Výfuk na rapida

prohledat
317 příspěvků (zobrazeno 201 až 250) od 23.02.2011 do 15.06.2014, založil/a PsychoWard666
řadit dle data
21:41:40
29.03.2013
jenik120
-> m8rinek: Dik za info...
21:38:17
29.03.2013
Bukaj
Hele a to, že p. Kedroň srovnává průřez výstupní trubky se SOUČTEM průřezů vstupních trubek, to se vám zdá v pořádku? Dle mého laického názoru je (díky děleným výfukovým svodům) opravdu vstupní trubka nejužším článkem v celé cestě spalin - vzhledem k tomu, že při odchodu spalin z válce je využita vždy jen jedna větev...

Jinak je tomu u 1000MB a 100/110, kde jsou svody spojeny ještě před výfukem.



Nevím, jak je to v praxi, jestli třeba limitující článek není hlava - průchod spalin kolem výfukového ventilu, nebo jestli jde vše v motoru tak rychle, že lze provést výpočet tak, jak jej popsal p. Kedroň, ale rozhodně se mi to nelíbí a nebyl bych spokojen s takovým výrobkem.41
21:35:47
29.03.2013
m8rinek
-> dragon_cb_cz: To co sem dával Hurdis na 110r vypadá jako s větším průměrem vstupních trubek...
21:31:47
29.03.2013
dragon_cb_cz
-> m8rinek: No do kolbenu s ní fakt jezdit nebudu, ale závodník to taky nebude, tak u toho "normálního" nasrat. Ale u toho sportovního asi do budoucna něco vymejšlet budu... a anální implantace výfuku do Kedroně to není, i když na ní mám momentálně docela chuť 8



Jinak docela by mě zajímalo přeměření průměrů trubek u nějakého staršího Roneltu z dob kdy si je lidi ještě chválili, jestli byly fakt takhle zaškrcený jak tvrdí nebo ne.
21:26:22
29.03.2013
m8rinek
m8rinek 08.03.13 21:51:31 napsal:

→ Hurdis 08.03.13 21:43:43: Njn tak tohle vypadá mnohem

lépe, než tohle skoda110r.eu/110r/rijen12 20003.jpg

Každá trubka jiná, díra ve výpalku jako kráva pak mezera a až pak

trubka…




Já to říkal hned :D.
21:25:37
29.03.2013
m8rinek
-> dragon_cb_cz: Hele když jsem řikal, že příruba stojí za píču tak mi to nikdo nevěřil :D. Na naprostou seriovku se kterou jezdim do kolbenu bych to asi neřešil, nicméně mě tento sportovní výfuk nasral tak že jsem to prostě řešil a vyřešil...



Do Roneltu jsem v podstatě psal jen kvůli tomu, že mě zajímalo jak se k tomu postaví, byl jsem slušně poslán do prdele, tak už si víc nic dalšího neobjednám no :D. Do doby dokud jsem pro ně byl potencionální peněženkou tak šlo vše :D.
21:14:04
29.03.2013
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Tvl a tenhle veledlouhej mail jsi nemohl pustit dřív 9



Vidím to tak, že budu Kedroňovi věřit, že to na sériovém motoru bude fungovat OK a na řešení se vyseru, chci to auto nachystat na technickou a ne řešit ptákoviny. Ale na ten motor co chystá RST nevím nevím... mrdá mě to solidně 8
21:04:20
29.03.2013
Evž@
-> jenik120: ,,vnitřní průměr je dostačující a rozhodující je tlumič'' to bych mu odepsal jestli si dělá srandu,když tam nacpe takové trubky tak ten tlumič už nezachrání nic



Zrovna včera mě prasknul výfuk a chtěl sem si koupit od Roneltu osobně jelikož to mam par km,ale asi by to byla zbytečna cesta,nekoupil bych to.
20:58:46
29.03.2013
m8rinek
:D:D:D:D:D Já vám to říkal! :D



Tak jsem se dosmál a teď jinak... Na reklamaci zapomeňte mě v podstatě poslali do prdele, tak jsem se ani dál nesnažil, mail jsem poslal prakticky všem.



