skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vačka 265/265
-> Jarda: tak nejde moc srovnavat sekvenci s RJ vs karbec a podtlak LPG
-> vhml: no dit objem mam stejnej..., ale je fakt, ze fabka ma sekvencni vstrik
-> Jarda: vyšší objem, ,,menší" vačka, nastavení LPG. Pokud máš ještě membránu tak ta obecně dole moc nejede...
-> Dušan: tak kde muzu mit problem ? :/jako nejede to tak spatne, ale porovnavam to se seriovou fabii 1.4mpi 50kW taky na LPG a ta proste tahne v nizkejch do kopce lip a prevraci se to v tech 3500/ min.
-> Dušan: :D přesně :D , mohu říct to samé :D
me ta 265 taky jezdila dobre. Brala od spodu jak bejk 

-> m8rinek: tak budem moct referovat dva :) vcera sem tu 260ku namontoval ... jeste dodelat hlavu, poskladat, privezt repaslou prevodovku a snad to zas pojede :)
-> Vrba: Tak si to taky myslim, aby 260° nejela dole, tak je špatně něco jinde...
No mě příjde,že 265ka jede rozhodně lip v celém rozsahu než jakákoliv sériová vačka.Pokud tomu chybí spodek,hledal bych problém spíše v nastavení zapalování-ověřeno.
-> MOLSO: Ja to mozem potvrdit,jazdil som 265/258-kou vackou do 3400 jak seria a potom to pekne zacalo tahat,ale ako sa to tu pise spodok nič moc..
-> MOLSO: ok, tak to jo...
-> m8rinek: 265 od chovanca ide odspodu ako séria (možno trošku lepšie ako séria) a pri 3500 to proste kopne a a taha vyraznejšie
To mi chcete říct, že Chovancova 265° začíná jet od 3500rpm? Vždyť to je jen o malinko ostřejší vačka než serie.
Krejbichova 280° se začala sbírat od 3500 a při 4000 se motor rozhučel a jel by do roztrhání. O 260° od Krejbicha se traduje použitelnost právě od spodních otáček, ale špička je posunuta ještě kus dál, takový ideální městský popojíždění a proto jsem jí pořídil i já. Tak na jaře poreferuju....
Krejbichova 280° se začala sbírat od 3500 a při 4000 se motor rozhučel a jel by do roztrhání. O 260° od Krejbicha se traduje použitelnost právě od spodních otáček, ale špička je posunuta ještě kus dál, takový ideální městský popojíždění a proto jsem jí pořídil i já. Tak na jaře poreferuju....
-> Jarda: njn, skopčáci mají lepší paliva, v německu se nemění vstřiky jak tady na běžícím pásu. S detonacemi určitě nejezdit, zvlášt Fabia písty dlouhodbě detonace nezvládají třeba jako felda, zase jsou o 60 gramů lehčí. Máš zapojenou podtlakovou regulaci a dobrou hadici zasponkovanou k podtlaku i na karburátoru ? Poněvadž při částečném zatížení právě v malých otáčkách a při málo plynu podltak v rozdělovači zvětšuje předstih, tím účinost i výkon motoru v částečném zatížení kdy není tolik náchylný k detonacím. Pokud ti ventily zacrvlikají jen při otevření druhého stupně a pak hned ztichnou, to ničemu nevadí, ba naopak měl by si motor nastaven nejideálněji jak to jde, na hranici detonací a přitom s co největším výkonem, za ten okamžik (1-3s) to písty nezníčí a motor nepoškodí.
-> vhml: prevodovka je ta kratsi, sp 4,15 a rapid v tech otackach jede lip s prevodovkou 3,9 
-> Urbi: tak 99 asi ne, ale 80-90 urcite, kdyz se dostanu nekam na dalnici tak je tomu samozrejme jinak, kor v nemecku, smes bych rekl, ze mam spis bohatsi a s predstihem nahoru nemuzu, to uz s nekterym LPG dela problemy, zkusim teda ty vule jeste...
dle me je nejvetsi problem, kdyz se otevre druha komora, tak je hned smes chuda a zacnu pozoroval slabe cvrlikani (nekde okolo 4500/min a vic)
s kvalitnejsim LPG jsem byl spokojenej s predstihem 18°, ale kdyz jsem pak natankoval neco jineho, tak jsem mel strach o motor

