skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Oleje Do Š-120
prohledat
322 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 21.07.2010 do 21.02.2015, založil/a ŠKODA 120 GLS
18:15:31
21.02.2015
21.02.2015
zajoch
-> MVM: super. Už je objednaný. Tak uvidím co na to motor poví :D
18:08:22
21.02.2015
21.02.2015
MVM
Tvrdím že tohle www.oleje.cz/p/ekolube-m7
ads-iii-15w-40-1-l-nalevan
y--1575 udělá stejnou sližbu za 55Kč/litr a můžeš měnit častěji - motoru to víc prospěje. Ten Carlson samozřejmě může být taky...
10:08:54
21.02.2015
21.02.2015
zajoch
-> Westas: něco takového třeba?? www.oleje.cz/p/carlson-su
per-gx-15w-40-5-l--11205
09:23:04
21.02.2015
21.02.2015
Westas - zrušená registrace
-> zajoch: Minerálny olej, nejako 15W-40, špecifikácia API SF. To by nemalo narobiť problémy nech tam pretým bol akýkoľvek olej.
08:45:58
21.02.2015
21.02.2015
zajoch
Nazdar lidičky... Nedávno sem byl úřady donucen do moji shade koupit "orig" 105 motor. Koupil sem ho od nějakého pubose a ten motor si to valí líp jak ta 120 co tam byla doteď. Jen nastal problém ze v tom je už starý olej a ani nevím jaký. Ne um ani v jakém je motor stavu a ani kolik ma najeto.... Co tam nalít v takovém pripade?? Ale zase abych do toho nemusel dat miliony :D diky -Zajo-
01:02:47
21.02.2015
21.02.2015
Jirik_Tuňák1983
-> MVM 20.02.15 10:43:20: Podle mě taky pístní čep.
00:40:39
21.02.2015
21.02.2015
Evž@
12:32:55
20.02.2015
20.02.2015
Bukaj
-> Evž@: Ještě mne napadlo, jestli to neklepe z převodovky? To by ustalo po vyšllápnutí spojky... Takhle mi rachtala převodovka na 130L, kvůli tomu zvuku na volnoběh jsem dával jinou, jinak fungovala normálně
11:25:18
20.02.2015
20.02.2015
Evž@
-> MVM: je to divný...ale už to takhle jezdí přes 10 tis. a je to stejný..jen po te výměně to celkem hezky tlouklo(tohle je druhá výměna stejnýho oleje).Třeba dnes už se mi to zdá klidnější než čerstvě po te výměně.Jinak olej co jsi napsal sem měl kdysi hodně dávno(tak 40tis zpátky) ale to jsem absolutně takovýhle věci neřešil pač sem to auto měl čerstvě a byl sem panic ohledně takových věcí .
Nicméně někdo mi říkal že měl podobný problém u motoru Š130(stejný olej z koncernu Mogul Paramo).Nalil pak olej od jinyho vyrobce a klepání se podstatně zmírnilo.Tak při příští výměně pokud se motor dožije asi zkusím jinej olej.Je fakt že tyhle Moguly jsou nejlevnější a pro škodulu dostačující.Ale dneska fakt nemáš jistotu co kupuješ zvlášť když si objednáš třeba 20 litrů nalévaného tak se může stát že ti tam natočí něco jinýho.Ale to spíš taková úvaha.
Nicméně někdo mi říkal že měl podobný problém u motoru Š130(stejný olej z koncernu Mogul Paramo).Nalil pak olej od jinyho vyrobce a klepání se podstatně zmírnilo.Tak při příští výměně pokud se motor dožije asi zkusím jinej olej.Je fakt že tyhle Moguly jsou nejlevnější a pro škodulu dostačující.Ale dneska fakt nemáš jistotu co kupuješ zvlášť když si objednáš třeba 20 litrů nalévaného tak se může stát že ti tam natočí něco jinýho.Ale to spíš taková úvaha.
10:43:20
20.02.2015
20.02.2015
MVM
-> Evž@: Ty čepy jsou choulostivý místo,můžou být volnější jak v ojnici/tak v pístu- záleží jak se sešly vůle. Navíc je to mazaný jen rozstřikem. Hodně dostanou na prdel při velkým předstihu od detonací,podtáčení. Jednak se víc zhřeje píst,jednak na to mlátí tlak od klepání. Zkoušels třeba M7ADS - trochu je mě divný ten projev ve vztahu s olejem.