Můj mail:

Dobrý den,

dnes jsem obdržel Vámi zhotovený výfuk a prvotní nadšení z velice hezky provedené práce vystřídalo nadšení o poznání menší, když jsem zjistil, že svodové větve, které se napojují na výfukové potrubí motoru jsou každá jiného průměru (což by se možná dalo přikládat k toleranci trubky, rozdíl průměrů je asi 1mm), ale co mě zarazilo je, že je vnitřní průměr mnohem menší než průměr kanálů ve svodu či v původním výfuku, v číslech má seriový kanál průměr 32mm a váš výfuk pouze 27-28mm, přestože výpalek příruby výfuku umožňuje dostatečně velkou trubku.



Všechny vaše výfuky osazujete takto? Či šlo pouze o aktuální nedostatek materiálu a vyřešení objednávky?



Jinak velice hezký a kvalitní výrobek je ,,zabit,, hned při prvním pohledu a zhoršená funkce vyplachování válců při zmenšení průřezu kanálů o bezmála 30% musí být jasná i naprostému laikovi.



Navrhuji slevu na nákup nových trubek, vypálení příruby a opatření novým nátěrem cca 250Kč.

Doufám, že celý problém dostatečně dokreslují přiložené fotografie.



S pozdravem Márinka

tel.:...



+tam byly fotky s přiloženým těsněním jako jsou zde...



odpověď:

Dobrý den.

Obdržel jsem Vaši reklamaci, ke které se nyní vyjadřuji.

Co se týče chyby v rozměru trubky je skutečností, že se při přípravě dílců svařeč přehmátl a navařil na příruby před sestavováním celku dvě různé trubky..

Teoreticky správný rozměr trubky je 34x2 mm, to znamená D 30 mm, vnitřkem je její průřez je 706 mm2

Zasílám Vám v příloze výkres tohoto dílce.

Došlo tedy k navaření jedné trubky 34x2 mm a jedné jiné trubky 33,7 x 3,2 mm. To je 27,3 mm vnitřkem je její průřez je 585 mm2



Tento tlumič výfuku byl v devadesátých letech homologován ve státní zkušebně v Praze a je uzpůsoben těmto motorům.

Nemůžete v rozměrech trubek vycházet z polských papírových „originálů“, ani z původních Škodováckých.

Naše výrobky byly navíc uzpůsobeny dostatečně vysoké životnosti a to až dvojnásobné oproti původním Českým.( Český byl tři roky, polský jeden rok, náš odzkoušen - minimálně 6 let)

Také Vám zasílám výkres výstupní trubky, která je 42 x 2 mm.

Vnitřní uspořádání výfuku je v přepočtu průřezu uzpůsobeno této trubce.

Vnitřkem je průřez trubky D 42 x 2 mm - 1133 mm2

Porovnáte li součty vstupních a výstupních trubek, je výstupní větší, skutečná chyba je spíše optická, než funkční.

Vyplachování válců je sice důležité , ale při tomto výpočtu je naprosto v pořádku.

Důležitý je totiž protitlak a hlučnost, ty se měřily a záměna trubek neovlivňuje nijak tyto veličiny, protože skutečnou brzdou je výstupní trubka, nikoliv vstupní.

I při použití obou trubek v rozměru 33,7 x 3,2 mm (což je za těchto podmínek přípustné) by byl součet průřezů 1170 mm a bude tedy stále vyšší než 1133 mm u výstupní trubky.

Protitlak je velmi důležitý, když jej snížíte zvyšuje se spotřeba paliva a podpalují se ventily. Motor celkově víc trpí, v podstatě je tento systém otevřeného výstupu používán u motorů závodních.

Vaši reklamaci vzhledem k tomu lze posuzovat pouze z důvodu rozměrů trubek.

Tyto, ale nejsou podstatné, ve správné funkčnosti tlumiče výfuku a v připojovacích rozměrech chyba není.



S pozdravem





Zdeněk Kedroň

RONELT

tel/fax.577 219 292,577 011 292

mobil 602 50 44 11

e-mail: ronelt@ronelt.cz



www.ronelt.cz/

www.ohybani.cz/

www.ohybani-trubek.cz/



Pro nápravu jsem pořídil trubky co mi lícovali vnitřním průměrem, venek nechal stočit, vzal přírubu, nechal tam zafrézovat trubky a zavařil.



Kontrukce výfuku je jednoduchá, vstup do trubek do obalu, z něj přechod do zadní části a odsud trubkou ven, trubka nikam vevnitř nenavazuje, jen je k ní přilepena jakási výztuha, která šla kukat...



