Tažení odporu proti Jikovu

prohledat
340 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 24.10.2010 do 03.03.2017, založil/a vhml
řadit dle data
15:33:31
08.08.2013
vhml
Tak ladění Polma slavnostně ukončeno.



Konečný osazení dif 23/25, 1. 210/125 + 2. 160/140 bez pružiny v ufu. Možná by to sneslo 150 vzdušník aby se líp točil ( ještě líp se točí s tryskou 150, ale pak to prostě nemá přechod ) a jinou hladinu, protože na výjezdu z vracáku bokem lehce zaškytá ( větší nebo menší? ) ale na to už prdím, jdu to naložit, letím do Pačejova a koncem srpna zkusím další štěstí s IDF.



Kdo všechno máte ozkoušené osazení na DCOE/IDF pro 5 kanálů? Vím o T/Eidy a m8. Ještě někdo má něco k inspiraci co tam nasázet? Zatím tam mám dif32 a osazení 160/145. Jiný trysky jsem neměl, s většíma vzdušníkama se to netočí. Zřejmě blbá emulzka.
upraveno 4x, naposled 08.08.2013 15:34:33
14:17:35
08.08.2013
Bucin
-> m8rinek: No chtělo by to sondu a nějaký trysky. těch 8 litrů taky neni nejfajnovějších. Když jedu dálku dostanu něco k 7mi litrům.

A ten zápach splodin neni takový na ten vonoběh ale když ten motor trochu točím.

upraveno 1x, naposled 08.08.2013 14:18:54
13:24:02
08.08.2013
m8rinek
-> Bucin: Zápach splodin pozoruješ pedpokládám na místě, což je ale záležitost volnoběžnýho systému, kterej nemá se vzdušníkama nic společného...
upraveno 1x, naposled 08.08.2013 13:24:33
13:16:49
08.08.2013
Bucin
-> Vrba: Pro vysokou bohatost ukazuje více faktorů. Spotřeba je k 8mi litrům, i podle zápachu splodin. Jen jsem blbec dal pryč všechna ploma co jsem měl krom toho v autě tak nemám trysky na zkoušku. Myslíš, že by stačilo zvědšit vrtáčkem vzdušník?
05:58:43
08.08.2013
Vrba
-> Bucin: Moc bohaty,nebo vysoká hladina. Na SEDRu to způsoboval děravý plovák,...
23:42:54
07.08.2013
Šediváček
-> vhml: Když myslíš že Polmo nemá odvětrání plovákový komory tak co myslíš že jsou ty 2 velký díry ve víku ústící ke vzdušníkům, sice tam je těsnění ale to na to nemá vliv. Vaření benzínu je celkem normální věc i na 8 kanálu s výhřevem.
23:02:55
07.08.2013
Bucin
-> vhml 07.08.13 10:27:51: S tím mám stejný problém za studena to chytne na drc, ale jak to teplý stojí chvilku (pár minut) tak bez trochy plynu nemá šanci naskočit. To ubroušení pomohlo to znatelně a co navrtat víko, aby tlak mohl pryč ?
17:04:50
07.08.2013
vhml
Kus záhady je vyřešen.



Vrátil jsem na sériový osazení. Ze 185/125 + 140/150 jsem dal téměř sériových 200/115 + 185/140. A přechod je naprosto v pořádku ( v rámci možností 280tky vačky ) . Jen to nahoře zdaleka tolik nejede.



Takže ano, polmo je skutečně schopné se během otevírání druhé klapky zahltit benzínem.



