130 a osmikanál

prohledat
83 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 12.06.2011 do 20.06.2011, založil/a Vajda
řadit dle data
00:45:05
20.06.2011
Laďo
PatRS 14.06.11 17:27:02 napsal: dobre a este sa opytam ja…nebudem tu kecat okolo Al osemkanalu na 130 blok ale zaujima ma ci je rozumne pouzit napr 1150 osemkanal na 130 blok? co som pocul starych zavodnikov tak to tak vraj robili. Niekto mi tvrdil ze ide to ale vraj su rozdielne spalovacie podmienky pre vonkajsie a vnutorne valce kvoli rozmiestneniu ventilu voci valcu.co sa tym moze stat?…

Hlavu 1150 dáš na 130 blok v poho, jestli to je origo 1150, (vrtání 72,3mm)

"není problém ji převrtat či rozvrtat" na 130,(75,5mm) jen to musíš dát někomu kdo to už dělal - Čepek, ale k cenně za tohle jsme se už nedostali.
16:20:52
16.06.2011
TTomas
-> m110r: Toz ja ti verim...jen se rad podivam.
14:44:12
16.06.2011
m110r
-> TTomas: tak ja ho o week vyfotim, aby jste věřili....
14:37:58
16.06.2011
m110r
-> Luky.: JJ vymejslel, ale jeste sem to nedotah do konce...
11:51:54
16.06.2011
TTomas
-> m110r: Taky bych rad videl tu legendu alespon na fotkach4
08:33:48
16.06.2011
Luky
-> m110r: co jsi to tenkrát vymýšlel za úpravu s nějakou hlavou? Už si to přesně nepamatuju - předělat hliníkový 8kanál na 130 blok?
08:20:59
16.06.2011
Dušan
-> m110r: foto
08:08:19
16.06.2011
m110r
-> vhml: jeden mam doma, ale kolik jich je to nevim...
16:16:44
15.06.2011
vhml
-> m110r: kolik jich ale existuje a opravdu ho uz nekdo videl na zivo?
15:15:05
15.06.2011
m110r
jenom pro upřesnění, jsou 130kový bloky na který lze dát hliníkový osmikanál i litinovou hlavu, jsou to první bloky určené pro 130lr, mají nálitky na šrouby jak pro hliník tak pro litinu, pak záleží na rozvrtání šroubů, a jsou typově označenačeny jako 130kový blok
19:42:54
14.06.2011
StepaNoFUN
-> PatRS: Na 1150 nevím. Ale asi bych to nedělal. Už jenom vzhledem k roztečím vložek... A když jsem se kdysi ptal jednoho člověka, kterej má několik těhlech aut a minimálně jednu 130 osazenou litinovým 8mi kanálem, tak konstatoval, že ta hlava není žádnej hit... :-/ Drahý, težko sehnatelný a vzhledem k tomu, že má ta hlava moc velký kanály tak se pouštěli i do takovejch zvěrstev, že je vylejvali Belzonou a obráběli ku obrazu svému... Měl jsem takovou myšlenku že bych postavil 130 s 8mi kanálem, ale bylo mi řečeno ať se na to radši vykašlu a dám dohromady slušný fáčko. S minimálníma nákladama dostanu lepší motor... Ale pokud trváš vzhledem k originalitě auta na 1150, tak tam je to takový sporný... Můj názor je, že to o moc líp nepojede, ale musel by to zhodnotit někdo, kdo to má v praxi vyzkoušený...
17:41:30
14.06.2011
suri
-> PatRS: ideál to asi nebude ale je veľa takých hláv rôzne dobastlených a nájsť origo 1150 alebo 100-110 hlavu je problém
17:27:02
14.06.2011
PatRS
dobre a este sa opytam ja...nebudem tu kecat okolo Al osemkanalu na 130 blok ale zaujima ma ci je rozumne pouzit napr 1150 osemkanal na 130 blok? co som pocul starych zavodnikov tak to tak vraj robili. Niekto mi tvrdil ze ide to ale vraj su rozdielne spalovacie podmienky pre vonkajsie a vnutorne valce kvoli rozmiestneniu ventilu voci valcu.co sa tym moze stat?....
11:08:07
14.06.2011
Eidy
-> darklord: Ano, tak jest. Měl jsem na mysli pouze Al hlavu.
11:04:59
14.06.2011
darklord
-> Eidy: osemkanal lze, ale len liatinovy, nie?
09:47:51
14.06.2011
milano
-> Eidy: máš pravdu s tými roztečami- tuto hľa je moja LR hlava img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/5165_2009-08-18_ 14-06-17_30.jpg

