vačka mpi

prohledat
78 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 17.10.2010 do 01.12.2013, založil/a vybo
řadit dle data
10:40:49
01.12.2013
Jarda - zrušená registrace
-> minno: údajne karbecové vs. stříkačkové, takže kdyz nabrousis vacku felda na favoritackou, tak to resit nemusis
13:20:50
10.03.2013
peter l
-> Frank92: To merani si zopakuj niekolko krat,trochu nepozornodti a 10-15 stup mas pripocitane alebo odpocitane..takze pozor.
13:03:52
10.03.2013
Frank92
Chápu .. jdu na to. Motor mám venku tak to bude rychlovka ...
12:50:43
10.03.2013
peter l
-> Frank92: Nie v pohode to zmeras daj do bloku,ja to robim tak volu dam 0,50 a medzi ventil a vahadlo dam mierku 0,05 takze ako keby vola tam bola 0,45 no a presne otvartanie zaznamenas na remenici klukovky,a to tahanim tej mierky 0,05 a ked uz to tlaci vahadlo na mierku.zatvaranie naopak tahas mieku 0,05 a ked sa uvolni tak mas zaznamenane a vyjde ti casovanie...dufam ze si to pochopi
12:31:23
10.03.2013
Frank92
Mno můžu to změřit i já nebo je potřeba zkušeného odborníka ?
12:16:12
10.03.2013
peter l
-> Frank92: Vyzera to na brusenu vacku cize ostru zdih 6,5mm tak predpokladam ze je to ostra vacka mozno tak260 ale trebalo by to zmerat
12:01:22
10.03.2013
Frank92
Ahojte kluci,



nevíte co je tohla za vačku ? Je z favorita 135, úpravu prováděla firma SPORTMOTOR ing Igor Dimov na 56kw / 5750ot (zapsáno v TP). Na motoru je jen snížená hlava a karbec pierburg.



Průměr 25,25mm a u zdvihu 31,75
zvětšit vačka mpi - obrázek od Frank92 vložen 10.03.2013 12:01:22
21:13:29
02.03.2013
peter l
-> bigskoda: No podla fotky nebude ziadny prebrus.Prebrus totiz poznas hned,no a ak to nieje prebrus tak pochybujem ze je ostra,vyzera na seriovku akurat to moze byt max.BMM.vsak zmeraj na hrubo,stupnicu na remenicu,daj dole veko ventilov,nastav volu na ventile 0,45 zmeraj a budes mudrejsi,nie je to take tazke zmerat
17:05:18
02.03.2013
Mára-rs
přesně tohle sem měl namysli diky
13:48:59
02.03.2013
Exon
Co si představuješ pod tím aby to trochu jelo? K čemu auto bude využívané? Pro běžný provoz? Pokud ano tak bych volil 265° a to by myslím znamenalo hlavu o 0,5 - 0,6 mm dolu pokud se nepletu.
11:06:27
02.03.2013
Mára-rs
prosím o radu mam motor favorit 136 jaká by byla vhodná vačka a okolik snížit hlavu aby to trochu jelo?? diky
19:57:42
19.02.2013
bigskoda
ako by to dalo zistit ci je to pomodna vacka alebo nejaka zbrusena (ostra) ?8 Chcel by som to vediet aby som nekupoval zbytocne ostru vacku ktoru uz nahodou mam . Inak ten motor jazdi ako strela ,coz mi je aj dost divne. Pretoze ani kamaratovi tak favorit nejde 3
19:55:05
19.02.2013
MOLSO
-> bigskoda: moze to byt uplne hocico
19:53:13
19.02.2013
bigskoda
aha, takze by to mala byt seriova vacka favorit 136? lebo ked som ju porovnal s druhou vackou z favorita 136 tak tato na fotke je troska ina 8
19:50:15
19.02.2013
MOLSO
-> bigskoda: to je tepelna uprava
19:44:39
19.02.2013
bigskoda
19:42:59
19.02.2013
bigskoda
Zdravim , nechcel som zakladat novy prispevok , tak som sem napisal. 6

Chcem, sa opytat ci neviete rozoznat o aku vacku ide . Vacka je v motore favorit 136. Moja otazka je , co znamenaju tie farebne pruzky na nej? je to r-kova vacka alebo favorit b?