Tudíž teď vše znovu a opatrně přidávat.
15:36:10
07.08.2013
Petr Urban
-> Vrba: Nemyslím si že část benzínu ve válci by s lambdou 0,90 (13) v vys. ot. nebyla zůčastněna při hoření a byly z ní jen páry ve výfuku, to možná když už jde lambda pod 11,5 a vůbec se tedy nevyužije přivedeného paliva vs. přivedeného vzduchu. Pokud by to nemělo smysl, nestavěly by se i dříve závodní favority bez zapojeného tohoto segmentu a většina motorářů by se nesnažila jakkoli narvat do motoru co nejvíce studéného vzduchu. To že se možná část benzínu v určitých ot. nevyužívá je samozřejmě možné, ale v jiných vyšších ot. to přínosem je, kde už teploty, tlaky při pracovním zdvihu a víření směsi při vstupu do válce jsou takové, že nespálené frakce benzínu jsou absolutně zanedbatelné.
14:09:42
07.08.2013
vhml
-> Vrba 07.08.13 13:48:29: ale v tu chvíli potřebuješ mřížku v čele, nebo pootevřenou kapotu aby se to mohlo někam pohybovat a mělo to tak význam.
13:48:29
07.08.2013
Vrba
-> minno: Tak zamotat a přivést studený vzduch nekde zespod auta-Treba jako Tuner2
13:45:19
07.08.2013
minno
-> Vrba: no, mne to tam celkom slušne hicuje práveže stále a to nemusím ísť ani po diaľnici8 Ale spodné plechy demontovať nechcem, to sa potom zasiera motor.
13:42:17
07.08.2013
Vrba
-> minno: Bude to pjekný 3 Možná ,když to zamotáš i s výfukem,tak nebudeš mít pod kapotou tolik horkého vzduchu. Ale když si vzpomenu na tu horkou facku po otevrení kapoty na dálniční benzince v Chorvatsku,tak ten přínos bude možná větší,když místo namontování pásky odmontuješ spodní motorové plechy - pokud je tam teda máš.
13:37:48
07.08.2013
minno
Má nejaký praktický význam omotať výfukové zvody termopáskou aj v prípade prevedenia motora cca ako mám ja?
13:23:48
07.08.2013
vhml
-> Evž@ 07.08.13 13:23:28: na to se taky chystám.
13:23:28
07.08.2013
Evž@
-> vhml: ja bych zkusil ject a držet motor v těch otáčkách ve kterých se ti zdá že nejede...pak to chcípnout a mrknout na svíčky
13:23:28
07.08.2013
vhml
-> Vrba 07.08.13 13:17:29: ne, 100oktanu. Zastavíš, a po chvíli az se to prohreje to zacne bublat. Ale u 5k se sací potrubí přímo dotýká v ploše výfukovýho jako vyhřívání...
13:17:29
07.08.2013
Vrba
-> vhml: To jsem myslel obečně. Je to nejcitelnější u 8k hlav,kde to vyhřívání můžeě snadno zrušit. Ty máš vazbu na výfukové potrubí,tak asi nějaký základní předehřev budeš mít zajištěnej.Ale aby vařil benzín jsem snad ještě nevidel. Nemícháš to náhodou s E85kou?
13:06:28
07.08.2013
vhml
-> Vrba 07.08.13 12:56:55: jako že i za jízdy je to ,,podchlazený" ?



To snad nebude můj případ, protože zastavím, na sání na neudrzim ruku, na karburátoru taky, benzín v plovákovce vaří.