vymeniť hlavy nejde a ani nepôjde
zvětšit 130 a osmikanál - obrázek od milano vložen 14.06.2011 09:47:51
09:45:54
14.06.2011
vhml
-> Eidy: tuším že byl rozdíl ve štěftech na potrubí. Sání LR nejde na Fa hlavu.
01:30:53
14.06.2011
Eidy
Chyba. Ve svém předchozím příspěvku kecám. Nechtěně. 130LR měly Al hlavy, byly jiný než Fa hlavy, kanály a nějaký další věci, ale rozteče na šrouby už byly jako na bloku 135/136.

Takže potvrzuji, že osmikanál na 130 blok fakt nelze.
23:14:03
13.06.2011
afro100
-> Stepan FUN: je to tu uz v clankoch
22:27:37
13.06.2011
Eidy
Ta Al hlava nemusí být OHC. Už jsem viděl Al 8kanál na starej blok. Právě do 130LR. Ale bylo jich vyrobeno žalostně málo.
21:34:17
13.06.2011
Athlonek
Já bych to tady zamknul, je to tu o velkym H.....
21:31:42
13.06.2011
StepaNoFUN
-> Michal N 283: Smiř se s tím, že na bloku 130 byl sice osmikanál, nicméně ale vyrobenej z litiny, s jinejma (a co vím od lidí kteří na tom jezdili, ne příliš povedenejma tvarama kanálů) a s 8mi kanálovou hliníkovou hlavou z motorů 135/136 to prostě nemá vůbec nic společnýho...

To samý jako úprava bloku 105/120 na 130 a vejš... Minimálně je to jiný v tom, že od 130 nahoru jsou jiný rozteče vložek. Převrtání průměru štěftů by bylo to nejmenší, ale ty rozteče jsou trochu horší problém a u 135/6 je o dost jiný i umístění těch štěftů...

Takže jak jsem psal nejen já - prostě nelze...

Edit: Pokud tam píšou něco o hliníkovým osmikanálu (nebudu se to z toho textu ani pokoušet luštit - kdyžtak mi to pošli na mail - je v id - nebo to dej do článků), tak je celekm dost dobře možný, že se jedná o prototypovej OHC motor a tím jsme zase naprosto někde jinde...
upraveno 2x, naposled 13.06.2011 21:36:19
20:10:17
13.06.2011
suri
-> Michal N 283: píšu že bol upravený blok motora ale nie že jediná úprava bolo prevrtanie šteftou na väčšie
19:38:32
13.06.2011
MOLSO
-> afro100: ked to beries takto 3
19:36:47
13.06.2011
afro100
-> MOLSO: preco? sak obcas to len vyjde do vody ... noa ? :D
19:29:44
13.06.2011
Mr.Lumpy
-> Michal N 283: nahoře záložky články => pak v nabídce správa článků => vytvořit článek
19:28:13
13.06.2011
MOLSO
-> Michal N 283: ono je trosku rozdiel pozvarat vyfukovy zvod s prirubou na turbo a dat tam nejaky karbec a premiestnovat diery na hlavove sroby v hlave valcov 47
19:26:49
13.06.2011
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Mr.Lumpy: Ako sa to tam pridáva?Ešte som to nedával.
19:26:06
13.06.2011
Evž@
-> Michal N 283: kdyby to bylo tak jednoduchý tak by to tady měl kde kdo.....
19:25:39
13.06.2011
vhml
-> Michal N 283: zkus to sestavit a pochopíš sám, že to nejde
19:24:40
13.06.2011
Michal N 283 - zrušená registrace
-> suri: Aj to sa tam píše o úprave hlavy.
19:24:07
13.06.2011
Mr.Lumpy
-> Michal N 283: hoď to do článků, ať to jde rozumně přečíst 4
19:23:30
13.06.2011
Michal N 283 - zrušená registrace
-> vhml: Akurát teraz som kúpil kompletný motor Rapid 130,prisám bohu,ked sa budem nudiť a sa k tomu dostanem,tak to skúsim 3 Ono sa to nezdá,ale podľa mňa by to šlo,lebo ako tak pozerám na tie upravené motory,tak sa dá v podstate poskladať hocičo.BTW...niekedy sa rozprávalo,že sa nedá namontovať turbo na škodovácky motor a dneska ho má u Vás skoro každá lepšia škodovka,čo tak pozerám na tie fotky zo zrazov.
19:19:05
13.06.2011
suri
-> Michal N 283: bol upravený priemer skrutiek na m11x1,5 inak btw zober si tesnenie 130 a felda a daj si na seba a ak máš trošku rozumu pochopíš
19:16:05
13.06.2011
vhml
-> Michal N 283: inu nezbyde ti nic jiného než to zrealizovat a pak nám to ukázat :-)



