Ostrá váčka a odlehčený setrvák

prohledat
97 příspěvků (zobrazeno 51 až 97) od 03.01.2011 do 19.11.2013, založil/a mafes
řadit dle data
23:56:32
08.01.2011
Šediváček
-> mafes: jestli myslíš hlavu favorit 135,a má to ještě toho cu.... na straně, takovej ten nálitek a máš možnost si ji porovnat s MPi tak se stačí podívat,pokud tuto možnost nemáš,tak zpracování klasických favoriťáckých hlav je šílený,řek bych že největší rozdíl je v kvalitě zpracování. I když ne všechny fávo hlavy sou taky stejný.
23:18:03
08.01.2011
matisek
-> Urbi: Vždy tu všetci píšu že na neupravenom motore odlahčenie zotrovačníku bude menej znatelné.Ked si ale predstavým že odlahčenie tomu motoru ulahčí rozbeh do otáčok,tak ho ulahčí rovnako sériovému ako aj upravenému.

No a s toho by sa dalo súdiť že práveže to bude viacej cítiť na neupravenom motore z 46HP ako na upravenom z 90HP.O zmysel takejto úpravy mi nejde ale viem že na sériovom motore to cítíť je a myslím že na upravenom silnejsom motore je to asi menej znatelné pretože ten prírastok zrýchlenia je v tých viac konoch menej znatelný.

Toť môj názor.1
20:32:50
08.01.2011
Petr Urban
-> mafes: Když si měnil ten setrvačník, nedělal si na autě ještě něco ? Např jiný karburátor, třeba stejný typ ale prostě jiný kus nebo nepřetěsnoˇval si nebo neseřizoval další věci ? To že ti to šlo lípe do otáček mohlo být také lepím seřezením nebo vyměněním jiné věci, nevěřím že by se to podstatnou částí podílelo na zvýšení výkonu.

- Hlava 135 má kanály 24mm a nejsou k ventilu přímé, u ventilu se kanál stáčí.

- Hlava MPI 50kW má rovné kanály k ventilu s průměrem 27mm, to jsou hlavní a podstatné rozdíly, mohl by jsi i upravit hlavu 135 klidně na průměr kanálů 30mm, nejen že by to bylo hodně pracné, ale stejně by ten kanál nesměřoval přímo
19:06:22
08.01.2011
gabo0000
-> Urbi: merat na brzde mozno nie ale da sa to merat casom na 400m
18:19:56
08.01.2011
mafes
-> Urbi: Děkuji za vynikající a vyčerpávající odpověď. Ona ta hlava jezdila v mém předchozím motoru, ale ten bohužel odešel do věčných lovišť a hlava najezdila cca 1000km po GO, tak jsem ji chtěl použít. Ne, že bych snižoval první hlavu a pak dumal nad vačkou. S vačkou jsem ještě nelaboroval, tak jsem se právě proto ptal. Jinak chtěl bych se zeptat, v čem konkrétně je horší 135 hlava oproti MPi? Ne že bych zpochybňoval tvé tvrzení, jen by mě čistě ze zvědavosti zajímalo v čem je horší ať ten motor můžu ještě vylepšit. Nechci nějakou šílenou pilu, ale rád bych něco živějšího, co jde sem tam pěkně prohnat a zároveň ať to není nenastartovatelná neseříditelná, byť silná bestie 6 Ono jinak k tomu setrváku, nevím jestli to byl jen nějaky " placebo" efekt, ale je fakt, že jsem asi rok a půl zpátky měl Škodovku, byl tam obyčejný 120 motor. Vyměnil jsem s kamarádem za nějaké díly odlehčený setrvačník, z jeho šrotovaného auta, a dal jej do svého auta. Přiznám se, že rozdíl se mi zdál celkem znatelný. Auto šlo najedou krásně za plynem a rychleji se dralo do otáček. Nevím jestli to přidá koně, ale zdálo se mi to podstatně živější. Jen byl problém s volnoběhem, který bylo třeba zvýšit.
18:08:32
08.01.2011
Petr Urban
-> gabo0000: Určitě ano, ale nevěřím že na lehce upraveném motoře do provozu (hlava a vačka 265) to bude více jak 1 kun ! To je můj osobní názor, můžu se mílit, musel by mě o tom ale někdo přesvědčit měřícím protokolem.