08:37:33
20.02.2015
20.02.2015
Evž@
-> MVM: taky bych řekl že čepy protože nic jinyho mě už nenapadá...nedávno jsem měl vanu dolů a koukal na to ale naky vule v čepu sem teda neshleda,ale to bych asi ani nepoznal tím kvedláním za ojnici....Nejvíc co tě vyvede z míry když to nastartuješ...chvíli tam něco klepká...pak to přestane...za chvilku zase.Jak psal minno když tam bude neco vylágrovaný tak to bude klepat furt a nebo vubec.
20:11:27
19.02.2015
19.02.2015
MVM
-> Evž@: Tipoval bych to na poklepávající pístní čep(y). Ale na rovinu se líp klepání poslouchá uchem než čte očima
09:37:00
19.02.2015
19.02.2015
Evž@
-> minno: ano jedná se o to GLSo ale ted je tam originální motor 120 LS(hluboká vana jak sem psal níže).Třeba dnes ráno to poklepávalo trochu.Defakto spíš při studeném motoru to jde momentálně slyšet více.Za tepla trošku taky ane zanedbatelně(není to nový motor že).Když byl starý olej tak to nebylo zdaleka takové :).Taky si myslím že je tam něco KO.Klika to nebude určitě ta byla před 12 tis. km venku a po oměření sme usoudily že je jak nová a šla zpět.
Filtr taky možná varianta ale je to obtokový systém takže tom je asi celkem jedno co je tam za filtr si myslím.
Jinak nejvíc slyšet je to na volnoběh.Když zvýším otáčky nejde to slyšet v takové intenzitě ale jakmile pustím plyn a otáčky padají zpět na volnoběžné tak v ten moment to začne.
Filtr taky možná varianta ale je to obtokový systém takže tom je asi celkem jedno co je tam za filtr si myslím.
Jinak nejvíc slyšet je to na volnoběh.Když zvýším otáčky nejde to slyšet v takové intenzitě ale jakmile pustím plyn a otáčky padají zpět na volnoběžné tak v ten moment to začne.
09:03:07
19.02.2015
19.02.2015
RoboSK
-> minno: teraz tam má danú naspäť 12x
08:57:33
19.02.2015
19.02.2015
minno
-> Evž@: jedná sa o inú GLS, ako máš v karte auta? Lebo tam podľa popisu máš upravený motor favorit. Ak sa jedná o tento motor, potom by ma zaujímalo, prečo tam leješ takú sračku olej.
Inak ak v motore klepe niečo, čo klepať nemá a nie je tam olej úplne mimo vhodných tolerancií (to nie je tvoj prípad), tak jednoznačne je v tom motore už niečo KO, alebo pripchaté. Je však zaujímavé, že po tých cca 2000 km na oleji klepanie prestane. Keď to klepe, tak to klepe za každých okolností (studený, teplý motor), alebo len krátko po štarte? Ak len po štarte, zameral by som sa aj na olejový filter.
Inak ak v motore klepe niečo, čo klepať nemá a nie je tam olej úplne mimo vhodných tolerancií (to nie je tvoj prípad), tak jednoznačne je v tom motore už niečo KO, alebo pripchaté. Je však zaujímavé, že po tých cca 2000 km na oleji klepanie prestane. Keď to klepe, tak to klepe za každých okolností (studený, teplý motor), alebo len krátko po štarte? Ak len po štarte, zameral by som sa aj na olejový filter.
08:21:31
19.02.2015
19.02.2015
Evž@
Kluci dotaz.Tedkom sem měnil olej asi po 4 tis. a vždycky když po výměně nastartuju s novým olejem tak tam něco klepe i po projetí.Po najetí cca 2000 km a víc kdy olej už není zkrátka nový a ty vlastnosti jsou krapet jiný tak se ty zvuky postupně uklidní že to nestojí za povšimnutí.Olej je Paramo M8AD.Ve 2 motorech 120 M ho jezdíme a bezproblému ale v glsu(hluboká vana) to dělá zajímavé věci.Jinak tlak oleje při teplém motoru na volnoběh je něco přes 1 bar.Při 2000 otáčkách tlačí 2,5-3 bary.Studený 4-5 bar.Dost by mě zajímala příčina.
