych aby se to vydřelo za nějakou mez úplně a katastrofa mazání by byla zase na světě, navíc nechci co chvíli zhazovat prsa a měnit to, prostě rád bych nějaké nekompromisní řešení.
-> minno: Už zjišťuje fakta na další fázi úprav ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> darklord: vlastne hej, to ma nenapadlo.
-> minno: da sa tam mpi prevod
A ako sa rieši náhon olejového čerpadla keď sa rieši zapaľovanie bez rozdeľovača? Dá sa tam len komínok rozdeľovača a ten sa zhora zaslepí?
-> Urbi: pokud nepotřebuješ ozub na náhon rozdělovaře tak ti to soukolí může bejt u pozadí. Vůle tě zas tak nezajímá.
Jinak tohle soukolí se dělali naopak i bronzový, jaká byla životnost těžko říct, nicméně se to díky samomaznejm vlastnostem bronzu nevydíralo ani při zhoršeným mazání. Tahle karburátorová tryska na ostřik rozvodů se dost často ucpávala...
Důkaz místo slipů img9.rajce.idnes.cz/d0903 /.../110L_Rally_028.jpg?ve r=0
Jinak tohle soukolí se dělali naopak i bronzový, jaká byla životnost těžko říct, nicméně se to díky samomaznejm vlastnostem bronzu nevydíralo ani při zhoršeným mazání. Tahle karburátorová tryska na ostřik rozvodů se dost často ucpávala...
Důkaz místo slipů img9.rajce.idnes.cz/d0903 /.../110L_Rally_028.jpg?ve r=0
-> Fifa: Děkuji, to sem chtěl slyšet. Mám 1512ccm, jen nevím proč by měla mít 1.5 větší nároky na mazání, všechna uložení jsou stejná.
Ta hřídel pro jedno kolo co je na pevno v prsou jde vydělat jak ? nebo to budu muset nechat přefrézovat i s tím nejlépe ?
Bohužel jedna úprava zlepší tlak, ale na druhou stranu se zase ještě více zhorší namáhání zubového převodu k čerpadlu a k rozdělovači, takže teď bude ještě boj zlepšit tohle. Jen nevím jak moc mě to má srat když rozdělovač mít nebudu, nechci jít na nějakou mez kde by to nemazalo. Ten zubový převod dle motoráře nemusím řešit pokud nechci jezdit pouze od 5000-7500ot., tak to vydrží. Další věcí je že někomu to v top motoru drží dlouho a někomu se to sjíždí co chvíla na sračku....takže kdoví jaká je tam zubová vůle a souososti. Napadá mě že dos. plocha na prsou taky nemusí být ideál pro zubovou vůli a na každém autě si to sedne jinak a někde to drží, jinde ne.
Ta hřídel pro jedno kolo co je na pevno v prsou jde vydělat jak ? nebo to budu muset nechat přefrézovat i s tím nejlépe ?
Bohužel jedna úprava zlepší tlak, ale na druhou stranu se zase ještě více zhorší namáhání zubového převodu k čerpadlu a k rozdělovači, takže teď bude ještě boj zlepšit tohle. Jen nevím jak moc mě to má srat když rozdělovač mít nebudu, nechci jít na nějakou mez kde by to nemazalo. Ten zubový převod dle motoráře nemusím řešit pokud nechci jezdit pouze od 5000-7500ot., tak to vydrží. Další věcí je že někomu to v top motoru drží dlouho a někomu se to sjíždí co chvíla na sračku....takže kdoví jaká je tam zubová vůle a souososti. Napadá mě že dos. plocha na prsou taky nemusí být ideál pro zubovou vůli a na každém autě si to sedne jinak a někde to drží, jinde ne.
Ještě k těm 9 zubovým kolům pro prsa z 1.3: Víte co to je?
To je přesně úprava(originální škodovácká) pro soutěžní motory nebo motory s větším nárokem na mazání jako je třeba motor 1500 ccm. Tato kola se používala v seriových prsou, obrobených na vetší rozměr dle kol. Dává to jednoduše vyšší mazací tlak. Jednu sestavu už jsem měl i v ruce.Takže se tloušťky stěny nebojte, je to vyzkoušená úprava.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> m8rinek: SZ.
-> vhml: Čoveče kde sehnat kontakt na takového profíka? Rád bych jej poprosil o ty kola.
www.autokaleidoskop.cz/Ru zne/Na-zavodni-motory-je-M ilan-Fiedler
Nemohu ho nikde dohledat. Prosím SZ, pokud víš.
-> vhml: Čoveče kde sehnat kontakt na takového profíka? Rád bych jej poprosil o ty kola.
www.autokaleidoskop.cz/Ru zne/Na-zavodni-motory-je-M ilan-Fiedler
Nemohu ho nikde dohledat. Prosím SZ, pokud víš.
-> Urbi: Fiedler si pro to dělá nějaký vlastní kolečka aby to vydrželo víc. Ale rozhodně tam udělat trubičku s přímým nástřikem do zubů.
-> Urbi: Aby to vydrželo tak se to musí mazat, z motoru jsem to vytáhl s vyjetym středem. Po přidání trubičky nebyl problém...
Ještě jedna otázka nejlépe pro všechny....
Ozubení na vačce a na komínku : Měl sem teď v rukách ze závodního motoru totálně sjeté zuby na komínku a údajně majitel mění oboje ozubení co chvíla. Nezávisle na tomto se mi o tom zmiňovalo už několik lidí, že ozubení na převodu do komínku při dlouhodobějším točení v 5000-7000ot. jde rychle do kytek. Touto úpravou - zvýšení tlaku... převodu ozubení pro převod do komínku, potažmo náhonu pro čerpadlo rozhodně neulehčím. Kdo se setkal se zníčeným ozubením z hodně zatíženého motoru ? To neznamená to že to někdo jednou za týden vytočí do 7000 ot., ale nonstop např. vrchy, okruh atd. Případně pomůže zde úprava ala L/A mosaz trubička namířená na tento převod ?
