
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dhla 40 a DCOE40
18:25:36
21.12.2014
21.12.2014

MVM
-> Evž@: 32 pokud netočí 7tis je prostě na 1,3 zbytečně moc a zhorší se směšování vlivem menší rychlosti. Ovšem jak říkáš - tobě to třeba vyhovuje a jede.. 

18:16:51
21.12.2014
21.12.2014

Evž@
-> LUKAS: S difikama 32mm problém nebude.Sám mám převrtané 30 na 32mm.Pravda s 30mm to bylo takové pružnější ale když chceš jezdit v horním spektru tak 32 lepší.Vzdušník je malý,ten minimalně 170 a tryska v rozmezí 120-130.S většíma by to bylo pravděpodobně už zbytečně bohaté.
16:29:24
21.12.2014
21.12.2014

Petr Urban
-> LUKAS: Přesně jak ti říká MVM. Já něco ze zkušenosti ... pokud to má být na motor do normálního provozu, který má kultivovaně reagovat v nižším a středním pásmu, tak pro objem 1.3 difuzor 30mm, trysku pro začátek ladění 120, vzdušníky můžeš nechat. Pravděpodobně tam ale budou i velké trysky volnoběhu a to nevím zda do solexů půjde snadno sehnat, případně opravit prasárnou ... mít dobrý pájecí roztok - pomáhá vzlínavosti a zalít původní trysky cínem, vtokový a odtkový úhel spravit záhlubníkem, vyvrtat a vystružit na jiný průměr - mohu přetvořit až po referenci jak to pojede s stávajícími tryskama. Dále pozor na správné hladiny a stejný nástřik akceleraček od všech stejně - je tam docela špatně řešený akcelereční systém přes trubičku pro obě komory, která se rádá ucpává. Pokud se rozhodneš nechat dif. 32mm, můžeš to vyzkoušet s stávajícím set up, ale zřejmě se motor bude správně chovat až od vyšších ot. a dolním pásmu to bude zřejmě dost bohaté, maličká kompenzace dostatečným utažením šroubů pro směs, at se to nezalívá aspoň na volnoběh, který asi taky nebude nic moc.
12:39:32
21.12.2014
21.12.2014

LUKAS
-> MVM: no niečo som čital na Daves-ovich strankach a difuzor u mna 32 my vyšiel podla vzorca aby bol "plne využity" tak otačky my u 1300ccm vyšli na niečo okolo 8tis.
a je poprípade predajna alebo e-shop ked sa daju zohnat do tichto legendarnich karbecov ešte vnutornosti alebo už len inzercie pozerat ?
a je poprípade predajna alebo e-shop ked sa daju zohnat do tichto legendarnich karbecov ešte vnutornosti alebo už len inzercie pozerat ?

12:32:32
21.12.2014
21.12.2014

MVM
-> LUKAS: Všechno se odvíjí od počtu otáček (kolik cca motor točí při max. výkonu) a objem motoru. Pokud chceš slyšet zda to mužeš hned takto vzít z 2litrový Alfy a přešroubovat na 1,3 škodovku - tak rovnou říkám že i když to možná nějak pojede - nevyhneš se optimalitaci všech prvků karburátoru. (difuzory,trysky,vzdušník
y)
12:16:08
21.12.2014
21.12.2014

LUKAS
Ahojte dostali sa my pod ruku Solexi c40 ADDHE .diff.32
vzdušniky: 155
trysky :132,5
V tabulkach som našel že karbece su pôvodom s Alfa Romeo 2,0 ,ja ich chcem nahodit na poladeni motor fa 1,3 ...chcem sa spytat ako si budu stim rozumet otryskovania na tak velku kubaturu dakujem.
vzdušniky: 155
trysky :132,5
V tabulkach som našel že karbece su pôvodom s Alfa Romeo 2,0 ,ja ich chcem nahodit na poladeni motor fa 1,3 ...chcem sa spytat ako si budu stim rozumet otryskovania na tak velku kubaturu dakujem.
18:41:19
28.02.2013
28.02.2013

