Hadicové spony

prohledat
20 příspěvků (zobrazeno 1 až 20) od 07.02.2011 do 07.06.2017, založil/a Jozka
řadit dle data
09:54:13
07.06.2017
Vojťas
Zeptam se k tematu motex pasek, jelikoz chci motorak v zeleny uzovce mit v origo stavu, tzn vymenu nekterych spon za motexy. Tedy vsude jinde mam novy sroubovaci spony. Mate na to nejaky udělator? Na povolovani sem si naobejbal ze svareciho dratu takovej hacek, ale na utahovani moc vhodnej neni. Tak bych se inspiroval, cim to delate vy? Klasickej sroubovak se do nekterejch mist blbe dostane, tak ho jen prihnout nebo na to mate neco specialniho? Dik
15:20:31
18.02.2011
Jozka
Ty pásky obecně bych hodnotil tak, že původní Motex pásky ze kdysi opravdu vydržely dost dlouho a jediná vada byla ta relativně krkolomná manipulace s nima. První spony se šroubením nevím ze kdy, ty možná ještě mám někde v koutě, jsou orezlý, ale funkční. Moc jsem to nikdy nevybíral, popadl i u pumpy co bylo jen tak na oko, jak vypadá "závit" na pásce - a maximálně se občas nějaká protočila, ale jen pár. Dneska asi jak všichni snižujou náklady, co to dá, tak už se to nedá..

Takže na lešťovku si klidně připlatím a na podvozkový na provozkách taky - radší sponu za dvacku, než aby mi vyteklo 30 litrů benzínu třeba.

Dík všem za tipy a názory.
15:14:12
18.02.2011
Jozka
-> m8rinek 17.02.11 16:21:37: Kale spony vypadají velmi seriózně.. I ty pojistný kroužky, cos dával na 110r... Taky jsem akorát zjistil, že zásobárna vyschla, dal jsem na dolní ramena poslední 4 kusy, na spodní mám kroužek jeden jedinej.. Dle ČSN byly normový jen ty větší na dolní, horní byly "AZNP style". Ty DIN jsi porovnával, jestli odpovídají? Ptal jsem se na objednání v PLZ, řekli mi minumum 1000 ks, to jsem zamítnul, těch 100, to už je schůdnější.. Ale možná je stejně nechám natočit z nerezu, bestie!
21:06:29
17.02.2011
upír 130
-> Jozka: na nějaký pěkný auto je to uřčitě vhodná investice.. akorát já jsem je kupoval u nás v železářství a nevím co to bylo ale strhávali se.. ted je beru v Hradci v Matezexu aty jsou dobrý.. výhodou je že při příští demontáži jí tam dáš zpátky a neřešíš jako tu rezatou kovovou jestlí jí zase vyměnit či ne.. cena je asi dvojnásobná..
20:49:54
17.02.2011
palinator
-> m8rinek:

Utahovat to šroubovákem mi stejně přijde jako zvrhlost.
16:21:37
17.02.2011
m8rinek
-> Jozka: Jinak tyhle spony beru já www.temax.cz/produkty-had icove-spony-kale.html jako jediná vada na kráse se jeví nízký šlic pro šroubovák. Cena spony 50-70 cca 10Kč.
11:04:10
17.02.2011
suri
-> palinator: mne urezla tam kde nič nedržala - na spojení kábla z tlmičom
07:56:21
17.02.2011
palinator
-> suri:

Já motex pásky měnil po 21 letech, když urezly pod autem u spojení trubek dopředu ke chladiči. Jinde drží.
22:36:56
16.02.2011
suri
-> TAZ1500: a motex pásky sú nerezové? je len že zrovna včera som menil jednu urezlú po roku
22:35:16
16.02.2011
TAZ1500
neni nad stary dobry motex pasky sice na nekerejch mystech je to o nervy to namotat ale ja je použivam už dlouho vlasne od mych automechanickych začatcich a nemam s nima problemy pokud chces kupovat ty sroubovaci tak dobry sou ty nerezovy vzhledove vypadaj jako ty vetnamsky maj dražky po celim obvodu ale ja to fakt kvalita ta paska nejde ohnout natož skurvit ale je to zase o jinejch penezich no daj se poznat podle žlutiho sroubu galvanicky pokovenyho a stribrne matny pasky a vyrobce je naky pismeno v kroužku už si to presne nepamatuju ale sou to snad jediny pasky co neco vydrží
23:51:59
14.02.2011
Eidy
Já teda musím říct, že jsem kouil na zkoušku sponky v Autokelly a zkoušel jsem co vydží a to bych dřív snad strhnul golu než tu pásku. No tak trochu přeháním no, ale fakt je, že tu pásku jsem omotal kolem roury a utahoval co to šlo a to bych už asi odkrojil hadici, než bych jí strhnul. Co se týká výdrže, tak samozřejmě nevím, ale jsou hezky zinkovaný.
11:53:02
14.02.2011
Jozka
-> suri: No, ty nerezový, co mají jen rovný pásek s ostrými okraji, to fakt není ono.. Ale mě se pozinkovaný (standartní, zn. Norma asi) rozpadly normálně na kusy i na nalejvacím hrdle uvnitř prostoru náhradního kola v MB, takže jsem několikrát natankoval i vaničku kufru10. To už bych fakt nerad absolvoval znova.

