skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
manualni sytic
prohledat
60 příspěvků (zobrazeno 11 až 60) od 16.11.2010 do 24.11.2010, založil/a david 136 - zrušená registrace
-> Capricorn: no jo buď motor a nebo ty vstáváním o 30min dřív na autobus a omrzáním na zastávce :) u nás se jezdí i míň
-> david 136: s tímhle už ti neporadím.
asi budeš muset ten karburátor vyndat co plováková komora nepřeplavuje se ?
asi budeš muset ten karburátor vyndat co plováková komora nepřeplavuje se ?
-> Robert 106: Tak na takovou vzdálenost si raději pořiď koloběžku nebo jezdi na kole
Tady už ti může být spotřeba fuk jelikož trpí celý motor.

-> werty: Tak třeba já to chápu. hodně udělá to když má někdo ten automat špatně seřízenej jako když přijedeš na křižovatku motor řve a nemíní přestat.
Všichni co sme jezdili se š 105-120 sme s "láskou" nastavovali obohacení směsi podle ucha a startovali různou kobinací našlapaní, sešlápnutí plynu a vytažení sytiče, dle teploty motoru a okolí.
Kdo to přehnal ten to uchlastal jeho smůla. Řidič má znát základy funkce automobilu.
Kolikrát sem skoro brečel když okolo mě projela škodovka a vzkledem k pádům cem jí dostal do rukou někdo, kdo byl rád, že ví kde je volant vytáh to naplno a nechal to řvát.
Mě u favorita vadilo, že mi konstruktér sebral ovládací prvek a nahradil to něčím co nefunguje dle mých představ.
A zkoušel si za zimy jezdit 2 - 3 km do práce na automat ? 9L ?
Všichni co sme jezdili se š 105-120 sme s "láskou" nastavovali obohacení směsi podle ucha a startovali různou kobinací našlapaní, sešlápnutí plynu a vytažení sytiče, dle teploty motoru a okolí.
Kdo to přehnal ten to uchlastal jeho smůla. Řidič má znát základy funkce automobilu.
Kolikrát sem skoro brečel když okolo mě projela škodovka a vzkledem k pádům cem jí dostal do rukou někdo, kdo byl rád, že ví kde je volant vytáh to naplno a nechal to řvát.
Mě u favorita vadilo, že mi konstruktér sebral ovládací prvek a nahradil to něčím co nefunguje dle mých představ.
A zkoušel si za zimy jezdit 2 - 3 km do práce na automat ? 9L ?
to nalevo od pruzinek je spojeny s rohatkou?
-> werty: a podle fotek teda myslis ze mam co za sytic? uplne vyrazenej automat ?
tady jde videt stelovaci sroubek na rohatku
ten plech je drzak bovdenu na manualni sytic a za nim je to napojeny pres nejakou svorku k te rohatce
Za prvé... existují snad tři sady toho tzv. manuálního "sytiče". Za druhé... Schválená sada pouze automatický "sytič" vyřadí z činnosti, ale nikoliv nenahrazuje funkci automatického. A za třetí... podle mých testů činil rozdíl ve spotřebě v zimním období jen necelé 3 dcl paliva. Řeči o tom jak automatika neuvěřitelně až o litr nebo dva zvyšuje spotřebu jsou naprosto zcestné (ani by to nebylo možné jelikož Pierburg 2E3 byl navržen tak aby ve všech ohledech respektoval přísnější emisní normy). Navíc i při častých startech ještě neprohřátého motoru je možno obohacení vyřadit z větší části z činnosti tak aby byl aktivní jen zvýšený volnoběh nutný pro překonání pasivních odporů. Ale nakonec ať si s tím dělá kdo chce co chce... sadu pouze pro předčasné vyřazení automatiky bych ještě pochopil, ale plné nahrazení automatiky manuálním ovládáním asi nepochopím nikdy.
-> Robert 106: a me prave pri vypnutym sytici zasahuje ten sroub na rohatku a ovlivnuje to volnobeh
zachvilku sem hodin nejaky fotky
zachvilku sem hodin nejaky fotky
de o to, jak to je předělaný.
nicméně auotmatickej sytič ti nepomůže dokud ti to nepoběží dobře bez něj.
Ta rohatka by při vypnutém sytiči něměla zasahovat vůbec, aby se doraz škrtící klapky řídil tím dlouhým šroubem co se nastovuje normální volnoběh.