Výfuk s mou úpravou jsem dnes vyzkoušel, šepot květin to uplně není, ale asi jsem zažil i horší, uvidíme jak mě to bude srát/bavit dál:))).



PS: příruby bych asi uměl, jen dřív jak za měsíc nebudou....

PPS: kolega z webu si objednal Ronelt se zvětšenejma vstupníma trubkama, tak jsem zvědav co mu přijde...



Ještě přidám foto svého řešení...

skoda110r.eu/110r/rijen12 60009.jpg

skoda110r.eu/110r/rijen12 60010.jpg

skoda110r.eu/110r/prosine c1230007.jpg

skoda110r.eu/110r/prosine c1230008.jpg



Zmenšený vstup bude tlumit (krom zhoršení vyplachování) i hluk, zbytek výfuku je až moc jednoduchej. Překopat výfuk bez stolice není uplně prdel. Mě trubka mírně směřuje ke středu vozu... Ale co... kdybych Vám to neřekl tak to nevíte :D.
upraveno 3x, naposled 29.03.2013 21:05:25
19:02:19
29.03.2013
dragon_cb_cz
-> palinator: No trochu si nadávám, že jsem ho nekoupil rovnou, nebo alespoň dneska odpoledne dokud byl čas :( Jako ono tohle určitě bude fungovat a na sérii poznám prd, ale přijde mi škoda poprasit jinak povedenej výrobek jen kvůli tomu, že tam nechci dát 32mm trubku - to by to byl sakra takovej cenovej rozdíl?
18:47:56
29.03.2013
palinator
-> dragon_cb_cz:

Ač jsem dá se říct vlastenec, tak v tomto jsem od začátku hlasoval spíš za Polmo.4
18:30:28
29.03.2013
dragon_cb_cz
-> jenik120: Hmm, to moc nadějí na úspěšnou reklamaci nedává :( Tak uvidíme, také napíšu...



-> fidelmc: Také samé dobré zprávy... sakra člověk chce nechat vydělat české firmě a přitom za lepší peníze dostane lepší kvalitu od Poláků... to je fakt na pováženou 9
18:17:21
29.03.2013
fidelmc
Taky se pridam ke chvale Roneltu. Nechal jsem si tam delat vyfuk na 110R parohy a to same , co je tu na fotkach, totalne to nesedi. A odpoved na moji stiznost byla, ze je to dle originalu. Sice je jinak vyfuk ze silneho matrose a vnejsi rozmery sedi, ale jinak uz u nich nekoupim nic. A ani za priplatek tyto trubky z vetsiho prumeru neudelaj, Fakt nechapu !!
18:16:53
29.03.2013
jenik120
-> dragon_cb_cz: Psal jsem na ronelt@ronelt.cz. Povídal, že pokud shledá reklamaci oprávněnou, tak vše vyřeší na vlastní náklady. Nicméně povídal, že vnitřní průměr trubek je naprosto dostačující a rozhodující je tlumič. Já mu na to říkal, že rozhodně neakceptuji schody mezi svody a výfukem a ty tam budou, pokud bude použito takového debilního vnitřního průměru trubek.
18:11:13
29.03.2013
Nwkt
-> jenik120: Asi sám, když níž píše, že si přines trubky
18:11:08
29.03.2013
dragon_cb_cz
-> jenik120: Překopal si to sám, reklamaci pokud vím nedělal.
18:10:48
29.03.2013
dragon_cb_cz
-> jenik120: A mail jsi posílal Kedroňovi přímo, nebo Ordeltovej na servis? Naznačoval jsi ochotu podílet se na přepravních nákladech atd nebo ne?
18:07:57
29.03.2013
jenik120
-> afro100: Príma, píše že překopal k obrazu svému. Opravil Ronelt, nebo předělal sám? Třeba se vyjádří...