Ozubení na vačce a na komínku : Měl sem teď v rukách ze závodního motoru totálně sjeté zuby na komínku a údajně majitel mění oboje ozubení co chvíla. Nezávisle na tomto se mi o tom zmiňovalo už několik lidí, že ozubení na převodu do komínku při dlouhodobějším točení v 5000-7000ot. jde rychle do kytek. Touto úpravou - zvýšení tlaku... převodu ozubení pro převod do komínku, potažmo náhonu pro čerpadlo rozhodně neulehčím. Kdo se setkal se zníčeným ozubením z hodně zatíženého motoru ? To neznamená to že to někdo jednou za týden vytočí do 7000 ot., ale nonstop např. vrchy, okruh atd. Případně pomůže zde úprava ala L/A mosaz trubička namířená na tento převod ?
-> Urbi: Já taky, ale trochu osvěty to chtělo...
-> Eidy: zkusím jim něco rozvrtat na vrakáči, nemám právě starý. Díky za tip.
-> Urbi: Máš nějaký zničený prsa? Vezmi vrtačku, vrták a nadělej tam díry. Ale podle mě tam bude masa dost.
-> m8rinek: Já sem eidyho teda pochopil hned, není třeba jej chytat za slova
-> Eidy: přesně tak sem uvažoval, že na průměru je to ok,ale těch 1,5mm nahoru mám trochu strach.
-> Eidy: přesně tak sem uvažoval, že na průměru je to ok,ale těch 1,5mm nahoru mám trochu strach.
-> m8rinek: Tak jsem to myslel. Na průměru sebereš 0,5mm třísku.
-> Eidy: na obvodu? Asi bych se drzel toho, ze triska kterou odebiras(tj. vrstva materialu) je jen 0,5mm a to tam je 100%
-> m8rinek: No jako jo. Myslel jsem to tak, že na obvodu sebereš 0,5mm, čímž dostaneš potřebný 1mm. Ale máš pravdu.
-> Eidy: na polomeru, ne?
-> Urbi: Určitě to neni odlitý s milimetrovou stěnou. Na průměru ubereš jen 0,5mm, což nic není a na výšku se to zkousne taky. Neboj se toho.
origo olej čerpadlo : průměr 34,90mm , výška 20,00mm
upravené čerpadlo : průměr 35,90mm, výška 21,45mm
Vyfrézovat prsa ? Myslíte materiálu dost ?
upravené čerpadlo : průměr 35,90mm, výška 21,45mm
Vyfrézovat prsa ? Myslíte materiálu dost ?
-> m8rinek: Píše, že je větší i průměr, takže to by nepomohlo.
A co dát mezi prsa a sací koš vypálenou podložku, odpadlo by pak frézování...
-> TTomas: V tom případě jdu do toho, tlak je potřeba. Snad mi to tu upraví i bez toho aniž bych musel nějak vylisovávat z prsou tu jednu hřídelku co už tam je.
-> Urbi: No rikal mi to a videl jsem to na vlasnti oci, kdyz tam zrovna skladal jeden zalozni motor pro Simurdu. Ubiras tam neceleho 1,5mm, takze v tom nehledej problem.
-> TTomas: Tzn. nechal bys prsa upravit aniž by ses bál o dostatek materiálu co odebíráš či ztrátu tlaku. Máš možnost se ho zeptat zda to takle standartně dělá ?
-> Urbi: Ahh pan Brazdil. No kola se stejnejma rozmerama mi ukazoval Fiedler a dava je normane na seriove prsa kdyz nedava suchej karter.
A nemáte někdo doma náhodou prsa nebo kola z fábky ? Že byste mi to poměřily jestli je to opravdu tak, pokud teda někomu bude stačit můj vděk
jinak teda nechám upravit prsa. Otázka zní zda je tam dost materiálu směrem nahoru a směrem do boku. Aby pak nejužším styčným místem sacího koše s prsama nejel olej bokem ? Jinak teda pán tvrdil že je to na feldu a byly jsme tam také fel. motor v favoritu ladit na jeho brzdě : www.lscmotorsport.cz/ Zkusím mu poslat mail s fotkama.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Fabia 1.4?
-> Urbi: No vzhledem k tomu,že jsem na tech motorech nikdy neviděl jiná kola,než taková,co známe,tak pochybuju o tom,že se dělal dvojí typ.Není to třeba z felicie 1.6?
MOLSO 21.09.11 19:47:43 napsal:
toho silikonu treba uplne najemnucko. fakt len stopu aby sa to nahodou
nedostalo k cerpadlu a potom nepripchalo nejaky kanal.
Na fábku som dával fungel nové prsia + nové ozubené kolá a sací koš
prebehnutý po šmirgli na skle. S tlakom nemám absolutne žiaden problém
davam to nasilikon a silikonu minimalne, ono to kanalek neucpe, protoze by se to zastavilo na filtru, pokud by to teda nebyl moc velky kus![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
toho silikonu treba uplne najemnucko. fakt len stopu aby sa to nahodou
nedostalo k cerpadlu a potom nepripchalo nejaky kanal.
Na fábku som dával fungel nové prsia + nové ozubené kolá a sací koš
prebehnutý po šmirgli na skle. S tlakom nemám absolutne žiaden problém
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jestli je to na zakázku,větší rozměr vidím jako pojistku kdy se bude muset upravit uložení ve víku a tím pádem se to udělá na minimální vůle přímo na kola čerpadla.