
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
naladenie karburator (zmes vs. vzduch)
prohledat
102 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 16.09.2011 do 30.07.2012, založil/a Kurier Grobar
Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
vyriešené
Zastavil:Kurier Grobar
-> MOLSO: bacha prdne ti zilka a ides 

-> Kurier Grobar: boha jebem jeho tam ! Krista nazaretského
co keby si si zobral srobovak a skusil to doladit ? a nie tu len vypisovat a vypisovat. Na virte sa ti ten karbec nenastavi.
Urob to nastavenie co som napisal a to doladenie nemusi byt na 820 otaciek. Ja mam volnobeh 1000. Nastav si tam kolko len chces tak aby motor isiel lahko pravidelne a aby sa neklepal jak epileptik na stroboskopovej lasershow. Proste maly srob 3 - 4x 180 velky 2x 180 a po nastartovani doladit na nejaky rozumny volnobeh
bodka hauk konec a neni co riesit.
uz som kludny
co keby si si zobral srobovak a skusil to doladit ? a nie tu len vypisovat a vypisovat. Na virte sa ti ten karbec nenastavi.
Urob to nastavenie co som napisal a to doladenie nemusi byt na 820 otaciek. Ja mam volnobeh 1000. Nastav si tam kolko len chces tak aby motor isiel lahko pravidelne a aby sa neklepal jak epileptik na stroboskopovej lasershow. Proste maly srob 3 - 4x 180 velky 2x 180 a po nastartovani doladit na nejaky rozumny volnobeh
bodka hauk konec a neni co riesit.
uz som kludny

-> MOLSO: som hrubý ako telefonný zoznam !

-> peti: jj ja nemám problém ho naladiť aby šiel jak tak. ale doladiť to je japončina
-> Kurier Grobar: ach boze mas stastie ze byvas tak daleko lebo by som ta prisol dotrhat jak noviny ! :D urob to podla toho navodu a neplac
-> Kurier Grobar: kazdy motor potrebuje ine nastavnie, preto sa toto vola zakladne nastavenie sluzi nato aby si ho nastartoval a mohol naladit normalne, ziadne oficialne naladanie funkcne na kazdom motore neexistuje
-> MOLSO: ale do penisa veď ten motor sa mi dusí napísal si to ako maslo, ale kedy si to robil tak spomínaš všetko sväté 

-> Kurier Grobar:
urob to co som ti napisal. Ten postup v bodoch. 20 € poprosim na cislo uctu 4004071066/7500 


-> Kurier Grobar: staci ked to tak nastavis ako molso pise a 20e usetris 

-> MOLSO: kurva potrebujem teleport, MOLSO cestoval si už teleportom? kedy si to spravil tak na mojom aute ako si napísal tak ti dám 20€ na ruku !
-> Kurier Grobar: videl som par karburatoov nastavenych "mechanikmi" srob bohatosti 8-9x 180° a pridavny vzduch skoro vysrobovany motor sa klepal s celym autom ako epileptik a mal 460 otacok. zacal som dotahovat maly srob a otacky rastli a rastli ... dotiahol som trosku aj velky srob a motor sa skludnil a pekne si brmkal na 850 

-> squalo: 

-> MOLSO: aspoň viem brzdiť 

-> castrol: prestrelili mu značku... zhorel by v atmosfere benzinu a vzduchu... 

-> squalo: akurat ze nedoletel 

-> MOLSO: ja som škodovkár pravy, len mam skúsenosti jak cigan z robotou. Proste aj keby som to našteloval jak KRAĽ. tak ma to bude srať, lebo nie som automechanik a ja si môžem myslieť že to je dobre a nebude
-> MOLSO: ak tam ma este povodny karburator co tam mal majitel pred nim, tak to zazrak nebude ten sme s mirkom zachranovali aby jaks tak isiel
-> MOLSO: Molso Bella :D druhý slovenský kozmonaut




-> Kurier Grobar: ty vole na 4 sekundy robota
ty si skodovkar jak ja kozmonaut dpc
urob to podla toho navodu a pokial nemas uplne hnojovy karburator tak to musi ist
ty si skodovkar jak ja kozmonaut dpc

urob to podla toho navodu a pokial nemas uplne hnojovy karburator tak to musi ist
asi mate iné knižky ako ja, no každopádne ďakujem za rady. zajtra pôjdem do servisu, už nemám nato nervy
-> Kurier Grobar: presne ako píše -> MOLSO 18.09.11 17:09:57:
-> Kurier Grobar: zaujimave lebo to ci ti napisal molso je to iste ako v knizke
-> Kurier Grobar: akych 1100 nastaveni ked v andrtovi je jedno jedine ? 

