skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Cuká - škkube
-> bebeta: Ze škubání motoru na svém Rapidu130, nyní škoda125 s motorem Fel. sem ani nemohl spat ! Na rapidu to bylo hlavně jinými tlaky ve válcíh, doporučuji přeměřit. To škubání v malých otáčkách může být způsobeno hodně faktory, nejčastěji však přisáváním falešného vzduchu nebo špatným seřízením(nastevním) karubárotu. Nové těsnění pod svody, perfektně přetěsněný karburátor, nastevní klapek dorazovými šruby a nejdulěžitejší je těsnost u příruby karburátoru a sání. Zkus také vyndat hadici od posilovače a dobře ji zacpat něčím, když se to zlepší, vyměň ji. Vyzkoušel jsem 3 dobré karburátory 130 a 3 rozdělovače v perfektní kondici, všechno několikrát přetěsněno, mírné zlepšení jsem pozoroval hlavně při výměně těsnění pod svody a mirné obahacení 1 st. také trošku pomohlo, ale stále to škubalo. Nakonec jsem dal karburotár ze 120 a problém je těměř vyřešen. Dle mě je to tím, že je difuzor na prvním stupni menší, směs proudí rychlej, je přesněji dávkována, protože rychlejším proděním směsi v dif. si to palivo lépe strhává (přesněji dávkuje) a lépe se mísí se vzduchem (lepší homogenost směsi), to je můj názor vyplývající s obsáhlého čtiva Teorie motorů na techwebu, doporučuji přečíst všem. Také to může být něčím jiným. Úbytek výkonu rozhodně nepociťuji, na neupraveném 130 motoře dle mě k nakrmení stačí karburace ze 120. Opravdu žádný pokles výkonu při plném plynu a to mám motor Fel.50kW ve škodovce. Navíc mi s karburátorem SEDR ze 120 klesla spotřeba. Kamarád říká že taky problém může být v tom, že v letech kdy se karburátorem nebo vůbec motor ( a jeho seřízení) vyvíjel se jezdilo na jiné palivo, nejen že bylo do 130 palivo SUPER, ale vůbec palivo mělo trošku jiné parametry než dnes. Doteď netuším kde je zakopaný pes a i na karburátor 120 to čas od času poškubne,ale to už je zanedbatelné od toho co to dělalo. V tomto směru bych rád poprosil o jakékoli poznatky co se škubání na motorech 130,135,136 týče, rád se dozvím víc.
-> James1991: Pokud vim tak D17YC
Tak dobře, ví aspoň někdo jaký přesně maji být v motoru 135 Favorit karbec svíčky?
Odpovím si sám: svíčky mě taky napadly....
Odpovím si sám: svíčky mě taky napadly....
Nikoho nic nenapadá?
Nedávno mi Fav 135L taky cukal a bylo to hadicí, která vedla od posilovače brzd do sání. Vyměnil jsem jí a ještě ETZ a bylo to tím. Tohle akutní není, ale když jedu na 3ku nebo 4ku a držím opravdu nepatrně plyn, jen tak zlehka tak to občas taky trošičku škubne, nepatrně, ale škubne. při jiném rychlostním stupni to nedělá a když jedu na tu 3 nebo 4 a přidám trochu víc plyn, tak to jede hladce.... Nějaká rada, zkušenost? Děkuju
-> ferrari: Mno hele předstih byl dobrej no .. idnučku sem daval fungl novou .. a ne nebyl menený este ani jednou ... je tam puvodní .. kouknu se na ten karbec no
No mne sa to práve na predstih nezdá, skôr by som šiel po tej zmesi = vyčistiť karbec...ale, to by chcelo vidieť...
PS - jak, že bol rozdeľovač niekoľkokrát menený? Inak, to by mohla robiť aj indukčka...
PS - jak, že bol rozdeľovač niekoľkokrát menený? Inak, to by mohla robiť aj indukčka...
Tak předstih to nejni ikdyž sem ho udelal novej základní tak to ipřesto škube :( nemuže to být karburátor ?? nebo nejáká svíčka ?
určite predstih, riešili sme to niekoľkokrát za podobného správania. Skúšali sme netesnosti sania, karburátor...
ale nakoniec sme zistili, že hadica podtlakovej regulácie pola popraskaná (mikro prasklinky) Zrejme keď sa predošlí majiteľ pokúšal zastaviť predstih, tak mu ho zle reguloval podtlakový regulátor a ešte viac to rozhasil. Lebo keď to je takto popraskané reguluje to dosť premenlivo...
ale nakoniec sme zistili, že hadica podtlakovej regulácie pola popraskaná (mikro prasklinky) Zrejme keď sa predošlí majiteľ pokúšal zastaviť predstih, tak mu ho zle reguloval podtlakový regulátor a ešte viac to rozhasil. Lebo keď to je takto popraskané reguluje to dosť premenlivo...
tož je možné mrknu se na nej
-> bebeta: predstih ?
Chtel sem se zeptat čím by mohlo být že mi škudka 130 škube .. je to ohřátý na provozni teplotu a na jakej koliv převodový stupen mi to při se šlápnutí plynu nad 2,5 tisice škube .. pecka na kladivku nejni rozdelovač nekolikrát měněnej ,, kabely k svičkam taky ... poradte ?? ?dik