-> fidelmc: vzhledem k faktu, že ta hlava tušim praská obvykle ve spalováku tak nevidim důvod proč nesnižovat hlavu?
Jasně že pojede lépe 130ca vezmeme li dva motory ve stejný kondici... Ale jak dlouho? :D
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
u koho si nechat dělat motor?
-> fidelmc: nevysvětlim, je to know how jednoho motoráře...
-> m8rinek:
To my vysvetli, jak se to dela?
To my vysvetli, jak se to dela?
To je snad jasny ze 8k jede lip, ale co pojede lip upravena 130 nebo 120LS? Kdyz pomines , ze ti u 130 praska hlava ( ma min masa, taky se treba nesnizuje hlava, ale blok ze)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: rozdeleni kanalu...
-> m8rinek: A co je to falesny 8k? Ja nejsem tak zbehly tuner 

-> fidelmc: Tady si borci radsi koupi nejakou hujdu na vrakaci nebo na aukru
Skoda, ze nemam money. Vsak on se nekdo najde...

-> fidelmc: Je tvrdší, ať si říká kdo chce, co chce...
-> Pavel P..: jak to řekl Petr, když Ti zbyde blok a zbytek nahradíš, tak máš i docela schopnej motor...
-> škodec: 5k nikdy nepojede lepe než 8k. Budeš li porovnávat upravenej motor vůči serii, tak ano. Ale vezmeš li dva motory se stejným stupňem úprav pojede lépe 8k. Vezmeš li dva motory a nasypeš do nich stejné množství peněz pojede vždy lépe 8k. Uděláš li maximální úpravu na motoru co lze (věci jako falešnej 8k a další o čemž se půli virtu ani nesní) a uděláš li maximum na 8k, stejně pojede lépe 8k...
Prostě zapomeňte na to, že 5k pojede lépe, maximálně budul-li porovnávat dva motory v různym stupni vyhrkanosti. A říkám to jako člověk, kterej nacpal fůru peněz do 120LS a jsem spokojen jak ten motor jede...
-> Pavel P..: jak to řekl Petr, když Ti zbyde blok a zbytek nahradíš, tak máš i docela schopnej motor...
-> škodec: 5k nikdy nepojede lepe než 8k. Budeš li porovnávat upravenej motor vůči serii, tak ano. Ale vezmeš li dva motory se stejným stupňem úprav pojede lépe 8k. Vezmeš li dva motory a nasypeš do nich stejné množství peněz pojede vždy lépe 8k. Uděláš li maximální úpravu na motoru co lze (věci jako falešnej 8k a další o čemž se půli virtu ani nesní) a uděláš li maximum na 8k, stejně pojede lépe 8k...
Prostě zapomeňte na to, že 5k pojede lépe, maximálně budul-li porovnávat dva motory v různym stupni vyhrkanosti. A říkám to jako člověk, kterej nacpal fůru peněz do 120LS a jsem spokojen jak ten motor jede...
Jo a jaky je vlastne rozdil mezi fa klikou a 130 klikou? Kdyz jsem by u pana ing. Cepka a ptal jsem se ho, jestli si mam do 130 motoru sehnat novou kliku bud z fa nebo origo 130, koukal na me proc jako z fa? A ja mu rikam, ze jsem slysel , ze je lepsi tvrdsi. Jen kroutil hlavou
Jo a nechce tu nekdo fa motor z novych dilu? Teda skoro cely z novych dilu, predelanej do 120ky
skoda-virt.cz/cz/.../1361 42-go-136fa-upravena-do-12 0?gotopost=2...
Byly dva zajemci, ale nejak uz nereagujou

skoda-virt.cz/cz/.../1361 42-go-136fa-upravena-do-12 0?gotopost=2...
Byly dva zajemci, ale nejak uz nereagujou
-> T: tak uprav jak ti radi 105tkovou hlavu tech je vsude more
-> pistaa: : klidně
ale to bych to asi už neměl jen tak na ježdění
tohle neni auto na závodění a tím pádem turbo nevim nevim, jestli je dobrej nápad 