-> Urbi: tak 99 asi ne, ale 80-90 urcite, kdyz se dostanu nekam na dalnici tak je tomu samozrejme jinak, kor v nemecku, smes bych rekl, ze mam spis bohatsi a s predstihem nahoru nemuzu, to uz s nekterym LPG dela problemy, zkusim teda ty vule jeste...
dle me je nejvetsi problem, kdyz se otevre druha komora, tak je hned smes chuda a zacnu pozoroval slabe cvrlikani (nekde okolo 4500/min a vic)
s kvalitnejsim LPG jsem byl spokojenej s predstihem 18°, ale kdyz jsem pak natankoval neco jineho, tak jsem mel strach o motor
-> Jarda: pokud máš dlouhou převodovku tak to nepojede nikdy ani když se postavíš na hlavu a budeš odrážet ušima. To musí jít vždy ruku v ruce, převodovka, vačka atd. Hypersuper vačka postavená převodovkou do nevhodnech otáček je k prdu.
-> Jarda: Pokud 99% času jezdíš v otáčkách 2500-3500, tak to pro tebe možná vhodné není. Říkal si při koupi vačky že motor bude jezdit výhradně v tomto režimu a v tom že chceš aby ti motor nejvíce táhnul ? pokud jezdíš jen v nízkých otáčkách, proč si kupoval takovou vačku, to kupují lidi co si přece chtějí dopřát trochu sportovnější jízdy při které samozřejmě auto trochu vytáčíš. Pokud chceš dosáhnout tahu i v těchto otáčkách s 265 vačkou a ještě na LPG, kompres by musela být 11 kvůli překrytí sacího a výfukového ventilu a musel by sis ještě více pohrát s odladěním. Zkus teď například trošku zdvihnout předstih a směs více obohatit a dát ventilové vůle za tepla 0,40 a 0,40, tímto by to mělo maličko pomoc v těch spodních otáčkách v kterých chceš nejvíce jezdit.
-> havlik: hmm, ale v techto otackach jede seriova tezka fabka 1.4 mpi taky v plynu lip a kdyz s MTX jede pritelkyne, tak rika, ze se to musi vic tockovat :) aby to jelo... a s podobnym motorem v rapu, kde mam prave nabrousenou feldackou 50kW vacku na vacce favorit (delal to tusim taky Chovanec, protoze vacka je od Viciho) to v techto otackach jede lip a vzhledem k tomu, ze pouzivam na obou motorech favo bezkontakt, ktery neni vhodny pro vysoke otacky, tak si myslim, ze ta 265/265 proste pro me nebyla dobra volba
p.s. soudruh kubina me take prekvapil vetou, jo kdyby jsi dal 280ku...
a taky od neho bylo dobre, kdyz na upraveny motor z metalexu (v zelenem MTX) rekl: to je takova lepsi serie a ja kdyz sedl do jeho cerneho MTX, tak jsem mel pocit, ze jsem jeste v linejsim aute nejel :)
ale to uz trochu odbocuju... jen jsem si na to vzpomel...
p.s. soudruh kubina me take prekvapil vetou, jo kdyby jsi dal 280ku...
a taky od neho bylo dobre, kdyz na upraveny motor z metalexu (v zelenem MTX) rekl: to je takova lepsi serie a ja kdyz sedl do jeho cerneho MTX, tak jsem mel pocit, ze jsem jeste v linejsim aute nejel :)
ale to uz trochu odbocuju... jen jsem si na to vzpomel...
-> Jarda: na 2500 az 3500otáček snad nejede ani seriová vačka nijak
-> Urbi: ja ji mam taky na 1.4 motoru s rozdelovacem od Tebe a pro me neni uplne vhodna, protoze jezdim nejcasteji 2,5 - 3,5 tis./min. a ta vacka zacina jet na tech 3500/min., ideal pro me je bud nabrousenana 50kW (bmm nebo mpi) vacka na favoritacke nebo (doufam) ze 136X, takze i toto je potreba zvazit
k.p. mam asi 10,3:1 a zakladni predstih 15° a je to LPG
vzdycky me dostanou lidi, kteri me reknou, jo byl by jsi spokojen vic, kdyby jsi dal dvesteosundesatku vacku... to uz me reklo asi 5 lidi
a ja jsem teda presvedcen o opaku
jeste chci udelat neco s hlavou, sacim, karburaci (sprazeni klapek nebo oddeleny privod plynne faze) a vyfukem...
k.p. mam asi 10,3:1 a zakladni predstih 15° a je to LPG
vzdycky me dostanou lidi, kteri me reknou, jo byl by jsi spokojen vic, kdyby jsi dal dvesteosundesatku vacku... to uz me reklo asi 5 lidi