I když během jízdy se to asi bude notně chladit odpařováním
upraveno 1x, naposled 07.08.2013 13:07:09
12:56:55
07.08.2013
Vrba
-> Eidy: Otazka je, co myslíš tím na začátku. Na čemkoliv chladném bude palivo vždycky kondenzovat a motor ho následně nasaje jako nespalitelnou nehomogenní složku.V potrubí nezůstane,ale jeho část vyletí výfukem jako benzinové páry,protože nebylo ideálně smíseno se vzduchem a tedy nemohlo shořet. Ono to pojede,ale učinnost půjde dolů a efekt bude zanedbatelný protože jak píšeš "při té rychlosti proudění" -o nějakém ohřevu vzduchu od stěn sání snad ani nemůže byt řeč.Přávě naopak-nepředehřáté sání pod spádovým karbecem zamrzne,protože teplo z něj odebere přávě odpařování kondenzátu na jeho stěnách. Tím nechci říct,že nejde o vliv teploty nasávaného vzduchu-to je docela dobře pozorovatelnej jev,hlavně potom u 2T motorů,ale v tomhle případě si to někdo vyložil po svém a vznikl z toho mýtus a spousta zakuckachých motorů s vysokou spotřebou a neodpovídajícím výkonem.
upraveno 2x, naposled 07.08.2013 13:03:30
12:29:09
07.08.2013
Eidy
-> Vrba: Dobře, ale palivo zkondenzuje a ochudí směs jen na úplném začátku. Protože kdybys pořád ze směsi ubíral, tak velmi rychle zaplavíš potrubí, což je nesmysl. O to mi jde.
12:19:23
07.08.2013
Vrba
-> Eidy: Palivo cucne motor,ale homogenita směsi už nebude taková aby toho palivo bylo ideálně využito-když už teda teoretizujem.
upraveno 1x, naposled 07.08.2013 12:22:04
12:10:17
07.08.2013
Eidy
-> Vrba: I kdyby kondenzovalo palivo na stěnách potrubí, tak tam nemůže přibývat donekonečna, aby se donekonečna ochuzovala směs. A při rychlosti proudění tam nemůže být o velkém zbytku řeč.
12:00:09
07.08.2013
vhml
-> Vrba 07.08.13 11:56:48: izolační podložka tam je taky.
11:56:48
07.08.2013
Vrba
-> Urbi: Mě příjde docela diskutabilní tvrdit,že změnou lambdy po odpojení vyhřívání docílíš nějakého výkonováho přínosu. Težko budeš zjištovat ,zda se to ochudilo tím ,že jsi tam dostal více vzduchu a nebo jen prostě dosáhls chudší směs tím,že ti jí v tom sání část zkondenzovala a nezůčastnila se hoření. Viděl bych to spíše na spotřebu nahoru a výkon stejnej. -> vhml: Není lepší použít izolační podložku pod karbec než dosáhnout výše popsaného efektu?
11:46:14
07.08.2013
vhml
-> Petr Urban 07.08.13 11:23:37: mám strach abych se někam neprobrousil. I s tím 1mm už to včera nevařilo.
11:23:37
07.08.2013
Petr Urban
-> vhml: Klidně to obruš i víc, pokud chceš max. výkon, snaž se teplo od svodů co nejvíce separovat, klidně je v tom místě obmotej páskou, v létě absolutně nemůžeš mít problémy s výparností paliva, pokud nějaké minimální jsou, řeší se to větším nákrmem karbu (to můžeš udělat na zimu), ale ty máš spíše v přechodu druhého stupně opačný problém, pokud ti pomohlo zmenšování trysky II stupně.