Zazaa
www.dellorto.co.uk/
najdes tam i nakresy a postup nastaveni , co sem obejdnaval tak za 3 dny to bylo doma
najdes tam i nakresy a postup nastaveni , co sem obejdnaval tak za 3 dny to bylo doma
17:58:48
28.02.2013
28.02.2013

m8rinek
-> George88: to určitě ne...
17:56:08
28.02.2013
28.02.2013

George88
a nebere to nahodou daves od motor-excelu??daves ma na strankach dovolená a když jsem volal čepkovi tak je taky na dovolený.. Já našel něco na www.webercarburatori.com/ tak snad se mi to podaří přeložit do nějaký srozumitelný řeči:-)
22:15:16
27.02.2013
27.02.2013

vhml
-> George88: daves umí sehnat i na prani
20:03:42
27.02.2013
27.02.2013

George88
-> vhml: Já to nedávám na škodovku. Mám je origo z fiatu 124 coupe 1,6 110koní a dáváme to na italskýho fiata 125 special 1,6 100koní. těch 10 navíc je právě zřejmě kvůli těm karbanátkům,protože jinak je všechno stejný(vačka,písty,kompre
s..) Jsou tam 2 dvojitý spárovaný. osazení zatím nevím, teprve jsem to zbežně rozdělal. taky bych potřeboval poradit kde seženu sadu těsnění. daves něco má,ale ne vše a motor-excel zatím neodpověděl-budu muset zavolat..
07:27:14
27.02.2013
27.02.2013

vhml
-> George88: taky mám IDF, někde na netu jsem na to notičky našel. Jaký pojedeš osazení? Já se zatím s nastavení na 5k trochu trápím, ale chyba bude ve špatný emulze. K trysce 145 musí bejt vzdušník 160 a míň ( po lehké úpravě pasuje ze sedru )
20:52:46
26.02.2013
26.02.2013

George88
čau, repasuju webery 40 IDF a potřeboval bych poradit nějakej odkaz na základní nastavení. nejde mi o trysky,vzdušníky atd,-to vše použiji tak jak to mám, mě jde spíš o základní nastavení volnoběhu,hladiny,akceler
.pumpy atd. daves má jen dcoe a IDF je jinak..
21:43:07
15.06.2011
15.06.2011

vhml
-> mato3: zpravidla je to originál karburátor italský vozů. Některé Lancie atd to používali defaultně u sériových vozů
12:29:26
12.06.2011
12.06.2011

m8rinek
-> mato3: na obrázku od VHMLa jsou Solex 40 addhe, jinak obecně se tu bavíme o Weber 40DCOE a Dellorto 40DHLA a namontovat si to můžeš na co chceš, továrně byly Webery na RS a LR (+nějaký další díla).
12:25:26
12.06.2011
12.06.2011

mato3
co je to alebo co su to za karburatori na tom obrazku nisie, uz som to videl na viacerich skodovackich motoroch tu na fore, to sa montovalo do nejakich pretekarskich skodoviek? co je to zac?
21:58:47
09.06.2011
09.06.2011

venni
-> m8rinek: právě že venku se klapky luxusně zavřou,takže štelování klapek a os je zbytečnost.Hold budu pružinovat a laborovat...
21:54:36
09.06.2011
09.06.2011

m8rinek
-> venni: origo přepáčko má taky pružiny jako kráva... pokud na stole choděj karbce volně samy, tak ok, pokud ne povolit osky, poklepat a mirně dotáhnout... matky nic nestahujou, jen vymezujou axialni vuli.
www.moss-europe.co.uk/Gra phics/.../Mangoletsi-Weber -DCOE-throttle-linkage-LP4 2411_1.jpg
www.moss-europe.co.uk/Gra phics/.../Mangoletsi-Weber -DCOE-throttle-linkage-LP4 2411_1.jpg
21:18:55
09.06.2011
09.06.2011

vhml
Tady jsou ještě dvě pružiny v sobě. Teď je jedna takhle zavěšená a druhá vodorovně
21:13:01
09.06.2011
09.06.2011

venni
-> vhml: doprdele,už jich víc nemám na skladě,sedr jsem skoro nikdy nejezdil.Zítra zkouknu přepákování a hold přidám silnější pružinu,což se mi moc nechce :(
21:12:46
09.06.2011
09.06.2011

vhml
-> Eidy: to mě nepomůže, já mám pedál vysoko a čůro volný. Vyřeším si mrtvej chod, ale pedál furt bude vysoko
21:11:39
09.06.2011
09.06.2011

vhml
-> venni: pružinky sedrové mám dvě, jedna nestačila.
21:10:35
09.06.2011
09.06.2011

