skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
rady ohladom nastavenia motoru
12:41:11
13.09.2011
13.09.2011

darklord
-> King: no pozor, tych 1500 ci 1200 ot su otacky altiku pri ktorych zacne dodavat viac prudu ako sam spotrebuje na vlastne budenie. Plny vykon dosahuje v hodne vyssich otackach
12:39:19
13.09.2011
13.09.2011

Markop
-> King: To přidej. Alternátory mají maximální výkon při 6000 ot/min. Na motoru to tedy bude někde kolem 3300 ot/min.
12:31:41
13.09.2011
13.09.2011

Markop
Jen tak pro zajímavost:
Altík 55A ve škůdkách při použití 60mm řemenice a volnoběhu 850 ot/min, dává asi 8A. Favoriťácký 55A asi 11A. Z Felicie 70A asi 14A.
Bosch 90A co je v chrocht-feldách dává za výše uvedených podmínek při nabastlení do škodovky přes 25A... To je víc, než dávalo dynamo ve stovkách na plnej céres.
Altík 55A ve škůdkách při použití 60mm řemenice a volnoběhu 850 ot/min, dává asi 8A. Favoriťácký 55A asi 11A. Z Felicie 70A asi 14A.
Bosch 90A co je v chrocht-feldách dává za výše uvedených podmínek při nabastlení do škodovky přes 25A... To je víc, než dávalo dynamo ve stovkách na plnej céres.
12:18:39
13.09.2011
13.09.2011

Milos
ja som mal na klinovom remeni a 130 moteore posledny montovany 55 altik s vnuornym reglerom, bez problemov,,,
teraz na motorizacii 781,136M mam drazkovy remen a 55 altik feliciovy, zatial som ho nekukal.
teraz na motorizacii 781,136M mam drazkovy remen a 55 altik feliciovy, zatial som ho nekukal.
12:12:11
13.09.2011
13.09.2011

King
-> ferrari: 55A altík na volnoběh teprve začíná dobíjet baterku. Problém je v tom, že u nás se celoročně svítí a v zimě je navíc takřka mandatorní mít puštěnej větrák topení.
Čili jenom síť auta si od startu bere 15-20A a na aku se moc nedostane. Z hlavy si to už nepamatuju, ale těch deklarovanejch 55A je schopen magneton ze 742 dodávat až od 1500(?) otáček motoru.
Čili jenom síť auta si od startu bere 15-20A a na aku se moc nedostane. Z hlavy si to už nepamatuju, ale těch deklarovanejch 55A je schopen magneton ze 742 dodávat až od 1500(?) otáček motoru.
11:10:31
13.09.2011
13.09.2011

MOLSO
-> ferrari: nie 

11:08:34
13.09.2011
13.09.2011

ferrari
-> BeBe: A na to by nestačil 55A dobíjajúci už na voľnobeh?
09:04:44
13.09.2011
13.09.2011

BeBe
-> ferrari: altiky s vysokymi prudmi su dobre najma v zime ,ked sa hodinu trtkas v zapche domov so zapnutymi svetlami,vetrakom,vyhriev
anim okna(ja aj sedadla), aby si po tyzdni nemusel nabijat baterku, pretoze ju to v tych nizkych otackach nenabije...preto
20:07:36
12.09.2011
12.09.2011

MOLSO
-> ferrari: ja osm len jeden molso nas tu viac neni 
proste paradicka nastartujes a mas hned 14 V baterka je stale dobijana a mozes k autu pripojit aj miesacku furt tam bude 14V
magnetony ma prestali bavit. Pohasinanie svetiel uz nepoznam

proste paradicka nastartujes a mas hned 14 V baterka je stale dobijana a mozes k autu pripojit aj miesacku furt tam bude 14V

19:52:17
12.09.2011
12.09.2011

ferrari
-> MOLSO: juj, ľudia a načo sú vám tie altíky s vysokými prúdmi? 55A musí s prehľadom stačiť...fakt ale je, že origo zo 742 nebude to najsprávnejšie, ale no, funguje to...až na ten voľnobeh...
15:26:03
12.09.2011
12.09.2011

