Oleje Do Š-120

prohledat
322 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 21.07.2010 do 21.02.2015, založil/a ŠKODA 120 GLS
řadit dle data
20:07:44
06.12.2014
MVM
-> minno: Já nemám nic proti .. Tehdejší motory byly do cca 100000km. Potom GO. Favo motor byl v životnosti obrovský skok. Jen si myslím že to stejné by motor najel od začátku na Mogul 15W/40 (ovšem vyměňovaný tak, jak jsi to správně dělal třeba ty)
19:56:36
06.12.2014
minno
-> šadesa: -> MVM: mal som 120L motor (plnoprietok r.v. 88) po GO (dávala sa nová originál piestna sada z tuby), s motorom som mal plán, že spravím test, ako dlho vydrží pri extra dobrej starostlivosti a pri jazdení na novodobý kvalitný olej.

Jazdil som s nim prevažne len na dlhé trasy (po meste len veľmi málo a častokrát aj 1000 km za víkend), rozumný štýl jazdy, olej som menil pravidelne každých 8000 km - po zime keď sa jazdilo menej častokrát už aj po 6 tis. km. No a po asi 55 tis. km som dával dole hlavu, lebo som ju menil za novú upravenú na natural a valce už boli dosť značne vyleštené 8 S motorom som potom jazdil ešte do 78 tis. km, kedy som to už nevydržal a postavil 136. Motor jazdil celý čas výborne a olej stále nebral (len minimálne - cca 0,3 - 0,4 l / 8000 km, čo je na 120 motor stále výborná hodnota), ale proste len tým chcem povedať, že materiály tých motorov nemajú veľkú výdrž. Možno výnimka, ale videl som už aj pár iných týchto motorov s málo km a valce lesklé.

Edit: Olej som dával 10W40 API SL (zo začiatku 15W40), Castrol Magnatec (dnes už nepoužívam).
upraveno 1x, naposled 06.12.2014 19:59:37
19:36:24
06.12.2014
MVM
-> minno: Vyleštěný válce a ovalitu válců mívají podtáčený motory. No a taky je to zajetím motoru. Samozřejmě ten materiál 120tek není to co co 781 a dál. 8
19:27:38
06.12.2014
šadesa
-> minno 06.12.14 19:21:23: pravda ale zajímavé je že některé kusy měli větší životnost to je známá věc záleží na stylu ježdění
19:21:23
06.12.2014
minno
-> MVM: ale aj keď je motor bez karbónu, tak valce a krúžky sú biedny materiál a po málo km sú už valce vyleštené.
19:00:20
06.12.2014
MVM
Když vyměníš i třeba tu nejlevnější 15W/40 jednou za rok nebo 6000km s filtrem - nemůže být motor samej karbon.
18:46:15
06.12.2014
minno
-> palinator: poznám aj také, čo sa olej pravidelne menil a stejne to dlho nevydržalo.
18:40:09
06.12.2014
palinator
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.12.14 20:32:32:

Jestli spíš u naprostý většiny škodovek nebyl problém v tom, že se oleje moc neměnily, jen dolejvaly.
16:33:52
06.12.2014
Petr Urban
-> Tuner#2: Ano pravda, tak jsou i dnes luxusní srágory, ani jsem netušil že jich je tolik - naschvál jsem se po pár nejlevnějších mrkl osobně, ale naivně jsem myslel že většina je mdlého rozumu a nekupuje oleje v nákupácích apod. Určitě dívat, zda je API SL a kupovat rači ověřené značky, ale základní motor Š100-Š120 zvládá jezdit i tak dlouho na všechno.