08:30:41
05.02.2015
05.02.2015
dragon_cb_cz
-> Evž@: Já taky dávkuju "přesně", ale protože vzhledem k úhlu hrdla v kastli tam nikde nejde vylejt celý obsah dávkovače, tak jsem vždy dal raději trochu víc. Do spotřebky jsem tankoval většinou alespoň 15-25 litrů, míň málokdy, takže ty ztráty tak strašlivý asi nebyly...
No... jak se tak čtu, tak jsem rád, že už jezdím spotřebně jiným vozem a stačí mi natankovat jednou za měsíc těch 62 litrů
No... jak se tak čtu, tak jsem rád, že už jezdím spotřebně jiným vozem a stačí mi natankovat jednou za měsíc těch 62 litrů
08:22:07
05.02.2015
05.02.2015
Evž@
-> dragon_cb_cz: si pamatuju tak 7 let zpatky kdy sem tankoval pravidelne po 2-3 stovkách..tak sem tam toho pokaždé hrknul od oka :D a to byla ta lahvička hned pryč...aspon bylo dobře postaráno o ventily :)...dneska při mých 50ti km denně už dávkuju přesně :)
07:07:59
05.02.2015
05.02.2015
dragon_cb_cz
-> Evž@: Přesně, chce to kupovat něco, kde se dávkuje alespoň 1ml : 1l, jak je to poloviční poměr, tak to leze do peněz...
-> tunerlada: Já kupuju, když se nachomejtnu na vhodnou benzínku, tohle: noscar.cz/aditiva/761-cin ol-pb-olovo-prisada-do-ben zinu-250ml-8594023107423.h tml
Jezdil jsem to rok a půl i ve spotřebce a v pohodě... i když započítám, že tam toho většinou dám trochu víc než je předepsáno, tak ti to vychází max na 0.5Kč/litr...
-> tunerlada: Já kupuju, když se nachomejtnu na vhodnou benzínku, tohle: noscar.cz/aditiva/761-cin ol-pb-olovo-prisada-do-ben zinu-250ml-8594023107423.h tml
Jezdil jsem to rok a půl i ve spotřebce a v pohodě... i když započítám, že tam toho většinou dám trochu víc než je předepsáno, tak ti to vychází max na 0.5Kč/litr...
22:37:01
03.02.2015
03.02.2015
Evž@
-> tunerlada: 170 kč za lahvičku to je celkem suma(záleží na kolik je to litrů).Já teda beru co je k dostání na většině benzínek a to je lahvička 250 ml s odměrkou a dávkování je 1ml na 1 litr benzínu tudíš lahvička na 250 litrů benzínu.Cena v rozmezí 80 a na dražších benzínkách i 120 kč.Většinou Sheron nebo ONO(na benzinkach ONO:)
Edit:aditiva.heureka.cz/sheron -pb-aditiv (tady je konkretně dávkování 1ml na 125 litrů benzínu,záleží na výrobci)
Edit:aditiva.heureka.cz/sheron -pb-aditiv (tady je konkretně dávkování 1ml na 125 litrů benzínu,záleží na výrobci)
22:19:25
03.02.2015
03.02.2015
tunerlada
pujčím si téma, vím že to není olej ale jaké by jste doporučili nejvhodnější a zároveň nejlevnější aditivum do benzínu jako náhradu olova ? To co používám já vychází na celkem dost a hledám nějakou alternativu na delší cesty aby to nestálo tolik (170kč lahvička). Díky za tipy :)
08:24:59
13.01.2015
13.01.2015
dragon_cb_cz
-> vmat93: Nic se tomu nestane, klid. M6A škodováckému motoru nijak neškodí, jen tvoří úsady, protože v něm nejsou detergentní aditiva. Těch je ale v tom původním oleji docela dost, takže ve směsi se nemáš čeho obávat. Navíc pokud ti to olej trochu žere a budeš tam teď zase dolejvat, tak to ještě naředíš.