dakujem vopred 6
zvětšit vačka mpi - obrázek od bigskoda vložen 19.02.2013 19:42:59
19:21:43
19.02.2013
upír 130
-> TechniX: nechápu jak můžu spárovou měrkou naměřit mnohem větší vůli.. v rámci setin se můžu seknout ale určitě to není důvod rozdílného měření..
15:49:40
19.02.2013
radekra
-> MOLSO: to by mohlo být dík
15:26:11
19.02.2013
minno
-> Vrba: jj už sme si to vysvetlili s T2 v správach, ale ďakujem aj tebe za objasnenie, doteraz som o takejto praktike nepočul (nezaujímal som sa o to).
15:21:24
19.02.2013
Vrba
-> minno: Používá se to při přesném ladění motoru na brzde,kdy casování dané původní polohou z nějakého důvodu není uplně ideální (třeba se doladuje časování rozvodu k délce sací větve),popřípadě výrobce vačky udává přesné časování,kdy daná vačka v testovacím motoru jela nejlíp.Pro provoz to ale postrádá smysl,protože se po pár motohodinách toto naladění zase změní díky průtahu rozvodáku.Na sériovém motoru jsem toto nikdy neviděl.
upraveno 1x, naposled 19.02.2013 15:24:54
14:54:55
19.02.2013
MOLSO
-> Urbi: dík 3 3 3 stare dobre casy .... teraz uz mám cvakaciu klasiku a skladanie motorov už taká sranda nie je .... 40
14:44:09
19.02.2013
Petr Urban
-> MOLSO: Hodně se mi lbí tvůj momenták 3 na fotách , myslím to v dobrým, super improvizace 4



A měly teda některé seriové motory posun na klínku ?
upraveno 1x, naposled 19.02.2013 14:44:46
13:17:01
19.02.2013
MOLSO
-> minno: "nastrihnuty" klinok.
13:09:27
19.02.2013
minno
-> Vrba: no, ale stále nerozumiem podstate :) To niektoré vačky majú posunutú zarážku na klínok na inom mieste, alebo ako?
12:54:56
19.02.2013
Vrba
-> minno: Tím klínkem se časuje rozvod při finálním doladění.Záleží například na délce sání atd,..... pro motory do běžného provozu zbytečné už jen kvuli natahování rozvodáku.
12:41:16
19.02.2013
MOLSO
-> radekra: siroky prstenec za tretim palcom a modrozelena značka ... aj palce mi pridu užšie ako na favo a vyyšších vačkách ...



toto bola moja erko vačka molso.rajce.idnes.cz/Moj_ novy_engine-_aktualizovane _8.12.2008
12:18:51
19.02.2013
radekra
-> MOLSO: podle čeho jsi to poznal?
12:11:48
19.02.2013
minno
-> m8rinek: nerozumiem otázke :)
11:56:28
19.02.2013
m8rinek
-> minno: Seriový, žádný, ne?
11:53:25
19.02.2013
minno
-> Jarda 16.02.13 18:14:42: ako je to s tými posunutými klinkami? Ktoré vačky majú klínok posunutý a k čomu je to dobré? :)
11:42:38
19.02.2013
MOLSO
-> radekra: to bude erko 4
11:12:30
19.02.2013
radekra
Tady všechny barvy co jsou na ní,jen to foto je hrozný
zvětšit vačka mpi - obrázek od radekra vložen 19.02.2013 11:12:30
08:30:25
19.02.2013
TechniX
-> djmaso: zkus zmerit vysku palcu saci a vyfukoveho .. pak sirku tech palcu.. treba to tu nekomu napovi mozna
07:59:00
19.02.2013
djmaso
-> TechniX: o kolik je delší kratší ? abych věděl kolik strávím na magnetce :D
07:57:20
19.02.2013
djmaso
-> TechniX: tak to nevím :D ale byla ve vosku , takže takto je značená z výroby
07:36:12
19.02.2013
TechniX
-> djmaso: to je právě ono, někdo něco tvrdil :( jedině co mě teď napadlo by to mohla být vačková hřídel ze škody 110R.. pak byly další jako třeba novější 136X 50KW, BMM a pak z motorů Sprint 75
07:28:05
19.02.2013
djmaso
-> TechniX: když jsem jí před rokem dostal do ruky tak byla ve vosku se šňůrkou (škoda že jsem jí nenafotil) podle prodávajícího jí měl uschovanou na předělání Rapida ( přej jí koupil v té době jako nejostřejší sérii )
07:16:45
19.02.2013
TechniX
-> djmaso: mám udělanej svůj měřící blok, tu vačku co jsem měřil je vačka 254°/254° z Favorit/Forman/Felicia z jednobodového vstřikování BMM.