-> dragon_cb_cz: A proč né žlutý, když je jen o 20,- dražší maziva.heureka.cz/shell-h elix-hx5-15w-40-1l Ale pojede to zřejmě stejně na oboje.
09:13:59
06.12.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 06.12.14 01:09:02: To by me zajimalo z jakych...
01:09:02
06.12.2014
dragon_cb_cz
-> Tuner#2: Já osobně do škodovek na kterejch mi dlouhodobě záleží kupuju červenej Helix, kterej je buď API SG nebo SJ... nenazýval bych to srágorou 4 Motor v mojí 120L na něj vydržel skoro 180 tisíc a jezdil pořád a olej nebral - GO se dělala z trochu jiných důvodů 4
23:01:54
05.12.2014
MOLSO
a od API SM dalej to uz ide dole vodou .... sama ekologia a ochudobnovanie aditiv ...
20:40:59
05.12.2014
MVM
-> Tuner#2: V podstatě s Tebou souhlas až na jedno: SG,SH,SJ byly a jsou ještě oleje kde měla ochrana před opotřebením přednost před ekologií a úsporou paliva. (Mimochodem většina moto olejů JASO MA jsou podle API SG..)



Tím chci říct že podle Ameriky API,je SG už dostatečně aditivovaný olej, pokud jde o "mazání" potom SJ,SL
upraveno 1x, naposled 05.12.2014 21:00:14
20:40:07
05.12.2014
ferrari
-> suri:

-> palinator:

-> Winged_Arrow:

-> MVM:

Mno, ako tak pozerám, zlatý môj Megan 1,9 D...ohrieva sa to vcelku rýchlo, aj to rýchlo kúri...sranda bola v pondelok s Exeom 2.O TDi, ako ste to mali na Morave zamrznuté, tak som čakal hodku v kolone a so zapnutým kúrením sa mi držalo tak 50 st na teplomeri...proste to pomaly nebolo schopné kúriť :-(



Soooory za OT :-(
20:37:14
05.12.2014
darklord
-> Tuner#2: 157
20:32:32
05.12.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 05.12.14 17:49:00: Tohle jsem tady o olejích psal už v době, kdy jsem olejům propadnul a řešil na co bude Žlutka jezdit...



Nicméně nesouhlasím, že dnes jsou všechny oleje kvalitní a mají min. SL. Několikrát jsem narazil v marketu a dokonce i u prodejců na oleje co měli SF, SG apod. srágory...



www.eshop-rychle.cz/bezo/ .../1637-Divinol-Super-15W -40-5L



Takový olej bych si teda do motoru nedal ani náhodou... Ono ne nadarmo se u 120tek dělal GO po cca. 100tkm, protože ten motor jezdil na podobně sračkový olej. I petr s tady psal, že ten kdo za totáče jezdil třeba jen na castrol (byť to dnes není žádná sláva) tak bez problému měl na motoru 200 - 250tkm bez GO...



Takže bacha i dnes na to co kupujete, chce to používat to co nosíte na krku a něco o olejích vědět.
18:00:49
05.12.2014
MVM
Já tady celou dobu tvrdím že OHV (krom Fábky OHV kde je hydraulika) může dlohodobě i v zimě kdy není pod mínus dvacet - jezdit na 15W/40 6 Kdo má po GO ideálně 10W/40. Můj názor je ten že cokoliv s nižším zimním číslem než 10W do těchto motorů nemá cenu dávat a nepatří tam. Motor jako takový je konstruovaný na jednorozsahový SAE30 (M6AD) a dokáže s tímto olejem normálně (v létě) fungovat.

Proč vznikly oleje 5W,0W je zase druhá věc - mající vazbu na konstrukci motorů, provoz na sibiři.aljašce,a pod.
17:54:55
05.12.2014
palinator
-> Urbi:

No... a kdyby se do ní nalil čistej API SL 15W40 tak zakuká po 50 km 3 3 3
17:49:00
05.12.2014
Petr Urban
Tady vidím v nadpisu Olej do Š120 - řeší se to tady jak na nějakém Honda či diesel foru, jak kdyby to měl být olej do brutálně našláplý mašiny, čtu tady několikrát TDI a nakonec jak kdo jezdí ... zajímavé.

