u koho si nechat dělat motor?

prohledat
304 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 31.10.2010 do 07.12.2010, založil/a T
řadit dle data
23:14:21
31.10.2010
afro100
-> Petkar1: jj, ale s hlavou to je problematické, musí sa potom upravovať 105 a potom je z toho taký kočkopes ... :/



-> Matulo: je to tak :)
23:10:12
31.10.2010
Maťulo
-> afro100: Mal som dobru 130ku ale vydrzal mi najmenej... teraz momentalne mam hladku 120ku od M&M a jazdi asi 6-7 rokov co i len bez vymeny tesnenia pod hlavu!!! 4
23:08:45
31.10.2010
Petkar1
-> afro100: Jako jediná výhoda tý 130ky je ten objem a že tam jdou nacpat ty střeva z těch 8k motorů. 4
23:05:05
31.10.2010
afro100
Matulo 31.10.10 22:55:10 napsal:

→ Šediváček: 130ka je najhaklivejsi motor z portfolia

ohv… Ked chce chalan ostat pri 5k tak by som radsej volil LS… 4




múdro ty hovoríš
23:02:48
31.10.2010
Maťulo
-> Petkar1: tak tak!
22:59:33
31.10.2010
Petkar1
-> Matulo: Ohledně háklivosti třeba praskání hlav jsem četl, že je dobrý na to prdnout upravenou hlavu ze 105...
22:57:30
31.10.2010
Petkar1
-> Šediváček: rozdíl mezi 8k a 5k je sakra velkej (pokud se bavíme o upravených motorech). Vem si, že z Fabky uděláš 90ps v podstatě bez problémů a troufám si tvrdit, že i v sérii s MPi vačkou to má těch 75ps....Já ani nevim, co tam mám za vačku a dělalo mi to stovku za 11s a o tom se může 5k 130ce jenom zdát.....



-> T: Když si seženeš motor z Fabky - cca 6000, potom úprava kliky - 4000 a nějaký to vyvážení, převrtání setrváku, díra na ložisko.....Další otázka je, jak to pak vychází s KP a další věci (nevím jak je to s vložkama, ale do Fa/Fe to dát jde a Fa/Fe jde dát do 130ky, tak asi jo3 )
22:55:10
31.10.2010
Maťulo
-> Šediváček: 130ka je najhaklivejsi motor z portfolia ohv... Ked chce chalan ostat pri 5k tak by som radsej volil LS... 4
22:53:17
31.10.2010
Zeke-ten šestý
3 3 3
22:52:27
31.10.2010
m8rinek
-> Šediváček: promluvil znalec :D.
22:47:18
31.10.2010
Šediváček
-> T: ja mohu doporučit nákup motoru na vrakárně,ale co je vevnitř nikdo zatim nevi, ale kámoš měl štestí, když řek ten pude jako hovado. Von de jako hovado a cena byla 1000kč. Neřeší to tvůj problém,ale malá rada to je. Muže se ti ale stát že bude mít třeba 30. Podle mě nezáleží jestli to je 8 nebo 5 kanál, velkej rozdíl v tom není.



-> fidelmc: 130 nema slaby stranky,jenom slaby řidiče.
16:58:44
31.10.2010
MOLSO
-> Mr.Unknown: jj 3
16:58:15
31.10.2010
Mr.Unknown
-> MOLSO: 3 krát po sebe???
16:53:09
31.10.2010
afro100
-> m8rinek: :D ani nee
16:52:10
31.10.2010
Alenka
pistaa 31.10.10 16:22:15 napsal:

→ T: co tak zacat jazdit Turbo?


Souhlasim, Turbo + E85 je ta spravna kombinace 1
16:40:33
31.10.2010
Maťulo
-> Mr.Unknown: Neverim! 8
16:32:39
31.10.2010
m8rinek
-> afro100: vole nechceš se sem nastěhovat, slovník už zvládáš :D.
16:22:15
31.10.2010
pistaa
-> T: co tak zacat jazdit Turbo?
16:16:36
31.10.2010
MOLSO
-> Mr.Unknown: 42 150