jeste chci udelat neco s hlavou, sacim, karburaci (sprazeni klapek nebo oddeleny privod plynne faze) a vyfukem...
-> Exon: přesně jak říká vhml, za tepla je to stejné, je jedno jaké tyčky. Pokud chceš základní nastavení při 20C, tak železné tyčky se změní mezi 20C a 90C o 0,10mm, u hliníkových je to 0,05mm. Za tepla sací 0,30mm, výfuk 0,35mm ať už jsou železné nebo hliníkové. Jezdím přesně tuto vačku od Chovance, dovolat se mu není snadné a domluvit se na termínu kdy ti má něco udělat ještě horší !
-> Exon: za tepla předpokládám bude stejná.
Zdravím nevíte nekdo jestli ta vůle u sacích ventilu 0,30mm platí pro ocelové nebo hliníkové tyčky? Jelikož se mi nepodařilo s Chovancem spojit tak se ptám zde. Díky
oukej teda diky za vas cas a informacie cenim si to :D
Lukáš Černý :
No za tepla som nenastavoval ... S tým kompresným pomerom máš pravdu, ten budem riešiť teraz ... piesty+šákly z MPi ... celkom som spokojný s tou vačkou, nešklbe ani na studený motor ... + mám tam Lekra a spolupráca .. no 90% spokojnosť...
No za tepla som nenastavoval ... S tým kompresným pomerom máš pravdu, ten budem riešiť teraz ... piesty+šákly z MPi ... celkom som spokojný s tou vačkou, nešklbe ani na studený motor ... + mám tam Lekra a spolupráca .. no 90% spokojnosť...

cus ja ji mam ve favoritu a vule mam nastaveny podle vyrobce :
Dobrý den,
Zasílám Vám objednanou vačkovou hřídel Favorit 265°/265°,
Na tuto vačkovou hřídel nastavujte ventilovou vůli:
Sací ventil 0,30mm
Výfukový ventil 0,35mm
To vše nastavováno za tepla.
Před prvním nastartováním můžete za studena nastavit ventilové vůle o 0,05mm menší. Po ohřátí motoru pak prosím tuto vůli zkontrolujte a doseřiďte.
Pro tuto vačkovou hřídel dále doporučujeme zvýšený kompresní poměr v rozsahu 10:1 až 10,4:1 .

Dobrý den,
Zasílám Vám objednanou vačkovou hřídel Favorit 265°/265°,
Na tuto vačkovou hřídel nastavujte ventilovou vůli:
Sací ventil 0,30mm
Výfukový ventil 0,35mm
To vše nastavováno za tepla.
Před prvním nastartováním můžete za studena nastavit ventilové vůle o 0,05mm menší. Po ohřátí motoru pak prosím tuto vůli zkontrolujte a doseřiďte.
Pro tuto vačkovou hřídel dále doporučujeme zvýšený kompresní poměr v rozsahu 10:1 až 10,4:1 .

easy136 :
Nazdar, tak ja mám presne túto vačku v rapide ( favo motor+ odlahčený zotrvák) ide celkom v pohode ... skúšal som volnobeh tak ten drží cca do 850-900 otáčok, potom už má nepravidelný chod (aspon u mna to je tak) ventiel 20/20 ... skúšla som 25/20 ale už to štrngalo ...
Nazdar, tak ja mám presne túto vačku v rapide ( favo motor+ odlahčený zotrvák) ide celkom v pohode ... skúšal som volnobeh tak ten drží cca do 850-900 otáčok, potom už má nepravidelný chod (aspon u mna to je tak) ventiel 20/20 ... skúšla som 25/20 ale už to štrngalo ...

no oukej tka budme skusat diki
-> easy136: kazdej motor je jinej,zalezi na mnoha okolnostech.Budes muset laborovat,ale videl bych to mozna na malinko vetsi predstih.Zalezi co tam mas za rozdelovac,KP atd...
oukej diki moc za tvoj cas a ochotu predzapal by si dal aky normolne od 3 az 7 stupna a hladat ten idealny alebo mas skusenost s nejakym dobrym stupnom predzapalu a odtrhu
-> easy136: vule by ti mel sdelit vyrobce vacky,ale pokud das 20/20 za studena,tak tim nic nezkazis.
oukej tak dikes ventilove miere mam dat normalne saci 20 vyfuk 20 je to motor rapid 136 odlahceni zetrvak remenica mpi 50 kw felicia hlava karbec 130 ka
-> easy136: normalne to dostelujes sroubkama na vahadlech.
a nebude problem z tickami a zdvihadkami na ventile ked je prebrusovana ci nebudu ticky kratke ci sa budu dat nastelovat ventile chystam sa ju tam osadit tak chcem mat v tom jasno :D s cim mam tak ratat diki kluci :D
-> easy136: volnobehu se neboj,bude urcite klidnej i pod 1000 ot.min

no ja mam prebrusovanu erkovu na 265/265 na male ulozenie myslym ze to je a chcme j udat do eorigo rapid 136 motoru bude to bezproblemuova montaz ma aj nahon na ace pumpu
Origo jestli myslíš továrnu, tak nikdy takový vačka nebyla. Je to samozřejmě přebrus a z čeho záleží jaké máš uložení v bloku.
tak to je v pohode je to origo vacka alebo prebrusovana z nejakej ine napr erkovej
Mám 265/258 od Motor Excelu a volnoběh bez problému kolem 880rpm.
zdravil lidi jake mate skusenosti s touto vackov da sa nadstavyt v pohode volnobeh motora mislim tych 1000 otáčok pojde aspon nadstavit alebo misim dat visie aby mal motor pravidelny chod a nepoutrhalo to silembloky