Je to tam pro to, že při automatu je potřeba zvyšovat i úhel opotevření škrtící klapky aby motor nezhasl.
Proto to žere jak kráva a proto to lidi sundavaj, opotáčej bymetálem a dokonce i pilujou první dva zuby na rohatce.
Mám ale pocit, že na mechanickém sytiči co mi byl nabízen za 500 nebo kolik tehdá v mototechně vůbec rohatka nebyla a byla to jen taková mrská nožička s táhlem na přívěru za strašný prachy.
A taky sem se setkal s nuceným přivíráním automatického sytiče který tlačil na bymetál to bylo celkem dobrý ale uživatelsky nesrozumitelné
nicméně auotmatickej sytič ti nepomůže dokud ti to nepoběží dobře bez něj.
Ta rohatka by při vypnutém sytiči něměla zasahovat vůbec, aby se doraz škrtící klapky řídil tím dlouhým šroubem co se nastovuje normální volnoběh.
Je to tam pro to, že při automatu je potřeba zvyšovat i úhel opotevření škrtící klapky aby motor nezhasl.
Proto to žere jak kráva a proto to lidi sundavaj, opotáčej bymetálem a dokonce i pilujou první dva zuby na rohatce.
Mám ale pocit, že na mechanickém sytiči co mi byl nabízen za 500 nebo kolik tehdá v mototechně vůbec rohatka nebyla a byla to jen taková mrská nožička s táhlem na přívěru za strašný prachy.
A taky sem se setkal s nuceným přivíráním automatického sytiče který tlačil na bymetál to bylo celkem dobrý ale uživatelsky nesrozumitelné
-> Robert 106: tohle vsechno je mi jasny ze zdecha jak pri chude tak bohate smesi
a ta rohatka teda...pri ohratym motoru a vypnutym sytici ma byt v jake poloze vuci tomu jejimu nastavovacimu sroubku? na kterym schodu ma byt ten sroubek? nebo pri vypnutym sytici se nema vubec dotykat?
nejraci bych z toho karbce odstanil ten manualni sytic a sprovoznil ten automatickej, ale nejak tomu nerozumim jak je to tam zapojeny a co by bylo potreba oddelat, predelat
a ta rohatka teda...pri ohratym motoru a vypnutym sytici ma byt v jake poloze vuci tomu jejimu nastavovacimu sroubku? na kterym schodu ma byt ten sroubek? nebo pri vypnutym sytici se nema vubec dotykat?
nejraci bych z toho karbce odstanil ten manualni sytic a sprovoznil ten automatickej, ale nejak tomu nerozumim jak je to tam zapojeny a co by bylo potreba oddelat, predelat
Já zkusím pomoct.
ono motoru se budou snižovat otáčka když bude směs příliš bohatá.
Tedy pokud už je na sytič směs moc bohatá a ještě přidáš šroubem bohatosti tak motor začne kuckat protože nemá vduch.
ta rohatka (ty schody na utomatickym sytič) dělá to že nastvavuje doraz škrtící klapky I. stupně. proto se taky změní otáčky při vypínání syitiče až když prošlápneš plyn.
rohatka se uvolní ze sevření plynového táhla.
Proto je na pérku aby mohla pružit.
tedy tak nějak to ohřej.
Pak úplně vyřaď sytič (přívěra otevřená rohatka nezasahuje do plynu).
seřiď bohatost šroubem bohatosti a volnoběh škrtící klapkou.
pak teprve začínej laborovat se sytičem.
ono motoru se budou snižovat otáčka když bude směs příliš bohatá.
Tedy pokud už je na sytič směs moc bohatá a ještě přidáš šroubem bohatosti tak motor začne kuckat protože nemá vduch.
ta rohatka (ty schody na utomatickym sytič) dělá to že nastvavuje doraz škrtící klapky I. stupně. proto se taky změní otáčky při vypínání syitiče až když prošlápneš plyn.
rohatka se uvolní ze sevření plynového táhla.
Proto je na pérku aby mohla pružit.
tedy tak nějak to ohřej.
Pak úplně vyřaď sytič (přívěra otevřená rohatka nezasahuje do plynu).
seřiď bohatost šroubem bohatosti a volnoběh škrtící klapkou.
pak teprve začínej laborovat se sytičem.
-> ZdeněkH: to me neprekvapuje
-> OJOUCH: tohle me taky neprekvapuje
-> OJOUCH: tohle me taky neprekvapuje
-> david 136: A ja zase nevim 

-> david 136: nechce
to to tady nikdo nesleduje nebo se nikomu nechce nebo nikdo nevi???

