
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr - volnoběžný systém 2.stupně
-> Pavel P..: Díky 

-> Lukyn742: z čelní strany vpravo vedle přívěry sytiče... větší je vzduch
Mám takovej dotaz, na SEDRu 3223 který šroubky jsou na štelování bohatosti směsi, přidaného vzduchu ??
jikov potrebuje péči pak funguje bezvadne
-> Olgoj Chorchoj: jáááj neznabohu... nehodlám z toho mít průtokovej ohřívač benálu
a ještě mám v záloze DDSR


-> Pavel P..: To je taky karbec do sekačky:D
-> Olgoj Chorchoj: mám weber 30bdic a sere mě co to provádí...s jikovem to šlapalo výborně.
-> Pavel P..: ále vůbec, rozblembanej wébr vydá za deset novejch jikovů
Aby taky ne, mizerně a kvůli licenci úplně opačně překopírovanej karburátor (jikov) nemůže nikdy fungovat. Divim se, že ho nepostavili sánim dolů, jako to měla tatra 12, aby to bylo echt naopak


-> Olgoj Chorchoj: jo jistě...ale jak kterej, mám opačnou zkušenost

chyba je v jikovu, jednoznačně! Je to prostě aušus, řešením je weber

-> Urbi: no to je jednoduchy tryska viž kde je z boku pod kricim sroubkem a vzdušník je zezhora pod víkem v ose trysky a obe komory to mej umisteny stejne jen každa z jiny strany a pokud nemas nejakej extra upravovanej motor tak by ti to melo slapat normalne menit trysky atd. je spis alchimie prvni co chce preskoušet jestli sou dobre nastaveny klapky
-> TAZ1500: Vzdušník přechodovýho systému najdu kde ? Podobný problém... Jinak ta tryska volnobehu je uplne na stejnym miste jako tryska prechodoveho systemu druheho stupne jen na druhe strane...je tak ?Jen se tomu rika jinak na kazde strane,ale umisteni stejne ? Kdyz se zmeni jen tryska n tom druhem stupnui,vzdusnik by se upravovat uz nemel ? Diky
-> TAZ1500: ajo, mas pravdu, ja koukal na tabulku EDSR
-> vhml: jsi si jistej že tam mas 40 trysku všechny skodovacky Sedry meli 50 ku trysku menili se akorat vzdušniky pro danej typ motoru ale ty sou zalisovany
-> COL: standartne je 50 volnobezna, prechodova 40, zkusim dat 50 na obe. Z ufa je vyndana horni pruzinka. Ale to mam na vsech karbech a zavaha jen tenhle.
necha se sehnat tryska 55 a 60 z wartburga ten taky použival sedra a jeste se skus podivat na ten prechodvej system nekdy se stane ze vzdušnik trochu zaoxiduhe a pak to pochopitelne nejde sus si to cely profoukat a kdyžtak vlascem projet trisky atd a zase profoukat ale prvni vec by byla asi ta že bych se podival jak je na tom klapka jestli se ti už neopira o karbec protože to presne vychazi na to vyustení prechodu a možna to tam bude trochu žvejklí kolik ma karbec najeto menit vsechny gumovy současti a nastaveni by se melo delat kazdych 50 až 60 000km
II. stupen na SEDRu nema volnobezny system, jen prechodovy.
Eventuelne bys mohl zkusit zvetsit prechodovou trysku u II. stupne, na I. bych nesahal.
Ja myslim, ze je tam 50 standardne.... Zkusil bych treba 60, ta se da, myslim, sehnat.
Pak pada do uvahy jeste uprava emulznich trubic, napr. zaslepeni horni rady direk zacinovanim.... ale jestli nemas ten karburator nejak moc upravovanej, tak by to nemelo byt treba.
Jinak zavahani muze byt i tim, ze II. st otevre prilis brzy, coz nehrozi pokud tam nemas mechanicke otvirani, prekopane ufo nebo jinou specialitku.
Eventuelne bys mohl zkusit zvetsit prechodovou trysku u II. stupne, na I. bych nesahal.
Ja myslim, ze je tam 50 standardne.... Zkusil bych treba 60, ta se da, myslim, sehnat.
Pak pada do uvahy jeste uprava emulznich trubic, napr. zaslepeni horni rady direk zacinovanim.... ale jestli nemas ten karburator nejak moc upravovanej, tak by to nemelo byt treba.