Věř, že až to dokážeš budeš oslavován jako hrdina.
19:11:51
13.06.2011
Michal N 283 - zrušená registrace
Je to tu na dalšej strane
zvětšit 130 a osmikanál - obrázek od Michal N 283 - zrušená registrace vložen 13.06.2011 19:11:51
19:04:48
13.06.2011
vhml
-> Michal N 283: v které části je to přesně? Ten tučný text nejde přečíst
19:02:39
13.06.2011
Michal N 283 - zrušená registrace
Ešte sa tu píše,že bol upravený blok,pre lepšie ukotvenie predĺžených upevňovacích skrutiek,u ktorých bol zväčšený prieme o 1 mm a to z 9 na 10mm,to je celá úprava.
18:56:54
13.06.2011
vhml
-> Michal N 283: nikdy neříkej že to nejde, protože se vždycky najde blbec, který neví, že to nejde a udělá to 3



A nebo taky: Jednou pro vždy, nehoří! :-D
upraveno 1x, naposled 13.06.2011 18:57:06
18:51:28
13.06.2011
Michal N 283 - zrušená registrace
-> suri: Zväčšite si a čítajte,píše sa tam o osemkanálovej hlíníkovej hlave na bloku typu 130.
18:46:47
13.06.2011
suri
-> Michal N 283: a čo tam také je? z tej malovky to nevidno , určite niečo v štýle že prepracovali blok 130 a vznikol 136
18:43:10
13.06.2011
alpin
-> Michal N 283: čítajte komu sa dá....
18:41:37
13.06.2011
Michal N 283 - zrušená registrace
Tak ,aby to bolo uzavreté,našiel som niečo v mojom archíve.Je to časť článku o type 130 LR z časopisu Automobil-číslo 6,ročník 1985,tak čítajte,koho to zaujíma:)
zvětšit 130 a osmikanál - obrázek od Michal N 283 - zrušená registrace vložen 13.06.2011 18:41:37
19:00:25
12.06.2011
Mr.Lumpy
-> darklord: není ale zbytečný - lepší je podle mě vyrobit vačku :-) , nebo (jak říká stepan) pouzit z jinýho vozu
18:53:30
12.06.2011
m8rinek
-> palinator: to je taková ta hospodská debata, tam se to tůní :))).
18:51:30
12.06.2011
palinator
Tahle diskuze mi trochu připomíná témata kterak jezdit na vodík a jak přidat 5. válec k Primeře.92
18:42:18
12.06.2011
darklord
-> Mr.Lumpy: a je taky problem to urobit skrz vahadla? OHC predsa neznamena ze musi byt vacka na priamo nad ventilom, nie?
18:40:41
12.06.2011
Mr.Lumpy
-> darklord: myslím že by byl potom problém s roztečí ventilů



-> stepan: to je pravda
17:25:37
12.06.2011
m8rinek
doporučuju motorostavěčům
ferrari V12 building
17:22:47
12.06.2011
darklord
-> Mr.Lumpy: preco hned menit vacku? Nevidim jediny dovod preco nepouzit tu co tam uz je.
Extreme Tyres