Rychlej Dotaz!!! Karbec Lekr

prohledat
31 příspěvků (zobrazeno 1 až 31) od 26.11.2010 do 13.12.2010, založil/a Wena
řadit dle data
20:32:28
13.12.2010
petr s
Bez odbublinkovače normálně funguje
19:44:10
13.12.2010
afro100
-> werty: no, hlavne ze mechanicka pumpa v prvych fackach (mmch rovnaka ako v eMku) odstavovala ... :)



Ludia neblaznite, tolko teoretickych kecov a v praxi je to na co? Na hovno ... kto neveri, vyskusajte, ja som mal LEKRa bez odlucovaca s mechanickou pumpou a fungovalo to bez problemov ...
19:40:10
13.12.2010
werty
Vy pořád zapomínáte na jednu velice důležitou věc takže jí ještě jednou zopakuji a bylo by dobře kdyby jste jí již opravdu vzali na vědomí, protože je to docela zásadní a jen tak pochopíte proč odlučovač není primárně určený jako přepad a proč pro chod motoru není bezpodmínečně nutný. Palivové čerpadlo určené pro karburátorový motor MUSÍ být navrženo tak aby při uzavření jehlového ventilu došlo k přerušení dodávky paliva tedy k polopaticky řečeno pozastavení práce palivového čerpadla. Tato spolupráce je předem pro každý karburátor a k němu připadající palivové čerpadlo přesně navržena a spočítaná. Nerad bych se někoho dotknul, ale je docela zřejmé že i když o této problematice o které diskutuje sice něco víte tak ovšem na druhou stranu vám zásadní aspekty unikají. Tudíž shrnuto a podtrženo. Primární účel odlučovače palivových par je odvádět ony bubliny palivových par (detailněji popsané v mém předchozím příspěvku) a sekundární je jak jsme již probrali že i mírně propouští palivo a tím se dochází neustále k dodávce čerstvého a relativně chladného paliva. Ovšem kategoricky brát tuhle funkci jako přepad paliva nelze což už jsme tady také prokázali. Tudíž pánové a kluci já myslím, že dál už není potřeba tohle neustále omílat donekonečna jelikož už v podstatě není co a vše už bylo řečeno.
upraveno 1x, naposled 13.12.2010 19:41:36
19:17:12
13.12.2010
jenik120
-> Capricorn: Ve fóru naše traktory (odkaz co jsi sem dával) je výňatek z jakési knihy a tam se mimo jiné píše v bodě 18:



Odlučovač palivových par je součástí (teď slovo které jsem nepřečetl) vratného palivového systému. Palivo, které projde palivovým čerpadlem a nedostane se hned do karburátoru, se vrací zpět do palivové nádrže. Tím je zajištěno, že se do karburátoru dostane pouze relativně studené palivo.



Čili jsem měl dříve pravdu, že ta funkce je zřejmě záměrná. Dokonce to má logiku, otázka je v jaké knize to bylo publikováno.
16:39:44
13.12.2010
Capricorn
To je jako o kolovrátku pořád dokola. Každý by rád tu svojí pravdu měl. 3



-> Petkar1: Budeš se divit, ale ano rozebraný jsem ho měl a to nejen jeden, ale svoje triko si tady tímhle prohlašováním honit nehodlám jak to tak někteří umí. A mimo to jsem nikdy nenapsal, že přes odbublinkovač palivo nejde vůbec (Jo sice jednou když jsem ho měl rozberaný jsem zapomněl zapojit vratku, ale to bylo spuštěný jen na volnoběh a chvíli a tehdy mi to necáklo.) Ano palivo přes něj nejspíš trochu jde, ale jak už si napsal není to jeho hlavní úkol a primárně tam kvůli tomu není a o co mi jde je to že motor poběží i bez něj toť vše. Mňo a myslím že už dál k tomu není co říct protože otázka na kterou se ptal Wena se vyřešila a dál už je to fakt pořád mletí dokola o ničem a vlastně pořád o tom stejným.
upraveno 1x, naposled 13.12.2010 17:03:55
12:14:02
13.12.2010
Petkar1
-> Capricorn: Odbublinkovač je tam kvůli přísnějším emisím a zabránit bublinkám a následně špatnému startu v horku, ale funguje i jako přepad do nádrže i když to není jeho hlavní úkol. Měl jsem 1.4 na LEKRu a taky tam prostě chčije benzín zpátky, ať se ti to líbí, nebo ne. A imho, měl jsi někdy LEKR vůbec rozebranej? V SEDRu je plovák jako kráva a v LEKRu je fakt malinkej...Měl jsem tam el. pumpu tušim z 1203 a ta taky membránová a po naplnění plováku se přidušovala, ale přesto tam šel nějakej benzín skrz tu kuličku a ne zrovna málo....
22:56:22
12.12.2010
Capricorn
LiMaK - 742 forever 12.12.10 22:15:18 napsal:

→ werty: No, mi je to stejne jedno…





Jasný takže něco ve smyslu "Já vlastně ani nevím jak to je, ale budu dělat že v tom mám jasno." 3 Ono uznat že něco nevím je fakt dost těžký to je jasný. A tady si docela narazil se svojí teorií. Prostě ať chceš nebo ne tak odbublinkátor je tam defacto k ovínku a pojede to i bez něj 4 Jo a zkoušel jsem trochu pohledat a hele www.nasetraktory.eu/forum /viewtopic.php?f=6&t=. .. Takže myslím že dál není o čem, ale jasný chápu že budeš mít zas potřebu to obkecat. A nevím jestli sis toho všimnul , ale řeč tady nebyla o tom jestli to je dobře zapojený nebo ne a jestli tak jak to je zapojený to pojede nebo ne. Řeč tady byla jenom o tom že to nepojede s BMM čerpadlem a že motor bez problému povalí i bez odbublinkátoru. Ale hold kdo nechce ten nepochopí no nic. 4



edit: A ještě si mě teda nevysvětlil jakto že až po SEDR se valilo bez něj i když všechno je prakticky stejný. Proč kámošův Rapid tak jezdil 4 roky bez problému a proč Favo s tím zmršeným odbublinkovačem najelo těch 20 tkm než se vyměnil. A jo vlastně tobě je to stejně jedno... to pak jo. Ale ono víš ignorovat fakta a napsat že je mi to stejně jedno je teda docela hustý. Jo někteří mají prostě s přiznáním vlastních kopanců, omylů a neznalosti problém mňo, ale to už tak hold bývá.
upraveno 4x, naposled 13.12.2010 06:27:17
22:15:18
12.12.2010
LiMaK - 742 forever
-> werty: No, mi je to stejne jedno...

3roky denne jezdim bez jedinne poruchy od +50 do -30stupnu, 3 roky mam odbublinkovavač spravne zapojeny, novy (ale original zasoby), a 3 roky mi tim "prepadem" bleje benal zpatky do nadrze tak, ze za 15 minut jizdy nableje 2 litry do petky.



Asi neco delam spatne a moje auto by vlastne ani nemelo jezdit.



Navic mam takovej prijemnej pocit, ze zbytecne nezatezuju jehlovy ventil, nepretezuju zbytecne palivovou pumpu...no mam tam o jednu hadici navic, kterou nusim hlidat aby nechcala... :-)
18:28:43
12.12.2010
werty
-> LiMaK - 742 forever: Dnes se píše spousta věcí bohužel jen málo z nich má k pravdě blízko. Oním základním a naprosto zásadním požadavkem na konstrukci a funkci ať už mechanického nebo i elektrického palivového čerpadla určeného pro karburátor je aby dodávka paliva při uzavření jehlového ventilu byla přerušena. Čili ona domněnka, že palivové mechanické membránové čerpadlo pracuje nebo tzv. tlačí palivo i při uzavření jehlového ventilu je naprosto mylná a proto také (nejen) u onoho SEDRu žádný odlučovač potažmo přepad potřeba není. Když se nad konstrukcí čerpadla člověk opravdu dobře zamyslí dojde mu že to vlastně není vůbec nic složitého a naopak je to vymyšleno docela jednoduše. Ono nakonec není ni snazšího než odlučovač z palivové soustavy vyloučit přívod paliva napojit přímo na karburátor a tak si dané ověřit... a co že se pak stane? Naprosto nic. Tuhle změnu ani vy ani karburátor potažmo motor nepozná. Mimochodem ona citace, kterou jsi použil a která zřejmě pochází odsud skodafavorit.xf.cz/motor. html má se skutečností jen docela málo společného a spíš než fakta jsou to autorovi pocity a domněnky a kde na oněch stránkách je mírně řečeno i v jiných částech fabulací poměrně dost.
15:59:53
12.12.2010
LiMaK - 742 forever
Stejne si kazdej pise co chce,....