Takže neřešit, maximálně můžeš ten interval výměny lehce zkrátit.
Takže neřešit, maximálně můžeš ten interval výměny lehce zkrátit.
08:01:02
13.01.2015
13.01.2015
vhml
Neřešil bych a jezdil, dokud je to mastný...
Maximálně můžeš třeba bejt opatrnej, za studena zvolna a ani za tepla ho nepřetěžovat
Maximálně můžeš třeba bejt opatrnej, za studena zvolna a ani za tepla ho nepřetěžovat
07:56:28
13.01.2015
13.01.2015
vmat93
A ještě oprava: Původně tam nebyl 15w40, ale 10w40, zřejmě Mogul. Teď jsem se byl kouknut na štítek.
07:55:05
13.01.2015
13.01.2015
vmat93
Děkuju za odpověď. Zkusil jsem s tím dnes ráno jet cestu cca 60 km dlouhou a dobrý. Kontrolka oleje nebliká, nastartovalo to tak, jako obvykle (-3 °C). Jen mi možná příjde, že to potřebuje pro dosažení stejné rychlosti o malinkatý fous těžší nohu na plynu. Ale rozdíl je skutečně malý. Ten, kdo jezdí jinou škodovkou, by nepoznal rozdíl.
Jsem zvědavý na to, až příjdou v únoru větší mrazy. Nerad bych měl v motoru místo oleje Pikao
A teď kacířská otázka: Jak dlouho myslíte, že půjde na takovou směs jezdit?
Jsem zvědavý na to, až příjdou v únoru větší mrazy. Nerad bych měl v motoru místo oleje Pikao
A teď kacířská otázka: Jak dlouho myslíte, že půjde na takovou směs jezdit?
07:47:13
13.01.2015
13.01.2015
ferrari
Nič sa nestane. Ak máš po 2,5 tis km olej na minime, tak to budeš mať onedlho zasa na minime, doleješ 15W40 a ideš.
07:31:41
13.01.2015
13.01.2015
MVM
-> vmat93: Udělal jsi v nouzi to nej co jsi mohl. Protože ten motor potřebuje alespoň nějaký olej aby čerpadlo vytvořilo tlak a namazala se klika. Nic se nestane
04:35:38
13.01.2015
13.01.2015
vmat93
Ahoj borci,
Chci se zeptat, jak velký je průser, když jsem do škodule nalil z nouze litr M6A od Parama. Na rysce byl olej na minimu, neměl jsem u sebe víc, než 70 Kč a měl jsem strach jet na málo oleje.
Teď ale čtu, že M6A je i na škodovku možná moc silné kafe.
Zbytek oleje v nádrži je 15w40, starej od října včetně filtru (na ten jsem najezdil okolo 2,5 tisíce km).
S autem jezdím ob den. Nerad bych řešil zadřenej motor, ale představa vý,ěny relativně nového oleje mě taky zrovna netěší.
Vydrží to, když je tam toho jen litr?
Chci se zeptat, jak velký je průser, když jsem do škodule nalil z nouze litr M6A od Parama. Na rysce byl olej na minimu, neměl jsem u sebe víc, než 70 Kč a měl jsem strach jet na málo oleje.
Teď ale čtu, že M6A je i na škodovku možná moc silné kafe.
Zbytek oleje v nádrži je 15w40, starej od října včetně filtru (na ten jsem najezdil okolo 2,5 tisíce km).
S autem jezdím ob den. Nerad bych řešil zadřenej motor, ale představa vý,ěny relativně nového oleje mě taky zrovna netěší.
Vydrží to, když je tam toho jen litr?
21:30:19
09.12.2014
09.12.2014
Jozka
-> MVM: To se jeví jako dosti dobré..
20:56:43
09.12.2014
09.12.2014
MVM
-> Ultim: Až na tu barvu je to hodně prodávaný olej (znám distributora LM osobně) Řeknu to takto: není to žádná "sr*ačka" jak si někdo může dle barvy myslet. LM na to má patent. Dopručím ho do všech motorů bez hydroštelů - takže např.pro feldy 1,3 krásná volba. Podle výrobce to samozžejmě může i do ostatních motorů a někdo mi dokonce tvrdil že se hydroštely utišily.
