rady ohladom nastavenia motoru

prohledat
54 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 23.08.2011 do 13.09.2011, založil/a Milos
řadit dle data
12:41:11
13.09.2011
darklord
-> King: no pozor, tych 1500 ci 1200 ot su otacky altiku pri ktorych zacne dodavat viac prudu ako sam spotrebuje na vlastne budenie. Plny vykon dosahuje v hodne vyssich otackach
12:39:19
13.09.2011
Markop
-> King: To přidej. Alternátory mají maximální výkon při 6000 ot/min. Na motoru to tedy bude někde kolem 3300 ot/min.
12:31:41
13.09.2011
Markop
Jen tak pro zajímavost:



Altík 55A ve škůdkách při použití 60mm řemenice a volnoběhu 850 ot/min, dává asi 8A. Favoriťácký 55A asi 11A. Z Felicie 70A asi 14A.

Bosch 90A co je v chrocht-feldách dává za výše uvedených podmínek při nabastlení do škodovky přes 25A... To je víc, než dávalo dynamo ve stovkách na plnej céres.
12:18:39
13.09.2011
Milos
ja som mal na klinovom remeni a 130 moteore posledny montovany 55 altik s vnuornym reglerom, bez problemov,,,

teraz na motorizacii 781,136M mam drazkovy remen a 55 altik feliciovy, zatial som ho nekukal.
12:12:11
13.09.2011
King
-> ferrari: 55A altík na volnoběh teprve začíná dobíjet baterku. Problém je v tom, že u nás se celoročně svítí a v zimě je navíc takřka mandatorní mít puštěnej větrák topení.

Čili jenom síť auta si od startu bere 15-20A a na aku se moc nedostane. Z hlavy si to už nepamatuju, ale těch deklarovanejch 55A je schopen magneton ze 742 dodávat až od 1500(?) otáček motoru.
11:10:31
13.09.2011
MOLSO
-> ferrari: nie 1
11:08:34
13.09.2011
ferrari
-> BeBe: A na to by nestačil 55A dobíjajúci už na voľnobeh?
09:04:44
13.09.2011
BeBe
-> ferrari: altiky s vysokymi prudmi su dobre najma v zime ,ked sa hodinu trtkas v zapche domov so zapnutymi svetlami,vetrakom,vyhriev anim okna(ja aj sedadla), aby si po tyzdni nemusel nabijat baterku, pretoze ju to v tych nizkych otackach nenabije...preto
20:07:36
12.09.2011
MOLSO
-> ferrari: ja osm len jeden molso nas tu viac neni 40



proste paradicka nastartujes a mas hned 14 V baterka je stale dobijana a mozes k autu pripojit aj miesacku furt tam bude 14V 1 magnetony ma prestali bavit. Pohasinanie svetiel uz nepoznam
19:52:17
12.09.2011
ferrari
-> MOLSO: juj, ľudia a načo sú vám tie altíky s vysokými prúdmi? 55A musí s prehľadom stačiť...fakt ale je, že origo zo 742 nebude to najsprávnejšie, ale no, funguje to...až na ten voľnobeh...
15:26:03
12.09.2011
Milos
spojkove lozisko stare hrkalo na prste jak svina, v aute bolo ticho, vymenil som ho preventivne, je bez vole, a dal som si tu namahu ze som mu dal velku volu aby sa neopieralo, skor si myslim ze to v kluke, alebo mrkva jak pise minno



asi podlozim 1stupen + na volnobehu stale s vymacknutou spojkou, niekedy to sramoti hrozne
09:47:58
12.09.2011
MOLSO
-> palinator: 47
09:38:55
12.09.2011
palinator
-> MOLSO:

Slabý alternátory jsou pro závodníky.40
09:12:14
12.09.2011
MOLSO
-> palinator: tam mam 90A altik a ked sa zvysi odber spotrebicov tak proste altik vytvori vyssiu zataz per motor a trosku stiahne otacky. Staré altíky toto nerobili ale znížilo sa napatie v sieti. Mne stále drží 14V a mozem zapnut co chcem 1
09:11:12
12.09.2011
minno
-> Milos 11.09.11 23:50:09: šramotenie na voľnobehu mi robievala prevodovka - zrejme mrkva. Ak je to ono, nemá to na nič vplyv. Tretia ani štvrtá prevodovka mi to už nerobí3
09:06:21
12.09.2011
palinator
-> MOLSO:

