skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
uprava karburatoru Favo
-> Urbi: to bol z mojej strany len joke
-> minno: A já někde řekl že není ? Pokud ano, doba se změnila. Já jezdím dobře i na SEDR a jak vidno Molso také ... jde o přístup k tomu změnit co je potřeba na karburátoru měnit. Ale už jsem udělal mnoho upravených SEDR karb. i LEKR a výkonově bych to dal na rovnítko skoro, ale LEKR má lepší reakci po plynu zřejmě díky menším klapkám a lepšímu akceleračnímu a přechodovému systému. Bohužel aby LEKR jel hodně, nutno, oddělat kompletně systém sytiče, což je první minuty za studena u někoho trochu problém, není to úplně na denní dopravování se, pokud ten karb. má jet na max.
-> Petr Urban 13.04.17 23:23:15: Ale joj, ako môže byť Favo karb. dobrý? SEDR32 rulezz![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> OTA-MTX: Já jsem z toho vymačkal zatím 133HP v 7100ot., ale neměl jsem jako na NF motoru 10cm podložek pod karb. a tak "dlouhou" vačku, za to krouťák od 3500-6500 skoro rovný.
-> Urbi: podobný graf mi ukazoval človek od ktereho jsem ten karb. kupoval, myslím, že se na tu hodnotu nedostanu:)
Kdo by to byl řek, že z upraveného Fav. karbce jde dostat i 138 HP z 1396ccm, i takový jsem nedávno viděl graf z NF 1400. A i takový karb. Vám zvládnu udělat...
-> OTA-MTX: a co te schod v menším difu?
-> Tomaso435: ne je to stejne, akorat opracovane
-> OTA-MTX: vypadá že je spodek z něčeho jinýho co ?
jinak pro moje účely bych asi zatím zkusil jen úpravu co má ota na oné páčce. vybrání trochy materiálu :)
-> OTA-MTX: takže fčíl zkusím rozebrat ufouna a uvidim co je v něm :D
-> RadovanSkodovkar: hele nevim :D ale podle mě když to vokulýš v 800 otáčkách na plnej céres, tak se ti motor zahltí zadusí a začne táhnout až spotřebuje to cos mu nalil :D takže tato úprava je spíš na ježdění od 3000 ot vejš když mototu budeš dávat papat a on poletí s větry o závod![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> RadovanSkodovkar: hele nevim :D ale podle mě když to vokulýš v 800 otáčkách na plnej céres, tak se ti motor zahltí zadusí a začne táhnout až spotřebuje to cos mu nalil :D takže tato úprava je spíš na ježdění od 3000 ot vejš když mototu budeš dávat papat a on poletí s větry o závod
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435: Myslíš, že takáto úprava by mala na sériovom motore nejaký účinok?
Rozmýšľam už dlhšie nad úpravou Lekra no neviem ako ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435: dobře ty:)
už sem na to přišel :D
ty máš memránu podtlaku asi zalepenou jako by imrvére sála....
tám pádem je druhá klapka stále v tahu. a tím pádem ihned po umožnění otevření klapkou první se otevře do plna klapka druhá. Fuj já musel přemejšlet ... a nebylo to nic moc :D
ty máš memránu podtlaku asi zalepenou jako by imrvére sála....
tám pádem je druhá klapka stále v tahu. a tím pádem ihned po umožnění otevření klapkou první se otevře do plna klapka druhá. Fuj já musel přemejšlet ... a nebylo to nic moc :D
-> OTA-MTX: ty vidíš, kde to je spřažený?
-> OTA-MTX: tak sem asi fakt slepej :-D :-D já to nevidim :-(
a toto tvůj upravený. vidim rozdíl jen ve vykousnutí pro dřívější sepnutí podtlakem. opravdu se ti otevírj mechanicky nebo se fakt slepej a nevidim to?