No osobně volím s největší spokojeností pokud jde o Liqui Moly tento www.oleje.cz/p/liqui-moly -super-leichtlauf-10w-40-5 -l--2729 s tím že je pro auta s vyšším počtem km. Při kratších intervalech i slušně čistí motor od úsad. Míň to žralo tento olej.
No osobně volím s největší spokojeností pokud jde o Liqui Moly tento www.oleje.cz/p/liqui-moly -super-leichtlauf-10w-40-5 -l--2729 s tím že je pro auta s vyšším počtem km. Při kratších intervalech i slušně čistí motor od úsad. Míň to žralo tento olej.
19:20:14
09.12.2014
09.12.2014
Ultim
-> palinator 09.12.14 18:06:24: Tak pri startu ti pomuzou ty castecky, pak se uz o to posta olej. Preci to neplave ve vode ale v 10W-40 ne?
18:06:24
09.12.2014
09.12.2014
palinator
MoS2 je určen pro suché mazání. Jakej to má vliv v autě při startu, než se natlačí olej, je otázkou. Jestli obsah MoS2 nezhoršuje mazání za provozu, je otázkou. Alespoň pro mě.
12:34:33
09.12.2014
09.12.2014
darklord
-> Ultim: MoS2 je chemicka znacka toho "necoho", s grafitom to nema nic spolocne.
06:39:33
09.12.2014
09.12.2014
Ultim
Co si myslite o tomto oleji:
www.oleje.cz/p/liqui-moly -mos2-leichtlauf-10w-40-1- l--774
Specifakce ma, "znackovy" olej to taky je a navic v tom plavou takove casetecky jakoby grafitu nebo co to "Mos2" je.
Ano presne tak cerny ten olej je.
www.oleje.cz/p/liqui-moly -mos2-leichtlauf-10w-40-1- l--774
Specifakce ma, "znackovy" olej to taky je a navic v tom plavou takove casetecky jakoby grafitu nebo co to "Mos2" je.
Ano presne tak cerny ten olej je.
00:32:25
09.12.2014
09.12.2014
Petr Urban
-> dragon_cb_cz: Šak taky není SL jako žlutý Helix 15w-40... barvičky
22:58:21
08.12.2014
08.12.2014
dragon_cb_cz
-> MVM: Však já taky za ten červenej Helix víc neplatil
16:46:54
08.12.2014
08.12.2014
MVM
Nedal bych nikdy obchodníkům víc jak 80Kč za litr oleje SAE 15W/40 a může být řřeba v pozlaceným kanystru Neznamená že je to Shell - že ho tam nechám (v motoru) déle a pod. Motoru je jedno že je to SL z Parama/Castrolu/a pod. Nejvíc mu prospěje častější výměna. Bouhužel tady přímá úměra neplatí.
12:33:21
08.12.2014
08.12.2014
dragon_cb_cz
-> TTomas: Vím... i jsem plánoval, že bych se s tebou dohodnul přímo na ten zajíždějící olej.Jenže mě ten hotovej motor od února leží na ponku a ještě nebyl čas ho dát do auta, natož navrčet
10:24:03
08.12.2014
08.12.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Rozmazlit se dá i pitomej trávník před barákem.. Ale žlutej Shell mám v hledáčku, pokud na jaře bude výtok prostej kovových částic, možná ho do černýho bleska na sezónu 2016 nasypu a prodloužím interval na 2 roky..
10:02:51
08.12.2014
08.12.2014
TTomas
-> dragon_cb_cz: Zajizdet na obyc olej(mineral) at se to zabehne. Brzy vylejt a pak uz dat dle libosti.
08:46:08
08.12.2014
08.12.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Já si taky myslím, že je to pro libovolný, v nezávodním režimu provozovaný MB-130 motor naprosto dostačující olej, ale zase jak říká Urbi - cenový rozdíl od žlutého je dost minimální, takže u toho nově poskládaného možná budu přemýšlet - ale jen možná. Zas abych ten motor moc nezmlsal a on pak nebyl rozmazlenej a nechtěl nový náplně, svíčky a já nevím co ještě pomalu před každou jízdou.