muze mi nekdo poradit proc mam pri zapnutym sytici nizsi volnobeh nez kdyz ho vypnu, az teplota aspon trochu stoupne tak ho vypnu a otacky se zvysi tak na 1200 ot. a pak po nejakym case jizdy se to zas ustali na 900 ot. a pak zas zachvily na 1200 ot. ????
a taky nechapu to ze sroubek na ladeni smesi reaguje uplne naopak, melo by to byl prece kdyz ho dotahuju jakoby tocim doprava smerem dopredu auta tak by mela byt smes chudobnejsi a volnobeh skubavejsi? a naopak kdyz jakoby povoluju tocim dozadu auta tak by mela byt smes bohatsi ne? ja to mam te dtak ze kdyz sroubek dotahuju jakoby smer dopredu auta tak se lehce zvysi otacky a smes je bohatsi a naopak kdyz tocim doleva jakoby dozadu auta tak mi to pomalu zdecha
mam snad celej karbec nejak naopak fungujici nebo sem neschopnej to vyladit kdyz predtim sem si volnobeh i smes vyladil uplne normalne sam? uz z toho mam fakt nervy a sem nasranej tak pokud mi nekdo nejak solidne poradi budu moc rad
a taky nechapu to ze sroubek na ladeni smesi reaguje uplne naopak, melo by to byl prece kdyz ho dotahuju jakoby tocim doprava smerem dopredu auta tak by mela byt smes chudobnejsi a volnobeh skubavejsi? a naopak kdyz jakoby povoluju tocim dozadu auta tak by mela byt smes bohatsi ne? ja to mam te dtak ze kdyz sroubek dotahuju jakoby smer dopredu auta tak se lehce zvysi otacky a smes je bohatsi a naopak kdyz tocim doleva jakoby dozadu auta tak mi to pomalu zdecha
mam snad celej karbec nejak naopak fungujici nebo sem neschopnej to vyladit kdyz predtim sem si volnobeh i smes vyladil uplne normalne sam? uz z toho mam fakt nervy a sem nasranej tak pokud mi nekdo nejak solidne poradi budu moc rad

-> afro100: jo tak to u me asi vypada uplne jinak
jinak porad se mi nedari to vyladit, hroznej volnobeh, chvily kolem 1500 otacek pak to zas spadne na 800 otacek, ted sem to jeste skousel a zdalo se mi ze studenej motor ma lepsi volnobeh bez vytazeneho sitice, kdyz chci nastavit volnobeh tim sroubem tak to vubec nereaguje a volnobeh se nemeni, smes taky v prdeli, zda se mi ze cim vic ten sroubek smesi utahuju tim je jakoby bohatejsi smes i kdyz by to melo byt naopak, kdyz tocim naopak jakobych povoloval tak to zacne na volnobeh zdechat a kuckat, uz fakt nevim jestli mam totalne rozharasenej karbec nebo je chyba nekde v zapalovani, v rozdelovaci v predstihu nebo ja uz nevim, nejraci bych tam hodil normalni karbec s automatickym siticem, asi to hodim nekam do servisu, uz me to sere se s tim drbat, koupil sem benzim za 300 a vsechen v prdeli jen kvuli ladeni karbecu a nic z toho
-> david 136: drzak bowdenu na manual
-> tami: nejakej popis bys k tomu napsal? co to je to v krouzku? nemam poneti
Ak by mal niekto záujem tak mám jednu origo sadu na prerobenie LEKR na manual ...

-> david 136: přívěra zavřená - obohacení zapnuto, přívěra plně otevřená - obohacení vypnuto....
-> MATTESS: 

david 136 16.11.10 23:51:33 napsal:
→ Matthes, záškodník z TechWebu: spokojenej?? divim se
ze vas to porad bavi buzerovat kvuli nejakym chybam, ste ucitelky nebo
co???
Trochu mysli, jsou i jiné důvody. Třeba až bude někdo něco takového hledat. Člověk průměrně ovládající gramatiku nebude hledat sitič
A třeba se Ti to bude hodit i v soukromém životě
→ Matthes, záškodník z TechWebu: spokojenej?? divim se
ze vas to porad bavi buzerovat kvuli nejakym chybam, ste ucitelky nebo
co???

