E85 na nízký Kp

prohledat
72 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 31.10.2010 do 12.04.2012, založil/a Matthes, záškodník z TechWebu
řadit dle data
22:22:42
12.04.2012
MichalK
mám taky pozitivní zkušenost:



jezdím na čistý E85, najeto nějakých 25 tis., od listopadu 2011, žádné úpravy, žádná řídíci jednotka, dlouhodobě sledovaná spotřeba 8,1 l na 100 km.



Citroen Xsara 1,8 N1 1997, najeto 360 tis.



Subjektivní změny oproti provozu na BA, zaznamenal jsem pouze v chladném období delší sytič, svíčky jsou světlejší = chudší směs. Výkon - nepozoruji žádnou změnu.



Za mě 81 179
19:41:15
10.04.2012
maras
čumíte cooo

2 2
19:23:43
10.04.2012
sep
-> palinator: :jj,uz od roku 97 dle vseho...

www.auta5p.eu/muzea/.../s mb_111.htm
19:19:06
10.04.2012
palinator
-> sep:

Oni dali škodovku do VW?9 Tak to beru zpět.
19:18:24
10.04.2012
palinator
Opel Vectra B 1.6 16v - E85 fuel, cold start


Jinak takhle to (ne)startuje, když "nenažhavim".*1 *
19:13:12
10.04.2012
sep
-> palinator: :litru bylo v Lupu vice druhu ale svete div se jeden opravdu ten samy co v junioru=OHV skoda 1.0.
19:06:57
10.04.2012
palinator
-> maras:

Nevěřim tomu že Lupo 1.0 vychází ze Škodovky.
17:32:35
10.04.2012
maras
nedá mi to a přihodim něco málo;

car Vw lupo 1.0 motor menší bráška fabie 1.4 8v 50kw lízlá hlava o cca 1 mm, bez katu

Ečko míchám ve všelijakých poměrech už 2 roky

asi nej poměr E85 x N95 1/4

teď jezdim čistej a jede to, jen to není na závodění, ikdyž co chtít od 1.0 :D :D

s tou žíravostí to je nesmysl;

s petkou to ani po půl roce nic neudělalo, hadička z PVC po čase lehce změkne ale nic víc (rozměr zůstává zachován)

na dílech: nádrž, pumpa, hadice nepozoruji měknutí či opak tvrdnutí či jiné problémy (kontrolováno před tejdnem)
16:51:14
10.04.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> Durnbach: až to blafne tak pořídím další)...ono ještě 20tkm a auto mám na tom co jsem ušetřil zaplacený)
upraveno 1x, naposled 10.04.2012 16:51:42
11:11:24
10.04.2012
Power of Bass
no ja sin to myslel že ten lih nemuže byt tak agresivni,jako jine "ropné složky benzínu..tak jak s ev tom má člověk vyznat kde je pravda,když není chemik..všade se dočte něco jiného,jedni maj strach,další na to serou uplně,nikdo neví co to vlastně dělá nebo nedělá? ...a s karbonem to je jak,doufám,že když se jezdi na směs tak to motor pomalu a postupne čistí - kam to jde spali se to, "vyfoukne", nebo "stece do oleje" nebo se to jednoho dne "uloupne" a zadře? :)
10:59:47
10.04.2012
kury
Přidávám se k dotazu Palinatora. Já akorát četl, že to je agresivní tak maximálně s korkem, ale gumou ne. A pokuď začne kvůli tomu propouštět např. hadice. Tak je to tím, že už byla spuchřelá, ale usazeniny z benzínu ty praskliny zaplnily. Ethnanol usazeniny rozpustí a proto začne hadice sáknout. Nikoliv kvůli tomu, že by to rozleptalo pryž.
10:44:39
10.04.2012
palinator
-> Durnbach:

Viděl jsi to někdy někde nebo jen opakuješ slova "by mohlo", avšak se to zatim nikomu nestalo.
10:13:11
10.04.2012
Power of Bass
-> Durnbach: pravě to mě zajmalo a nikdo mi tu k tomu nic neřek,co "to ostatni" co je třeba měnit,co trpni nebo ne..nejen co na to motor.jeslti to jede..