Milos
spojkove lozisko stare hrkalo na prste jak svina, v aute bolo ticho, vymenil som ho preventivne, je bez vole, a dal som si tu namahu ze som mu dal velku volu aby sa neopieralo, skor si myslim ze to v kluke, alebo mrkva jak pise minno
asi podlozim 1stupen + na volnobehu stale s vymacknutou spojkou, niekedy to sramoti hrozne
asi podlozim 1stupen + na volnobehu stale s vymacknutou spojkou, niekedy to sramoti hrozne
09:47:58
12.09.2011
12.09.2011

MOLSO
-> palinator: 

09:38:55
12.09.2011
12.09.2011

palinator
-> MOLSO:
Slabý alternátory jsou pro závodníky.
Slabý alternátory jsou pro závodníky.

09:12:14
12.09.2011
12.09.2011

MOLSO
-> palinator: tam mam 90A altik a ked sa zvysi odber spotrebicov tak proste altik vytvori vyssiu zataz per motor a trosku stiahne otacky. Staré altíky toto nerobili ale znížilo sa napatie v sieti. Mne stále drží 14V a mozem zapnut co chcem 

09:11:12
12.09.2011
12.09.2011

minno
-> Milos 11.09.11 23:50:09: šramotenie na voľnobehu mi robievala prevodovka - zrejme mrkva. Ak je to ono, nemá to na nič vplyv. Tretia ani štvrtá prevodovka mi to už nerobí

09:06:21
12.09.2011
12.09.2011

palinator
-> MOLSO:
To se ti na volnoběhu takhle projeví jo? Asi mám nějaký úsporný žárovky.
To se ti na volnoběhu takhle projeví jo? Asi mám nějaký úsporný žárovky.

08:59:50
12.09.2011
12.09.2011

MOLSO
-> Milos: v kluke sa ozyva pri prepradovani a pri vymacklnutej spojke ... matulo ma pravdu. Moze byt ze sa ti dotyka pri vypnutej spojke lozisko o pritlacak a furt sa točí a preto to chrčí
S olejom ani filtrom by som neriesil nic radsej by som trosicku zdvihol volnobeh
ja ho mam zdvihnuty tak ze ked zapnem vetrak kurenia a svetla tak tam mam cca 800 ot, vsetko vypnute drzi cca 950 - 1000. 
S olejom ani filtrom by som neriesil nic radsej by som trosicku zdvihol volnobeh


00:01:43
12.09.2011
12.09.2011

Maťulo
-> Milos: K tomu lozisku... to bude skor spojkove nez to malicke v kluke... Nie?
23:50:09
11.09.2011
11.09.2011

Milos
furt to nemam omerane,ale aspon som nastavoval tenvolnobeh,som na 800 ide to krasne ale..
ak ma altik odber (svetla, ventilator) tak klesnu trochu otacky, zacne preblikavat mazanie, resp niekedy aj trvale svieti.. mam tam olej 10W40 + velky filter (aky mali taky dali) oleja je tam 4,5 l, taktiez je to pozorovat viacej vtedy ak sa auto nahana, a motor je "extra" teply, termostat je 88, ale motor sa neprehrieva-nevrie
co s tym ?
vymenit filter za mensi, zeby sa tam stracal tlak ? alebo prejst na 15W, predsa felicie jazdili aj na taky
na volnobehu je pocut sramotenie, po stlaceni spojkoveho pedalu prestane
lozisko v kluke ??
inak medzi recou, nakoniec som zostal pri natryskovani 115/190 a 136/140, stratila sa diera pri otvoreni 2 komory
ak ma altik odber (svetla, ventilator) tak klesnu trochu otacky, zacne preblikavat mazanie, resp niekedy aj trvale svieti.. mam tam olej 10W40 + velky filter (aky mali taky dali) oleja je tam 4,5 l, taktiez je to pozorovat viacej vtedy ak sa auto nahana, a motor je "extra" teply, termostat je 88, ale motor sa neprehrieva-nevrie
co s tym ?
vymenit filter za mensi, zeby sa tam stracal tlak ? alebo prejst na 15W, predsa felicie jazdili aj na taky
na volnobehu je pocut sramotenie, po stlaceni spojkoveho pedalu prestane
lozisko v kluke ??
inak medzi recou, nakoniec som zostal pri natryskovani 115/190 a 136/140, stratila sa diera pri otvoreni 2 komory
10:23:19
02.09.2011
02.09.2011

