skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
karburátor - jaký?
Takže nedám na 130kový sání LEKRA ?
-> Nwkt: 10000000000000% ne dle Tomat. Sedr ma 4 srouby a lekr 3:-D
-> malybobicek: Na 99% ne
-> malybobicek: nie, na 100% nemaju
Jenom se ujišťuji, LEKR a SEDR mají stejnou přírubu, ne? Na 99% si myslím, že mají, ale nechám si to schválit vámi zkušenými ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: tam nemate Tesco a nebo ONO? ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Pavel P..: Tak víš jak, tady jsou takový platy, že všichni jezdí na 100 oktan ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tuner#2: divnej kraj to plzeňsko... tady na každý třetí benzince.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Pavel P..: Až na to, že 98 u nás nemají skoro nikde narozdíl od 100octanu.
-> T: Když na to adekvátně nastavíš předstih tak neublížíš.
-> T: Když na to adekvátně nastavíš předstih tak neublížíš.
-> T: nene, 130ca je mlsná, tý to jenom prospěje:)
No nový věcy na ty karby nemám, ale měl jsem tu jeden moc pěknej EDSR, s ním to jelo pěkně na Fávu, ale kamarád mi ho zkřivil :(
No nový věcy na ty karby nemám, ale měl jsem tu jeden moc pěknej EDSR, s ním to jelo pěkně na Fávu, ale kamarád mi ho zkřivil :(
takže 100 oktanam na serii neublížim,ale naopak jestli jsem to teda pochopil
-> Petkar1: : jojo,to jsem jel do Želiv,dík moc, se klidně někdy zastav v PB, jinak karbec uz jsem sehnal 130, lae čeká mě repas a socela se toho děsim no
a jestli tam máš doma cokoliv tak beru,ale jen nové věci no ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Petkar1: : jojo,to jsem jel do Želiv,dík moc, se klidně někdy zastav v PB, jinak karbec uz jsem sehnal 130, lae čeká mě repas a socela se toho děsim no
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> T: No mi povídej, leju do do škocny taky a na OMV za 34,50
Koukal jsem, že jsi taky z PB. Máš moc hezký éro, viděl jsem ho projíždět přes Obory, když jsme měli sraz na fotbal.
Jinak ty karbece - takový to domácí kutění no.
Teď Lekra, co jsem si dělal na motor, tak rozebrat, vyčistit, vyměnit membránky, přetěsnit, trochu jsem projel difuzory leštičem. Ale mám tu docela dost rozebranejch SEDRů, možná že by se z nich dal jeden kludnej postavit, jestli sháníš. A nebo aspoň trysky...měl jsem SEDR 130 i 136 ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Nwkt: na 5ku jezdi i 40 ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Nwkt: klidně... i tak jezdim![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Pavel P..: Na 5ku 60 ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
ale můžu říct že na Vervu od Benziny to jelo hezky oproti 95, žádný klepání, bublání a podobný projevy... v 1500ot. šlápnu a jde pěkně za plynem.... nemusim ani podřazovat ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tuner#2: to můžeš tankovat jen N98 a né nějakej mix.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Š 130 vyžaduje 96 octanů což se dnes neprodává, takže osobně bych tam tankoval 100vku a 95tku půl napůl a vyřešeno. Na sérii dostatečné.
-> Petkar1: : takže si budu dál tankovat 100 oktan....ale nevim jak dlouho při těhle cenách
v Příbrami jsemdneska viděl 34,50
jinak ty ovládáš karbece?![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![30](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/30.gif)
jinak ty ovládáš karbece?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: neubližuješ, určitě spíš ku prospěchu....Mě se motor s LEKRem, bezkontaktem a se 100okt chová jako štříkačka:) A to jestli je tam vačka MPi, tak spoustu lidí si stěžovalo na blbý přechody, já nic takovýho nepociťuju i bez vyhřívaného sání.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Petkar1: : no právě, že mi to přijde, že to znát je,tak mě zajímá, jestli tomu motoru víc neubližuju, než pomáhám,vzhledem k tomu, že to je serie....