-> King: někde sem se dočet že to legalni není,tyhle směsi :D že ti celní sprava může doměřit daň když ti na to přijdou 1 ještě aby je tak napadlo stat u cesty a s násoskou dělat kontroly 3
02:37:09
10.04.2012
Durnbach
Sice nevím do jakých strojů bez úprav E85 lejete ale jednoho kráznýho dne až vám ten sajrajt rozleptá těsnění nebo O kroužky a podobné a auto vám někde blafne. Kvůli pár kačkám.
00:52:27
10.04.2012
King
-> palinator: Tak na plnotučnej E85 si zatím netroufám :) Ovšem test pokračuje a dneska jsem dotankoval dálších pár litrů E85, takže aktuální poměr v nádrži je 1:1.

Ovšem na spotřebě je to znát, protože trasa, kterou umím za 6,5 (vč. dvou studených startů), teď s mixem nešla udělat pod 7 (teplej motor, jenom s čůrací pauzou :).

Subjektivně to líp táhne v nízkej točkách a díky vyššímu OČ si motor nechá líbit bez protestů i 5tku ve vesnici při 55.

Čili, zas taková výhra to není při cenách 25 a 37Kč to vychází, jako bych jezdil za 34Kč - úspora na nádrži 55l cca 160 kaček. Možnost legálně ojebat Kalouse je sice lákavá, ale většího podílu pšenice se už bojím :)
08:40:01
09.04.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> Power of Bass: dávám 5l benzínu na nádrž lihu,ale jelo to i na čistý,jen byl horší start a za studena cukání.....felda 1.6 bez úprav
23:53:29
08.04.2012
Tomaso435
-> palinator: tohle s tim zapalováním dělám s lpg.. automaticky ti to tam foukne něco(ale málo když je to studený) a když to uděláš 2x tak na potřetí už normálně nastartuješ na drnc :-D
23:49:14
08.04.2012
palinator
-> King:

Tak zkus dát full-size a povíme si.3 Jinak jsem přišel na tríček pro lepší studený starty a to opakovaně zapínat zapalování. Zřejmě daj vstřiky vždycky nějakou předstartovní dávku. Po 3. otočení to tak dneska i při poměrně nízkých teplotách nastartovalo na drc. Ale ta díra v plynu je tam furt - překvapivě, že?1
22:05:46
08.04.2012
Power of Bass
-> myschaak AZNP K.Hora: tak to tam u vas mate poctiveho prodejce 1 leješ cistý? do ceho a jake upravy si delal ?
21:55:51
08.04.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> Power of Bass: já zatím celej rok pořád za 24,40...cena se vůbec nehla a to se mi líbí)
21:49:47
08.04.2012
Power of Bass
tak ja jak viděl jak tu leze benal přes 38, Ečko zvedli na 25,90 (z 25,10 ) hajzlici, no po ujeti 135km na smes sem dolil zese za 300,pekne do plne sme docvakal,takze zatim za 8,6l na 100 a to sem to nešetřil a posledne cestu z prace dost prasil.. ,smes bude cca 1:1 (nejdriv 30benalu,po par kilakach 20 ečka,ted zas 11,5 ečka do plne... bude to vic jak 1:1, se starty nebyly problemy,nevim,zted mam volno ale zitra zkusim co to udela pod bodem mrazu, sme zvedavy nvm cim to je ale posledni dobou to jede nejak vic.. asi mi zas s jarem ztezkla noha ,nechci to svadet na ečko :D uvidime co to udela se spotrebou na cele nadrzi (coz budu jezdit minimalne mesic ..)
19:30:57
08.04.2012
King
-> palinator: Tak jsem ze zvědavosti udělal s Cougarem test startovatelnosti při teplotě kolem nuly a po 3 dnech stání na větru a dešti to dopadlo na výbornou. Chytlo to na cvrnk. Ale je to jenom směska E85 a N95 1:2 ve prospěch benálu.
23:24:35
07.04.2012
palinator
Dneska VeBe nějak na to 100% E85 nechytala.8 Máma ráno až napotřetí, já teď večer napodruhý. Za studena se to trochu hádá, při přidání plynu se dusí jak fichtl se zacpanejma tryskama a střílí do katu.3
22:16:07
06.04.2012
pavucina
No nevim to jsem nehledal, ja si to chipoval sam, tam je ale problem, ze ti udelaji mapu na E85 a musis jezdit cistej, kdyzto tyhle pripdavny jednotky se umi "seridit" podle aktualniho pomeru benzinu a E85...