01:25:02
08.12.2014
08.12.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Jsem červenej nalil i do nově poskládanýho.. on tam stejně naběhal 1000 km a na jaře půjde do pryč..
00:47:07
08.12.2014
08.12.2014
dragon_cb_cz
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.12.14 09:13:59: Prostě už mu došel dech, jezdil ale nebylo to ono, studený starty mizerný.... a jelikož k tomu autu mám speciální citovej vztah, tak jsem se rozhod to nelepit nějak po kouskách ale prostě do toho motoru nějakou částku nasypat. A jelikož děda měl auta rád a rozhodně nebrzdil provoz, tak se ta GO trochu zvrtla - ale jen trochu ;)
-> Petr Urban 06.12.14 16:33:52: Ten červený je výrobcem pro starší motory speciálně doporučený a hlavně - je ozkoušený a funguje. Do motoru co má X desítek tisíc na hrbu by myslím lepší olej byl spíš ku škodě než k užitku - API SJ je i tak řádově lepší než na co ty motory dobově jezdily. Ale do toho nově poskládaného motoru (viz výše) asi o něčem lepším popřemýšlím....
-> Petr Urban 06.12.14 16:33:52: Ten červený je výrobcem pro starší motory speciálně doporučený a hlavně - je ozkoušený a funguje. Do motoru co má X desítek tisíc na hrbu by myslím lepší olej byl spíš ku škodě než k užitku - API SJ je i tak řádově lepší než na co ty motory dobově jezdily. Ale do toho nově poskládaného motoru (viz výše) asi o něčem lepším popřemýšlím....
11:48:27
07.12.2014
07.12.2014
ferrari
Asi to chce hlavne meniť pravidelne olej a nedávať tomu záhul ua studena...možno to robí práve ten záhul za studena...lebo poznal som dosť ľudí, čo jazdili so studeným motorom 3000-5000 ot...možno aj preto 781 vydržia viac, lebo idú kultivovane aj za studena a netreba ich duť...poznám dosť prípadov, keď 105ka, či 120cka najazdila 150-170000 km a motor bol v dobrom stave...
22:22:28
06.12.2014
06.12.2014
Jozka
-> MVM: A to do roztrhání těla.. hoši u nás měli na vožení aparatury k provozování bigbítu Robura, jehož velkej TP se dal číst před spaním na dobrou noc.
22:01:09
06.12.2014
06.12.2014
MVM
-> Jozka: Trosky,Žuky,Barkasy,Robur
y,Avie.. mravenci mazaní M6AD a dříči socialistických silnic.
21:51:41
06.12.2014
06.12.2014
Jozka
-> MVM: Může být.. Trosky co vím (nebo spíš co jsem slyšel, sám jsem měl jen jednu, ve který byl po necelých 200 tisících 4. motor a v tý době už zas polomrtvej), tak do 80 tisíc cca.. jednak je to asi přece jen trochu jinej motor a hlavně - zažívaly úplně jiný zacházení, nežli soukromý vozy..
21:09:20
06.12.2014
06.12.2014
palinator
Dědova 120L 1988 co čeká na rozebrání do šrotu, má přes 180000 bez GO a jezdila celej život na nesmysly. Pravda, ze začátku byla docela servisovaná. Od nějakejch 150000 už byla cejtit dost ztráta tlaků, především při studenejch startech. Ale až do konce olej moc nebrala, kouřila míň jak moje a chovala se docela kultivovaně.
20:19:09
06.12.2014
06.12.2014
MVM
-> Jozka: Můj kolega dělal leta v JZD. Někdy za totality a tvrdil že tehdejší 1203 rozvážející svačiny dala 60tis a GO, převodovky měl pod ponkem dvě náhradní s tím že měnil na počkání S motory HTP a TSI a objemem 1200 se vracíme pomalu zpět s těma GO
20:15:09
06.12.2014
06.12.2014
Jozka
-> MVM: Tak nějak - při vhodným provozním režimu a pravidelných výměnách ty motory vadly (a vadnou) kolem 100 tisíc km a do 130ti tisíc se tak nějak ještě dalo.. pak GO. Byly teda i nějaký vyjímky (některý motory 110R/LS třeba naběhaly v dobrý kondici kdovíproč i o dost víc), ale nebylo jich nijak moc..