-> T: 100 oktan není nic špatného, ale na motor s nízkou kompresí asi zbytečnej luxus. I když 130ky jsou takový náročnější na palivo, tak by to mohlo být znát.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
tak pozor pozor, prohrabl sjem zasoby a pohledal co sjem mohl a nasel sjem difusory 20 a 24 jsou dva karbece a jeden ma 22 a 24 , takze predpokladam ze to je ten spravnej?
takze co ted jak na repas sam doma? nebo nekoho znate?
a jen tak jeste se zeptam trosku bokem...je spatně pro motor 100 oktanovej benzin? nebo naopak?
bavime se porad o mojim motoru....
takze co ted jak na repas sam doma? nebo nekoho znate?
a jen tak jeste se zeptam trosku bokem...je spatně pro motor 100 oktanovej benzin? nebo naopak?
bavime se porad o mojim motoru....
-> T: Mě stál tady z inzerce 400 i se sáním a pak dalších asi 400 věci na repas (membránky, odbublinkovač). Hodně dělá ale podložka pod ním!!! Pokud je křivá a přisává to, tak to nefunguje!
-> T: 200 kus když si ho sám vymontuješ
-> Petkar1: : a kdyz uz, tak jakou ma taky cenu ? LEKR, SEDR?
Myslím, že nejlíp to ohledně Jikovu a karburátoru SEDR shrnul ing. Hrdlička slovy "Vyráběli jsme mizerný karburátor..." A protože je tenkrát při práci na Favoritu tlačil čas a na vývoj nového karburátoru který by splnil veškeré požadavky nebyly dostatečné zkušennosti ani peníze tak se hledalo jinde... V SSSR kde se vyráběl licenční Solex který nevyhovoval i v Itálii u Weberu kde nabídly jen zinkový karburátor kterého se chtěli vyvarovat. Až padla volba na Pierburg který vyhovoval zcela a bez výhrad. Tohle myslím mluví za vše kde ona "kvalita" SEDRu je. Hold ten kdo nikdy neviděl jiný karburátor tak má pocit že je to vrchol vývoje. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: nejhorší je, že sehnat obstojnej SEDR už je taky docela boj...Všechno je to zvohybaný, vyběhaný klapky, přidírají se....Proto mám radši ty LEKRy, protože to má vyšší životnost a o dost....
-> Petkar1: . no vzhledem k financím asi budu shánět SEDR a uvidíme, jak se mi zadaří nebo ne a pak se uvidí :-)
-> T: Pokud chceš jenom nasadit a jezdit, tak dej SEDR ze 130, hlavně aby byl v co nejlepším stavu. Pokud si s tím chceš trochu hrát, tak určitě nějakej spádovej Weber a nebo Polmo.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: Ty ne ;)
-> m8rinek: : no dovol
proč bych to dělal? no to kdyžtak dořešíme po ICQ....
![131](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/131.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> T: hele když jsem svoje výkresy dealoval a pak mi bylo zapřeno, to že to není z mojí hlavy, nemam zájem kreslit víc než pro sebe ;).
-> m8rinek: : lakomče
ale když bych to řešil, tak už vím, na koho se obrátit
, ale asi přecijen se pokusim o ten sedr, je to fakt moc peněz ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
ale když bych to řešil, tak už vím, na koho se obrátit
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> T: výkres mam, ale už jsem s dealováním svejch kreseb skončil ;). Nicméně to co má Lamináťák a Eidy stojí 3500 a můžu Ti dát kontakt na výrobce, nicméně pokud by jsi chtěl sání o 1000Kč levněji (cenu negarantuju) obrať se na Zazuu.
Technologickej postup jak takový sání vyrobit jsem tak ňák do kupy dal, přesto za 2500 téměř není co řešit...
Technologickej postup jak takový sání vyrobit jsem tak ňák do kupy dal, přesto za 2500 téměř není co řešit...
-> m8rinek: : no dobře no teda výkres
no protože s přírubou by nebyl problém, ale teď zjistit jak s těma trubkama
nicméně výkres asi nemáš a jinak na netu když jsem hledal, tak sjem nenašel třeba to co má laminatak nebo eidy ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
no protože s přírubou by nebyl problém, ale teď zjistit jak s těma trubkama
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> T:
a) podle plánku se staví lego
b) podle výkresu by to už asi šlo
c) ohnout dvě trubky není problém
d) problém je to, že za karbcem máš průměr 40mm a před hlavou 32mm
a) podle plánku se staví lego
b) podle výkresu by to už asi šlo
c) ohnout dvě trubky není problém
d) problém je to, že za karbcem máš průměr 40mm a před hlavou 32mm
-> venni: : no tak zatím budu asi koukat po tý 136, tak uvidíme....a když nic, tak budu dál vymýšlet :-P
-> Pavel P..: : taky zajímavá otázka.....
někdo názory?