-> OTA-MTX: tak sem asi slepej :-D ale nevidím to... počkej zajdu si pro karbec a porovnám
-> Tomaso435: myslím, že ne. Obě se otevřou společně mechanicky.
-> OTA-MTX: tak na to koukám, to má asi nechanou 2 komoru na podtlak což? akorát je to ubraný že to má možnost sepnout dříve
-> OTA-MTX: dík
-> Tomaso435: nafotím to a nahraju do profilu MTX, vydrž pár minut
skoda-virt.cz/cz/.../6626 -ota-mtx-roadster
skoda-virt.cz/cz/.../6626 -ota-mtx-roadster
-> OTA-MTX: upravenej lekr? nebo vrch lekr spodek z něčeho jinýho? jinak nějaká fotka té páčky na druhou komoru by byla ? :D
já si dneska takovej pierburg koupil. na jaře se ukáže zda-li bude fungovat...
-> charon: já pár nových měl, ale byl zájem takže mám jen jeden aby kdyby... není to nic co by se sralo oproti sedrům... vyměnít těsnění, pokud je karbec křivej, dáš těsnění dvě a funguje to taky.. vyčistit ho mužeš ultrazvukem nebo jen sprejem, to více méně i stačí... trochu to poseřídíš, dáš nový membranky a není moc co řešit :D Pokud funguje, neřešil bych.
No, mě jde popravdě hlavně o repas. Případně koupi nového karbu, jestli to ještě vůbec lze. Přece jen karb ve favoritu je puvodní, nečištěnej, neseřizovanej a víc jak 25 let starej ...
-> Urbi: tak sem na to tak nějak koukal a dokonoce, jsem se zamyslel.... tam by asi šla přdělat ještě nějaká páčka a utáhnout ji pod určitým uhlem aby sbírala sebou tu páčku na druhou klapku :D a tim bych si vlastně reguloval i čas, kdy to má otevírat...
-> Urbi: jojo to jsme domluveni, ale mám tu takový 90%ní A karb, tak že bych e ho pokusil dodělat :D
-> charon: ve sprintovým je jen triska na II komoře věčí. jinak nic, ono by to pak moc papalo :D
-> charon: ve sprintovým je jen triska na II komoře věčí. jinak nic, ono by to pak moc papalo :D
Já se též zeptém. Uměl by mi někdo repasovat karb na favo a přestavět ho na motor Sprint 75?
-> Tomaso435: Ode mě to na karb. budeš mít vyřešené. Jinak se mrkni na mechanizmus otvírání a docvakne ti co s tím.
Pánové má někdo nějaký návod, případně typ jak mechanicky spřáhnout klapku II komory s první aby začala otevírat o něco dřív, než to začne sám tahat podtlak? kujúúú
-> Zazaa: JJ Jate-line ;-)
-> vhml: nevim co se s tim vsecko delalo, ale neco jo ... ma to tam bejt tak to schanim :) ted tam je nejake ocesanej pierburg a neni to ono
-> havlik: dik zkusim .. sem vedel ze nekdo to nabizel :)
-> havlik: dik zkusim .. sem vedel ze nekdo to nabizel :)
-> Zazaa: ale v ačku se tam měni difuzory nebo tak něco nevim přesně jinak zkus jate-line ho ten to tu také nabízel
A v čem vůbec spočívá úprava Pierburgu? a není snažší jít cestou oplího pierburgu 22/26?
no pierburgy tu mam asi 3 neco je myslim z VW , ale melo by to jit i z fackoveho ... je to koneckoncu na 1.3ku
saky ale ten to staví snad z pierburgu z vw
kdysi sem tady nebo jinde zahledl kontakt nebo nekoho kdo upravuje fackove karbce na Ackove ...
nevite nekdo ? potreboval bych zrepasnout pierburga a poupravit na ostrejsi motor
nevite nekdo ? potreboval bych zrepasnout pierburga a poupravit na ostrejsi motor