Jinak zavahani muze byt i tim, ze II. st otevre prilis brzy, coz nehrozi pokud tam nemas mechanicke otvirani, prekopane ufo nebo jinou specialitku.
-> TAZ1500: karburator se jinak chova vzorove, startuje, neprisava, jenom to zavahani pri otevreni druhy klapky
-> vhml: na jakym to mas motoru?? klapky sou nastaveny??celkove stav karburato ? nejsou vybehany hridelky? začlo to delat z ničeho nic nebo se to stupnuje nemas z boku vypadlej ten kricí sroubek??je tam hodne vecí kazbec musí bejt na 100% jinak zlobí jo jeste ekonostat na tohle nema vliv skus pak jeste normalne to ohrat na provozni teplotu a ručne pridavat plyn a koukej se kdy bude ta prodleva jesli v momente kdy se začne otevirat druhej stup.a skus ho v tom zdržet jestli to bude delat porad nebo jen zavahá a pak už jde nebo jesi se porad jakoby dusí
-> TAZ1500: co teda mam ale změnit aby to nezaváhalo? tryska na první klapce je 120. A co se změní když dám tu přechodovou trysku větší?
2hej stupen nema volnobežnej system ten je u prvniho zespoda pud škrtici klapkou je vyustěni takova mala dirka a funguje jen pokud je klapka zavřena když ji začnejš otvirat tak nad drtici klapkou je dalši dira vyustení prechodovyho systemu a v dobe kdy ji prave začnejš otvirat tak aby to necuklo nebyla prodleva tak se pusti ten prechodovej system a když ji otevřeš jeste víc tak se eliminuje prechodovej system a nastupuje hlavni s. když ji otevřeš jeste víc tak se odblokuje druha komora kera se začne pomalu orvirat a zase aby to necuklo tak je tam prechodovej system a pak už zase funguje system hlavni 2ho stupne jinak obe komory to maj stejne zvrchu je vzdišnik je tam zalisovanej z boku je sroubek a pod nim je tryska a vystení jak sem řek jeste neco netahejte do toho otavirani klapek jak sem ted psal akceleračni pumpičku ta je tam kvuli rychlimu otevřeni klapky a je zase delana pro oba stupne i když ma vyusteni v 1stupni
-> vhml: Já tohle řešil zvětšením trysky na prvním stupni o 1 -2 stupně nahru (místo 112 jsem dával 115 až 120, místo 115 přišla 120 až 125)... A bylo po problémech... Měřením na průtokoměru jsme totiž zjistili, že málokterá 115 tryska měla alespoň 112... ;-)
-> vhml: teoreticky jo ale do karbů nedělám snad někdo zkušenější poradí
-> red.bill: já už jsem to pak našel popsaný líp. Některá literatura uvádní volnoběžný systém 2 stupně, jiná literatura to uvádi jako přechodový systém.
Je tedy ožné že si montáží 50 trysky místo originálních 40 pomůžu v kulturnějším nástupu druhé klapky?
Je tedy ožné že si montáží 50 trysky místo originálních 40 pomůžu v kulturnějším nástupu druhé klapky?
-> vhml: nebude to jako u prvního stupně kdy část otevření klapky táhne volnoběžný systém a pak až nastoupý hlavní
-> Maxx: spíš jenom cukne, půl sekundy maximálně, ale i tak to určitě není dobrý. A pokud se s tím jede někde po dírách, kdy je auto rozkelapný tak je to markantnější a někdy je i potřeba ubrat jenom na jednu klapku aby se to rychlejš sebralo a přidávat postupně, než jenom dát plnej. Hladina je seřízená dobře
-> vhml: hm,to by mělo být ok na normální hodnotu a motor cukne nebo je tam jen prodleva?
-> Maxx: 265
-> vhml: jaká v tom motoru je vačka?
a k tomu zaváhání, je to 3223 s ekonostatem, ten by právě toto měl eliminovat ne?
-> Maxx: s tím jsem nikdy nic nedělal
na jakou hodnotu máš seřízený poodevření klapek?
Dokáže mi někdo objasnit princip volnoběžného systému 2.stupně? Vždyť pokud nastoupí druhá klapka tak už přece volnoběh dávno nefunguje. A lze ovlivnit změnou volnoběžných trysek nějak přechody? Při otevření druhé klapky motor na chvíli zaváhá