-> peti: vsetky knizky su mi na holy kkt, skusil som asi 1100 nastaveni podla kniziek..... -> MOLSO: skills sa naberá skúsenosťou a tie práve naberám
-> peti: ale on nema skillz
-> Kurier Grobar: ale toto ti nemusel napisat molso, to si si mohol pozret v knizke ako zakladne nastavenie 

-> ferrari: dnes som nastavil to od teba a kape...
-> MOLSO: do piči, toto som potreboval počuť 

-> Kurier Grobar: nehnevaj sa ale fakt vymyslas jak beta s picou
zohrej motor na prevadzkovu teplotu
jemne zatiahni oba sroby
maly srob povol 3 - 4x o 180° (ja mam 3x180° )
velky srob povol 2x o 180 °
nastartuj a velkym srobom si dolad otacky na 780 - 820 - povolovamin zvysujes otaky utahovanim znizujes otacky
Nikdy som inak karburator nenastavoval, vzdy bol kazdy spokojny. Jazdim za 7 -8 / 100 pri mojom style jazdy. Ked idem kludne viem ist aj za menej
zohrej motor na prevadzkovu teplotu
jemne zatiahni oba sroby
maly srob povol 3 - 4x o 180° (ja mam 3x180° )
velky srob povol 2x o 180 °
nastartuj a velkym srobom si dolad otacky na 780 - 820 - povolovamin zvysujes otaky utahovanim znizujes otacky
Nikdy som inak karburator nenastavoval, vzdy bol kazdy spokojny. Jazdim za 7 -8 / 100 pri mojom style jazdy. Ked idem kludne viem ist aj za menej
-> ferrari:
Emise jebat, když to nekouří a nežere i trávu kolem cesty, tak je to dobrý. Já to od oka mám nastavený na SEDRu 135 a jak jsem psal, žere to 7l/100 při jízdách úsporným stylem a zbývající 1/8 trasy skoro vždycky okolo 140 km/h. Na STK/Emise jdu v říjnu, tak se pochlubím, kolik analyzátor řek. Tam mě to rozštelujou a doma si to zase opravim
Emise jebat, když to nekouří a nežere i trávu kolem cesty, tak je to dobrý. Já to od oka mám nastavený na SEDRu 135 a jak jsem psal, žere to 7l/100 při jízdách úsporným stylem a zbývající 1/8 trasy skoro vždycky okolo 140 km/h. Na STK/Emise jdu v říjnu, tak se pochlubím, kolik analyzátor řek. Tam mě to rozštelujou a doma si to zase opravim

-> ferrari: priznám sa ti, mne sa zdá to iste ako si napísal. teraz mam pocit že mi to žere 30litre :D, bol som za jedným dedom susedom čo ma Škodovku veľmi dlho a mi dal nastavenie: vzduch 1x otáčka a zmes 2x ...ale aj tak zajtra idem za kamarátom, jeho brat je maník do škodoviek a ma tu modrú čo mam aj v albume a povedal že mi to spravy :)....dnes vyskúšam to nastavenie od teba :)
Preboha, len nie na SEDR 4 otáčky po 360 st...pôjde to, ale potom už bude spotreba parádna...
Tu sa rieši čosi podobné:
skoda.panda.cz/forum/view topic.php?f=6&t=...
Tu sa rieši čosi podobné:
skoda.panda.cz/forum/view topic.php?f=6&t=...
-> ferrari: mam pred sebou prave knihu a pise ze: jestlize byly u karburatoru uplne vymontovany srouby regulace mnostvi vzduchu a smesi, tak k nastartovani motoru musime provest toto: regulacni sroub mnostvi vzduchu zasroubovat az do lehkeho odporu a potom povolit o dve cele otacky (Karburatory 32 edsr a 32 sedr) , regulacni sroub smesi zasroubovat az do lehkeho odporu a potom povlit o pet celych otacek (karburator edsr) nebo ctyri otacky(karburator sedr).--myslim ze to je konecne to co hladam na sedr 32 :) dnes to skusim znova
Ako som už písal, ak je všeko OK, tak vyskrutkovanie šróbu bohatosti o cca 1,25-1,5 ot., znamená CO cca 2, čož je akurát. To od oka (ucha) môže byť dosť klamlivé, som tak nastavil EDSR a potom na anylyzátore som mal CO 6,3...
najlepsie to uvidis na svieckach, casom dotahuj na srobe bohatosti pokial nie su jasne tehlovocervene az biele.
(to uz zacna byt chuda zmes). 2 otacky je podla mna moc (mozno ked mas novy karburator je to akurat).
(to uz zacna byt chuda zmes). 2 otacky je podla mna moc (mozno ked mas novy karburator je to akurat).
-> palinator: a sme doma. Skúsim aspoň čo mi poradia...určite diky 