Přitom posraná škodovka pojede na ty nejlevnější oleje bez problémů jako jezdila před těmi 30 lety. Kdo má nově postavený motor š105-130, tak si přihodí dvacku za litr a koupí obyčejný 15w-40 klidně od Mogulu, pro fav./fel motory klidně i 10w-40, protože jak bylo řečeno, snad veškeré oleje mají minimálně API SL a 15w či 10w určuje pouze "čerpatelnost-tekuto st" za nízkých teplot.

co to znamená viz. : www.oleje.cz/clanek/Porov nani-klasifikaci-automobil ovych-motorovych-oleju

Jinak zažil jsem motor Š105, který žral 2L -1000km, tak se tam dával vyjetý olej ze sudu, kde byli dohromady smíchaný veškerý oleje ze všech různých i nákladních aut a sračky z nich a jezdil docela normálně další desetitisíce km než se škodovka vyhodila celá, když si na to vzpomenu a vidím zdejší elaboraci 3
upraveno 3x, naposled 05.12.2014 17:53:54
17:06:53
05.12.2014
suri
-> Jozka 05.12.14 13:47:59: To sa mi stáva často , a to je vonku zima .
14:38:11
05.12.2014
Jozka
-> MVM: Právě.. kdybych musel potřeboval moderní ojetinu, bude to těžká volba. Nevím jestli vědomě, ale ono takhle jezdí (start+full throttle) plno lidí.. Kdosi odnaproti je prototypovej - vyjíždí zrána dost často současně se mnou a už jsem se naučil čekat, až odsmrdí- jinak bych ho měl přes celou obec nalepenýho na nárazníku, neb jede: 1 - půl plynu, 2 - plnej, 3 - plnej... diesel pochopitelně. A není zdaleka sám..
13:49:29
05.12.2014
MVM
-> Jozka: Je to jako se vším - Budu-li uvažovat že mi má auto od nova "vydržet" dva tři roky,budu motoru za studena dávat karate hlava nehlava,longlife olej - bude topit za pár km. 3 Stačí ráno "zaspat" člověk spěchá do práce nebo kamkoli jinam a hned to topí..
13:47:59
05.12.2014
Jozka
-> suri: 3 Pěšky se můžeš klidně i přehřát, když moc zabereš.. 5

