Zdravím, taky mi na neutrál poblikávala kontrolka mazání (oleje bylo dost). Ale jezdil sem zatím s odpojenou hadicí na odvětrání z ventil. deklu (prostě tam nebylo nic, protože ty sračky co z toho jdou do sání prostě nesnesu). A když jsem ji zkusil zase zapojit tak kontrolka už nebliká. Jde mi jen o to jestli to je normální, nebo ten motor špatně maže? Děkuji
-> skodaman: Pokud jen bliká a nezhoršuje se to, tak by to nemělo vadit. Moje 130 nejdřiv prohřátá blikala na volnoběh, pak svítila a ke konci kontrolka zhasínala až na 3500ot/min. Ani tim se motor nezadřel, jenom sem ho vyměnil.
-> skodaman 22.11.14 16:27:19: Nevím jak Ti pane už pomoct. Psal jsem že 500-600 ot je volnoběh starýho naftovýho motoru. Blikání kontrolky tlaku oleje je při takhle nízkých otáčkách a prohřátým oleji klidně možný- obzvlášť když je motor volnější na klice. Taky záleží na použitým oleji...
Taky to čidlo tlaku má toleranci. Pokud otevřeš nalévací víčko oleje za chodu a bude Ti tam "prskat,stříkat kapky oleje" i při blikající kontrolce a 600ot .. je to ok. Psal jsem - překontrolovat maání napojeným tlakoměrem a v celým rozsahu. Až budeš mít nějký hodnoty - můžeme řešit dál. Ten motor - pokud jinak kontrolka nesvítí - se na volnoběh nikdy nezadře.
-> MVM: Ok. Díky moc. Chtěl jsem vědět, jestli to mám dobře, nebo popř. to předělat . Kdyby bylo něco špatně tak by se to už doufám ukázalo. Byl jsem to projet na půl hodinky, a kontrolka nesvítila ani při jízdě, ani při volnoběhu.
-> skodaman: No vidíš - takže pokud to neblikalo při 400,. tak přímou úměrou při 850 nebude ani náhodou. Máš to v pohodě a pokud bys to chtěl mít extra posvěcený - změř si tlak v otáčkách. (budeš si na to muset udělat "budík" - a nebo se stav za někým kdo ho má) PS: každý budík měří jinak přesně - důležitý je pozorovat jestli ručička jde rychle nahoru,nebo se fláká. Měla by kopírovat akceleraci motoru.
-> skodaman: Na volnoběh 400 se vykašli, tlak na volnoběh "stačí 0,5Bar - nebo zvedni otáčky. Důležitá hodnota tlaku oleje při prohřátým oleji (80°) se měří při 2000,3000, 5000 - čemuž by ideálně odpovídalo 2,3,4-5 Bar
-> skodaman: Chlape nevím ale trochu nerozumím jazyku Tvého technického kmene Utopené=špatně, přesah = špatně (dřív to ladili papír.těsněním, ideál míň jak 0,05 až 0,00 - (už Ti to tady psali) Nedorvat M6!
-> Vrba: Takže bych to měl znova rozdělat ? Já právě jestli mají přesah nebo ne zkoušel jen tím nehtem Ale teď jsem to zkoušel a kontrolka nebliká ani za teplého motoru při 400 otáčkách takže snad OK
Pokud jsou kola utopena,tak bez tesneni. U starších motorů býval malý přesah,tak je vhodné kola mírně zabrousit a udělat nepatrnou montážní vůli. Dělal jsem to tak,aby při přiloženém právítku (šuplera) ,šla mezi pravítko a kola natěsno měrka 0,05. Tlak mazání při volnoběhu a rozpáleném oleji je cca 0,7-1bar. Před opravou na volnoběh poblikávala kontrolka.
-> Eidy: Sací koš jsem kontroloval, a nebyl ohnutý. Takže se nemusím ničeho obávat ? Teď kontrolka nesvítí a zhasíná hned po startu. Jinak mezi kolem a prsy motoru bylo cítit nehtem že kola (zkoušel jsem to na konci zubu) jsou u proti prs. utopená.
-> skodaman: Těsnění by tam být nemělo. Tedy pokud kola nevystupují z prsou. Čerpadlo by mělo být co nejfestovější, aby co nejvíc tlačilo. Takže jsi udělal dobře. Jen bacha na ohnutou přírubu, ale pokud to maže, tak asi dobrý.