-> m8rinek: : no právě, že motor se stavěl a vypadá, že se to povedlo, ale nebylo sáhnuto na karbvec,ten jsem tam dal, co sjem měl po ruce, tak bych teď chtěl dotahnout motor do konce a proto řešim karbec...jinak v hlavě se šťourat nebudu a vůbec v motoru,to bych si rád nechal udělat, ale to až na zimu, že teď konečně jezdim po 3 letech, takže opravdu až na zimu, takže to je další věc, co je karbec, že nemusim auto odstavit ,ale " jen nasadit a jet" a jak tak koukam, tak mě napdá, jak velikej je problém si nechat sání naohýbat podle plánku? teda jestli ho někdo má :-D
-> Pavel P..: : taky zajímavá otázka.....
někdo názory?
-> m8rinek: : no právě, že motor se stavěl a vypadá, že se to povedlo, ale nebylo sáhnuto na karbvec,ten jsem tam dal, co sjem měl po ruce, tak bych teď chtěl dotahnout motor do konce a proto řešim karbec...jinak v hlavě se šťourat nebudu a vůbec v motoru,to bych si rád nechal udělat, ale to až na zimu, že teď konečně jezdim po 3 letech, takže opravdu až na zimu, takže to je další věc, co je karbec, že nemusim auto odstavit ,ale " jen nasadit a jet" a jak tak koukam, tak mě napdá, jak velikej je problém si nechat sání naohýbat podle plánku? teda jestli ho někdo má :-D
a co takhle třeba Polmo karbec ze 125p?
-> T: Na tvym motoru je škoda topit Weberem, na druhou stranu, když zainvestuješ tak máš do budoucna vyhráno (weber 3-5, sání 2,5/3,5 dle výrobce). Rozdíl oproti SEDRu poznáš, určitě kultivovanějšim chodem, ale nějakej nárůst výkonu na serii, asi uplně ne (i když placebo efekt do jistý míry funguje:D).
Svody jsou v tuhle chvíli vyhozený peníze, budou mít ještě menší efekt než Weber a dokud toho Webera nenasadíš tak to stejně nepojede, resp nic nepřidaj).
Začal bych tedy vačkou, zalícováním kanálů, snížením hlavy. Nevim jak moc se v tom chceš vrtat, ale motor se staví z gruntu, upravovat mrtvolu v autě postrádá smysl ;).
ad Solexy, teď už se na ně díky Davesoj daj i nějaký trysky pořídit, ale DCOE vychází pořád nejvíc User friendly, ale nečekej, že ho nasadíš a pojede to jako kráva, základ si spočítáš, poté tisíckrát vyměníš trysky atd a v nejlepší kombinaci to sesynchronizuješ a pak teprva možná budeš sklízet ovoce:).
Svody jsou v tuhle chvíli vyhozený peníze, budou mít ještě menší efekt než Weber a dokud toho Webera nenasadíš tak to stejně nepojede, resp nic nepřidaj).
Začal bych tedy vačkou, zalícováním kanálů, snížením hlavy. Nevim jak moc se v tom chceš vrtat, ale motor se staví z gruntu, upravovat mrtvolu v autě postrádá smysl ;).
ad Solexy, teď už se na ně díky Davesoj daj i nějaký trysky pořídit, ale DCOE vychází pořád nejvíc User friendly, ale nečekej, že ho nasadíš a pojede to jako kráva, základ si spočítáš, poté tisíckrát vyměníš trysky atd a v nejlepší kombinaci to sesynchronizuješ a pak teprva možná budeš sklízet ovoce:).