MOLSO
-> Milos: obecne co najvyssi predzapal ale tak aby to nedetonovalo
Myslim ze zo zaciatku skusit 3 - 5° a skusat skusat ...

09:47:34
02.09.2011
02.09.2011

Dušan
-> Milos: poptej se Geminiho.
09:17:54
02.09.2011
02.09.2011

Milos
880 nahodena, volnobeh je ok, nemal som ale stroboskop, vo viacerych stupnoch predstihu (len otacanim rozdelovaca) to nezvoni pri zatazi, takze to asi bude OK
otazka je aky je najvyhovujucejsi pre tento motor, vacku
otazka je aky je najvyhovujucejsi pre tento motor, vacku
17:52:50
30.08.2011
30.08.2011

Milos
no, vcera som vymenil povodn sviecky stare z mpi volnobeh je prekvapivo inde :-) nahodil som este jednu podlozku pod karbec a svete div sa,,, zase je to o dost lepsie... zajtra pride nova 880, tak sa uvidi.. co dalej
17:03:29
26.08.2011
26.08.2011

Milos
-> matoo: to za 190 € ?
ked to nepojde, tak to pojde z domu
ked to nepojde, tak to pojde z domu
13:22:03
26.08.2011
26.08.2011

matoo
-> Milos: milos, za 100e si mohol radsej kupit IMF zapalovanie, alebo hocijake ine programovatelne zapalko...
10:47:36
26.08.2011
26.08.2011

Milos
ja to vidim jak pise dusan
ak je predstih 5st, tak volnobeh ide krasne naladit a aj cez 1000 ot
ide krasne na 3 polotacky bohatosti a 4-5 vzduchu,, na inych predstihoch mam
vzduchovy vytoceny tak ze skoro vyleza a volnobeh je max 700ot
... len bohuzial motor nad 3t zvoni,, takze si myslim ze 880 by mohla pomoct prave v tom zvoneni, teda v jeho odstraneni ,,, mne je jedno ci tam bude na volnobehu 1--5 alebo 10st..
rozdelovac by mal byt buduci tyzden, 100€ :-), ked ne tak to cele vyhodim :-)
dusan, hlava ked tak iba jemne zrovnana, ale nemalo by to byt ucelne znizovane
ak je predstih 5st, tak volnobeh ide krasne naladit a aj cez 1000 ot
ide krasne na 3 polotacky bohatosti a 4-5 vzduchu,, na inych predstihoch mam
vzduchovy vytoceny tak ze skoro vyleza a volnobeh je max 700ot
... len bohuzial motor nad 3t zvoni,, takze si myslim ze 880 by mohla pomoct prave v tom zvoneni, teda v jeho odstraneni ,,, mne je jedno ci tam bude na volnobehu 1--5 alebo 10st..
rozdelovac by mal byt buduci tyzden, 100€ :-), ked ne tak to cele vyhodim :-)
dusan, hlava ked tak iba jemne zrovnana, ale nemalo by to byt ucelne znizovane
21:13:22
25.08.2011
25.08.2011

ferrari
No ale nie je pravda to, že na voľnobeh ešte regulácie nie sú funkčné?
17:14:31
25.08.2011
25.08.2011

havlik
-> ferrari: ten byl jako novej a do poslední chvile jezdil v aute(než sem ho rozebral a postavil jinej motor) dokonce sem zkousel i jinej kterej sem vyndal taky z motoru co jezdil a nic pak nahodil 880 a na pohodu
16:21:07
25.08.2011
25.08.2011