A uprimne bych to ani nechtel mit primo chipem, pokud teda mas auto i na zimu, tak to naprosto nechyta. Ja to mam ve favoritu s MPi a musis mit dobrou baterku 1 , nebo nejaky predehrav. osobne jsme nato jezdil do -10 a to uz byl extrem.
22:14:54
06.04.2012
kury
Jsem to blbě formuloval. Já teda četl, že při spalování ethanolu tam právě seriova jednotka vyhodnotí moc kyslíku a začne dávat zbytečně bohatou směs a proto ta velká spotřeba. Jinak upravou jednotky to jde dělat taky. Nedavno mi zrovna posílal kámoš firmu, kde to dělaj. Ale myslím, že se specializovali hlavně na koncernový 1,8 turbo benzin. Ale pak zase ztratíš možnost jezdit pořádně i na benzín, když se překope jednotka. Tam dávali ale i větší vstřiky.
upraveno 1x, naposled 06.04.2012 22:15:53
18:12:18
06.04.2012
palinator
-> pavucina:

Neřeší někdo úpravu šáhnutím do ŘJ motoru? Že by se trochu posunuly mapy a čidlo klepání a lambda by se pak postaraly o to, aby to chodilo OK i na benzín.
18:00:09
06.04.2012
pavucina
Trosku to upravim jezdim na to... Ano prodlouzeni vstriku oblbovakem v cesku za X tisic. Neni problem postavit, zas tak slozita vec to neni. Ale aby to jezdilo optimalne, tak se musi resit i predstih a to nevim jestli ty oblbovaky taky umi... Predstihem by se optimalizovala jak spotreba tak vykon. Dalsi problem jsou zimni starty. Emise bych naprosto neresil, prolitne jedno letadlo a ani s ne optimalnim chodem na E85 takove emise neudelate za cely zivot.



Ohledne zvyseni tlaku, nevim jestli dozenes tech 30% ( tezko = vlastni zkusenost).
16:36:36
06.04.2012
King
-> kury: Lambda nemeri emise, alebrz mnozstvi kysliku ve spalinach.

Tak me mapadlo, bmm felda by sla jednoduse prenastavit zvysenim tlaku tim redukcnim ventilkem u vstrikovace - trosku vyssi tlak a nebude potreba prodluzovat dobu vstriku...
14:43:03
06.04.2012
kury
No pokuď má ethanol emise jinde než benzín, tak seriova ECU to nikdy podle lambdy pořádně dohnat nemůže ne? Taky přemýšlím, že bych nechal feldu předělat na ečko.
00:02:23
06.04.2012
palinator
-> King:

Je pravda, že znám auta, u kterejch se třeba časem rozsvítí kontrolka motoru, z čehož tu překročenou adaptaci lze usuzovat. Nicméně pokud vše chodí jak má, tak lze jen spekulovat, zda tam ta chudá směs opravdu je nebo není. Troufám si tvrdit, že je to auto od auta, motor od motoru. Že je nějakej motor "alkoholik" prostě už z fabriky.1
22:25:33
05.04.2012
King
-> palinator: Adaptace ECU funguje jenom "ocamcaď pocamcaď" a E85 má natolik odlišný parametry, že to ECU asi nedotáhne.
20:47:26
05.04.2012
palinator
-> King:

Akorát teda nechápu tu "přestavbu". Však sériová jednotka by měla bohatost natáhnout, když lambda hlásí chudou směs, ne? Jinak bych nepochopil, jaktože VeBe na vysokoprocentní podíl E85 vůbec dokázala okolo nuly natočit. Přestavbou bych chápal úpravu předstihu, jelikož tuším, že standardní mapy i přes čidlo klepání tak dokonale přizpůsobit nedokážou.
18:41:47
05.04.2012
Power of Bass
-> King: ok dik , tak dejme tomu,že ta kouzelna krabička neni něco co si člověk udělá doma.. i tak co ale ten "zbytek " ?! asi si budu muset udělat víc času a něco nastudovat,ale kde najít ucelené podrobné informace...
17:28:56
05.04.2012
King
-> Power of Bass: Jestli máš jednobod, tak rozumnej akční prajz maj na bioethanole85.cz/. - 3600

V podstatě jde jenom o prodloužení doby vstřiku.
17:22:02
05.04.2012
Power of Bass
-> King: a co "hadičky" a "karbon" v motoře? prostě ty věci okolo co se můžou posrat ,při dlouhodobém vystaveni jíné "chemii" než pro kterou byly zamýšleny ? tak proč to neobjednat ze světa 100Eček se vráti za chvíli, ikdyž totéž ted minimálně musím nasypat ještě do brzd.. nicmeně i těch "5" se mi vrátí za rok a to najezdím fakt hodně málo,stačí si spočítat.. je to palba ale zaplatí se rychle ,ne?