-> T: ono je umění narazit i na sedr 136 :) já kdysi hledal a nic kloudnýho nepřišlo,ale třeba budeš mít štěstí... ![143](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/143.gif)
![143](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/143.gif)
popřípadě trocha přemlouvání, bych možná mohl za pár švestek dohodnit tyhle od kamaráda.... skoda-virt.cz/cz/.../9799
9-solexy-40mm ??? ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> venni: : ty jo, tak převším asi u mě je konec s cenou
když si vezmu, že za ty peníze necham dát do kupy SEDR 136 a k tomu ještě mi zůstane na vačku a možná ještě něco, tak asi tohle pro mě nebude ta správná volba. ikdyž bych rád ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
kažodpádně díky za rady, lae teď asi bych potřeboval spíš odsouhlasit něco levnějšího, asi teda ten SEDR a někoho, kdo mi ho dá do kupy a kdo mi ho nejdřív prodá vlastně![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
kažodpádně díky za rady, lae teď asi bych potřeboval spíš odsouhlasit něco levnějšího, asi teda ten SEDR a někoho, kdo mi ho dá do kupy a kdo mi ho nejdřív prodá vlastně
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> T: mam doma jen dvakrát solex 40.Záleží co od toho očekáváš.Horizontál nemusí být špatný řešení,spočítáš si u Davese na stránkách konfiguraci (difuzor,vzdušník,emulzku
,volnoběžnou trysku atd) a mužeš začít schánět.Myslím že by i daves mohl něco s tvýma požadavkama mít.Cena za karbec?podle stavu cca 3-5 tis a berany stojí 3,5tis. a myslím že když to nastaví někdo kdo tomu rozumí tak svezení bude pěkné.Origo AC pumpa by měla stíhat na jeden karbec v poho.
PS:ale zároveň dodávám,že já jsem zatim z krabíků neštastnej...až se dokopu k novýmu motoru musím přetryskovat vše,protože jakmile nejsou správné díly,tak lazením šroubků s tím neudělá vubec nic
![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
PS:ale zároveň dodávám,že já jsem zatim z krabíků neštastnej...až se dokopu k novýmu motoru musím přetryskovat vše,protože jakmile nejsou správné díly,tak lazením šroubků s tím neudělá vubec nic
![39](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/39.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Petkar1: : netvrdím, že je špatnej, ale prostě to už je moc "novej" karburátor a nebrat
spíš asi koukám na ten SEDR 130 a pak jedině teda mi vychází něco pžes halvu,ale to josu zase jiný peníze
pořád ale nevim, jestli má cenu dávat weber na vlastně sériovej motor....kolik to tak stojí vlastně....ví tu někdo? a kde to vzít?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
pořád ale nevim, jestli má cenu dávat weber na vlastně sériovej motor....kolik to tak stojí vlastně....ví tu někdo? a kde to vzít?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
afro100 15.06.10 20:53:27 napsal: si myslim, ze akykolvek z 120 motoru je na 130, aj ked neupravenej, malo … ono to nejak ide ale nie je to onoale EDSR 120 je temer to isté, čo SEDR130...
-> Petkar1: tak tak, vsetci to hania, lebo o tom LEKRu vedia kulove, kdezto EDSRy a SEDRy maju vymazlene a znalosti o nich maju v maliku ... ale to uz sa tu preberalo ...
On se toho LEKRu každej bojí, protože když už to někdo vytáhne ze starýho Fáčka a plácne to do Škodovky, tak mu to třeba nejede. Ano - jsou tam věci, které můžou zlobit - termoventil, ten bimetal u sytiče. Ale na úpravu podle mně dobrej karbec, směs to připraví o dost líp než SEDR. Doma jsem si udělal takový domácí "Ačko", nic extra, ale prostě do 6000 to funguje krásně i na 14ce. Žádný zkřivený příruby, zadrhávající se druhej stupeň......Spolu s ETZ z Faka to se to chová jak stříkačka....
-> T: Proč nebrat? Natryskovanej je na 13ku a kultura chování úplně někde jinde než ten paskvil SEDR. Teď jsem si zrovna jeden dělal na Fabku - trochu projel difuzory, sundal sytič, vyměnil membránky a převrtal trysky a vůbec si nestěžuju:) Jinak ještě jeden bych doma měl, ale je rozebranej, jezdil na mém starém motoru.
-> Pavel P..: : a to jsem se bál
nebo spíš doufal
-> Petkar1: : DDSR klidně. ale Lekr nebrat...nějakej se ti doma válí kdyžtak jo?
-> venni: : no neznam, ještě jsem ho neviděl
ale jinak tohle by se mi taky líbilo no,ale pak ještě sehnat ho, ty bys o něčem věděl?
jinak teda mi bylo ale řečeno...že kde neni nic, ani karbec nepomůže
co je na tom pravdy?
a je třeba pak rovnou i pumpa jiná, nebo stačí origo?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Petkar1: : DDSR klidně. ale Lekr nebrat...nějakej se ti doma válí kdyžtak jo?
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> venni: : no neznam, ještě jsem ho neviděl
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
jinak teda mi bylo ale řečeno...že kde neni nic, ani karbec nepomůže
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)