ferrari
Hm, ale nie je to tak, že na voľnobeh nie je v akcii žiadna regulácia (resp. ak tak, tak iba jemne odstredivá)...a teda predstih na voľnobeh bude +- rovnaký s rozdeľovačom 860, aj 880
-> havlik: podľa mňa si mal rozbitý ten 860 rozdeľovač, to bola príčina...
-> havlik: podľa mňa si mal rozbitý ten 860 rozdeľovač, to bola príčina...
13:04:06
25.08.2011
25.08.2011

Petr Urban
-> ferrari: O tom jestli je to EDSR nebo SEDR nebo zda je na dif. 20 či 21 na Ist. už nic z toho nemá vliv, zase jde jen o nastavení, použít se dá cokoli co je v co nejlepším stavu.
-> Dušan: Celkem jednoduchý test: zvihnout základní předstih tak, aby se otáčky co nejvíce zvýšily, pokud pak půjdou seřídit až k 2tis. ot. volnoběhu, je problém s rozdělovačem, pokud se seřizování zlepší jen o trochu a výrazně to nereaguje na šroub vzduchu a bohatosti, problém je v karb.
-> Dušan: Celkem jednoduchý test: zvihnout základní předstih tak, aby se otáčky co nejvíce zvýšily, pokud pak půjdou seřídit až k 2tis. ot. volnoběhu, je problém s rozdělovačem, pokud se seřizování zlepší jen o trochu a výrazně to nereaguje na šroub vzduchu a bohatosti, problém je v karb.
12:58:14
25.08.2011
25.08.2011

Dušan
problem s volnobehem nevyresi jiny rozdelovac, ale diky treba 880 si muze dovolit vyssi zakladni predstih a diky tomu plynulejsi volnobeh. Karburator v tomto pripade uz dal nenastavi a chyba v nem nebude.
12:56:07
25.08.2011
25.08.2011

havlik
-> ferrari: me je treba vyresil:) s 860 fungoval volnobeh jen v jedny pozici rozdelovace a po vymene za 880 se s tim uz dalo stelovat v nejakej rozsahu
12:48:57
25.08.2011
25.08.2011

ferrari
Presne, ako píše Urbi, rozdeľovač 880 nevyrieši problémy s voľnobehom, na voľnobeh musí fungovať akýkoľvek Ok rozdeľovač.
Ak máš nový EDSR 105, smelo ho tam osaď, má difúzory 21/22, do 4000 ot. by to mohlo byť vždy lepšie, ako SEDR120. Akurát aby bol OK, lebo síce je nový, ale musí mať min. 25 rokov.
Ak máš nový EDSR 105, smelo ho tam osaď, má difúzory 21/22, do 4000 ot. by to mohlo byť vždy lepšie, ako SEDR120. Akurát aby bol OK, lebo síce je nový, ale musí mať min. 25 rokov.
12:34:04
25.08.2011
25.08.2011

Petr Urban
-> Milos: na 90% bych typl problém s volnoběhem na problém v sacím traktu, karb. nefunguje tak jak má, to rozdělovač asi nevyřeší, problém je s volnoběžným systémem karburátoru, zkusit sundat, celý volnoběžný systém vypláhnout acetonem, nejlépe celý karb. a kompresorem vyfoukat. Podívat se na správné nastavení klapek a rovinost přírub jak na karb, tak i na sání, nejrychlejší metoda=zkusit jiný osvědčený karb.
11:39:57
25.08.2011
25.08.2011