-> afro100: : určitě ne, už jsem to tu kolikrát psal, že motorům nerozumim a že si an to fakt netroufnu...už to , co sjem na autě udělal, když s tim nemam žádné zkušenbosti stačilo,ale motor opravdu ne -....
-> havlik: : tohle vypadá dobře...to by možná se nechalo postavit u nich celý
dík
-> jerzy: : zase tak špatně na tom nejsem,abych věděl, že 8 kanál je lepší ze všech stran než 5 kanál, ale proste mi jde o tu vizuelní stránku
jak policie, tak STK 
-> havlik: : tohle vypadá dobře...to by možná se nechalo postavit u nich celý



-> jerzy: : zase tak špatně na tom nejsem,abych věděl, že 8 kanál je lepší ze všech stran než 5 kanál, ale proste mi jde o tu vizuelní stránku


-> T: mě by jenom zajímalo, proč se tak usilovně tomu 8mi kanálu bráníš. kvůli stk?
nevim jaký jsi, ale myslím si že je to s motorama a výkonem u každého stejně, tedy tak že jednou něco postavíš, vyzkoušíš si to a pak si na ten výkon zvykneš a budeš chtít víc....
k motoru 130 se nechci vyjadřovat, protože o něm vím prd, ale jednoznačné je to, že je to zastaralá koncepce a zbytečně si budeš dělat starosti s věcma které bys u 8k měl hotové ještě než bys začal něco dělat...
nevim jaký jsi, ale myslím si že je to s motorama a výkonem u každého stejně, tedy tak že jednou něco postavíš, vyzkoušíš si to a pak si na ten výkon zvykneš a budeš chtít víc....
k motoru 130 se nechci vyjadřovat, protože o něm vím prd, ale jednoznačné je to, že je to zastaralá koncepce a zbytečně si budeš dělat starosti s věcma které bys u 8k měl hotové ještě než bys začal něco dělat...
-> T: kliky upravuje pešan za rozumnou cenu www.dragracingteam.cz/vyr
obadilu.html
-> T: sam to neskusis ?
no tak sjem to tu všechno přelouskal a asi to zatím vypadá na tu fabii do 130, ale pořád nevím o nikom, kdo mi to udělá? a za jaký peníz....
petr s 01.11.10 12:13:00 napsal: 130 je dobrej motor ale chce celý předělat dát kliku z favoritu písty felicie a udělat 105 hlavuPřesně tohle jsem psal o pár příspěvků níž. Plný souhlas!
V podstatě 130ku má smysl dělat POUZE pokud tam někdo chce mít "origo" motor. Jinak je to akorát investice a výkon to bude mít jako karbecová 1,4 v sérii.

V podstatě 130ku má smysl dělat POUZE pokud tam někdo chce mít "origo" motor. Jinak je to akorát investice a výkon to bude mít jako karbecová 1,4 v sérii.
-> palinator: Akorát že to vypadá jako origo
-> petr s:
A výhody oproti 8k krom toho, že to vypadá na první pohled legálně?
A výhody oproti 8k krom toho, že to vypadá na první pohled legálně?
-> Evž@: Upravený blok
-> petr s: to tam toho moc původního nezbyde 

130 je dobrej motor ale chce celý předělat dát kliku z favoritu písty felicie a udělat 105 hlavu
-> Pavel P..:
Dědovi na 120 byla diagnostikována závada, že se mu ztrácela voda - prasklá hlava, přičemž vůz předtím neuvařil. Vyměnila se za jinou jetou. Tož, nyní? Voda teče stále... a navíc to žere olej.
asi 2,5 litru/1000 km.
Dědovi na 120 byla diagnostikována závada, že se mu ztrácela voda - prasklá hlava, přičemž vůz předtím neuvařil. Vyměnila se za jinou jetou. Tož, nyní? Voda teče stále... a navíc to žere olej.

-> m8rinek: lenze sa tu bavime o upravenom motore (ci je seria naprd je druha vec)..a pokial chce 5kanal zachovat tak mu netreba tlacit ine. A vsetko ide aj ked to vyjde drahsie ako favo ci fabia atd. Vymenit creva, hlavu samozrejme so vsetkymi upravami a jazdi a mozno lepsie ako 1,4ka. Lenze treba zainvestovat a da sa vsetko.