To se ti na volnoběhu takhle projeví jo? Asi mám nějaký úsporný žárovky.3
08:59:50
12.09.2011
MOLSO
-> Milos: v kluke sa ozyva pri prepradovani a pri vymacklnutej spojke ... matulo ma pravdu. Moze byt ze sa ti dotyka pri vypnutej spojke lozisko o pritlacak a furt sa točí a preto to chrčí



S olejom ani filtrom by som neriesil nic radsej by som trosicku zdvihol volnobeh 40 ja ho mam zdvihnuty tak ze ked zapnem vetrak kurenia a svetla tak tam mam cca 800 ot, vsetko vypnute drzi cca 950 - 1000. 4
00:01:43
12.09.2011
Maťulo
-> Milos: K tomu lozisku... to bude skor spojkove nez to malicke v kluke... Nie?
23:50:09
11.09.2011
Milos
furt to nemam omerane,ale aspon som nastavoval tenvolnobeh,som na 800 ide to krasne ale..

ak ma altik odber (svetla, ventilator) tak klesnu trochu otacky, zacne preblikavat mazanie, resp niekedy aj trvale svieti.. mam tam olej 10W40 + velky filter (aky mali taky dali) oleja je tam 4,5 l, taktiez je to pozorovat viacej vtedy ak sa auto nahana, a motor je "extra" teply, termostat je 88, ale motor sa neprehrieva-nevrie

co s tym ?

vymenit filter za mensi, zeby sa tam stracal tlak ? alebo prejst na 15W, predsa felicie jazdili aj na taky



na volnobehu je pocut sramotenie, po stlaceni spojkoveho pedalu prestane

lozisko v kluke ??



inak medzi recou, nakoniec som zostal pri natryskovani 115/190 a 136/140, stratila sa diera pri otvoreni 2 komory
10:23:19
02.09.2011
MOLSO
-> Milos: obecne co najvyssi predzapal ale tak aby to nedetonovalo 4 Myslim ze zo zaciatku skusit 3 - 5° a skusat skusat ...
09:47:34
02.09.2011
Dušan
-> Milos: poptej se Geminiho.
09:17:54
02.09.2011
Milos
880 nahodena, volnobeh je ok, nemal som ale stroboskop, vo viacerych stupnoch predstihu (len otacanim rozdelovaca) to nezvoni pri zatazi, takze to asi bude OK

otazka je aky je najvyhovujucejsi pre tento motor, vacku
17:52:50
30.08.2011
Milos
no, vcera som vymenil povodn sviecky stare z mpi volnobeh je prekvapivo inde :-) nahodil som este jednu podlozku pod karbec a svete div sa,,, zase je to o dost lepsie... zajtra pride nova 880, tak sa uvidi.. co dalej
17:03:29
26.08.2011
Milos
-> matoo: to za 190 € ?

ked to nepojde, tak to pojde z domu
13:22:03
26.08.2011
matoo
-> Milos: milos, za 100e si mohol radsej kupit IMF zapalovanie, alebo hocijake ine programovatelne zapalko...
10:47:36
26.08.2011
Milos
ja to vidim jak pise dusan

ak je predstih 5st, tak volnobeh ide krasne naladit a aj cez 1000 ot

ide krasne na 3 polotacky bohatosti a 4-5 vzduchu,, na inych predstihoch mam

vzduchovy vytoceny tak ze skoro vyleza a volnobeh je max 700ot

... len bohuzial motor nad 3t zvoni,, takze si myslim ze 880 by mohla pomoct prave v tom zvoneni, teda v jeho odstraneni ,,, mne je jedno ci tam bude na volnobehu 1--5 alebo 10st..

rozdelovac by mal byt buduci tyzden, 100€ :-), ked ne tak to cele vyhodim :-)



dusan, hlava ked tak iba jemne zrovnana, ale nemalo by to byt ucelne znizovane
21:13:22
25.08.2011
ferrari
No ale nie je pravda to, že na voľnobeh ešte regulácie nie sú funkčné?
17:14:31
25.08.2011
havlik
-> ferrari: ten byl jako novej a do poslední chvile jezdil v aute(než sem ho rozebral a postavil jinej motor) dokonce sem zkousel i jinej kterej sem vyndal taky z motoru co jezdil a nic pak nahodil 880 a na pohodu
16:21:07
25.08.2011
ferrari
Hm, ale nie je to tak, že na voľnobeh nie je v akcii žiadna regulácia (resp. ak tak, tak iba jemne odstredivá)...a teda predstih na voľnobeh bude +- rovnaký s rozdeľovačom 860, aj 880

-> havlik: podľa mňa si mal rozbitý ten 860 rozdeľovač, to bola príčina...
13:04:06
25.08.2011
Petr Urban
-> ferrari: O tom jestli je to EDSR nebo SEDR nebo zda je na dif. 20 či 21 na Ist. už nic z toho nemá vliv, zase jde jen o nastavení, použít se dá cokoli co je v co nejlepším stavu.