EDIT: Kecám přehlédl jsem postup jeho prací :-)



Jak jsou vedeny trubky v tlumiči? Končí zároveň s pláštěm?
upraveno 1x, naposled 29.03.2013 18:12:49
17:59:49
29.03.2013
afro100
toto co tu pisete, uz riesil m8 na éru .. www.skoda110r.eu/?page=pr axe...
upraveno 2x, naposled 29.03.2013 18:04:05
17:56:39
29.03.2013
jenik120
-> dragon_cb_cz: Volal jsem tam dnes a následně nafotil, porovnal s fotkama série jako tady a poslal email. Pan Kedroň v telefonu slíbil, že se tím bude zabývat. Také se prý v minulosti stalo, že svářeč nějak pomíchal trubky.



Rozhodně bych být tebou udělal to samé nafotil nějaké fotky plus porovnání se sérií a v emailu bych mu to taktně obil o hlavu s tím, že tohle v žádném případě nemůžeš akceptovat.
17:41:42
29.03.2013
dragon_cb_cz
-> jenik120: Na druhém je to o fous lepší (viz foto), ale žádná sláva to taky není - a hlavně na "sportovním" laufu je tloušťka těch trubek fakt smutná, kupoval jsem ho také na ne úplně sériový motor 10



Ty už jsi jim teda psal? Moje požadavky by byly jednoduché - aby to mělo průměr trubek jako originál a nebyl tam tak imbecilní schod mezi trubkou a přírubou. Dneska jsem si schválně v mototechně vzal Tylla co jim tam ležel a půjčil si těsnění a porovnával to - sedí krásně přesně, mezi přírubu a konec trubky je navařená housenka aby tam byl plynulý přechod... proti tomuhle neporovnatelně lepší.



-> Hurdis: Takže taky myslíš, že jim to máme omlátit o hlavu? Nevím jak moc to bude limitující na sériovém LS motoru (asi nijak zásadně) a ideálně bych to potřeboval dostat už tenhle víkend na auto, ale nechci tam dát něco co bude z dlouhodobého hlediska ten motor škrtit (je to LS kterou v dohledné době čeká GO při které bych jí logický rád nadělil pár koníků navíc).



Sakra, že já blbec toho Tylla za pětistovku dneska nevzal když jsem ho držel v ruce... nebo nesjel do Uhříněvsi pro poláka 10
zvětšit Výfuk na rapida - obrázek od dragon_cb_cz vložen 29.03.2013 17:41:42
upraveno 1x, naposled 29.03.2013 17:42:42
17:32:36
29.03.2013
jenik120
-> Hurdis: Mno a to jsem to ani nezkoušel napasaovat na auto. Mám variantu s průměrem výstupu 50, ale jsem smířen s tím, že vlivem TZ budu muset udělat na výstupní trubce pár úprav.
17:19:09
29.03.2013
Hurdis
Ty vo_e, to už je moc. Jako by to dělal jiný člověk. Já mám kus z loňského srpna a příruba byla normální. Fotku nemám, ale v dílně jsem si na svody připasovával těsnění z děr M8 na M10, takže si vzhled vybavuju.

Ten druhý zbytečný lakovaný nástřik navíc mám ale už taky a varianta s širším výstupem se mi pod příčkou motoru vejde bez podložky. Ale taky bez větší rezervy, to už se tady probíralo.
17:19:06
29.03.2013
jenik120
-> dragon_cb_cz: Na obou výfucích je poloha trubek vůči těsnění takhle na pi...? Asi došly trubky s jednou tloušťkou stěny, tak tam foukli, co bylo po ruce.



Já ti nevím, ale pokud to budeme reklamovat dva, tak je větší možnost nápravy...



Za mne jsem pro použití trubek s vnitřním průměrem min 30 a s vyladěním na přípravku dle přiloženého těsnění. Otázkou je, jestli to bude pro Ronelt akceptovatelné. Z mého hlediska klidně připlatím.
upraveno 1x, naposled 29.03.2013 17:21:01
17:05:37
29.03.2013
dragon_cb_cz
-> jenik120: Tak na "normálním" kusu větší trubka 28.2mm, slabší 26.7mm, tzn 1.5mm rozdíl, to je docela mazec 8 Vnější rozměr trubek je přitom skoro identický.



Na "sportovním" kusu jsou obě trubky 26.5mm (+-).



Tak teď nevím, jestli to reklamovat nebo ne 10
15:26:06
29.03.2013
TechniX
pěkné solidní sračky prodávaj jak na to koukám, asi si výrobci myslí "je to škodovka, tej je to jedno..."
13:22:12
29.03.2013
jenik120
-> dragon_cb_cz: To vypadá i okem, že máš každou trubku jinou (horní se zdá, že má menší tloušťku stěny)... Pokud to není optický klam. Zkus to změřit a dát sem rozměry prosím.



