
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svody a Leštění sacího potrubí.
na 130tce je sériově osazen SEDR

-> Saker: nechci teďka kecat ale myslím že 130 motory nebyly karburátory edsr seriově osazovány
→ Mr.Lumpy: je fakt, že ten SEDR je ze 105ky a EDSR z tý 130ky..

-> m8rinek: jenže 130 od 105 motoru skoro nikdo, včetně mne, nerozená, kdežto favo každej pozná na první pohled.
-> Saker: taky hodně záleží na stavu karburátoru třeba je edsr v lepším stavu a taky záleží z čeho je třeba máš sedr na 105 a edsr na 120Ls
-> Saker: taky hodně záleží na stavu karburátoru třeba je edsr v lepším stavu a taky záleží z čeho je třeba máš sedr na 105 a edsr na 120Ls

-> Saker: tot otazka... Ja bych si koupil vlastni auto...
130ca je stejně ilegal, takže jestli tam dáš Fa, je to jedno...
130ca je stejně ilegal, takže jestli tam dáš Fa, je to jedno...
Vrba dík za vysvětlenou.. mě připadá, že ten EDSR mi šlape na motoru lépe, že je ostřejší a má větší maximálku.. je to možný? nebo je to jen můj ten takovej pocit že je to lepší
ovšem, více si papá, cca o +1l/100km 


→ m8rinek : aha, takže když mám možnost koupit motor z favorita se začatou úpravou na závodní, tak ho mm vzít? tu 130ku kterou mám asi tři čtyři měsíce, dát do prdele?
-> Saker: Ony jsou v podstatě stejné.Liší se volnoběžným systémem a taky nastavením z fabriky.EDSRy byly určené pro auta bez předehřevu nasávaného vzduchu a proto byly nastaveny na bohatší směs-to proto aby se vyloučil vliv teploty nasávaného vzduchu.Z toho plyne větší spotřeba.U volnoběhu se uzavírá volnobězná tryska.SEDRy se zacaly montovat po zpřísnění požadavků na emise a byly nastaveny na chudší směs.Proto jsou doplněny filtrboxem s termostatickou klapkou pro stabilizaci teploty nasávaného vzduchu.Výsledkem byly lepší emise a nižší spotřeba.Odpojovač volnoběhu u něj uzavírá ustí kanálku pod klapkou. Pro upravený motor,kdy si karburátor stejně nastavíš podle sebe je asi jedno který z nich pouziješ.Fungovat budou oba.
-> Saker: oba karburátory jsou na howk :). Je to zinková slitina ve většině případů v žalosnym stavu. Bud sežeň nějakej v podstatě jakejkoli zánovní, či zkus uplně jinýho výrobce...
-> Saker: je to taková lepenice :))). Praská tomu hlava, rozpadaj se tomu písty. Jediný co je na tom kloudný je klika... teda pokud se tam dá z favorita :D.
→m8rinek : co tím konkrátně myslíš, že bys 130ku nestavěl? je to 5k, jo, ale slyšel jsem, že se to dá udělat celkem fajne..
→ Vrba: a když jsme u těch karburátorů. jakej karbec je lepší SEDR nebo EDSR.. domam mám oba, ale žiju v domění že ten EDSR 32 je lepší..
-> Kapřík: upřímně to nevím sám, protože vložené prostředky se v tomto případě nerovnají získaným. Pochopit se dají základní výhody jako oddělení větví sacího traktu, tedy neovlivnění jednotlivých větví, na výfuku zase ,,lamelární prouděni,, i když to nevim jak se k němu dosahuje oním 130sport svodem, ten je dle mě dělán ,,jak se to vešlo,,. Ale nevadí...
K dotazu, je otázkou co si představuješ pod pojmem sportovní svod, pak jsou různé konstrukce a provedení, některé horší, některé horší, nicméně ve výsledku je to jedno, teoreticky budou lepší svody, které budou pokračovat ve směru kanálu a plynule se svažovat. Jenže reálné odbrždění řekne, že rozdíl je tak minimální, že to asi ani nemá cenu řešit.
O sání je tu všude napsáno habakuk, přidám alespoň: www.skoda110r.cz/article. php?id=521
Jak začít s úpravou zda začínat atp, si musíš rozhodnout sám. Já bych třeba 130 motor nestavěl... Otázkou je jestli vůbec stavět 5k, protože 8k je k úpravám víc user friendly...
K dotazu, je otázkou co si představuješ pod pojmem sportovní svod, pak jsou různé konstrukce a provedení, některé horší, některé horší, nicméně ve výsledku je to jedno, teoreticky budou lepší svody, které budou pokračovat ve směru kanálu a plynule se svažovat. Jenže reálné odbrždění řekne, že rozdíl je tak minimální, že to asi ani nemá cenu řešit.
O sání je tu všude napsáno habakuk, přidám alespoň: www.skoda110r.cz/article. php?id=521
Jak začít s úpravou zda začínat atp, si musíš rozhodnout sám. Já bych třeba 130 motor nestavěl... Otázkou je jestli vůbec stavět 5k, protože 8k je k úpravám víc user friendly...
-> Saker: Samotný vyleštění je k ničemu.Pokud už s tím chceš něco dělat,tak ty kanály pr.24mm zvětši a dopasuj tak,aby to sedělo přesně na kanály jaké jsou v hlavě.Tj průměrem , udělat náběhy a eliminovat přechodové schodky.Potom to můžeš pro dobrý pocit vyleštit,ale jinak to opravdu nemá smysl ani rozdělávat.To už bych se spíš klonil k montáži kvalitního výfuku a patřičně k tomu donastavil karburátor,potom už můžeš nějaký přínos očekávat.
-> m8rinek: tož to narovinu přiznám že nevím
v tomhle se neorientuju, co jsem napsal byl jen můj "laický" názor


-> Kapřík: v podstatě s Tebou souhlasim, jen mi prosím vysvětli proč škoda 130Sport má Dellorto 40 a oddělené větve výfukových svodů?
-> Shader: no mělo by odpovídat průměru otvorů v těsnění. Teda ještě jsem neviděl že by někdo dával pod svody nějaký jiný těsnění. Z toho usuzuji že ten průměr bude sedět. Ale kluci jistě budou vědět víc

Když už se tady bavíte o svodech. Mám v planu, že si pořídím svody 4-1 a chtěl bych se zeptat... odpovídá potrubí (myšleno průměr trubky) velikosti průměru na těsnění?? Jde mi o to, že teď leštím kanály a svody nemám, takže když to udělám přesně podle těsnění bude to ok?? Jinak možna se ptám na kravinu, ale fakt nevím.
jasný, tak to jo, to jí teprve čeká, pustil jsem se do ní až ted od prázdnin a jako student, je to s financem horší, tak jedu pomalinku v klídku.. dík za info
-> Saker: svody jsou třešnička na dortu. Bez upravenýho motoru uvnitř nemají žádný smysl. To stejné leštění sacího potrubí..zbytečnost. Pořadí asi znáš...velice dobrý motor - vačka - hlava - krmení - zapalování - pak až ty svody a sací potrubí snad

něco jsem o tom slyšel i četl jsem, ale chtěl bych znát názor někoho, kdo s tím má opravdu zkušenosti a ví co a jak.. Díky
Sportovní výfukové Svody, jak hodně ovlivní výkon, spotřebu jízní vlastnosti? a co Leštění Sacího potrubí??