-> m8rinek: tak vidíš.... prostě jde o to z čeho to kdo staví a jak.
a pokud motor neuvaříš tak nic nepraskne.... nebo snad jo?
a pokud motor neuvaříš tak nic nepraskne.... nebo snad jo?

a co takle to dat upravit panu Kadalovy? cenova relace je prijatelna jen jestli se mu to bude chtit delat je to jeden z nejlepších stavitelu zavodnich motoru a prevodovek v čr dat to jemu do rukou bych se nebál
-> Pavel P..: O Eidyho motoru bych se nebavil, kor když o něm sám víš hovno :))). To je taky motor zahalen rouškou tajemství, ale š130 to je...
Nicméně nevím kdo staví motory ze šrotu, motory co považuji za dobré jsem stavěl z nových komponent, jen tu fobii asi nechám jak letí a běží:).
Hlava u š130 praská, je tam špatně kontruovanej vodní kanál, to je prostě fakt. O propálených pístech nikdo nemluvil. A to, že u š130 přepážky mezi kroužkama praskaj neúměrně víc než u zbytku produkce pravda taky je. Takže prosím, nenech se vysmát, hájíš něco a přitom sám víš, že to tak není ;).
Mr.Unknown 01.11.10 09:59:48 napsal:
→ m8rinek: … kým
nevyskúšate a neprídete na to aké má čaro, výkon, spoľahlivosť tak
o tom radšej nič nepíšte ! ! !
Ale teď jsi mě opravdu pobavil :D:D:D:D.
Nicméně nevím kdo staví motory ze šrotu, motory co považuji za dobré jsem stavěl z nových komponent, jen tu fobii asi nechám jak letí a běží:).
Hlava u š130 praská, je tam špatně kontruovanej vodní kanál, to je prostě fakt. O propálených pístech nikdo nemluvil. A to, že u š130 přepážky mezi kroužkama praskaj neúměrně víc než u zbytku produkce pravda taky je. Takže prosím, nenech se vysmát, hájíš něco a přitom sám víš, že to tak není ;).
Mr.Unknown 01.11.10 09:59:48 napsal:
→ m8rinek: … kým
nevyskúšate a neprídete na to aké má čaro, výkon, spoľahlivosť tak
o tom radšej nič nepíšte ! ! !
Ale teď jsi mě opravdu pobavil :D:D:D:D.
-> m8rinek: heh... ale každej staví "závodní motor" z kdejakýho šrotu a pak se diví že se to rozpadne
Eidy, jestli se nepletu, taky má nějakou 130ku s 5k a jak mu to jezdí... a že by každou sezonu měnil prasklou hlavu či snad propálený písty jsem si nevšiml...

-> m8rinek: 130ku som musel z auta minulý výkend vyhodiť lebo už dožila.... ale keby som mal peniaze naviše tak ju určite čaká kompletná GO+nejaké tie vitamínky
na 130ky nadávajú hlavne tý ktorý ich ani nevyskúšali, nieto ešte mali nahodené v aute, len nejaký veľký závodník čo si nahodil vyrachtanú 130ku do auta a točil to už za studena až kým nepridrel šály, nedojebal kluku a nepraskol hlavu potom napísal že to je pičovina .... kým nevyskúšate a neprídete na to aké má čaro, výkon, spoľahlivosť tak o tom radšej nič nepíšte ! ! !
na 130ky nadávajú hlavne tý ktorý ich ani nevyskúšali, nieto ešte mali nahodené v aute, len nejaký veľký závodník čo si nahodil vyrachtanú 130ku do auta a točil to už za studena až kým nepridrel šály, nedojebal kluku a nepraskol hlavu potom napísal že to je pičovina .... kým nevyskúšate a neprídete na to aké má čaro, výkon, spoľahlivosť tak o tom radšej nič nepíšte ! ! !
-> Pavel P..: ale no ták Pavlíku, o spolehlivost motoru 130 si snad nemusíme vyprávět. To že tvoje funguje, neznamená spolehlivost celé řady, spíš je to ta výjimka co potvrzuje pravidlo. Navíc se zde nebavíme o normálním motoru, ale o potenciálním základu pro motor upravený...
-> m8rinek: zvláštní že moje 130ka u mě najezdila víc jak 15tis km, a předtim měla najeto 87tkm... a jezdí výborně, oleje žere průměrně, né litr na 1000km a jezdí rozhodně líp než 136ka v rapidu předtim..... kde se stala chyba? je to jen o přístupu majitele jak se k tomu chová....
se volové nedivte že se vám 130ky pochybnýho stavu a původu vyserou, když to předtim najezdilo 150tis bez seřizování a s min. pětiletým intervalem výměny oleje a vytáčením, že ručička padá to temných zákoutí otáčkoměru kde končí stupnice