no spalování musí být lepší ,tedy meně CO snad ne? a vypoustet vic nespaleneho kysliku snad neni naškodu :D to chce měření,ne spekulace,protože se směsí se to taky může chovat logicky jinak než na čisté,když to "každé hoří jinak"...

a co DIY obsah krabičky,není možné,nemá nikdo info co za levnou součástku za pár kč tam je ukryto? 1 k čemu tam vlastně jako je? ŘJ není nastavena na ten spravny poměr směsi,neřídí to lambda ,nebo jak , to nejde i bez toho? 21
upraveno 2x, naposled 05.04.2012 17:24:43
17:08:16
05.04.2012
King
-> Power of Bass: Ta přestavba není velká věda. Jsou to dtto mezikusy mezi konektorem a stávajícím vstřikem + řídící krabička. Instalace možná i DIY, ale problém je cena. Co jsem tak koukal po světě, na 4 vál se to dá sehnat kolem 100 éček. U nás chtěj za kity kolem 5-10 litrů.

Akorát bych brzdil s tou ekologií :) Žádný dramatický snížení emisí se nekoná, v některých parametrech spíš naopak.
16:58:43
05.04.2012
Power of Bass
dělá někdo přestavby na E85 ?

co by to obnášelo ? jeslti se to dá u 20roku staré herky (citroen ZX 1.9i , 1905ccm 88KW)...

silně bych to zvažoval zainvestovat a jezdit na čistý, díky. (rozdíl přesahující 10kč na litr resp. momentálně cca 13kč/l je masakr ! ) jeslti pojedu za 9x 38,- (nebo 36,50 tam co beru), nebo kdyby 12x 25,- je pořád kurva rozdil,a myslim že vyladene na čisty by to nemuselo brat tolik,vykon by sel snad nahoru,ale hlave ekologie a ekonomika provozu .. LPG nepripada v uvahu...
19:32:08
23.03.2012
palinator
-> Jarda/felda:

Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.
12:47:09
23.03.2012
Jarda/felda
-> palinator: to je hezký ale nejni kde brát 8
21:23:58
22.03.2012
mafes
-> Power of Bass: Já to jezdím v každém autě 1:1 a zatial žádný problém a to jsem na tom nalítal už hromady km
21:20:04
22.03.2012
palinator
-> Jarda/felda:

To je moc, vyfrit za 5 Kč/l 3
20:47:34
22.03.2012
Jarda/felda
-> Power of Bass: pořid si diesel s čerpadlem bosch a jezdi na olej za 25,- litr 3
20:28:27
22.03.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> Power of Bass: asi tak...jezdím to na motoru kterej má min 220tkm za sebou-pokud nebylo auto stočený a pohoda,už jsem na to najel skoro 15tkm
20:16:57
22.03.2012
palinator
-> Power of Bass:

Pokud na éčko za studena nastartuješ, zbytek by měl bejt už v pohodě. Auto s lambdou si směs pohlídá. V autě s karbcem jsou potřeba měnit trysky a nedá se pak jezdit na nic jinýho, než na konkrétní palivo - nedělal bych to. Spotřeba lihu je vyšší výrazně. Když jsem jel skoro čistý E85, tak spotřeba byla o cca 1,5l/100 vyšší, to se už skoro nevyplatí. Nejvýhodnější by mělo být najít si optimální poměr v mixu, pak je spotřeba rozumná a na palivu se ušetří, ale osobně to nemám ještě proměřený.
19:45:30
22.03.2012
Kuladmin
-> Power of Bass: Vubec bych se nebal to do toho nalit v pomeru 1:1. Max vymen palivovy filtr prosychr pokud je tam uz dlouhou dobu.
19:36:31
22.03.2012
Power of Bass
Hm.. nebudu zakládat zbytečně nové téma,jak to tu čtu,je má otázka snad až zbytečna...