Eidy
-> vhml: Ad tvůj spojkovej pedál. A co třeba udělat nastavovací to čúro mezi pedálem a válcem? Mě to taky absolutně nejde vyštělovat. Brzda se nějak dá, ale spojka je hnus. To ty inženýři museli bejt pěkně zmaštěný, když tohle vymejšleli.
21:03:59
09.06.2011
09.06.2011

Evž@
-> venni: tu používám též....ale mám tam nechanou tu páčku co tam původně byla...takže je tam páka...a ta pružinka na to stačí
21:00:24
09.06.2011
09.06.2011

venni
-> Evž@: mam to sladěno na přepákování tim šroubkem s pružinkou.Nastavil jsem to podle synchrotestu a oba karbíky ukazujou stejně.Pružinku mam tu slabou co byla na sedrovým karbeci.Asi je to málo sakra.
20:57:23
09.06.2011
09.06.2011

Evž@
-> venni: měl sem ten problém...chce to sladit oba dorazy stejně.....ale i tak to mírně zůstane viset díky předpětí plynového lanka.....tak jsem tam dal pružinku a od te doby pokoj
20:52:03
09.06.2011
09.06.2011

venni
Já se přidám s jednou malou otázkou...vrací/zavírají se vám klapky normálně ?Ja tam mam slabší pružinku na vracení,ale vždy když sahnu rukou na přepákování vždy to o nějakej 1-2 mm víc zavřu.Prostě buď jsou nějak blbě nakřížený v tom přepákování a nebo tam je nějakej podtlak či co :(
PS:nedovřený klapky=veliký otáčky na volnoběh :)Ale nikdy letí hore a někdy ne,že by falešnej vzduch ještě někde okolo?
PS:nedovřený klapky=veliký otáčky na volnoběh :)Ale nikdy letí hore a někdy ne,že by falešnej vzduch ještě někde okolo?
09:16:20
09.06.2011
09.06.2011

vhml
Naše osazení tu je zmíněno, ale vypíšu ho celé.
1400ccm, vačka 300 ( konkretne bud 304 nebo 306, z freestyle pickupu, pokud nekdo vi kolik ma presne budu rad), toceno do 7000.
Difuzory 32mm
Vzdusniky 190
Trysky 140
1400ccm, vačka 300 ( konkretne bud 304 nebo 306, z freestyle pickupu, pokud nekdo vi kolik ma presne budu rad), toceno do 7000.
Difuzory 32mm
Vzdusniky 190
Trysky 140
09:05:34
09.06.2011
09.06.2011

havlik
-> Gemini: vačka motor?
08:59:22
09.06.2011
09.06.2011

Gemini
difuzor 32mm
tryska 150
vzdusnik 210
edited(motor fab1400, vacka 300/300)
odskusane v Maxi na sprintoch
30mm dif, uplne super na 1300ku motor, ktory netoci 8000 a nema velku hlavu
32mm dif postacuje na vyladenu 1400ku
je absolutne zbytocne dat vacsi difuzor ako je vnutorny priemer ventiloveho sedla
tryska 150
vzdusnik 210
edited(motor fab1400, vacka 300/300)
odskusane v Maxi na sprintoch
30mm dif, uplne super na 1300ku motor, ktory netoci 8000 a nema velku hlavu
32mm dif postacuje na vyladenu 1400ku
je absolutne zbytocne dat vacsi difuzor ako je vnutorny priemer ventiloveho sedla
21:22:36
08.06.2011
08.06.2011

vhml
-> m8rinek: brzdu jsem specialne vybrousenym klicem nastelovat po nekolika hodinach dokazal, ale spojku ani nahodou. A zase vyndavat pedalovku, zavzdusnit si to cely, na to se muzu bodnout a nechat si v klidu 5cm mrtvej chod :-D
21:20:02
08.06.2011
08.06.2011

m8rinek
-> vhml: to jsem dělal, to je zlo, ve finále jsem zjistil, že je jeden šroubek utrženej...
20:10:37
08.06.2011
08.06.2011

havlik
-> vhml: :D dik me bude stacit tohle nekdy naladit:)
20:04:20
08.06.2011
08.06.2011

vhml
-> havlik: a až to naladíš s třikrát zlomenou rukou, pristavim ti stovku na nastelovani dorazu spojkovyho pedalu, to je teprve mimo mysleni 