-> dragon_cb_cz: Poslední dobou (a vlastně vždycky) když diesel, tak dodávka.. a co si vybavuju, tak na trenýrky uvnitř ani na delší trase.. Benzínový auta dnešní konfekční mi přijdou, že tak nějak plus mínus jako Favorit: při -10°C venku za 5 minut plus 10°C uvnitř.. 5
12:08:17
05.12.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: To bych zase netvrdil, benzínový auta s tímhle podle mě moc problém nemaj - u dieselu je hlavně problém s tím, že se fakt nechce ohřívat bez zátěže, na volnoběh ho můžu nechat bublat třeba 15 minut a bude mi to hovno platný. Ale když vyjedu a není to celou dobu z kopce, tak po 3-4 km už to topí asi jako plně ohřátý kilo či MB - tzn tak nějak vlažně 1
upraveno 1x, naposled 05.12.2014 12:08:30
11:57:24
05.12.2014
suri
-> Jozka 05.12.14 10:38:17: Jop , mladým to hold nevadí , ja posledné roky zimu nemusím ... A aby som si kupoval auto čo topí po 15km to môžem ísť rovno pešo ...
10:38:17
05.12.2014
Jozka
Takže po tolika letech vývoje se situace v oblasti vytápění vozidel dostala nazpět někam k vzduchovýmu VW brouku v roce 1968 ?
21:33:46
04.12.2014
dragon_cb_cz
-> Pavel P..: To jo, topit to začne docela rychle... ale na 90°C to leze dlouho :/ Ale zase při cukačce to asi zatížíš víc než já při klouzání směrem k dálnici (na tej už to pak ohřeju).
19:16:59
04.12.2014
Pavel P..
já teda jedu jen 5km ale po Praze a ohřátý na 90 to mám cca po 4km a teplej vzduch z topení jde už po 1-2km.... taky TDi4
16:50:41
04.12.2014
Karel.
koukám zlatej bufík, sice si vezme malinko nafty, ale za to teplo a menší trápení motoru to stojí5
16:32:04
04.12.2014
francomk
-> vhml: Nechám to tak, pri vyšších teplotách je zase riziko, že sa sanie rozžeraví od výfuku...
13:42:30
04.12.2014
vhml
-> francomk 04.12.14 12:55:02: propojit trubkou :-)
12:58:28
04.12.2014
castrol
-> francomk 04.12.14 12:29:18: fela kuri dobre a nepotrebuje ani takutok ficurinu1
12:55:02
04.12.2014
francomk
-> vhml: výhrev furt mám 3
12:49:57
04.12.2014
dragon_cb_cz
Dneska jsem to zkoumal když jsem vyrážel, dostat se na 70 stupňů trvalo asi 7km, ale dotlačit to na těch 90 se podařilo až za dalších asi 5....
12:44:49
04.12.2014
vhml
-> francomk 04.12.14 12:29:18: no jo, felicie je na zimu zlatá. Tam kde se Sharan přepíná při 30 stupních měla felicie bez vyhřívanýho sání 90...
12:29:18
04.12.2014
francomk
-> vhml: Podobne to mám na felde... malý okruh v poradí výparník->výmenník voda/olej -> sanie -> kúrenie...



Pár sekúnd po štarte to nechám bežať na volnobehu, hodím veci do kufra, prepnem na LPG a jemne vyrazím, po pár stovkách metrov už ide vlažný vzduch.

Po 3 km už kúrim normálne.
upraveno 1x, naposled 04.12.2014 12:54:53
12:24:39
04.12.2014
vhml
-> Klubko_ 04.12.14 12:06:34: na Sharanu mám po 5km 70 , po 10km 90. Ale hodně toho spolkne i výparník na LPG
12:06:34
04.12.2014
Klubko_
-> jate-line: tak to su rád, že nejsu jedinej, kdo to má takle 1 já teda 8,8km 1
upraveno 1x, naposled 04.12.2014 12:07:24
12:00:54
04.12.2014
jate-line
Nápodobně TDI-pd 8km do práce a zvedá se mi ručička těsně před fabrikou když je nad nulou tak je to lepší. Chladič zakrývám celý spolu s nahozením zimních pryží a vyhazuju na jaře :) Termostat je v pořádku - prostě to má takovou účinnost, že veškeré teplo spotřebuje3
20:52:54
03.12.2014
palinator
Já s TDI jedu prvních asi 10 km s vypnutým topením a ohřeje se na skutečnejch cca 80-85°C, olej za výměníkem je v tu chvíli na nějakejch 68°C. V tu chvíli zapínám topení naplno a teplotu vody reguluju zapínáním/vypínáním ventilátoru 1. Stejně zezačátku topení netopí skoro vůbec, tak podle mě nemá smysl trápit motor někde na 40°C. Je pravda, že auto garážuju v teplotách kolem bodu mrazu, ale garážuju, takže neřešim rozmrzání oken, vlhkost, apod. To řešim až když jedu odněkud domů, ale většinou stejným způsobem.



