Chladič oleja na M-ko

prohledat
180 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 03.12.2010 do 26.07.2016, založil/a Michal N 283 - zrušená registrace
řadit dle data
09:10:56
26.07.2016
Jozka
17:34:16
01.05.2016
MVM
-> vhml: Tak podle mě je to Dash koncovka číslo podle vnitřní díry, jinak myslím UNF. (D08 =3/4-16UNF)
upraveno 1x, naposled 01.05.2016 18:52:17
17:32:20
01.05.2016
vhml
Nevíte někdo označení závitu mocalových chladičů?
zvětšit Chladič oleja na M-ko  - obrázek od vhml vložen 01.05.2016 17:32:20
13:44:47
30.03.2016
Petr Urban
To já netuším... si s googlem větší kámoš 4 A nešlo by to nějakým elektromagnetem že by sis to sám spínal ve stylu jak je odpojovač volnoběhu nebo že by to termospínač v oleji spínal elektromagnet co by ovládal ventil. Určitě by šel nasoustružit i ten ventil a přidělat k nějakému elektromagnetu silnějšímu než je odpojovač na karbu. Jen to celé komplet zkresli a můžeš rozjet výrobu.4
14:00:43
28.03.2016
vhml
Nebo resp ještě jinak: nechá se koupit jen ten samotnej termostat? Udělat si celou hliníkovou kostku, která bude vypadat pořádně není problém. Jen nevím kam pro ten samotný termostat.
13:45:56
28.03.2016
Petr Urban
-> vhml: Do mocalu jde navrtat otvor a záfrezek pro těsnění čidla, tuším že Peťa Frei to má za chvilku, otázka je mít k tomu správný závitník, VDO používá M10x1.

Přesně takový krásný obrobek jsme koupili jako na odkazu, jen ze speedpra, pak se kompletně opracovával snad všude, já vybrušoval cesty a dotahování hadic muselo proběhnout na velice málo a přes loctite lepidlo, protože to byl blátový hliník. To je má zkušenost s koupí mezikusy pod filtr za pár stovek ze speedpra a vidím že už to ani neprodávají, jestli byly reklamace tak časté... www.speedpro.eu/motor-tun ing-chladice-oleje-prislus enstvi-c-32_252.html
09:49:14
28.03.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 28.03.16 09:02:56: Me prijde, ze rok od roku uroven aut na revivalu upada a je to spis o tom, ze veznes co prvni doma najdes a o tom by obzvlast revival byt nemel... Ale konec OT.
09:36:49
28.03.2016
vhml
-> MVM 28.03.16 09:31:04: Jasná. Ono to právě moc dlouhodobě není. Problém je na slalomech kde to nemá rychlost aby se to chladilo, ale celý to trvá max. dvě minuty. Takže za 10 minut na okruhu s myslím, že o dostane nažrat o dost víc.



Ještě mi trápí jedna věc: Vzít chladič 16 řádek nebo 19? Na škodovce mám 13 a připadá mi to dost malý, i se to projevil ztrátou tlaku kolem 0,5 bar ( ale hodně z toho budou dělat i šroubení )
09:31:04
28.03.2016
MVM
-> vhml: To řešíme furt dokola ten komfort. Tak to zkus. Zkus i třeba jinýho výrobce oleje když to tak tavíš. Tak klidně 10W/60,motor na piánko ohřát na šedesát a pak to musí vydržet nemožný. I kdybys měl připlatit za ester olej - tam už se pak láme chleba ve kvalitě ložiskových pánví a konstrukci motoru celkově - zda takový karate dokáže snášet dlouhodobě.. Ode mě je to vše,víc to nebudu zasírat.
09:20:49
28.03.2016
vhml
-> MVM 28.03.16 09:11:48: Číňan stojí polovic, ale to vem čert. Spíš u toho Mocalovýho odlitku nemám kam dát čidla. Zatímco ten Číňaň se tváří, že je obrobenej z baga hliníku. Dát to na přímo a chladič přelepovat by taky bylo řešení. Ale ten uživatelskej komfort tam není. A v případě poruchy termostatu to má vždy možnost průtoku chladičem. Není to, že by se přepínaly dvě cesty, ale jen se otvírá bypass.
upraveno 1x, naposled 28.03.2016 09:26:36
09:11:48
28.03.2016
MVM
-> vhml: Tak u toho čínskýho Ti proti Mocalu vychází líp cena? Nebo vyhovuje výstup na teploměr (čidlo) ..? Jak psal Urbi může tam být slitina hliníku "bláto",stejně tak jako nevím jak se dá spolehlivě vřit čínskýmu tělísku termostatu. (Já tyhle věci na jednu stranu technicky uznávám pokud to má ovšem kvalitu jak zpracování,tak materiál/na druhou jakožto se o mazání honěnýho motoru jedná,mám rád co nejjednodušší cestu.) Asi bych to dal naprudko a jen chladič s méně řádky) Takový minichladič Setrab měla i Ford Puma Cup MTX- a jak to dodneška lítá.
09:02:56
28.03.2016
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.03.16 22:42:03: To sice ne ( i když nepopírám, že takový myšlenky proběhly www.flyinmiata.com/lift-k it.html ), tak za současnýho stavu se na to můžu leda vysrat 4