chytrý knihy:

zdroj google:



Benzínová soustava pro motor s karburátorem:

Benzínová soustava obsahuje benzínovou nádrž, benzínové vedení, benzínové čerpadlo, benzínový filtr, odlučovač bublinek. U Favoritu se poprvé (u Škodovky) benzín, který se nedostane do karburátoru vrací zpět do nádrže přes odlučovač bublinek. Tím se docílí stabilnější teploty benzínu, který se nebude zbytečně přehřívat v motorovém prostoru, a také nemělo stát, že by se karburátor zaplavil benzínem. Benzínová nádrž má objem 47l, pod zadními sedadly je umístěn otvor ve kterém je namontován benzínový plovák a 2 hadičky. První hadička vede do motoru a druhá vede zpět z motoru. Benzínové čerpadlo je umístěno ne čele motoru vedle olejového filtru. Čerpadlo je poháněno vačkou přímo z motoru. Benzínový filtr je u starších favoritů součásti čerpadla, novější Favority mají benzínový filtr buď u nádrže nebo před čerpadlem.
upraveno 1x, naposled 12.12.2010 16:24:24
09:25:40
12.12.2010
werty
-> LiMaK - 742 forever: Jestli je ti známé jaké jsou základní požadavky na konstrukci a funkci mechanického (nejen) membránového palivového čerpadla v součinnosti s karburátorem a co s stane v případě naplnění plovákové komory a uzavření jehlového ventilu karburátoru pak ti také musí být jasné, že žádný přepad už ze samotné podstaty věci není potřeba. Ale i když to teď nemyslím zle tak podle toho co jsi napsal ti to nejspíš známé asi není. Zkus o tom popřemýšlet a také o tom proč již zmíněný byť koncepcí jak samotného karburátoru tak i palivového čerpadla shodný onen karburátor SEDR (ale i předešlé typy) žádný přepad nemá. Mimochodem až do začátku 80 let minulého století tehdejší karburátory byly defacto prosty onoho odlučovače plynových bublin. Odlučovače patřily defacto výhradně ke konci vývojového stádia karburátorů kde už se prakticky řešily jen "kosmetické" detaily a kde už se hrálo opravdu jen na co možná největší jízdní komfort a na to aby se za každé provozní situace minimalizovaly možné problémy z dané situace plynoucí ať už šlo o odlučovač, nebo na opačné straně naopak o vyhřívání volnoběžného kanálu, které na některých modelech Pierburg 2E3 bylo také aplikováno... stejně tak jako i další vymoženosti z posledních let éry karburátorů.
08:22:04
12.12.2010
Capricorn
A vůbec dyť jde vlastně o houby a co já se tady snažím. 1 Jestli si tady někdo potřebuje něco dokazovat tak směle do toho, ale mě to jestli ta kravina palivo propouští nebo ne je docela volný. Pokakat se na tom nemá defacto co takže mě tahle blbina ani nějak zvlášť netrápí. Navíc jasně bylo napsaný že to s čerpadlem z BMM kombinovat nejde takže tímhle to tady myslím haslo.
08:16:56
12.12.2010
Capricorn
A ještě jedna věc. Wena tady jasně napsal že mu to ani s odbublinkovačem nefachalo takže ono to s tím tzv. přepadem u něj asi nebude tak horký. Jo propouštět asi propouští, ale za mě teda si taky nemyslím že by to byl forichtung kterej by byl vysloveně potřebnej a bez něj by to nefachalo jak mělo. Toť můj názor.
08:05:57
12.12.2010
Capricorn
-> LiMaK - 742 forever: Proč by netahali když bylo potřeba plnit přísnější emisní normy? Nebo si snad myslíš že by se prostě uhlovodíky mohli jen tak volně pouštět do ovzduší? Ale no tak... 3 Jo a jen tak mimochodem mi teda vysvětli proč kámoš který si hodil do Rapida motor z Fava i s karbíkem ale bez odbublnikovače takhle jezdil 4 roky než to prodal a nikdy neměl problém. Divný viď? A taky ten případ jak tady píše že byl zfušovanej ten druhovýrobní odlučovač a přesto najelo těch 20 tkm taky bez problému. heleď já si fakt myslím že prostě odlučovač tam je pro to podle čeho byl taky pojmenovanej a to že má odvádět ty plynový bubliny a to že propouští nějaký to palivo je jaksi "bonus" navíc. 4
upraveno 1x, naposled 12.12.2010 08:11:06
07:35:31
12.12.2010
LiMaK - 742 forever
jo, jenomze jak v lekru zavře plovák ,kam myslis ze ten tlak palivové pumpy jde??garantuji všem vám, že palivová pumpa opravdu "kuličku" přetlačí jako nic. mam motor postaveny z novych soucastek,včetně karba.... jezdim bez jedinne poruchy uz 3 roky