Tu vačku co jsi mi poslal tak podle barev to neurčuji a ani nejsou pořádný tabulky, aby jsi to opravdu idendifikoval .. může jakýkoliv srandista si na tom udělat barevnou tečku a prodávat to za lepší a nezjistíš nic ;) .. dokud to nezměříš tak nezjistíš co to veskutečnosti je
07:10:25
19.02.2013
TechniX
-> upír 130: ano, ale ty to měříš spárovýma měrkama, za to já ne 2 já to mám měřený na dotyk vahadla na ventil. Tak proto mám reálné ventilové vůle, za to ty když to měříš měrkama musíš mít mnohem větší.
21:38:29
18.02.2013
upír 130
-> TechniX: normální spárovou měrku, co vím tak vačky se měří při 0,45mm, je to základní vůle udaná výrobcem, a to co ti vyšlo je dost divný takhle na stupeň přesně, vždy tam je minimální nepřesnost..
21:32:21
18.02.2013
djmaso
-> TechniX: jak měříš? hodinkama ? mám otázku co je toto za vačku ?



img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_104_9738__2013 -02-16_21-05-59_30.jpg
21:01:18
18.02.2013
TechniX
-> upír 130: 0,45mm ale mezi to strkáš listovou měrku viď ?





Já mám trochu jinou techniku měření



výsledek měření vačky ..



Sání: HÚ 22° DÚ 52° (+180°) = 254°

Výfuk: HÚ 57° DÚ 17° (+180°) = 254°

při ventil. vůl. I/E 0,20mm

zdvih vačic:

Sací: 8mm

Výfuk: 7,5mm
20:29:56
18.02.2013
upír 130
-> TechniX: měřil jsem to jako vždy při vůli 0,45mm, každá vačka mi vyjde ale tahle ne, je to divný, tobě vyšlo kolik??
upraveno 1x, naposled 18.02.2013 20:30:47
07:37:56
17.02.2013
Jarda - zrušená registrace
-> Petr Volfik: tak asi jo, ikdyz se mi moc verit nechce, takze mam v rapidu vlastne 136X (myslim, ze ten rozdil stejne nebude znatelnej)



kamos ma doma pry vacku ze sprinta 75, tam se davalo co? to byla asi jedina ledalni uprava motoru, kterou dokonce psali do TP



starej a novej motor 50kW mpi ma stejne parametry a jinou vacku (mysleno casovani) zajimave...
upraveno 2x, naposled 17.02.2013 07:46:57
00:03:24
17.02.2013
Petr Volfik
-> Jarda: Píše to dobře, 136x má 248° zelená barva stejně jako stará Mpi.

skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../vackove-hride le
19:52:22
16.02.2013
TechniX
-> upír 130: a při jakých ventilových vůlích jsi to měřil ? já mám svůj měřící blok a tyhle vačky jsem měřil
18:14:42
16.02.2013
Jarda - zrušená registrace
darklord 11.02.13 07:55:51 napsal:

→ m8rinek: pokial je to male ulozenie 50kW MPi tak je to

vacka rovnaka s favom 136X a ma zelene znacenie
no 136X ma uplne jinou (tusim 248°/248°), to je preci karbec, nechtel jsi napsat 136BMM 50kW?, tam by mela byt stejna jako mpi (254°/254°) a je tam posunutej klinek... ja mam v rapidu tuto strikackovou vacku nabrousenou na vacce z favorita a jsem s ni mooc spokojenej (tim je vyresenej ten klinek) predpokladam, ze vacka ze 136X bude temer k nerozeznani a mam ji pripravenou do nejakeho motoru, ktery budu stavet...
17:35:52
16.02.2013
m8rinek
-> Adam59: To mě je jedno, já jen potřebuju vhodnej polotovar
17:23:51
16.02.2013
Adam59
-> upír 130: no já kontroloval jen otevření a zavření sání ... otevření mě vyšlo úplně jinak (otvíralo se až v HÚ) ale zavření mě vyšlo na stupeň přesně tak jsem to dál nezkoumal ...
Extreme Tyres