Každopádně zpět k tématu: Vemu ten číňanskej hranatej termostat, nebo něco jinýho?
upraveno 1x, naposled 28.03.2016 09:03:07
22:42:03
27.03.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 27.03.16 20:28:31: Ty jsi chtěl jet Mazdou revival?
21:00:50
27.03.2016
MVM
-> vhml: Lepší v prosté nevědomosti žíti - nežli pravdivou poznat jistotu. 4
20:57:53
27.03.2016
vhml
-> MVM 27.03.16 20:47:54: ja budu doufat, že to tu umřelo před barákem a motoru nic moc zásadního nebude.
20:47:54
27.03.2016
MVM
-> vhml: Au.. to bude bolet 8 Ale ta kontrolka mazání - to si snad dělají srandu ne? 10
20:36:48
27.03.2016
vhml
-> MVM 27.03.16 20:32:36: zřejmě umřelo olejový čerpadlo a inženýrům v japonsku přišlo jako dobrej nápad vynechat kontrolku na olej. Na benzínce to podle budíku prej mazalo, doma už ne, jel s tím táta, je to 10km. Těžko říct, normálně s tím přijel a nevšiml si ničeho.
upraveno 1x, naposled 27.03.2016 20:37:27
20:32:36
27.03.2016
MVM
-> vhml: Jo takže holka už poklepkává na klice ? 4
20:28:31
27.03.2016
vhml
-> venni 27.03.16 19:44:03: tak vzhledem k tomu, že jen sundání vany obnáší demontáž přední nápravy, tak jsem se zatím jen odhlásil z revivalu, vyrazil s kočárkem ven a mám celý auta v piči 3



-> Petr Urban 27.03.16 20:03:23: šel by, ale nutně to naopak potřebuju zakrejt, protože ty žebra na vaně mi pořád nějak ubývají :-)
20:03:23
27.03.2016
Petr Urban
-> vhml: nedá se z přední části vozu (nárazníku) dovést vzduch více na vanu ? Už jsem takové vychytávky viděl na žigulu apod. Do 130 C na oleji se u tvého japan motoru s 50.kou olejem nic neděje. Na jízdu na slalomu vyjížděj s vychlazeným olejem a nedrž ten motor tak takovou dobu u držky 3 Pokud máš nyní výměník olej-voda, udělal bych mu kompletní očistu v ultrazvuku, aby byl jako nový. 4 Pokud ti jdou svody blízko bloku, zkusit omotat. S čínskými mezikusy pod oleják jsem měl extrémní problémy, křivé příruby k šroubením kolem kterých teklo velké množství oleje, hliník jak odlitek z plechovek, pár dotažení a závity v prdeli, extrémní otřepy a nedovrtané kanály pěkně k sobě = těžké škrcení průtoku,tak jsem se s tím nasral s opravami, že bych raději koupil mocal příště...
19:54:20
27.03.2016
MVM
-> venni: 1 Jen ať jí holce japonský dává co proto,ať si pěkně zařve.. Ty motory když jsou pořádně ohřátý a vytáčí se jak se patří a dostanou údržbu -tak to snáší líp než dehtování na nákupy 4
19:44:03
27.03.2016
venni
-> MVM 27.03.16 18:53:57: Václav a v omezovači,ten skoro nikdy.Jen občas cca 5x za den při slalomu dlouhým 1,7km,to má v 80ti % vytočenou jedničku do omezovače :)