Jak to dopadlo s reklamací napíšu.



Já bych to asi neřešil, kdybych to dával na š105, ale na mé š120, kde mám slícované sací i výfukové potrubí plus spoustu dalších úprav mi to prostě nedá. Tím bych to vše degradoval někam zpět.



-> Urbi: Právě, tam nemá smysl nic upravovat, je to úplně mimo :-(
upraveno 1x, naposled 29.03.2013 13:25:06
13:13:46
29.03.2013
dragon_cb_cz
-> jenik120: Teď jsem tam to těsnění přiložil taky a je to bída. Nikde to do trubky nezasahuje, ale nic moc 8 Průměr trubky jsem naměřil na každé trochu jiný, to mi taky hlava nebere (ale to bude asi nepřesnost měření).



Dej prosím vědět jak to s tou reklamací vypadá, já už bych ho potřeboval tenhle víkend asi šoupnout na auto (jeden), ale že bych třeba vyreklamoval alespoň ten druhý 10
zvětšit Výfuk na rapida - obrázek od dragon_cb_cz vložen 29.03.2013 13:13:46
11:46:50
29.03.2013
Petr Urban
-> jenik120: Ty jo tak tomu říkám škrcení !!! zlatý dobrý originál a navařená nerez trubka 50mm, celé pošopované hliníkem, to mám teď, zvuk a funkce perfektní. A to co máš na fotkách jsem dolícoval přesně se svodem lamelovými kotouči a vrtačkou, ale u Roneltu nevím zda by ti vůbec vyšel materiál a stejně by se to škrtilo...teda děs.
11:28:43
29.03.2013
jenik120
-> Urbi: Už dělají jen tyto a jsou se zvýšenou životností...



-> dragon_cb_cz: Můžeš prosím udělat také foto, jak sedí těsnění?



Vidím to tak, že objednám Polmostrów a porovnám...
upraveno 1x, naposled 29.03.2013 11:32:30
11:26:55
29.03.2013
jenik120
Ronelt trubka vnitřní:
zvětšit Výfuk na rapida - obrázek od jenik120 vložen 29.03.2013 11:26:55
11:26:13
29.03.2013
jenik120
Oreginál průměr vnitřní:
zvětšit Výfuk na rapida - obrázek od jenik120 vložen 29.03.2013 11:26:13
11:25:11
29.03.2013
jenik120
Ronelt pro porovnání:
zvětšit Výfuk na rapida - obrázek od jenik120 vložen 29.03.2013 11:25:11
11:24:40
29.03.2013
jenik120
Tak dnes také dorazil výfuk Ronelt a popravdě jsem nejenže zklamaný, ale hlavně nasraný. Reklamaci už řeším. Podívejme se o co jde. Dám sem pár fotek na porovnání oreginálu a Roneltu.



Tedy oreginál:
zvětšit Výfuk na rapida - obrázek od jenik120 vložen 29.03.2013 11:24:40
upraveno 1x, naposled 29.03.2013 11:30:52
10:55:35
29.03.2013
Petr Urban
-> dragon_cb_cz: A vyjádřily se ti teda k těm výfukům se zvýšenou životností nebo to jsou právě ty co máš za 480 a 580,- či už je vůbec nedělají.