Dušan
mas snizenou hlavu ?
10:53:41
25.08.2011
25.08.2011

Milos
-> ferrari: prepac nemam moc cas dobre sledovat forum, uz som z toho vypadol :-) ale dik, prestududoval som co ste tam popisali, inak jadzil som doteraz kopmplet go motor 130 + vtedy k tomu novy karbec 120ls otrykovany podla 136 a vobec ziadny problem asni s volnobehom, ani na roznych stupnoch predstihu, ani diery, nic, spotreba dlhodoba do 6, vykon neskutocny dostacujuci, doteraz nabehanych 20t km, to len na margo toho otryskovania a kombinacie 20 1.difuzora
tuto aj ked mam vytoceny sroub vzduchu skoro von tak sa neviem dostat cez 700ot na volnobehu, jedine tak pri 5stupnoch predstihu, len tam potom nastava problem s tym zvoneneim, skusim zohnat tu 880 a mozno zvonenei ustupi, potom by to bolo ako tak OK myslim
este skusim karburator weber 30bdic, ktory mi zasa paradoxne vobec neccel chodit na 130novom motore na volnobehu...
este mam knovy karbec edsr bouzial len 105kovy, neviem ci ma vyznam ho skusat vobec
dalsia moznost je vysrat sa na bezkontakt skusit kontakt.. predsa sucet odstredivych regulacii tam vychadza na 14+5 na 860ke je to 14+10 a 880 to ma 10+10
vole na rozdelovacoch a podobne veci sa mozu samozrejme vylucit, vzdy a vsade pouzivam rad nove kvalitne veci... samozrejme 20t nabehanych na karbeci povazujem za zanedbatelne :-)
sviecky som pouzil nove pre favo, obycajne brisky, myslite ze ma vyznam pouzit tie co patria do mpi ? myslim tym kvoly spalovaniu, len obvam sa ze ci ich obycajna indukcka "uzivi" predsa oproti zapalovacej liste ...
tuto aj ked mam vytoceny sroub vzduchu skoro von tak sa neviem dostat cez 700ot na volnobehu, jedine tak pri 5stupnoch predstihu, len tam potom nastava problem s tym zvoneneim, skusim zohnat tu 880 a mozno zvonenei ustupi, potom by to bolo ako tak OK myslim
este skusim karburator weber 30bdic, ktory mi zasa paradoxne vobec neccel chodit na 130novom motore na volnobehu...
este mam knovy karbec edsr bouzial len 105kovy, neviem ci ma vyznam ho skusat vobec
dalsia moznost je vysrat sa na bezkontakt skusit kontakt.. predsa sucet odstredivych regulacii tam vychadza na 14+5 na 860ke je to 14+10 a 880 to ma 10+10
vole na rozdelovacoch a podobne veci sa mozu samozrejme vylucit, vzdy a vsade pouzivam rad nove kvalitne veci... samozrejme 20t nabehanych na karbeci povazujem za zanedbatelne :-)
sviecky som pouzil nove pre favo, obycajne brisky, myslite ze ma vyznam pouzit tie co patria do mpi ? myslim tym kvoly spalovaniu, len obvam sa ze ci ich obycajna indukcka "uzivi" predsa oproti zapalovacej liste ...
09:27:58
25.08.2011
25.08.2011

ferrari
PS -ale to osadenie 115/190 nebude mať vplyv na voľnobeh. Myslím, že budešľ mať nejaký problém s karbom, vyskúšaj najlepšie iný. Ak môžeš, tak aj zapaľovanie...
09:25:39
25.08.2011
25.08.2011

ferrari
Teiž sa prikláňam k tomu, že 115/190 je na difúzor 20 veľa...aj tu som k tomu písal:
skoda-virt.cz/cz/.../1510 39-vyfuk-781-135
-> Milos: ak dobre sleduješ forum, ja mám tiež takúto konfiguráciu, ale s voľnobehom nemám najmenší problém, ale mám problém s prechodmi:
skoda-virt.cz/cz/.../1085 09-vacka-254-254-f-50kw-ka rbec-sedr-motor-favo
skoda-virt.cz/cz/.../1510 39-vyfuk-781-135
-> Milos: ak dobre sleduješ forum, ja mám tiež takúto konfiguráciu, ale s voľnobehom nemám najmenší problém, ale mám problém s prechodmi:
skoda-virt.cz/cz/.../1085 09-vacka-254-254-f-50kw-ka rbec-sedr-motor-favo
08:48:15
25.08.2011
25.08.2011