-> vhml: už jsi rozhodil motor jestli je to někde mázlý?
18:53:57
27.03.2016
MVM
-> vhml: Tak to když někde blbneš v relativně nízký rychlosti bez náporu (driftování,slalomy) s vysokýma otáčkama blízko omezovače - tak tý teplotě snadno dosáhneš. Tou SAE 50 už jsi ve výhodě,další získáš tím chladičem ok. Jen teda pokud do toho můžu kecat - změř si pak s tím termovehementem pro sichr manuálně tlak oleje. Nejlíp teď a pak po montáži - z důvodů tlakovýho spádu. To není kámoš s žádným motorem
18:23:00
27.03.2016
m8rinek
-> vhml: Asi tomu dáváš moc sodovku, nicméně já jsem s teplotou nepřelezl přes 105°C s 5w40, ale je chladno a nejezdim takovou střelbu...
18:21:34
27.03.2016
vhml
-> MVM 27.03.16 18:11:32: má to takovej symbolickej výměník. Ale pořád to leze přes 120, kde mi končí budík. Předepsáno je 5W-40 , jezdím 50. Takže to chci nějak řešit. Asi by se nechal chladič přelepovat, ale to není uživatelsky moc komfortní. Ale nemám zkušenost s těmahle termostatama, abych si nepřidělal víc problémů.
18:11:32
27.03.2016
MVM
-> vhml: OK.. tak to je jiný kafe zase. Jak říkám teď jsem se koukal že s nama na slovensku testoval celej MX5 Cup... Tam bys mohl nabrat nějaký rozumy od těch kluků .. Jinak to v serii nemá nic? Ani výměník? Jaký oil tam předepisujou asijati?
18:04:48
27.03.2016
vhml
-> MVM 27.03.16 18:01:24: řeším to do Mazdy a mít náporový chlazení oleje bez termostatu mi nepřipadá šťastný.
18:01:24
27.03.2016
MVM
-> vhml: Já tam teda vidím princip činnosti uplně stejnej, a pokud se budem bavit o tom hranatým - tak tam je to vrtaný v kostce na kolmo. Jinak nic. Apropo myslíš že tou regulací tu životnost posuneš o hodně dál? Nebo se Ti nechce to pořád regulovat? Myslím že máš navíc ještě i výměník ..
17:41:33
27.03.2016
vhml
Rozumíte někdo rozdílu umístění termostatu mezi těma dvěma variantama? Radši bych ten hranatej kvůli zabudování čídel.



www.aliexpress.com/item/. ../32544001777.html?spm=21 14.0...



www.aliexpress.com/item/. ../32484584344.html?spm=21 14.0...
upraveno 1x, naposled 27.03.2016 17:41:44
10:04:13
18.01.2016
Eidy
-> vhml: No však to přepíná 2 cesty ;)

Jako jasný, že tlak se ztratí v hadicích a šroubeních vůbec. Ale že když máš chladič tak jestli s nebo bez termostatu je prý jedno.
09:55:30
18.01.2016
vhml
Ale tak samotnej mezikus by tlak nijak zvlášť snižovat neměl. To se spíš poztrácí pak ve šroubeních atd. Tady je právě obrázek jak funguje ten termostat. Jsem si vždy myslel, že to přepíná dvě cesty a ono to jen otvírá bypass pro studenej olej.
zvětšit Chladič oleja na M-ko  - obrázek od vhml vložen 18.01.2016 09:55:30
09:48:24
18.01.2016
Eidy
-> vhml: Čoveče, vloni jsem se s někým bavil (už nevím s kým) a ten mi říkal, že to žere tlak stejně jako normální mezikus pod filtr. Tak to zkus a pak poreferuj :)
09:47:50
18.01.2016
Antony - zrušená registrace
-> vhml: napiš šikulovi, má to, co popisuješ.
09:42:04
18.01.2016
vhml
Mám dotaz na chlazení oleje další. Máte někdo zkušenost s mezikusem pod filtr s termostatem? Funguje to? TTomas to níže pohanil, že to žere tlak. Ale pokud se kouknu jak to funguje, tak průtok chladičem je tam vždy jako u netermostatového mezikusu a maximálně se otevře kanálek napřímo pokud je to studené.
09:28:15
15.06.2015
George88
O KMGY vím,už jsem zjišťoval co a jak,ale dočetl jsem se,že jsou občas problémy s čidlama,tak nevím.uvidím jaká bude cena..
20:26:56
14.06.2015
MVM
-> vhml 14.06.15 20:11:10: My taky převážně chladili kvůli tlaku.. Tenkrát to TWS by to dalo teplotně i bez chladiče.
20:11:10
14.06.2015
vhml
-> George88 14.06.15 19:52:01: levnějš vyjdou budíky KMGY od HDkovo, ale s všelijakejma dodacíma lhůtama.