-> ALL: Kde nejlépe na Moravě vyřešit pokovení/zušlěchtění povrchu výfuku a jaký typ je nejlepší pro životnost ?
19:32:56
28.03.2013
dragon_cb_cz
-> Bery: On ležel jeden kus na aukru za dobrou cenu, proto jsem se ptal - ale pak jsem ho stejně prošvih (ale možná by se mi ještě podařil nějaký sehnat). Takže pokud říkáš. že dobrý, tak možná do foroty jako výfuk "klasického vzhledu" možná pořídím 4 Ale momentální potřeba už je vyřešená 5
19:23:32
28.03.2013
Bery
-> dragon_cb_cz: kos zastavil výrobu v r. 2011,nebo tak nějak.... a pak se jen doprodávalo...jeden čas byly problémy s přírubou - na pár kusech,ale jinak dobrý.Pár let vydržely.
16:38:21
28.03.2013
dragon_cb_cz
Tak dneska dorazily dva kousky z Roneltu, jeden s 34mm trubkou (480,-), druhý s 50mm trubkou (580,-), doprava vyšla na 185 Kč... tak uvidíme, o víkendu snad ten s menším laufem půjde na auto.
zvětšit Výfuk na rapida - obrázek od dragon_cb_cz vložen 28.03.2013 16:38:21
20:40:31
20.03.2013
dragon_cb_cz
Výrobce KOS Vlašim - nemáte někdo zkušenost?
19:11:59
13.03.2013
Hurdis
-> jenik120: Ne.
15:59:04
13.03.2013
jenik120
-> Radek Retro eLeSo: Je to poznat při jízdě ve zvýšení hluku v interiéru?
upraveno 1x, naposled 13.03.2013 15:59:28
13:52:28
13.03.2013
Radek Retro eLeSo
-> jenik120: výfuk sport s výstupní trubkou 50mm má bublavější čili hlučnější projev než klasická série

víc asi nenapíšu neb je lepší to slyšet 4
13:35:58
13.03.2013
jenik120
-> dragon_cb_cz: Díky za info, dnes mi také toto potvrdili mailem, klasiku už nedělají.



-> All: Dokáže někdo porovnat zvuk výfuku s výstupní trubkou 50 a 34 se sériovým výfukem prosím?
13:10:33
12.03.2013
dragon_cb_cz
Tak výfuk od Roneltu s laufem 34mm je 480Kč, s laufem 50mm je 580Kč. Tak uvidíme, jaká bude dodací lhůta 4
14:13:50
11.03.2013
jenik120
-> dragon_cb_cz: Slíbili, že mi to pošlou mailem. Zatím nic nedošlo...
13:49:21
11.03.2013
dragon_cb_cz
-> jenik120: A na ceny těch longlife jsi se neptal?
07:29:15
11.03.2013
jenik120
Takže, informace z Roneltu: Výfuky v nerezu ne, pokud jich nebude malá série.



-> Bery: Měl jsi pravdu, sypu si popel na hlavu.



Ještě dotaz, jaký má zvuk Ronelt s prodlouženou zivotností a sportovní varianta v porovnání se sérií?
upraveno 1x, naposled 11.03.2013 07:38:06
07:07:57
11.03.2013
jenik120
Děkuji za informace, pravda, né někdy úplně přátelsky napsané.



Tedy jinak. Co od takového výfuku očekávám? Očekávám co nejvíce sériový zvuk a pokud možno i vzhled. Varianty s prodlouženou životností mi nevyhovují, co se týka vedení výstupní trubky (dá se upravit). Dále je otázka zpracování, jednak vnitřních přepážek (drnčení trubek v přepážkách), také jejich počtu (viděl jsem i kusy pouze se třema) a průměru trubek od svodů.



Vzhledem k tomu, že se u Roneltu holedbají výrobou čehokoli z nerezu, tak to asi takový problém nebude (zjistím info). Pořád je ve hře pohliníkovaná varianta Polmostrów. Teď se rozhodnout, jakou cestou jít (jednodužší cesta Polmostrów - kvalita, složitější cesta zakázka nerez - kvalita+cena, jiná cesta...).



-> Bery: a -> All: Dobrá, pokud vás to ještě nezačalo obtěžovat, tak se prosím rozepište a navrhňete mi rozumnou variantu, splnící mé požadavky. Ideální, ať se podělí někdo, kdo měl Ronelt i Polmostrów v ruce a na autě a zhodnotí zpracování.
23:52:41
10.03.2013
Fén
-> dragon_cb_cz: Musíš to brát tak, že mu projde pod rukama desítky výfuků denně. :o)
23:47:17
10.03.2013
dragon_cb_cz
-> Fén: Já mluvím o té první reakci, cituji:



Bery 10.03.13 14:21:33 napsal:

→ jenik120: určitěš,každý na tebe čeká-pokud jsi

ochoten zaplatit serii pár set kusů,nebude v tom problém.




Ten zbytek už je OK, konkrétní argumenty atd... ale tohle prostě konstruktivní odpověď nejni... no nic, už to tu nebudu zasírat OT hádkou. Asi jsem dneska nějakej citlivej.
Extreme Tyres