3 3 3 náhoda 40
16:15:15
31.10.2010
Mr.Unknown
-> palinator: hlava sa dá upraviť proti prasknutiu .... vymenia sa sedlá ventilov... jedna česká firma to robí ... víde to cca do 40 eur



ale nevidím problém v tej hlave .... ona nepraskne keď nevytáčaš motor kým nemá voda aspoň 60-70 stupňov



a čo sa týka výkonu .... mal som motor 130 s karburátorom 105 natriskovaný na 130 a prevodovku SP 3,9 a porazil som na šprintoch jedného nemenovaného člena virtu s motorm favo s R-kovou vačkou, odlahčeným zotrvačníkom, karburátorom 130 a prevodovkou so SP 4,22
15:14:04
31.10.2010
AZmotor
-> fidelmc: ne to se normálně nestává to ti tady pěkně pletou hlavu, to se stává lidem co si neumí seřídit motor...
14:58:44
31.10.2010
fidelmc
A to jen u 130 ? A proc, se to malo chladi? Maji jine roztece mezi krouzkama?
14:54:57
31.10.2010
afro100
-> fidelmc: na piestoch praskaju mezikozi mezi kruzkama
14:52:45
31.10.2010
fidelmc
Co pisty? 4 valec se hreje ? Nebo co je s pistama? Nejsou bimetalicke? No jo no. 120/105 je ma snad lepsi? Tady jde od pocatku diskuze o 130motor. Jo dat pisty z fa do 130? Problem KP
14:41:44
31.10.2010
palinator
-> fidelmc:

Praskaj hlavy, problémy jsou i s písty.
14:18:37
31.10.2010
fidelmc
Takze, kdyz je 130 v origo stavu, kde je slabej clanek motoru ohledne spolehlivosti? Jde o to, kdyz clovek jezdi s origo MB motorem co ma najeto 230tis(to mam ja) a prestoupi na 130 motor po GO, myslim, ze bude nadmiru spokojeny. A v motorovym prostoru na nej nebude koukat sani a hlava fa/fe, to muze byt cesta ke spokojenosti nekolika lidi. A dat tomu trochu koniku navic? Proc ne. Ze 8k neni 5k si umi spocitat male dite. A nejen v tom je rozdil zejo, fa ma 1,5mm pistni krouzky treba
upraveno 1x, naposled 31.10.2010 14:20:19
12:35:14
31.10.2010
m8rinek
-> Vitek: do er bloku nelze, jedině do š130. Do eR bloku jde jednoduše postavil 120LS (a pak ještě lehce větší písty), ale jinou kliku 130 a vejš tam nedostaneš (ale proč pořád to je zdvih 72, až Fabie má 78).



-> T: cenově cena fabie + cena úpravy klikovky do bloku jako pro Fa. To je myslim 2tkč? Pak už jen převrtat setrvák.



Ale k týhle úpravě jsem dost s(k)eptik, vykašlal bych se na to. Největší brzdou u 5k je stejně hlava... Buď bych se smířil s tim, že to je hold starej motor a postavil si něco rozumnýho (ala moje 120LS, která jede opravdu moc hezky), nebo dal 8k...
upraveno 1x, naposled 31.10.2010 12:37:06
12:29:17
31.10.2010
-> vhml: ,-> Petkar1: : a na kolik se dostanu touhle úpravou? mylsim cenově nacpat fábii do 130, jinak já se tomu nebráním, jen mi jde o vzhled 5 kanálu, což doufám chápete 4
12:26:16
31.10.2010
Vitek
-> Petkar1: Na kolik to tak vyjde, dát vnitřek z fabie do 130ky? Přemýšlím, že bych dal vnitřek 130ky do erkového blohu kuli testaci a tak. Kdyby šlo dat vnitřek z felicie do erka, tak by to bylo úplně nejlepší.Co všechmo taková úprava obnáší?
11:58:09
31.10.2010
Petkar1
-> vhml: je to tak, kdo vyzkouší, už nebude chtít do auta z OHV motorů nic jinýho 3
11:54:53
31.10.2010
vhml
-> Petkar1: to je další věc no. Ideální motor z favorita je fabie :-D
11:48:01
31.10.2010
Petkar1
-> T: 5-kanál 130 se dá, ale musí se hodně s citem upravovat. Aby to mělo trochu smysl, tak by bylo lepší vyměnit i střeva (dát z Fáva, nebo Feldy). Kdysi jsem přemýšlel o "legálním" 5 kanálu do svého auta - dát tam střeva z Fabie 1 Ale jinak je to tak, jak píše -> vhml: . Mám doma ve svém rozebraném autě Fabku, když bysme to dali do tvýho eR a svezli se, tak už bys nikdy žádnou 130 nechtěl 3
11:43:17
31.10.2010
vhml
-> m8rinek: jj, legendární davesova fréza :-D