20:03:23
08.06.2011
08.06.2011

vhml
-> havlik: no opet z maly goly :-D Sroubovakovy koncovky, polozis ji tam a z druhyho konce je sestihrana, tak za ni tocit klicem?
19:58:05
08.06.2011
08.06.2011

havlik
-> vhml: jo jo jako štelovat to venku je asi o ničem:) no ja tam sotva strcim ruku takze to moc nehrozí
19:46:35
08.06.2011
08.06.2011

vhml
-> havlik: v malý gole mám ohebnej nástavec, z takových drátků. Něco takovýho zkusit?
Já mám sání rovně a na zadní karb je stejně snažší to celý vyndat. Leč ty to musíš mít za provozu viď...
Já mám sání rovně a na zadní karb je stejně snažší to celý vyndat. Leč ty to musíš mít za provozu viď...
19:40:13
08.06.2011
08.06.2011

havlik
Mam další dotaz jak to vy lidi se sánim přes hlavu ve 120tce děláte když seřizujete karbce? U Weberu to asi jde tam se da kroutit těma šroubečkama i rukou. Ale dellorto to má zapuštěné nemáte nějaký nápad na přípravek krom ohlého šroubováku protože tim to až tak dobře nejde. Díky
19:03:10
01.05.2011
01.05.2011

m8rinek
-> Vrba: jde to, ale... Máš li karburátory s obtokovym kanálem a nastavuješ tedy každou klapku (případně karburátory solex mají dělené osičky) tak by ho to chtělo... Pokud nastavuješ starý Webery, nebo Orta, nastav sekundární osičku ,,na dotyk,, a pak hlavní přidej půl otážky na šroubu klapek, pokud máš neorigo ovládání, tak klapku pootevři od 10°
11:54:59
01.05.2011
01.05.2011

Evž@
-> Vrba: jde to i bez něj
11:49:51
01.05.2011
01.05.2011

matoo
-> Vrba: ked mas dobre usi, tak to dokazes aj bez neho 

11:15:13
01.05.2011
01.05.2011

Vrba
Je nutné k nastavování klapek používat průtokoměr vzduchu nebo to jde i bez nej?
14:30:09
30.04.2011
30.04.2011

m8rinek
-> havlik: to je přístup jak pojď na mě z boku...
12:10:57
30.04.2011
30.04.2011

venni
-> havlik: tak na dellortach mam vzdušník taky 180 a trysku 130,emulzku mam 10 a dif nevím,jsem línej sundavat celej vzducháč a jelikož nemam itg tak je to pakec :)
Myslím,že to od petra bude super na začátek...
Myslím,že to od petra bude super na začátek...
08:47:20
30.04.2011
30.04.2011

havlik
-> m8rinek: na to moje prcání na srazy jednou za rok to bude stačit
01:34:14
30.04.2011
30.04.2011

m8rinek
-> havlik: hezké startovací nastavení, an to to asi poběží, ale ladit to bude chtít ;)
20:50:00
29.04.2011
29.04.2011

havlik
hoši nedá mi to nenapsat ale petr s byl bůh ty karbce z auta mají vzdušník 180 a trysku 130 a difuzory 32 k tem karbecům mam jako druhou sadu...
e: celou dobu sem měl rozebraný eště jeden náhradní který měl být natryskovaný stejně
e: celou dobu sem měl rozebraný eště jeden náhradní který měl být natryskovaný stejně
20:43:17
29.04.2011
29.04.2011

havlik
-> venni: mrkni no prosím:)
20:40:04
29.04.2011
29.04.2011

venni
-> havlik: ja mam momentálně nahozený v autě DHLA a taky to na ně střídmě (rozuměj průměrně :) jede.Když na to vzpomenu svalně kouknu co tam je za osazení,to si z hlavy nepamatuju.
20:35:46
29.04.2011
29.04.2011

havlik
takže to co jsem napsal už je moc co?