A ASI VSTANU A ZAJDU NATOČIT NA VIDEO, JAK Z TOHO "ODBUBLINKOVAVAČE&qu ot; CHCIJE PROUDEM BENÁL ZPÁTKY DO NADRZE.

Skoda 130, motor 1,4 postavenej na lekru...asi sem nekde udelal chybu že ?! :-D



a jen tak na okraj, kdyby z toho vyvodu šly jen biblinky plynu, tak by asi soudruzi u facka netehali celou zpatečku az zpatky k nadrži, že ?!
17:48:48
08.12.2010
Wena
Klucí tak to nefunguje ani stim odbublikovačem, Pořád moc vysokej tlak. Nakonec tam děláme klasickou ACpumpu
17:57:01
27.11.2010
Capricorn
-> Wena: Já myslím že to bude dobrý, ale zasejc když to tak vezmeš tak jestli BMMkový čerpadlo dává bez regulátoru tlaku paliva těch 4 bar jak tady píše a čerpadlo z karbíku 0,35 bar tak ti to bude neustále i tak honit palivo pořád kolem dokola a kdo ví jestli je to pro čerpadlo vůbec "zdraví". Já bych na to šel cestou jako jiný pořídit facetku a bylo by po problému.
17:47:31
27.11.2010
Wena
No klucí já tam žádnej odbublinkovač nemám to je taková ta bílá nádobka? Dal jsem tam před karbec Tčko a zpátečku jsme přiškrtily na 3.5 dirku tak uvidíme jestli to bude stačit.
17:03:41
27.11.2010
jenik120
-> werty: Díky, byla to provizorka na rychlo, teď již mám vývěvu elektrickou ze starého kompresoru z ledničky a malého 2l vzdušníku. Buď přepnu na podtlak nebo na přetlak. Používám ji i při odvzdušňování brzd.



Jinak je zcela jasné co píšeš o přepadu a jehlovém ventilu... Popravdě mne celkem zarazilo množství benzínu proudícího z odbublinkovávače Z5 do nádrže. Jinak bych sem vůbec nepsal. Litrovou flašku bych měl plnou za nedlouho.
16:48:21
27.11.2010
werty
-> jenik120: Podívej je to jednoduché... existují dvě soustavy na udržení konstantní hladiny paliva v karburátoru. Tou první je plováková soustava, která je nám dobře známá. A ta druhá je přepadová soustava. A kombinovat tyto dvě soustavy při tlaku palivového mechanického membránového čerpadla cca 0,35 bar by nemělo pražádný smysl jelikož docela úplně stačí soustava plováková. Jehlový ventil průměru 1,5 mm a navržená vztlaková síla s tímto tlakem nemá žádný problém. Netvrdím že odlučovač palivo mírně nepropouští to je pravda ovšem ode mě to bylo myšleno tak, že ve srovnání s tím jak je všeobecně chápaný klasický přepad je to množství minimální.