-> dragon_cb_cz:

Tu teplotu by chtělo změřit VAGem. Budíky ukazujou co se páníčkovi líbí. 3
20:37:18
03.12.2014
dragon_cb_cz
-> MVM: Prave ze zrovna v kondici neni, je tam puvodni uz 320 tisic km... na 90 stupnu to pri teplotach kolem nuly ohrivam cca 10km a kdyz pak prijde delsi kopec dolu kde jedu s vyrazenou rychlosti, tak uz zacina padat na 80 cca... driv to bylo lepsi, asi uz je ten termostat fakt nacatej... asi ted zalepim chladic a pri nejblizsi servisce dam novej termostat
18:50:13
03.12.2014
MATTESS
-> MVM: jj. Při první zimě s FI jsem zakryl polovinu chladiče jako jsem měl na ZXu a efekt nula. Až zakrytí celého mělo trochu význam
18:45:31
03.12.2014
MVM
-> vhml: Tak v mrazech se Fabka uchladí i s uplně zakrytým,čemuž jsem teda skoro nevěřil - ale schválně jsem to zkoušel. 9 Benzín je na tom v zimě stokrát líp.
18:42:23
03.12.2014
vhml
-> MVM 03.12.14 17:10:07: na benzínovým Sharanu mám zalepenou celou masku. Průchod vzduchu je jen skrz logo VW.



Nevyřeší to všechno, ale něco málo to pomůže
18:40:04
03.12.2014
Winged_Arrow
-> MVM: Ja mám Audi A6 r.v. 1996 2.5 TDI 5-valec 10 ventil a

má to strašne nízke odpadné teplo, čo je poznať aj na spotrebe (kto pozná vie)

a teraz keď je vonku okolo 0°C tak sa ručička vody začne dvíhať po cca 8 kilometroch

a na 90 sa nikdy nedostane, pokiaľ nejdem dlhšie do kopca.. termostat OK, v lete je na 90 vždy.. ale proste ten studeny vzduch stale tecie motorom, kedze jaksi nema skrtiacu klapku a ked ho nezatazim, nedokaze sa zohriat na viac ako 75 stupnov.. rucicka teploty oleja tiez stale pri zemi..
17:10:07
03.12.2014
MVM
-> dragon_cb_cz: Kolego těch 20km už je na ohřátí dost.. Termostat ok? (ale třeba taková SDI netopila ani po 15km - s lehkou nohou) Já fabii Rs ořeju na 70 po cca 5km. Na zimu (i když je to proti zdravýmu technickýmu rozumu) zakryvám 1/2 chladiče. Totiž z důvodu omezení náporu ledovýho vzduch motorovým prostorem.
09:05:05
03.12.2014
dragon_cb_cz
-> MVM: Jj, těch 20km je na něj v zimě prostě málo 8 Alespoň ten termostat musím vyměnit... a když budou velké mrazy, raději to asi vezmu benzíňákem, ať Octaviána moc netrápím.
07:52:43
03.12.2014
MVM
-> dragon_cb_cz: To znám dobře - mám TDI 4 U turbodiesela je těžký najít hranici "podtáčení" - protože v podstatě kroutí od 1500ot . Když pojedeš 1/4 plynu 1500-2000max je to uplně v klidu -jen to prostě topit nebude 3
07:43:46
03.12.2014
dragon_cb_cz
-> MVM: Tohle dilema s tím jak klesají teploty řeším čím dál víc - nechci na to moc šlapat, když je to studený, ale když jedu moc zlehka, tak to za celou cestu do práce neohřeju... holt diesel není dobrej winterwagen no :/
07:11:24
03.12.2014
MVM
Žádný výrobce ti dneska ani nikdy dřív SAE viskozitu vysloveně nepřikazoval. Vždycky je vztažená k aktuálímu podnebí nebo podmínkám provozu. Ale vždycky uvádí minimální výkonostní normu.

To,že onu něketrou dnešní požadovanou normu mají sehnatelně jen ve viskozitách např 5W/30 je věc druhá.

Že se jde cestou nižžších zimních i letních čísel je čistě eko výmysl - vzhledem ke splnění emisních limitů při zkouškách. Další věc je ta,že dneska 99% uživatelů (nepoužívám řidičů) sedne do káry nastartuje a hned topí pod kotlem. Možná polovina z nich jede s lehkou nohou první kilometr.
Extreme Tyres