-> Tuner#2: Chlazení co popisuješ je u 8k, tam stabilizace teploty sání funguje velmi dobře, tzn. po celý rok a vě většině režimů motoru je teplota sacího potrubí cca stejná. Pokud se ale správně separuje teplo od svodů co vyhřívá sání a správně se k tomuto donastaví karb., výkon bude jednoznačně vyšší (mám změřené lambdou že bylo třeba ihned jít s tryskama nahoru pro dorovnání na lambdu, což napovídá že směsi do motoru se dostalo více=vyšší výkon) - to platí hlavně pod plným plynem za jízdy...jinak nezapojené vyhřívání má spíše zhoršující vlastnosti na průběh motoru a to navýšení výkonu bez jeho zapojení je u 8k hlavy malé.
10:27:51
07.08.2013
vhml
-> Vrba 07.08.13 10:18:25: tak tak , je to u 5k kde se jako ohřev sání používá dotek sacího potrubí s výfukovým, jenže přijedu, zastavím a za minutu začne vařit plovákovka + jak se tím natlakuje ( polmo nemá odvzdušnění ) tak začne chcát benzín na klapky a hůř to teplý startuje - musím startovat s plným plynem aby to mělo vzduch, pak to chytne hned. Tudíž jsem to v místě doteku obrousil aby tam byla 1mm vůle. Ono to bude topit taky dost, ale aspon se to nebude přenášet dotykem.
upraveno 2x, naposled 07.08.2013 10:28:46
10:21:39
07.08.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba: Jestli se nepletu, řeší to u 5ti kanálu, každopádně výhřev opravdu ustálí vlastnosti a v létě funguje naopak jako chlazení od rozpálených svodů.
10:18:25
07.08.2013
Vrba
-> vhml: 3 Tebe vždycky potká něco úplně atypického
09:12:23
07.08.2013
vhml
-> Vrba 07.08.13 08:46:33: naopak jsem ubrušoval vejfukový potrubí, protože po zastavení začal benzín v karburátoru vařit.
08:46:33
07.08.2013
Vrba
-> vhml: A nemáš spíš problémy s kondenzací pod karburátorem? Zkoušel jsi předehřev sání?
06:54:57
07.08.2013
vhml
Já zkoušel pružinu natahovat, bez výraznějších změn. Naházím tam dneska úplně sériový osazení a začnu znova, s tím to nějak fungovalo i když to nahoře nejelo tolika.
01:16:50
07.08.2013
dragon_cb_cz
-> gyuri33: Polmo je myslím 34/34 pokud teda myslíš průměr vývrtů pro difuzory, jiný požadavek na něj nemáš? Možná bych jeden kus pustil....
22:38:05
06.08.2013
Eidy
-> vhml: Taky bych to viděl na nasazení mnohem silnější pružiny. A nebo sehnat tříkomorák. 1
22:07:38
06.08.2013
ZdenoR
-> vhml: Chování které popisuješ jsem vypozoroval taky přisuzoval jsem to v mém případě mechanickému otvírání II komory. Naučil jsem se s tím jezdit. Do 4t ot/min nemá cenu šlapat po plném, stejně to líp nepojede a jezdím "na spotřebu"



Ono je to i logické když v nízkých otáčkách otevřu obě komory získám zbytečně velký difuzor a jakákoli snaha o správné plnění jde do...



Pokud chceš podtlak zachovat řešil bych jak ho nastavit aby začal otvírat až od oněch 4t. Pro začátek třeba prasárna typu tvě pružinky do ufa.
21:23:12
06.08.2013
gyuri33
nemá niekto na predaj karburátor 32/34 alebo 34/34?
19:14:50
06.08.2013
vhml
Tak se asi zejtra vrátím k továrnímu osazení a začnu znova, protože jinak už nevím, dneska jsem se za celej den nehnul z místa. Bez pružiny v ufu, s nataženou pružinou, s 5 stupnema predstihu, se 13 a pořád bez výraznějších změn ( kromě těch 5st. s tím se nedalo pořádně ject v žádnejch otáčkách )



Co jsem vypozoroval jako věc navíc je, že když to dokážu zadusit pod kopcem, tak to bude zadušený klidně celej kopec nahoru dokud neuberu, na první klapku se nedostanu na 4000 a pak až otevřu druhou, kdy to vystřelí. Pokud dám ve 3500 plnej plyn tak to začne bublat a vydrží to celej kopec nahoru. Pokud to náhodou doleze do 4000 tak to vystřelí jako by se nechumelilo.
11:51:09
06.08.2013
Petr Urban
-> dragon_cb_cz: To máš asi pravdu....beru to s pohledu že já ty možnosti mám asi jiné, ale ten SEDR mohu zařídit komukoli...zvětšit dif., srovat příruby, nastavit klapky a natryskovat zhruba na motor + přidat další přestružené trysky na test. Když se to umí, tak to i dobře jede a na kousek plynu i málo žere, ať je tam cokoli. Jinak měl sem v ruce 3 webry, všechny měly zkřivené příruby stejně jako SEDR a na dvou byly vyběhané osy naprosto stejně jak na SEDRU, tak nevím teda...
07:33:05
06.08.2013
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.08.13 00:12:33: kdybys poradil tak uděláš líp 4
01:22:58
06.08.2013
dragon_cb_cz
-> Tuner#2: Které konkrétně?