- Čím ostřejší vačka, tím může být větší KP. Ale i u vačky 280 bych nevolil více jak 10,8 (max.11) pokud chcete používat normální natural 95. Já mám 10,8 a vačku 286 a už je to na hraně, motor má tvrdý chod v určitých otáčkách, navíc zvětšením KP z 10 na 11 získátě 0,5-1% výkonu nahoru...(dle teorie motorů) což mě nestojí za to aby díky tomu tak výrazně klesla kultivovanost chodu. Velké rozdíly jsou při změne z 8,5 na 10, ale zvedání nad 10 už nepřináší výrazné zlepšení,beru to spíše jako doladění k vačce, zase podotýkám pokud nestavíte pilu - závodní motor.
16:50:02
08.01.2011
gabo0000
-> Urbi: hmotnostny rozdiel u zotrvaku je vo vysledku meratelny!!!
16:43:09
08.01.2011
105
ja se zeptam... podle ceho se urcuje konstanta vacka > kompresni pomer...? je to tim ze cim dele otevreny ventily tim vetsi kompresni pomer musi byt aby byla nejaka efektivita veci?



dekuji
13:26:52
08.01.2011
HodanL
Já mam na vačku 280/280 KP cca 11,5 a dobrý, tedy aspoň myslim. Ale určitě by to šlo vylepšit.
00:49:51
08.01.2011
Petr Urban
-> mafes: To že si prvně snižoval hlavu předtím než si vybral vačku není dobré. Tvá citace..no prostě ty klasické úpravy je docela zavádějící, někdo může brat že to jsou kanály 30mm, větší ventily, upravené spalováky atd. Pokud jsou jen vylešťěné kanály na originální hlavě 135, zrovna ti (a myslím i za ostatním) poradím že taková hlava nemá smysl, pokud to myslíš s nějakým citelným zlepšením vážně. Hlava s MPI 50kw bude i bez úprav mnohem lepší než s poleštěnými kanály hlava135. Sehnal bych si 50 kW hlavu (otázka cca 500-1000,-) a snížil ji až po vybrání vačky a na doporučený KP výrbocem, do normální provozu na palivo N95 nikdy né víc jak 10,8...osvědčené. Já osobně mám vačku od tommutuning 284 st. sání 276 výfuk a už bych si takovou do provozu nedal ! Kamarád má do provozu ten samí motor co já a vačku 265/265. Narozdíl od mého motoru je jeho použitelný od 2000 ot. až do 6500, což se o mém rozhodně říct nedá, nástup výkonu začíná u 3000-3500ot. a až po 4000 to začíná pořádně táhnout, někdo může namítnout že je to normální, že maloobjemový motor této konstrukce se prostě musí točit, to pravda je, ale ten výkon mezi 2000-3000ot. je opravdu malý a nutí tě to pořád šlapat po plynu, což se projevuje na spotřebě. S vačkou do 270/270 st. není problém jezdit za 7L/100km což se zase o mé vačce říct nedá cca 8-9L/100 při lehké noze. Je to o tom co z toho chceš. Pokud chceš pilu, uprav pořádně hlavu i s tvrdšími pružinami pod ventily a dej vačku 280 i ostřejší a lehké písty, větší výkon, použitelnost motoru do 7 tis., větší spotřeba, horší kultivovanost chodu a nižší výkon v nízkých otáčkách. Pokud chceš mít dobrý poměr cena/výkon a výkon/spotřeba tak dej hlavu 50kW s vyleštěnými kanály a s hlavně dobře slícovaným sacím potrubím kde ty kanály budou zvětšeny po celé délce na průměr kanálů v hlavě, vačku 265/265 a bude to ideální a KP 10-10,5. Je na tobě co od toho čekáš. Já ti doporučím vačku 265/265 od Chovance...engitec.cz a nechci tady zbytečné přehadování, které stejně už proběhlo o tom, kdo jak dobré vačky dělá, můžeš si také vačku pořídit od motor-excelu, pan Čepek nebo např tommutuning (Mik), ten je dle mě nejvíce znalí pán v tomto oboru, ale nechá si své know how zaplatit. Tihle všichni jdou dobří a osobně bych volil mezi nimi.