Chtěl jsem kvlůli současné šílené ceně benzínu (36kč na "levne benzince" -VM kasarny + spotřebě cca 9litrů) přesedlad na leto z pohodli (20let starehho 3) 2.0.i citroena do škodárny.. nalít E-čko do kila a jezdit za pár kaček,ale asi to nepude jen tak co?

do ZX-a to mám strach lít at to nezadru ,ten motor uz ma 194tkm a nejake ty usazeniny tam budou ,šetřený nebyl... kdežto kilečko,kereždo tak-jako-tak chci/musim zprovoznit zase,má mít motor cca 30tis po GO ..

nebo radej pokud chci zachovat rozumne dopravni naklady na cestu do prace a nesockovat autobusem (z pulhodiny cesty je hodina s dvojim prestupovanim plus pulhodinova cesta pesky dom..takze ani za tu P... 3) ,mam v nadrzi snad jeste zbytek specialu,cos sem tankoval tak pred tremi lety,jeslti radej neexperimentovat ani na jednom aute, a do skodarny N95+aditivum (to ani nevim jak se to micha nebo co...8 ), nebo jestli ten citroen s lambdou jako strikacka to zvladne a ma smysl michat ten etanol aspon 1:1 kdyz Ecko je za cca 26kc ? spotrebu merim porad,jezdim a tankuju "podle oka-hladoveho" 3 tak bych snad zustal apson kolem 30k/litr i se snam jen mirne zvysenou spotrebou .. uz tak jezdim za 5kc/km,mazec (projedu rocne vpodstate cenu auta) :D

šef to leje do Focusa (1.6kombi) kamoš ma tež ZX-1.4 a lil to tam,ja ale nejsem takovy dobrodruh nalit to tam jen tak... bych si pak utrh hlavu asi zmrtzacit ty svoje dve lasky 3("hlavne ve smyslu,ušetřil sme 500, ted mam auto na odpis.. 47 ") -jak jiny znamy to nalil do leona a uz ani nevim co vsehcno nakonec menil....
upraveno 1x, naposled 22.03.2012 19:42:51
18:53:55
02.11.2010
Petr Urban
-> Alenka: Ok, přehodnocuji stanovistko na chybnou obsluhu :) :D A zrovna ti řeknu že se mi to na ethanol nepovedlo přestavět, dal sem dobrý karburátor 120, přenastavil vše podle odzkoušeného profilu nastavení z vozu od Vrba,jen sem neměl 136 ale fel. 50kw, dle mě vychozí nastavení se stejnýmn karburátorem stejné a čoveče nerozchodil sem to dobře, aby to nebylo chudé,musel sem na prvním stupni zvětšit trysku až na 130 a vzdušník 170 aby to nebylo chudé a to si to nemohlo nikde podsáívat, protože veškerá těsnění jsou nová a na benzín to jede perfektně ted, průměrná spotřeba po vyjetí nádrže na ethanol byla 10,5 L a to v celkem normálním režimu jízdy, město i dost mimo na 5st. Navíc to pořád poškubávalo a nemělo výkon, navíc velice tvrdý chod motoru, rozdělovačem(a né jedním) sem kroutil na všechny světové strany a stejně sem to nedořešil. Tak sem přetryskoval na benzín a s tryskou 110 a vz. 190 to na I.st. jede velice dobře i s dif. 20. Zatím se spotřebou 7L N95,takže na zimu zůstávám u benzínu a možná na jaře budu zkoušet ladit E85 znova...ale moc se mi to nezalíbilo teda, je s tím odlaďováním víc než dost práce,aby to trochu vypadalo.
13:04:16
02.11.2010
Alenka
-> Urbi: buhvi proc se mu to rozpadlo. Mozna spatna varka svicek, mozna ne uplne idealni serizeni na zacatku prestavby.

Uz par mesicu jezdim v uplne obycejne 135 na uplne obycejne Brisky a jsou porad jako nove, pritom s tim motorem jezdim tak, aby se v nem co nejdriv neco ulomilo a mel jsem konecne duvod ho vymenit :)

Vubec bych byl s prohlasenimi typu "neco se rozpadlo, protoze je to bazmeg naho*no" dost opatrny, protoze se dost casto ukaze, ze bazmeg byl nakonec vlastne fpoho a havarii zavinila, ehm, chybna obsluha :D
11:38:38
02.11.2010
Petr Urban
-> Alenka: Vycházím z toho že vrbovi to vydrželo jen chvilečku na E85. Nevím z jakého důvodu.
09:15:57
02.11.2010
Alenka
-> Urbi: proc by, probuh, nemel Brisk vydrzet na E85?

E85 hori chladneji nez benzin, neobsahuje zadne agresivni chemikalie, k detonacim to dozene jen naprosty dement, tak proc by zrovna Brisk mel na benzin drzet a na Ecko ne?
Extreme Tyres