Já chladím olej paradoxně hlavně kvůli tlaku oleje a teplotě vody.
upraveno 1x, naposled 15.06.2015 08:40:44
20:06:53
14.06.2015
MVM
-> George88: Není to moc. Pokud točíš šest - sedm tisíc a je tam v tomhle rozmezí 4až5 barů za tepla ..je to v pohodě. 120° je taky ok s viskozitou SAE 60 ( oleje 0W/20 -0W/40 snáší i 100-110°) Pokud takhle hezky ten motor bude tlačit celou dobu - vydží hodně.
19:52:01
14.06.2015
George88
-> MVM 14.06.15 19:25:52: Mě přijde, že ten tlak je "strašně moc" A k teplotě - měl jsem za to, že přes 120° by to moc chodit nemělo.. Sice jezdím VR1 10w60, ale i tak.. No uvidim, co ukáže VDO. Mám objednat u speedpro, nebo přímo u VDO?Nebo "stačí" nějaká levnější varianta?



-> vhml 14.06.15 19:23:03: Když bude pod příčkou, bude sklopnej(bude zima-sklopim do vodorovné polohy, případně ještě přelepím) a víc než z uražení mám strach z toho, že se zasere od kousků pneumatik z okruhu a veškeré té špíny:/
19:25:52
14.06.2015
MVM
-> George88: Záleží na tom o kolik potřebuješ snížit teplotu a jakej je nápor vzduchu k chladiči(umístění) Od toho se odvíjí výkon chladiče. Já na závodních autech odkoukal že se chladiče obecně předimenzují a potom se cloní. Na formulích to dáno rozměry a hmotností ...Jinak ten tlak je moc pěkný a pokud je tam i při provozní teplotě - moc bych to s chlazením nehrotil ..
19:23:03
14.06.2015
vhml
-> George88 14.06.15 19:12:42: vzal jsem podle velikosti mřížky 13 řádkovej. Dneska bych volil větší už kvůli tomu, že to snižuje tlak oleje. Pod příčku bych ho nedával, tam je slušnej adept na uražení. Ideálně kamkoliv schovat a chladit nuceně. Ono permanetně na průvanu chladit ještě studenej olej taky není výhra. Na 16 řádkovej chladič krásně pasujou 2 Pc větráky 120x120mm. Na 13 řádkovým mám 3 větráky 92x92.
upraveno 2x, naposled 14.06.2015 19:24:18
19:12:42
14.06.2015
George88
Podle čeho jste si řekli: Tato velikost chladiče bude pro mě OK? Mám čidlo v mezikusu před filtrem, kam zapojim i chladič. Teď měřím čidlem na vodu a budík mi ukazuje přes 120°(prostě se opře o doraz :/) Budu objednávat VDO. . Tlak mám za studena 6(podloženou kuličku) za tepla přes 4. Umístit ho chci bud nad příčku(mám děrovaný zadní čelo) a nebo pod příčku "do průvanu"
23:05:21
08.04.2015
Citr0nik
23:02:54
08.04.2015
Citr0nik
Dnes som to dokoncil
zvětšit Chladič oleja na M-ko  - obrázek od Citr0nik vložen 08.04.2015 23:02:54
21:17:50
23.03.2015
Citr0nik
-> vhml: tiez mam ten rozmer vetracikov zhanal som najsilnejsie a pri skuske 3vetrak pretrcal tak som riesil tento variant.. 6 aj tak neverim ze to tomu nejak extra moc pomoze 6

-> Urbi: vdaka, riesili tu varinat pri zapojeni priamo od vika rozvodov (zaslepenie povodneho kanalu), od chladica oleja do kanalu a potom uprava teploty skrz vymennik voda/olej. myslis ze sa treba obavat podchladenia?? aj v tomto pripade?
21:11:10
23.03.2015
Petr Urban
-> Citr0nik: dobré :) Ale určitě si dej i snímač teploty oleje, olej by neměl být zbytečně podchlazený, např. pod 60 C.
20:56:10
23.03.2015
vhml
-> Citr0nik 23.03.15 20:01:37: hele taky jsem nad tím přemejšlel až dodatečně. Zatím neodkáply...



Ale s dvěma 92x92 ufoukáš prd. I ty tři mi přijdou jako slabej čaj ( a to jsou to ty nejsilnější 92x92x25 )
upraveno 1x, naposled 23.03.2015 20:57:12
20:01:37
23.03.2015
Citr0nik
uz som to teda poskladal hosi, snad to pojde.. rozmyslam "AZ teraz" ci znesu tu teplotu tie vetraky 1
zvětšit Chladič oleja na M-ko  - obrázek od Citr0nik vložen 23.03.2015 20:01:37
21:29:16
02.02.2015
Citr0nik
-> vhml: Ach jaaj :/ to je problem.. 8
Extreme Tyres