-> Markop:
-> Kurier Grobar:
Na analyzátor, resp. nějaké obecné rady kolik dát otáček srát. Na emisích to naladěj na chudou směs, v servise se s tim taky mazat nebudou. Nejlepší je přizpůsobit vždy nastavení každému motoru individuálně, ideálně podle oka
. Bohatost se šteluje na nejvyšší dostažené volnoběžné otáčky nebo přibližným testem s brzdovým posilovačem. Našlapat brzdu za běhu motoru a sledovat, co se děje s otáčkama. Neměly by se téměř měnit, možná malinko klesnout. Takhle to mám na 120tce 5q se SEDRem 135 nastavený já, spotřeba cca 7l/100, cihlový svíčky a za tepla sametovej chod.
A ještě poznámka. Vždy ladit na řádně prohřátém motoru.
-> Kurier Grobar:
Na analyzátor, resp. nějaké obecné rady kolik dát otáček srát. Na emisích to naladěj na chudou směs, v servise se s tim taky mazat nebudou. Nejlepší je přizpůsobit vždy nastavení každému motoru individuálně, ideálně podle oka

A ještě poznámka. Vždy ladit na řádně prohřátém motoru.
dnes som sa s tým hral a nastavil som to dobre, ale nedá mi svedomie. Pojdem do servisu nech mam pokoj na duši
-> ferrari: karbec je zo 130ciatky sedr
Ak máš SEDR, tak väčšinou je bohatosť OK pri povolení o 1,25-1,5 otáčky (otáčka = 360 st). Ak je niečo zlé, tak to ale fungovať nemusí...
-> Kurier Grobar: Ano, na emisích ti to seřídí také.
-> Markop: skúsim servis, ale keď to v servise sú taký ľudia že nemám dôveru v tom že to spravia dobre. Na EK majú nato nástroje že? bude to lepšie
-> ochoda: Někde je zase o 5 otáček bohatost a o 4 vzduch, ale já jsem to bral ze servisního manuálu. Pokud by mu motor bublal a měl nepravidelný běh, může na bohatosti o otáčku ubrat. Rozdíl v nastavení u EDSR a SEDR je asi půl otáčky, podle servisní příručky mají oba šrouby jiný úhel sedla. Je to možné, já to ale nikdy nezkoumal.
Každopádně by měl co nejdříve do servisu na analyzér.
Někteří kutilové to vyřešili po svém. Koupili lambda sondu a multimetr :-D
Každopádně by měl co nejdříve do servisu na analyzér.
Někteří kutilové to vyřešili po svém. Koupili lambda sondu a multimetr :-D
veľmi pekne vám ďakujem za rady, som rád že radíte
hneď ako prídem domov sa nato pozriem znova

ja nekde cetl ze zakladni nastaveni je 4x180° (2otacky) velkym a 2x180° (1otacka) :) a tak sem to ladil ja :)
-> Kurier Grobar: No, takže základní nastavení je zašroubovat oba šrouby nadoraz (doprava), a šroub bohatosti poté povolit o 4 otáčky, šroub vzduchu o 3 otáčky. Po nastartování už otáčky štelovat jen šroubem vzduchu. Pokud ti to někde necedí vzduch, mělo by se to podařit.
-> palinator: Ale ano, trochu se ovlivňují. Na analyzátoru je to poznat.
Po seštelování vzduchu by se vždy měla směs šroubem bohatosti dorovnat. I když je pravda, že u těchto aut to zase tak přesně štelovat netřeba, ono to je stejně po pár tisících kilometrech zase jinak ;-)
Po seštelování vzduchu by se vždy měla směs šroubem bohatosti dorovnat. I když je pravda, že u těchto aut to zase tak přesně štelovat netřeba, ono to je stejně po pár tisících kilometrech zase jinak ;-)
-> Markop:
S velkým šroubem na SEDRu můžeš hejbat víceméně jak chceš, tim šteluješ jen přídavnej vzduch volnoběžnýho systému - to jest výši volnoběžných otáček. Na bohatost by se hrabat nemělo, ale může se. Nastavit to podle toho, jak motor nejlíp běží a jít od toho. Na emise srát.
S velkým šroubem na SEDRu můžeš hejbat víceméně jak chceš, tim šteluješ jen přídavnej vzduch volnoběžnýho systému - to jest výši volnoběžných otáček. Na bohatost by se hrabat nemělo, ale může se. Nastavit to podle toho, jak motor nejlíp běží a jít od toho. Na emise srát.
Ne, není dobře že si s tím hraješ. To ti to šlo blbě, že si se v tom hrabal?
Na tyhle dva šrouby se bez analyzátoru nesahá. Narozdíl od LEKRU se nastavení obou těchto šroubů ovlivňuje.
Na tyhle dva šrouby se bez analyzátoru nesahá. Narozdíl od LEKRU se nastavení obou těchto šroubů ovlivňuje.
srob vzduchu (ten vacsi) uz nejde dalej utiahnut? nenasava to niekde vzduch? a bojis sa ci co?
Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
vyriešené
Zastavil:Kurier Grobar