skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
karburátor - jaký?
-> T: jaký ? 3,9 nebo 4,2
v čem spočívá přetryskování karbece 130 na 136? pokud teda jsou nejaky rozdily?
jo a mam 5q a na 3t. oatacek to jede tak 85 cca....neni to malo?
jo a mam 5q a na 3t. oatacek to jede tak 85 cca....neni to malo?
-> Lukas/Fishmaster: večer to sem dám:)
Petkar1
Tak to by bolo super ... dakujem ... hod mi to na fishmaster@azet.sk alebo sem ... to je jedno ...
Tak to by bolo super ... dakujem ... hod mi to na fishmaster@azet.sk alebo sem ... to je jedno ...
-> Lukas/Fishmaster: až půjdu do garáže, tak ti to vyfotim![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Petkar1 : Hmmm to si ma nepotešil ... ono by to chcelo niaky výkres a urobil by som si ju ... alebo len foto ako vypadá ... (kde začať :o) ...
-> Lukas/Fishmaster: těžko se shání, já u nás sehnal poslední, kterou měli!![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Kde sa dá tá trojdielna podložka zohnať? u nás to nemajú ... poradte![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> ferrari: aby som pravdu povedal, motor, na ktory to planujem este nie je poskladany. Skusal som to na svojom eR motore, najazdil som s tym nejakych 15 - 20 km a ze by sa to nejak extra prehrievalo som si nevsimol. Teda u mna je aj EDSR po jazde vzdy teply, tak som tomu neprikladal moc velky vyznam ... ale odladovat sa to bude az na tom motore na ktory to pojde.
Možná by stálo za to, zkusit sehnat tu 3-dílnou sadu. Dát pod karbec tu gumu z ní (viz obr - je tam vidět pod karbem). Mám to tak na Fabce a víko karbecu je krásně ledové.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Hm, Vďak aza rýcglu odpoveď...a ako dlho takto jazdíš? Neprehrieva sa LEKR pri takomto uchytení? Predsa len tá guma musí viac izolovať teplo...
-> ferrari: pod samotnym karbecom je samodomo vystrihnute tesnenie z tesniaceho papiera. Vykres poslem, akurat ho mam v inom PC, kt. nemam u seba.
afro100 29.06.10 23:02:38 napsal:
je tam tesnenie, klasika termoizolacna podlozka tenka, zas tesnenie a ten kus
hliniku, prisrobovane srobmi namiesto steftov, kdesi som vykutil aj nejaky
vyrobny vykres, ked to najdem, poslem na emila kto bude chciet :)
Hm, toto sa mi véééľmi páči...a čo je pod samotným karbecom? Aké tesnenie? Inak, za ten výkres by som bol vďačný:
polakovicko@gmail.com
je tam tesnenie, klasika termoizolacna podlozka tenka, zas tesnenie a ten kus
hliniku, prisrobovane srobmi namiesto steftov, kdesi som vykutil aj nejaky
vyrobny vykres, ked to najdem, poslem na emila kto bude chciet :)
Hm, toto sa mi véééľmi páči...a čo je pod samotným karbecom? Aké tesnenie? Inak, za ten výkres by som bol vďačný:
polakovicko@gmail.com
-> vhml: Já ho plánuju taky do budoucna. K dalšímu stupni úprav na 1,4 ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petkar1: vyzkoušej a poreferuj.
Já ho plánuju až někdy za hodně dlouho až vyměním 5kanálovou 120tku za 8kanál 1340ccm. Ale zatím mám spoustu jiných věcí co je na třeba na autech dodělat, tak to neřeším. Ale zajímalo by mi to pak.
Já ho plánuju až někdy za hodně dlouho až vyměním 5kanálovou 120tku za 8kanál 1340ccm. Ale zatím mám spoustu jiných věcí co je na třeba na autech dodělat, tak to neřeším. Ale zajímalo by mi to pak.
-> vhml: To by mě taky zajímalo...chtěl bych ho vyzkoušet.
A zkoušel už někdo laborovat z Pierburgem 2E3 z Oplu, kterej má difuzoy 22/26? Jestli se to chová stejně kulturně, jenom to líp jede, nebo jestli to má nějaká úskalí?
-> T: To záleží na rozdělovači jakou má odstředivou regulaci a zda máš zapojenou i podtlakovou reagulaci (která taky může být u rozdělovačů různá). Motor co se týče předstihu si ladím sám ježděním do kopce a docela jsem se letos trefil a potvrdil si nejlepší nastavení před 3 roky. Na směs jezdím na PAL test do Šťáhlavic k jednomu známému, ale to už taky spíš jen pro kontrolu.
-> T: 100 oct snese snese větší předstih. Když ho nenastavíš, tak se zase tolik nestane. Kolik máš předstih teď?
-> Tuner#2: : a to je jaký předstih? a když ho nenastavim? ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
tobe serizuje kdo motor?
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
tobe serizuje kdo motor?