-> Urbi: Jenže to je právě ten problém - pokud člověk nemá štěstí nebo dost peněz na nový kus SEDRu s vhodnými difuzory, tak má dost smůlu, protože většina dostupných kusů jsou v lepším případě vyběhané a v horším případě křivé hujdy. A SEDR samozrejme ladit taky jde, ale sundavat viko kvuli kazde vymene trysky neni nic moc a zvetsit citlive difuzory v domacich podminkach je dost utopie....



EDIT: BTW, viz m8rinkovo cesta do Chorvatska - i s weberema se dá jet za málo...
upraveno 2x, naposled 06.08.2013 01:23:56
00:32:26
06.08.2013
Petr Urban
-> dragon_cb_cz: 4

-> Tuner#2: SEDR jede stejně dobře jak Polmo nebo weber nebo jakýkoli jiný, když se ví co s tím...(zvětšovat difuzory lze také, ale na většinu motorů zde to není třeba) ale navíc dle mě po správném sladění na daný povoz umí být perfektní jak na dobrou spotřebu motoru na první stupeň, tak na velice dobrou výkonost s druhým stupněm, což už se o dalších vždy říct nedá, velký difuzor na prvním stupni může být spíše na škodu nežli k užitku. Jinak je ale totálně jedno co si na ten motor každý narve za karb., základní je jeho stav a uživatel který ho na motor musí naladit, a to neznamená jen přetryskovat. Tyto dva faktory většina nebere v potaz a pak vznikají bludy. To že je to zinkový odlitek zplácaný z hoven už je věc druhá, ale pokud se s ním zachází slušně při montáži a nemá moc vyběhané osy, nějaké kilometry spolehlivě odjezdí.
00:12:33
06.08.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 05.08.13 23:41:02: Kde vidíš flamewars? Já pouze reaguju tady na ty polopravdy... 4
23:41:02
05.08.2013
dragon_cb_cz
-> Tuner#2: Člověče, ty máš na zakládání těch flamewars fakt talent... ale dneska jsem v pohodě, tak se držím zpátky 4
23:24:20
05.08.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alenka 05.08.13 21:57:20: No to vůbec, LEKRa tady měl nasazeného jen Labros aby to méně žralo a méně smrdělo na sytič, jinak je to přece úplně špatně 4
22:03:00
05.08.2013
Alenka
-> vhml: i pruzinu zkusils natahnout?
21:59:46
05.08.2013
vhml
-> Alenka 05.08.13 21:57:20: zkoušel jsem to s pružinou i bez, bez nějaký zásadní změny která by mě uspokojila.
21:57:20
05.08.2013
Alenka
-> vhml: spatny prechod muze byt klidne prilis rychlym otevrenim 2. klapky. Jestli by to nesneslo treba silnejsi pruzinu v podtlakovce, nebo vetsi dirku na podtlak.



-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.08.13 18:01:20: zvlast kdyz na Pohofestu vyhral v kategorii lehce poladenych ctrnactek ten hrozny LEKR, ktery nejede ani kdyby se z nej clovek posral 1
20:41:26
05.08.2013
vhml
Tak pro dnešek jsem nakonec skončil s osazením druhý klapky 140/150 kdy to prostě jede nejlíp a točí se nejdál.



Špatnej přechod lze eliminovat zacházením = roztočit ke 4000 na první klapku a pak otevřít druhou. I přes vrácení pružiny do ufa a zkoušení přechodovejch trysek 40, 50 a 80 se nic dramatickýho neměnilo. Lze nějak ladit tu podtlakovku kdy má otevírat? Na tyčce mezi membránou a klapkou je nějakej závit na štelování...
upraveno 1x, naposled 05.08.2013 20:42:36
18:01:20
05.08.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 05.08.13 17:58:36: JJ takových co to jede úplně jinak a pak mají čas na sprintu horší jsem už viděl 5
Extreme Tyres