se volové nedivte že se vám 130ky pochybnýho stavu a původu vyserou, když to předtim najezdilo 150tis bez seřizování a s min. pětiletým intervalem výměny oleje a vytáčením, že ručička padá to temných zákoutí otáčkoměru kde končí stupnice

-> Mr.Unknown: říká další majitel zatím jedoucí udejchaný 130cy :D:D:D
-> Borin - Král tuzerů: asi rád chodí na sixtovy stránky 

130 nema slaby stranky,jenom slaby řidiče.
svätá pravda ! ! !
svätá pravda ! ! !
-> Borin - Král tuzerů: je to masakr




-> 105: Ono i tohle je dobrý :
Převodovka
* 5-ti stupňová se zajímavým odstupňováním rychlostí
* stálý převod nezjišťován(ale určitě nejmíň 4,5)

Převodovka
* 5-ti stupňová se zajímavým odstupňováním rychlostí
* stálý převod nezjišťován(ale určitě nejmíň 4,5)





Matthes, záškodník z TechWebu 31.10.10 23:24:28 napsal:
→ m8rinek: Tyvole tam je zajimavosti…
olej ESSO 10W40 do vzduchem chlazených motorů Tatra 815 :-D Ano to se hodi do
vodou chlazeneho benzinoveho motoru Skoda 120
nejlepsi je prej :
snížená hlava o několik mm

→ m8rinek: Tyvole tam je zajimavosti…
olej ESSO 10W40 do vzduchem chlazených motorů Tatra 815 :-D Ano to se hodi do
vodou chlazeneho benzinoveho motoru Skoda 120

nejlepsi je prej :
snížená hlava o několik mm


-> Matulo: náporák je až druhá možnosť, zatiaľ nechcem rezať, koketujem s myšlienkou chladiča pod nárazník, niečo ako má Eidy na Kóči ...
-> afro100: Naporak nechces dopredu? Minuly rok som robil jednu repliku RSy a chlapik si to rozkazal vnutrom... Ma tam favo motor a chladi to paradne, len v aute je horko jak v zlievarni... 

-> m8rinek: nj, u mňa zas na to momentálne neni penez, ani chuť ...
-> afro100: hele já nejdříve musim olakovat a složit auto, vzhledem k faktu, že na mě všichni serou, je to trochu problem :))).
-> m8rinek: hm, len najprv musím vymyslieť chladenie ináč, posledne pri blbnutí (cca pred dvoma týždňami) vyskočila guma u vetráku a skoro sa to posekalo :/
-> Matulo: jasné, najprv treba ale peniažky :)
-> Matulo: jasné, najprv treba ale peniažky :)
-> afro100: Ak je spodok dobry, tj nezere olej a motor je tesny, tak to je dobry zaklad! Zvys tlak oleja + nejaku tu vacku a ostatne uz bude zaviset uz len od upravy hlavy atd... 

-> m8rinek: Ty vole musel som sa ist kuknut aj ja...




-> m8rinek: Tyvole tam je zajimavosti...
olej ESSO 10W40 do vzduchem chlazených motorů Tatra 815 :-D Ano to se hodi do vodou chlazeneho benzinoveho motoru Skoda 120
olej ESSO 10W40 do vzduchem chlazených motorů Tatra 815 :-D Ano to se hodi do vodou chlazeneho benzinoveho motoru Skoda 120

-> afro100: polaď, taky ji teď malinko upgraduju, dáme šprintík na HG :D.
-> Matulo: planujem poladit 120 LSko tak uvidime 

-> m8rinek: :D :D :D
-> afro100: Ty vole mal som uz hocijake motory ale zatial ta 120 mi drzi najviac co sa tyka zivotnosti... Ani 135ka mi tolko nevydrzala...
-> Petkar1: hele od chvíle kdy jsem si v jeho profilu přečetl o vačce 360°/360° tak jsem v klidu :D.