Zdravím. Doufám že nevadí když využiji téma. Je nějaký problém když jsem měl těsnění mezi sacím košem a čerpadlem a vyndal jsem ho ?? Když jsem ho tam měl problikávala mi kontrolka mazaní na volnoběh. Dík
Kdybys tam nalil normální (kdybys nevěděl - normální=novej) oil, tak by ti taky problikávalo, pakliže jsi to neměl tak vošéfovaný, že máš u čidla karbonovou zátku, která drží hnojník přitisknutej do čidla při sebemenším průtoku.
-> palinator: tak bacha molsostroj mal vyskrabane šály ale mazanie nepreblikavalo len to zralo kurevsky moc olej holt sa dolievalo vyjeťákmi a ti vymedzuju vole
Za studena mi 120tka bez sytiče drží nějakých 300 otáček bez nějakýho klepání, je to ale už spíš traktor, svítí jen dobíjení, tlak je OK, ale je pravda, že za studena je olej hustší...
-> Fiatak:
Kolik má ten motor najeto? Není to nějakej MOLSOstroj?
-> Fiatak: Nejlepší by bylo připojit tlakoměr. Ale začal bych seřízením volnoběhu na správný otáčky, když je motor dobře vyváženej tak drží celkem dobře i 500ot/min.
Jestli tam ten člověk nalil to, co nakrad během sevisů, tak tam klidně může bejt nějakej řídkej sajrajt.
A ještě vyčisti kanálek u policajta, jestli není zajebanej bordelem.
-> afro100: tazko povedať...lebo otačkomer ukazuje nejak divne...ukazuje 450 otačok cca...ale je to podla mna blbost...lebo by sa motor pri takych otačkach klepal...a on bezi tak na cca 850-900 podla odhadu zvuku predchadzajucej skodovky
chcel by som využiť tému...motor favo v škode 120...ked je studený...tak do 60 stupnov...tak nič...ale ked vyjde teplota nad 60 stupnov zacne kontrolka oleja blikat niekedy svieti...oleja je dost...je tam nejaky valvoline olej...ked trosilinku pridam otačky kontrolka hned hasne...stači jemnucko plyn posteklit a hasne to...blika to iba na volnobeh...čo s tym?
-> jarda19: být tebou tak zkouknu to co ti radí tady kluci a nebo mě ještě napadlo zvednout volnoběžné otáčky zda by to pomohlo,mě to dříve občas taky udělalo ale já mám teda ještě v autě navíc napojenej tlakoměr oleje takže to sleduju spíš tam a vše ok
-> jarda19: díval jsi se v jakém stavu je sací koš? Jestli není plnej bordela? Pokud se tomu pravidelně neměnil olej, je to klidně možný. Minimálně to chce vyčistit. Sundej vanu, pořádně vyčisti sací koš (propláchni), zkontroluj kuličku jestli pod ní něco není, vyčisti vanu od bordela. Slož to zpátky a uvidíš. Pod čerpadlo oleje žádný těsnění nedávej, pokud tam je, vyhodil bych ho pryč. Pokud tohle nepomůže, zkusit jinej hustší olej (15W40). Ideální by bylo kdybys měl tlakoměr oleje, namontil ho místo čidla a změřil tomu tlak oleje.
Jinak samozřejmě určitě víš, že s rostoucími otáčkami se zvyšuje mazací tlak. U dobrého motoru se studeným olejem se pohybuje cca v rozmezí 2 (volnoběh) - 4,5 atm. (ve zvýšených otáčkách). Kontrolka mazání začíná svítit zhruba od 0,5 Atm. pokud si to číslo správně pamatuju.
PS: Nechápu ty rady vyměň motor atd... bláboly. Uvědomte si, že ne každý má hned náladu shánět a měnit motor. Každý nemá možnosti, prostory, čas ani a hlavně chuť měnit motory...
-> Syny: ako myslíš , ja mám svoje názory a aj podložené skúsenosťami z otcovej roboty a pod , sú to jedny z najlepších výrobkov na trhu akurát sú drahé tak každý nadáva
-> suri: jo to jsem mel i pasku Loctite na vodovodni trubky (zavity) v baraku a vsechny kam jsem to dal chcali, dal jsem cesani a je klid... Takze Loctite mi muze polibit rit :)