-> Dušan: Celkem jednoduchý test: zvihnout základní předstih tak, aby se otáčky co nejvíce zvýšily, pokud pak půjdou seřídit až k 2tis. ot. volnoběhu, je problém s rozdělovačem, pokud se seřizování zlepší jen o trochu a výrazně to nereaguje na šroub vzduchu a bohatosti, problém je v karb.
12:58:14
25.08.2011
Dušan
problem s volnobehem nevyresi jiny rozdelovac, ale diky treba 880 si muze dovolit vyssi zakladni predstih a diky tomu plynulejsi volnobeh. Karburator v tomto pripade uz dal nenastavi a chyba v nem nebude.
12:56:07
25.08.2011
havlik
-> ferrari: me je treba vyresil:) s 860 fungoval volnobeh jen v jedny pozici rozdelovace a po vymene za 880 se s tim uz dalo stelovat v nejakej rozsahu
12:48:57
25.08.2011
ferrari
Presne, ako píše Urbi, rozdeľovač 880 nevyrieši problémy s voľnobehom, na voľnobeh musí fungovať akýkoľvek Ok rozdeľovač.



Ak máš nový EDSR 105, smelo ho tam osaď, má difúzory 21/22, do 4000 ot. by to mohlo byť vždy lepšie, ako SEDR120. Akurát aby bol OK, lebo síce je nový, ale musí mať min. 25 rokov.
12:34:04
25.08.2011
Petr Urban
-> Milos: na 90% bych typl problém s volnoběhem na problém v sacím traktu, karb. nefunguje tak jak má, to rozdělovač asi nevyřeší, problém je s volnoběžným systémem karburátoru, zkusit sundat, celý volnoběžný systém vypláhnout acetonem, nejlépe celý karb. a kompresorem vyfoukat. Podívat se na správné nastavení klapek a rovinost přírub jak na karb, tak i na sání, nejrychlejší metoda=zkusit jiný osvědčený karb.
11:39:57
25.08.2011
Dušan
mas snizenou hlavu ?
10:53:41
25.08.2011
Milos
-> ferrari: prepac nemam moc cas dobre sledovat forum, uz som z toho vypadol :-) ale dik, prestududoval som co ste tam popisali, inak jadzil som doteraz kopmplet go motor 130 + vtedy k tomu novy karbec 120ls otrykovany podla 136 a vobec ziadny problem asni s volnobehom, ani na roznych stupnoch predstihu, ani diery, nic, spotreba dlhodoba do 6, vykon neskutocny dostacujuci, doteraz nabehanych 20t km, to len na margo toho otryskovania a kombinacie 20 1.difuzora



tuto aj ked mam vytoceny sroub vzduchu skoro von tak sa neviem dostat cez 700ot na volnobehu, jedine tak pri 5stupnoch predstihu, len tam potom nastava problem s tym zvoneneim, skusim zohnat tu 880 a mozno zvonenei ustupi, potom by to bolo ako tak OK myslim



este skusim karburator weber 30bdic, ktory mi zasa paradoxne vobec neccel chodit na 130novom motore na volnobehu...



este mam knovy karbec edsr bouzial len 105kovy, neviem ci ma vyznam ho skusat vobec



dalsia moznost je vysrat sa na bezkontakt skusit kontakt.. predsa sucet odstredivych regulacii tam vychadza na 14+5 na 860ke je to 14+10 a 880 to ma 10+10



vole na rozdelovacoch a podobne veci sa mozu samozrejme vylucit, vzdy a vsade pouzivam rad nove kvalitne veci... samozrejme 20t nabehanych na karbeci povazujem za zanedbatelne :-)