-> T: hele já už bych dneska cestou 5kanálu nešel. Stálo mě to hrozně času, hrozně práce a pořád kdejakej lehce udělanej favorit jede líp. Ve světle včerejších událostí, kdy mi ze závodní fabie vypadnul zapalovaní kabel a ta i na tři šla líp než moje stovka, která sice vyhrává svoji kategorii v běšinech, ale prostě to není ono...
11:01:54
31.10.2010
afro100
-> m8rinek: 3 3 to hej
11:00:18
31.10.2010
m8rinek
-> afro100: Davís je kouzelnej, onehdá jsem se ho ptal kdo mu frezoval písty a on říká ,,to je jednoduchý, to upneš flexu do svěráku...,, :D
10:57:41
31.10.2010
afro100
-> T: tak studuj, neni to veda, tiez na to nemam skoly, ale do niektorych veci by som sa kludne pustil skoda.daves.cz/Uprava_mot oru_-_step_by_step
10:55:54
31.10.2010
-> m8rinek: : topbě se to píše,ale já opravdu z půlky věcí co píšeš nemam ani tušení oč jde 8 3
10:55:41
31.10.2010
m8rinek
-> petr s: pravda, ale tak to je vse popsane v LA?
10:55:27
31.10.2010
-> petr s: : dobře, tak jinak....v normální cenovy relaci :-)
10:50:51
31.10.2010
petr s
-> T: Tak já mám 1400 pětikanál
10:49:36
31.10.2010
petr s
-> m8rinek: Ale hlavně udělat větší díry na mazání
10:48:34
31.10.2010
-> petr s: : no jasný, ale já myslel ohledně tý hlavy...myslíš jen z důvodu obrábění? jink je mi jasný, že je spousta jiných motorů snažších na úpravu,ale když 5 kanál, tak asi jedině 130, ne?
10:48:08
31.10.2010
m8rinek
-> T: postav 120LS ;). Hele neni to problém, pokud máš momenťák, fortunku, váhy a bástrojaře tak nemáš problem.



Začneš zalícováním sání, vytvořením ostrý hrany mezi kanálama (vše v LA), seženeš vodítka, větší ventily, necháš je tam usadit, případně i tvrdý sedla. Spočítáš KP a necháš snížit, na spalovák se v prvním EVU klíďo vykašli.



Na bloku toho moc není, max nechat srovnat dosedy pro vložky, když jsou špatný, vyměnit vačku. Na odlehčování zdvihátek nakašlat.



Odlehčit setrvák, nechat vyvážit s klikou, svážit případně odlehčit ojnice (mrdárna:/), nechat přefutrovat horní oko. Obřezat a svážit písty (taky není třeba), odlehčit píčep (netřeba).



Složit a tramtadadááááááá
10:46:21
31.10.2010
petr s
-> T: I pětikanál jde udělat ale je to více práce
10:44:07
31.10.2010
-> petr s: : stejná otázka jako na kluky...co mi poradíš, když nechci 8 kanál?
10:39:27
31.10.2010
petr s
-> fidelmc: třeba hlava
10:39:26
31.10.2010
-> Vrba: ,-> m8rinek: : a co mi radíte, když nechci 8 kanál?



-> m8rinek: : no možná mi to hodně dá,ale taky může sebrat...třeba motor.....a já nejsem motorář a umim tak seřídit ventily a začínat se učit na motoru tim,že z něj se budu snažit bez zkušeností ždímat koně? 8
10:38:26
31.10.2010
fidelmc
Muzete mi nekdo rict par bodu, ktere jsou na motoru 130 na prd? To aby je poresil. Myslim veci ohledne vydrze a spolehlivosti ve stavu origo. Dik
09:58:59
31.10.2010
m8rinek
-> Vrba: :))) prauda praudoucí...



-> T: experimentuj, hodně Ti to dá, dost lidí je tu schopno Ti poradit...
09:55:27
31.10.2010
Vrba
-> T: Taky bych volil 265 vačku,ale nejsem si jistej jak dlouho ti ta 130ka bude fungovat,...motor na nic
Extreme Tyres