Trochu mysli, jsou i jiné důvody. Třeba až bude někdo něco takového hledat. Člověk průměrně ovládající gramatiku nebude hledat sitič

-> werty: jojo vsak ja to chapu jen sem se chtel ujistit jestli to tak ma byt nebo jestli sem to mel blbe
az to budu skladat tak to nejak zapojim a pujde to jako vzdycky, chce to videt
az to budu skladat tak to nejak zapojim a pujde to jako vzdycky, chce to videt
-> david 136: Zkus si to vzít tak, že pokud uzavřeš hrdlo karburátoru (a mírně pootevřeš škrtící klapku) tak tím způsobíš zvýšení podtlaku v celé I. komoře... tudíž... vzduchová přívěra v horizontální poloze (I. komora uzavřena) = maximální obohacení ("sytič" zapnutý), vzduchová přívěra ve vertikální poloze (I. komora otevřena) = obohacení vyřazeno ("sytič" vypnutý).
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jj to chapu a tak sem to teda mel predtim, jeste by me zajimala ta stupnovita vacka, protoze mam pocit ze tam ma byt taky nejake nastaveny tusim na druhem schodku, fakt nevim tady v tech mechanizmech karburatoru se nevyznam, jeste jsem to nedelal
-> david 136: No privera zavre pruchod vzduchu - jde vic benzinu logicky.
Za tepleho motoru je otevrena na 100% - svisle k ose difuzoru.
Za tepleho motoru je otevrena na 100% - svisle k ose difuzoru.
-> werty: takze poloha privevy je pri zapnutem a vypnutem sitici jaka?
Všichni jste vedle... LEKR (Pierburg 2E3) nemá sytič, ale vzduchovou přívěru.
Ne sranda... je to slovíčkaření a běžně tomu říkáme sytič ( i já ), ale správně se zařízení na obohacení studeného startu rozdělují právě na sytič (SEDR) a na vzduchovou přívěru (LEKR)... když teda nepočítám ještě archaický způsobou formou přeplavení plovákové komory.

-> Matthes, záškodník z TechWebu: spokojenej?? divim se ze vas to porad bavi buzerovat kvuli nejakym chybam, ste ucitelky nebo co???

-> afro100: takze sem to mel zapojeny spravne, no konec teorii nekerej den to skusim a uvidi se
Nemuze nekdo opravit ten nazev tematu? Me to sere v nectenych 

-> MATTESS: Dřív nás za to pucovali, ale ono to fakt nejde vydržet, že? 

-> david 136: pri vypnutom (sytic uz nefacha) musi byt privera otvorena,
tym ze sa zavre privera, zabrani pristupu vzduchu, stupne hodnota benzinu v zmesi ...
tym ze sa zavre privera, zabrani pristupu vzduchu, stupne hodnota benzinu v zmesi ...
-> Petkar1: jo to uz sem skousel, jen mam pocit ze nez sem to rozdelal mel sem tam nejakou zradu tak to chci zapojit spravne, takze pri vypnutem sitici ma byt priveva uplne zavrena? jakoby vodorovne? ja sem ji totiz predtim mel pri vypnutym sitici pootevrenou, vlastne jde mi o to aby mi nekdo rekl jestli ta priveva ma byt pri vypnutem sytici zavrena nebo v jake poloze
-> MATTESS: fakt dik dobra rada nad zlato
-> Tomaso435: skusim mu napsat dik
no skusim to zapojit jak to bylo predtim a uvidi se podle toho se to spravi dyztak

-> Tomaso435: skusim mu napsat dik
no skusim to zapojit jak to bylo predtim a uvidi se podle toho se to spravi dyztak
Tak na to mrkni a zahejbej si s tím, kdy bude přívěra zavřená a kdy otevřená....

-> david 136: ono manuály byly dodělávky. já tam od manuálu mám jenom utržený lanko :-D :-D - napiš cábovi ten ho dával na auto ted.
-> david 136: sice Ti neporadím, jak na to, ale poradím Ti jedno - SYTIČ, jednou provždy SYTIČ
Tak já měl klasiku karbec i s manuálním sitičem jen jednou v ruce,ale to je už hooodně dlouho.
to je uplne jiny no ale i tak diky, treba se jeste nekdo najde
Taky bych ti pomohl,ale mám taktéž Ecotronika,jako tu má Tomaso fotky
ale je to ecotronic :-D tak nevim....
ma tady nekdo ve facko manualni sitic? mam ted totiz rozebranej motor a az to budu skladat potrebuju vedet jak napojit tahlo sitice do karbece, jak napojit vim ale nevim v jake poloze ma byt stupnovita vacka na karbci pri vypnutem sitici normalne pri nenastartovanym motoru, no je to slozitej mechanismus, nejlepsi by bylo kdyby mi to nekdo vyfotil tak jak je to zapojeny a provozu schopny