-> m8rinek 07.02.11 17:15:01: Zatím jsem neměl čas slídit fyzicky, jen virtuálně a našel jsem pouze spony sice nerez, ale se šroubením ocelovým zinkovaným standartní velikosti.. Pochybná drážka by mi nevadila - já to i tak utahuju většinou oříškem.

Jinak fotky Transiwatta P140 už mám, pokusím se dneska poslat.
17:15:01
07.02.2011
m8rinek
-> Jozka: u nás ve spojováku mají normálně nerezové, spona docela kvalitní, jen šlic pro šroubovák nic moc, tak jsme je rovnou utahovali oříškem. Ceny bych asi mohl zjistit... Sám mám na autě zinkované...
16:48:41
07.02.2011
suri
-> Jozka: osobne som za kvalitné oceľové čo neničia hadice a nemajú veľkú hlavičku , ak to rozumne kvapneš mazivom tak to vydrží do smrti
15:36:31
07.02.2011
Jozka
-> palinator: Ty ze začátku století tak 6-7 let celoročního provozu, ty poslední jen necelý tři sezóny, což je míň než SK páska.

-> suri: Jo, ty ceny, to by chtělo referenci.. Na nějakým dbkompreosry se mi zdály cenově výhodný, ale zas není nerez jako nerez a spona jako spona - taky můžou dopadnout jako zmíněný polský hliníkový, tedy že se "strhnou" již při montáži.
15:28:56
07.02.2011
palinator
-> suri:

Pak jsou taky dobrý polský hliníkový, nerezaví, ale zkurví se již při montáži.3
15:23:19
07.02.2011
suri
-> Jozka: počkaj až zistíš cenu , inak nie je spona ako spona u nás mávali parádne , z malou hlavičkou veľmi pevné v kvalitnom zinku a vydržali hádam všetko , pravda nerez to nebola ale nehrdzaveli
15:22:57
07.02.2011
palinator
-> Jozka:

Můžu vědět, jak dlouho ti ty obyčejné spony vydržely? Pod autem mám 4 nové, protože motexpásky 21.rok nepřežily, ale jestli tyhle nevydrží pár let do kompletní renovace, tak to budu muset řešit urychleně také, ovšem na Š742.
10:52:35
07.02.2011
Jozka
Cosi jsem okoukl a oměřil, takže dávám přehled.. a rád bych nějaké připomínky a upomínky, než objednám.. (s tím, že se data můžou lišit dle použitých hadic).



- hrdlo nádrže: pr. 60 mm – 2 ks (50-70 mm)

- odvzušnění nalévacího hrdla:

- vodní hadice: pr.25 mm – 5 ks (15-24 mm)

--- vodní pumpa, vodní trubka, výměník topení

- hadice temostatu: pr. 60 + 65 – 2 ks (50-70 mm) / pr. 38 mm - 1ks (25-40 mm)

- hadice chladiče dolní: pr.46 mm ? – 2 ks (..... )

- benzínové hadice: pr.12 mm – 5 ks (8-12mm)

- odbočka chl. trubky: pr.15 mm – 2 ks (15-24 mm)
10:49:15
07.02.2011
Jozka
Poté, co se mi opakovaně rozpadla hadicová spona vlivem koroze (z čeho to teď dělají, kdo ví?) jsem se rozhodl, že půjdu do nerezu - a to tak že od podlahy. Přitom jsem zjistil, že postrádám celkový přehled spojů pro 1000/100..
Extreme Tyres