-> afro100: já si to taky nepamatuju přesně, ale myslim, že to tak je![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Bylo to myšleno spíš jako doplnění, než upřesnění. Že těch odchylek bylo minimum:)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Bylo to myšleno spíš jako doplnění, než upřesnění. Že těch odchylek bylo minimum:)
-> Petkar1: doba kedy som mal favo je uz davno prec a uz som si to proste napamatal, diky za upresnenie
-> afro100: ona jediná odchylka u 136x je větší nástřik akcel. pumpičky...
-> werty: jasne, jasne, len ze potom boli rozne verzie ecotronik a pod. do 92 (93?) to bolo vsetko rovnake(az na tie odchylky u 136x)
-> aceboss: To je pouze a jen nehorázný kec.
Pokud je mi známo tak bylo z Pierburgu do Jikovu přiděleno několik lidí kteří přísně dohlíželi na výrobu a dali si sakra záležet na tom aby kvalita výroby byla na stejné úrovni jako samotný Pierburg 2E3. A jako důkaz na závěr myslím úplně postačí že Jikov vyráběl nejen pro Škodovku, ale taky díly pro Pierburg jelikož karburátory řady 2E3 byly osazovány i auta zn. VW, Ford, Opel.
-> afro100: Karburátorové Fava se vyráběly i po 1.93. Jinak licence byla zakoupena už dlouho před tím než se začalo Favo vyrábět, ale nestihl se termín a tak první Fava byla osazena ještě Pierburgem.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> afro100: Karburátorové Fava se vyráběly i po 1.93. Jinak licence byla zakoupena už dlouho před tím než se začalo Favo vyrábět, ale nestihl se termín a tak první Fava byla osazena ještě Pierburgem.
All ... kde by som zohnal tú delenú podložku pod LEKRa? u nás to nikde nemajú, poradte ... tá gumená čínska sračka sa mi už 2x praskla a už nemám chuť ju stále dookola meniť ... díky![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> aceboss: ty karbece jsou vcelku bezproblémové, pokud jsou v rozumném stavu.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> afro100: Aha já právě myslel,že Pierburg(je lepší jako LEKR) že LEKR je jakoby česká napodobenina,ale když je dělaná v liceni tak v tom není tedy žádný rozdíl.
Ted další věci na co se kouknout co se nejčastějí kazí,opotřebuje a dělá problémy u LEKRU.
Ted další věci na co se kouknout co se nejčastějí kazí,opotřebuje a dělá problémy u LEKRU.
-> aceboss: vsetky starsie fava (88-92) mali karburatory rovnake, akurat najprv boli Pierburg a neskor kupil Jikov licenciu a vyrabal to ako LEKR, su ale identicke. Vsetky su s dif. 20/24, 136x mala akurat vacsie trysky myslim, inak to bolo uplne rovnake vsetko. Asi jedinou nevyhodou tohoto karbu by mohlo byt, ze vzdusniky su napevno ...
Tak jak to tady pročítáma a koukám tak se mi jen potvrzuje co si myslím.....ted k věci jaký je tedy nejlepší karburátor a z jakého fáva(výrobce,difuzory,kw,
model,rok?)Díky abych věděl po čem jsem nám koukat![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petkar1: presne tak som to potom upravil
-> MiroJ: ono by to šlo udělat i z tý 3-dílný sady, co se prodává pod LEKR:)
-> afro100:
uz si ma prekukol , inak odporucim sa tejto verzie gumovej podlozky vyvarovat , moc sa deformuje i pri slabsom dotiahnuti , lepsie je pouzit tu kovovu podlozku + tu pertinaxovu co sa predava ...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MiroJ: To je přesně ono o čem jsem mluvil:)
-> MiroJ: cakal som, ci sa ozves :) tiez moznost, ja som nemal tu podlozku, tak sa robilo z toho co bolo :)
je tam tesnenie, klasika termoizolacna podlozka tenka, zas tesnenie a ten kus hliniku, prisrobovane srobmi namiesto steftov, kdesi som vykutil aj nejaky vyrobny vykres, ked to najdem, poslem na emila kto bude chciet :)
-> malybobicek: má vyrobenou tu hliníkovou podložku. 4 šrouby tam jsou, aby sedla na sání a na ty 3 dirky se přichytí LEKR.
-> afro100: Tak tohle je jednoduchý a kvalitní řešení:)
Díky ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> afro100: můžeš mi prosím říct, jak to máš přidělaný na sání? Na převařený z fáčka to nevypadá
-> malybobicek: má, ale dá se to udělat!! Vem si sání ze 130, dej na to tu podložku a přemýšlej. Viděl jsem to na vlastní oči a ani to není takovej bastl, jak se může zdát!
-> Petkar1: netreba nic varit, staci kus hliniku a trpezlivost
-> Petkar1: Díky
-> malybobicek: ano ma inak diery, ale vsetko ide, ked sa chce
A předpokládám, že ta gumová podložka pod karbec má tím pádem jinak díry ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> malybobicek: musel bys převařit sání. Uříznout přírubu na SEDR a navařit tam z Fáčka. Ale už jsem viděl i tu gumovou podložku pod LEKRa jako redukci a fungovalo to!!! 3 štefty seděly a na ten čtvrtej se udělal závit v tý gumě - má to kovovou výztuž, takže to jde!
-> malybobicek: Das, ale nepripevnis.