- já stáhnutý setrvák nemám a myslím si že kdybych ho měl, tak nezískám ani 1 kun ! Má to význam na závodním motoře. Jde jen o to jak rychle jde motor do otáček, takže tak max. pro machrovinu že to na volnoběh pěkně letí do otáček, ale při zařazeným stupni to snížení hmotnosti stejně nevyužiješ, tak rychle jako na volnoběh nikdy otáčky za jízdy nepůjdou.Možná tam může být rozdíl na první převodový stupeň, ale na motoře do provozu je to tak malý rozdíl, že dle mě není znatelný ani měřitelný.



- Tohle všechno je můj osobní názor a nebudu se s nikým přít jestli dobrý nebo špatný. Respektuji a přijímám i vaše názory.
upraveno 1x, naposled 08.01.2011 00:54:57
20:58:57
06.01.2011
m8rinek
-> poldy: jestli ti zůstane dostatečná antidetonační štěrbina tak ano, ale na 260° vačku to je zbytečné...
20:36:29
06.01.2011
poldy
Dalo by sa to tak spravit ,ze spalovak by som neupravoval ,len by som znizil hlavu o tych 1,4mm na KP 10,5 ?
19:41:35
06.01.2011
ferrari
-> Matulo: viem, a čo?5
17:15:44
06.01.2011
m8rinek
-> Evž@: zbytečně moc, bude stačit i 10/1, teda za předpokladu, že u LS nepujde jen o snížení, ale i o probrání spalováků, aby byla zachována antidetonační štěrbina...
upraveno 1x, naposled 06.01.2011 17:18:46
17:08:50
06.01.2011
poldy
OK diki
16:26:13
06.01.2011
afro100
-> poldy: pokial 10,5 tak LS hlavu nechaj liznut o 1,4mm

skoda.daves.cz/Zmena_komp resniho_pomeru_pri_snizova ni_hlavy
16:12:29
06.01.2011
Evž@
-> poldy: na 260 kp aspon 10,5
13:51:32
06.01.2011
zidlik
váááčka3
11:49:04
06.01.2011
Maťulo
-> ferrari: 135ka ma mensi KP preto lebo ma vacsi objem spalovacieho priestoru... Je to dane piestom ktory ma vybranie okolo ventilov...
11:43:17
06.01.2011
poldy
Tak vyuzijem aj ja tuto temu 1 Mam motor 120LS a zohnal som vacku 260/260 ,tak o kolko by som mal znizit hlavu k tejto vacke ? 120LS ma KP 9,5 v serii.
11:31:33
06.01.2011
ferrari
-> venni: jj, ale keďže bude KP nejak 9,4-9,5; tak na ostrejšiu vačku treba každopádne vyšší a teda to ešte môže zmeniť...ale aj tak mi to rpíde zvláštne, že treba KP podľa vačky, keDˇnapr. Favo má pri tej istej vačke KP 8,5 (135), aj 9,7 (136)...teda, neviem, či sa s tými 8,5 nemýlim, ale tak nejak...
10:37:36
06.01.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
A proč někdo říká váčka?
07:20:08
06.01.2011
venni
To je zase téma tady a koukám,že zkušených motorářu na virtu přibývá....

-> mafes: nepočítal jsem ten Tvuj KP,ale jak řekl -> ferrari: napřed se kupuje vačka a podle toho se upravuje hlava a další věci.
21:16:48
05.01.2011
Petrik
Zdravim, já mám Favo 136 motor, hlavu sníženou o 0,8 mm, vyleštěné kanály, slicováné potruby, vačku 280/280 a filtr Green. A jede to dost dobře. :)
21:08:14
05.01.2011
ferrari
mafes 03.01.11 20:26:53 napsal:

Chlapi, rád bych od vás radu, co se týče stavby nového motoru. Základ

mám Favo 135 motor, hlava po GO, snížená o 0,8mm, odlehčené řemenice,

vyleštěné sací kanálky
teraz máš KP cca 9,4; čo je na ostrejšiu vačku malý KP...
13:49:40
05.01.2011
gabo0000
-> vhml: najskôr, ja som to skusal, skusal som seriovu favo hlavu a mal som na motore aj seriovu felda hlavu a s favo hlavou je to o dost horsie, v celom spektre otacok, zas ked mas dnu taku 260ku a das na to felda hlavu tak to je tiez take onicom, s favo hlavou a 260 mas od spodu ovela lepsi krutak
13:12:59
05.01.2011
Minik03
-> vhml: Nevedel jsem ze si pujcujes moje auto :D Presne jak rikas, dole se to chova celkem normalne a od 4000 to je jako kdyz to nakopnes
12:27:10
05.01.2011
vhml
-> gabo0000: proč je fávo hlava špatná? Malý kanály?
12:26:15
05.01.2011
vhml
Jezdím tovární 280 v normálním provozu, dole se to výkonově chová jako série, bez škytání a jinejch problémů, ve 4000 to začne bejt divoký
12:23:15
05.01.2011
gabo0000
-> mafes: s 280 sa da jazdit v pohode aj bezne ale uz je to na hranici, ja by osm dal namiesto teba 260ku ME, hlavne ked ches nechavat favo hlavu, favo hlava a 280 vacka nie je moc dobra kombinacia4 zotrvak stoc podla L/A
18:18:17
04.01.2011
Evž@
-> mafes: možná mám z fava 136
17:49:37
04.01.2011
mafes
No já tu 280 / 280 beru víceméně jako rozumné maximum :) Náhodou když už je o tom řeč, nemáte někdo na prodej nějakou váčku pro 135/6ku ?
14:29:10
04.01.2011
Toušík
-> Olgoj Chorchoj: Já osobně si myslím že 280/280 je už na vcelku serii docela dost.. Ale asi věc názoru. Když je pěkná 260 až 270 tak to musí stačit. Mě šel krásně motor i s vačkou z Rka. Teď už taky taky teda stavím 300/300 ale není to na ježdění po městě. 4
12:32:33
04.01.2011
Mach
Motor excel
10:18:07
04.01.2011
Olgoj Chorchoj
vačku 280/280, setrvák s klikou nezapomenout vyvážit a musí to jet jak turbopes
21:43:33
03.01.2011
m8rinek
-> petr s: já mam jeho ,,280,, tušim za 2800Kč, ale už to je nějakej pátek, teď bych rád nějakou 304...
21:40:00
03.01.2011
Minik03
mno safra kdo je vlastně tajemný Petr S? 1
21:39:10
03.01.2011
darklord
-> matoo: nizky respekt 3
21:35:13
03.01.2011
matoo
-> petr s: a preco ta nema v kolonke reference?9
21:32:59
03.01.2011
petr s
-> m8rinek: petr ten mě je dělal za 1000
21:27:46
03.01.2011
m8rinek
za mě tenhle pán www.vackykrejbich.cz/
21:25:01
03.01.2011
mafes
a na kolik to cca vyšlo vás?? Ať vím, jaký průplach mě čeká :D
21:11:55
03.01.2011
Minik03
21:09:11
03.01.2011
mafes
Děkuji za zkušnosti hoši a chtěl bych se zeptat, kdo dělá přebrus váček? Mohli byste mi přímo někoho doporučit?
21:06:08
03.01.2011
Minik03
O setrváku moc nevím, ale sám mám na běžné ježdění vačku 280/280, hlavu sníženou, ale kánaly bez úprav. S pětikvaltem to jede 180 dle tachometru, takže o reálné rychlosti si udělej obrázek sám. Každopádně prohnat nějakou 1.6 Volkswagna není problém. Volnoběh asi 700 otáček, trošku se to hádá, při 900 už je chod plynulý.
20:31:25
03.01.2011
easy136
no ja mam 136 origo rapid motor mam tam 1.3 mpi hlavu z felicie zetrvak mam stoceny na 5kg aj remenicu mam stocenu vacku mam 270/270 a karbec 130kovy a jede to v pohodke a volnobeh mam 900 otacek s tu vacku uplne krasne ide na volnobeh na 4Q 180KM/h.
20:26:53
03.01.2011
mafes
Chlapi, rád bych od vás radu, co se týče stavby nového motoru. Základ mám Favo 135 motor, hlava po GO, snížená o 0,8mm, odlehčené řemenice, vyleštěné sací kanálky, no prostě takové ty klasické úpravy, ale moje otázka zní : Rád bych motor osadil ostřejší váčkou a odlehčil setrvačník a chci se vás zeptat, jako zkušenějších, jaké je ideální časování váčky pro běžný provoz a o kolik tak máte stáhlé ty setrváky? Nechci závodní motor, ale takový, aby se to dalo sem tam pěkně prohnat a aby to bylo schopno udržet volnoběh 3
Extreme Tyres