Milos
jj, som v stadiu zhanania tej 880
08:46:38
25.08.2011
25.08.2011

Milos
-> minno: 130 po go sa chovala uplne inak, a vobec ziadne problemy neboli, neprisudzujem tento stav tomu ze je to po go
22:25:36
24.08.2011
24.08.2011

minno
-> Milos: tu 136 mas po GO, vsak? nebude trochu problemom aj to, ze je to este nezabehnute?
19:19:56
24.08.2011
24.08.2011

Petr Urban
-> Milos: Přesně tento karuburátor mám na škoda 125L jako jednu z alternativ, protože ho mám ve skvělém stavu, kterou jsi možná viděl, byl sem s ní na srazu který si pořádal, s naprosto totožným motorem a konfigurací a myslím že jede na sériovku velice dobře, viz. reference Vrba. Nastavení: 1st.: 110tr./190-200Vz. 2st.:135/140-150vz. 115 bude dle mě moc, protože větší obsah má také větší podtlak a bere si toho benzínu víc, tím spíše by se dala tryska zmenšit a né zvětšovat,mrkni na svíčky, dlě mě budou černý. V létě sem si dovolil dat 108 tr./190vz. na první stupeň a jezdí naprosto bezproblémů, 30 vteřin po startu dávám sytič dolů a jedu, bez zaškubávání jede hladce a beru jako přínos karb ze 120, lepší mísitelnost s dif. 20 místo klasického 22 který by tam měl správně být, protože mi to výrazně pomohlo se škubáním kolem 2tis. otáček. A dokud sem nedal rozdělovač bezkontak typ 880, tak mi ten motor v určitých otáčkách zvonil taky a neměl pořádný zátah téměř v žádných otáčkách, ale 880 nebo rozdělovač erko mají nejlepší charakteristiky kterou z výroby rozdělovač může mít pro motory fel. nebo fab. ve škodovce. Mrkni jaký máš, typ 860 není dobrý na tento motor. Na jakékoli jiné nastvení než tr. a vz.bych na karb. nesahal, volnoběžné trysky, nástřik apod.
08:36:29
24.08.2011
24.08.2011

Milos
-> Gemini: doteraz na 130kovom motore mi to nerobilo vobec ziadny problem, a zase, maju tieto trysky az taky vplyv na volnobeh ?
-> Dušan: nemas nic take skladom ? :-)
-> Dušan: nemas nic take skladom ? :-)
08:27:08
24.08.2011
24.08.2011

Gemini
Milos, nemozes natryskovat karbec s difuzormi 20/24 podla karbeca 22/24.......to nerobi dobrotu
06:37:34
24.08.2011
24.08.2011

Dušan
na toto je dorby ten rozdelovac 880. Zakladni predstih muze byt daleko vyssi a motor drzi krasny otacky. Ve vyssich to neklepe. Nicmene ja bych ten motor napred trosku rozjezdil.
00:39:08
24.08.2011
24.08.2011

105LR
tak takýto istý problém som mal aj ja s mojou 136kou (karb. origo 130, ešte ostrejšia vačka, odlah. zotrvak aj remenica), za nič na svete ten volnobeh poradne nastaviť, tak to som zvedavy ako to vyriešite, nech to skusim aj ja ked ho spatky nahodim
00:36:36
24.08.2011
24.08.2011

Maťulo
-> Nwkt: Len moj nazor...
00:30:44
24.08.2011
24.08.2011

Nwkt
-> Matulo: Ale prd prosimtě
00:29:35
24.08.2011
24.08.2011

Maťulo
-> Milos: Vyhod ten hnusny bezkontakt! 

00:06:36
24.08.2011
24.08.2011

Milos
este som zabudol, urcite svoje negativum na volnobehu spravi aj odlahceny zotrvak (ale podla vykresu, viac nie)