Ale musím pochválit ten tvůj přípravek pro testování PullDownu (objemového ovladače) respektive všech podtlakových prvků. Dobrý nápad pro amatérskou potřebu. Já mám na to

ruční vývěvu, ale na domácí seřízení a kontrolu stačí i toto.
16:44:36
27.11.2010
jenik120
-> Capricorn: , -> werty: Buď mám doma krabici starých a nových zmetků, kterým okolo kuličky teče opravdu dost a nebo je jich více druhů. Navíc si myslím, že trvalý průchod benzínu palivovou soustavou nedovoluje takové ohřívání paliva v hadičkách a tvorba bublin palivových par se do jisté míry omezuje.
22:19:24
26.11.2010
werty
-> jenik120: O sinžovači respektive regulátoru tlaku paliva nemůže být ani řeč jelikož vůbec není potřeba už ze samotného principu... to je naprostý nesmysl. Mimochodem o tom co je a není výrobně uděláno naprosto schválně se my můžeme jen dohadovat, ale nikoliv to přesně a s jistotou definovat. Mírná netěsnost je sice možná, ale odlučovač se chápat a brát jako přepad paliva nedá proto v kombinaci s palivovým čerpadlem dávající neregulovaný tlak cca 4 bar je naprosto nevhodný uvažovat o jeho montáži v tomto případě jednoduše není možné. A pokud má někdo pochybnosti tak má možnost si mnou popsané ověřit v odborné literatuře věnující se této problematice. Jedna z nejlepších pro běžné smrtelníky je kniha Kraftfahrzeugvergaser německých autorů Müller/Müller která byla jestli se nepletu i přeložena do slovenštiny a vydaná v roce 1989.
upraveno 1x, naposled 26.11.2010 22:19:37
22:07:04
26.11.2010
Capricorn
-> jenik120: No tak já to třeba zkoušel páč jsem zapomněl horní vývod napojit a ani to necáklo. Jinak přece SEDR přepad nemá a přitom má skoro stejnou pumpu tak na co přepad že jo.
22:04:21
26.11.2010
jenik120
Pánové, co jsem měl v ruce starší a nové odbublinkovávače, tak kulička NIKDY netěsnila úplně. Je to výrobně udělané naprosto schválně a celý odbublinkovávač pracuje jako snižovač tlaku paliva, mimo jiné že odvádí benzínové páry. To že přepadem jde minimum je naprostá blbost. Zkuste si hadici od přepadu dát do skleněné flašky a nastartovat a bude vám hned jasné...
19:32:59
26.11.2010
Petkar1
-> werty: Je to možné, nepopírám to. Měl jsem to na Fabii a tam byla elektrická pumpa.4 U Fáva už si to nepamatuju.



-> Wena: Teď mi došlo, že bude mít čerpadlo pro stříkačku moc velkej tlak, tak by to chtělo udělat jinak - přepad před LEKR.
19:24:46
26.11.2010
werty
-> Petkar1: Neber to ve zlém, ale mýlíš se... V praxi tam nateče úplné minimum.
19:18:44
26.11.2010
Petkar1
werty 26.11.10 18:37:09 napsal:

Pánové zkuste přemýšlet chvíli o tom proč je v horním vývodu

odlučovače plynových bublin kulička a proč se např. v Andrtovi

v souvislosti s odlučovačem nepíše o přepadu paliva ani slovo.
To sice jo, ale v praxi toho tam teče docela dost
18:37:09
26.11.2010
werty
Pánové zkuste přemýšlet chvíli o tom proč je v horním vývodu odlučovače plynových bublin kulička a proč se např. v Andrtovi v souvislosti s odlučovačem nepíše o přepadu paliva ani slovo.
18:33:55
26.11.2010
Petkar1
vhml 26.11.10 17:03:31 napsal:

Odbublinkocač funguje sám o sobě jako přepad jestli se nemýlím.




Přesně tak. Prostě to napojíš jako je to ve Fávu.
17:03:31
26.11.2010
vhml
Odbublinkocač funguje sám o sobě jako přepad jestli se nemýlím.



A ventil to neudrží...
14:45:49
26.11.2010
Wena
Čau lidičky mam dotaz. Dáváme na feldu 1.bod karbec lekr a jde o palivové čerpadlo potřebuje to přepad z5 do nádrže nebo to udrží ventil v karbecu? Díky moc Wena
Extreme Tyres