sviecky som pouzil nove pre favo, obycajne brisky, myslite ze ma vyznam pouzit tie co patria do mpi ? myslim tym kvoly spalovaniu, len obvam sa ze ci ich obycajna indukcka "uzivi" predsa oproti zapalovacej liste ...
upraveno 3x, naposled 25.08.2011 11:02:51
09:27:58
25.08.2011
ferrari
PS -ale to osadenie 115/190 nebude mať vplyv na voľnobeh. Myslím, že budešľ mať nejaký problém s karbom, vyskúšaj najlepšie iný. Ak môžeš, tak aj zapaľovanie...
09:25:39
25.08.2011
ferrari
Teiž sa prikláňam k tomu, že 115/190 je na difúzor 20 veľa...aj tu som k tomu písal:

skoda-virt.cz/cz/.../1510 39-vyfuk-781-135



-> Milos: ak dobre sleduješ forum, ja mám tiež takúto konfiguráciu, ale s voľnobehom nemám najmenší problém, ale mám problém s prechodmi:

skoda-virt.cz/cz/.../1085 09-vacka-254-254-f-50kw-ka rbec-sedr-motor-favo
08:48:15
25.08.2011
Milos
jj, som v stadiu zhanania tej 880
08:46:38
25.08.2011
Milos
-> minno: 130 po go sa chovala uplne inak, a vobec ziadne problemy neboli, neprisudzujem tento stav tomu ze je to po go
22:25:36
24.08.2011
minno
-> Milos: tu 136 mas po GO, vsak? nebude trochu problemom aj to, ze je to este nezabehnute?
19:19:56
24.08.2011
Petr Urban
-> Milos: Přesně tento karuburátor mám na škoda 125L jako jednu z alternativ, protože ho mám ve skvělém stavu, kterou jsi možná viděl, byl sem s ní na srazu který si pořádal, s naprosto totožným motorem a konfigurací a myslím že jede na sériovku velice dobře, viz. reference Vrba. Nastavení: 1st.: 110tr./190-200Vz. 2st.:135/140-150vz. 115 bude dle mě moc, protože větší obsah má také větší podtlak a bere si toho benzínu víc, tím spíše by se dala tryska zmenšit a né zvětšovat,mrkni na svíčky, dlě mě budou černý. V létě sem si dovolil dat 108 tr./190vz. na první stupeň a jezdí naprosto bezproblémů, 30 vteřin po startu dávám sytič dolů a jedu, bez zaškubávání jede hladce a beru jako přínos karb ze 120, lepší mísitelnost s dif. 20 místo klasického 22 který by tam měl správně být, protože mi to výrazně pomohlo se škubáním kolem 2tis. otáček. A dokud sem nedal rozdělovač bezkontak typ 880, tak mi ten motor v určitých otáčkách zvonil taky a neměl pořádný zátah téměř v žádných otáčkách, ale 880 nebo rozdělovač erko mají nejlepší charakteristiky kterou z výroby rozdělovač může mít pro motory fel. nebo fab. ve škodovce. Mrkni jaký máš, typ 860 není dobrý na tento motor. Na jakékoli jiné nastvení než tr. a vz.bych na karb. nesahal, volnoběžné trysky, nástřik apod.
upraveno 1x, naposled 24.08.2011 19:20:19
08:36:29
24.08.2011
Milos
-> Gemini: doteraz na 130kovom motore mi to nerobilo vobec ziadny problem, a zase, maju tieto trysky az taky vplyv na volnobeh ?



-> Dušan: nemas nic take skladom ? :-)
08:27:08
24.08.2011
Gemini
Milos, nemozes natryskovat karbec s difuzormi 20/24 podla karbeca 22/24.......to nerobi dobrotu
06:37:34
24.08.2011
Dušan
na toto je dorby ten rozdelovac 880. Zakladni predstih muze byt daleko vyssi a motor drzi krasny otacky. Ve vyssich to neklepe. Nicmene ja bych ten motor napred trosku rozjezdil.
00:39:08
24.08.2011
105LR
tak takýto istý problém som mal aj ja s mojou 136kou (karb. origo 130, ešte ostrejšia vačka, odlah. zotrvak aj remenica), za nič na svete ten volnobeh poradne nastaviť, tak to som zvedavy ako to vyriešite, nech to skusim aj ja ked ho spatky nahodim
00:36:36
24.08.2011
Maťulo
-> Nwkt: Len moj nazor...
00:30:44
24.08.2011
Nwkt
-> Matulo: Ale prd prosimtě
00:29:35
24.08.2011
Maťulo
-> Milos: Vyhod ten hnusny bezkontakt! 4
00:06:36
24.08.2011
Milos
este som zabudol, urcite svoje negativum na volnobehu spravi aj odlahceny zotrvak (ale podla vykresu, viac nie)
Extreme Tyres