Stelovanie karburatoru

prohledat
74 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 07.06.2010 do 28.09.2014, založil/a rambaldi
řadit dle data
15:45:40
28.09.2014
Westas - zrušená registrace
diky lidi/lide :)
upraveno 1x, naposled 28.09.2014 15:46:19
23:13:56
27.09.2014
King
-> Westas: Delal jsem to nekolikrat naprosto nevedecky, ale fungovalo to - Nejdriv usadit klapku, aby co nejlip tesnila a dotahnout 2 sroubky na jeji ose (ssmozrejme s povolenyma cervikama dorazu klapek). Pak jsem vrazil prostrednicek (nevim proc zrovna ten :) mezi okraj klapky a stenu komory a srouboval dorazovyho cervika. V okamziku, kdy jsem ucejtil minimalni posun klapky, bylo nastaveno. Je to na hulvata, ale nikdy me to nezklamalo. Jak jsem nedsvno cet na jinym foru: jahody taky netreba sazet s rozestupem 20cm +- 0,1mm :-)
upraveno 1x, naposled 27.09.2014 23:14:11
22:00:45
27.09.2014
Kuladmin
-> Westas: Delalo se to i treba pomoci cigaretoveho papirku, nebo ja to delal proti slunicku. Ale samo uchylkomerem je to nejpresnejsi.
22:00:27
27.09.2014
MOLSO
-> Westas: dá sa to spraviť od oka na čo najmenší priesvit okolo klapiek ..... keď budeš mať klapky moc otvorené, bude ti okolo nich prisávať palivo cez hlavný systém a pri zhasínaní teplého motora sa ti budú prejavovať "samozápaly". Ak ich zavrieš moc, bude sa klapka zasekávať do telesa karburátora ....
21:53:03
27.09.2014
Westas - zrušená registrace
trochu vám do toho skočím takou serióznou otázkou. Zaujíma sa niekto, resp. prevádzkuje niekto nastavovanie medzery pri dovieraní klapiek bez nástroja na to uspôsobeného? Ja som to naposledy urobil len tak halabala od oka a potom mi lietali otáčky volnobehu hore dolu a nešlo to šróbami nastaviť tak som šruby povolil úplne a keď som pri zaťahovaní pocítil že už idú šruby tažšie tak som ich nechal tak, na prvom i druhom stupni. A funguje to. Máte nejaký návod ako to urobiť čo najpresnejšie bez toho úchylkomeru, či ako sa to nazýva tá vec so stupnicou?
17:53:20
27.09.2014
King
-> Tuner#2: Asi by nebylo marny omezit editaci/mazani postu jenom na par minut po napsani...
12:52:46
27.09.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> elbacil: Tak ještě tady vymaž ty bluby cos tady všude napáchal o pružinách a bude to cajk 81 To je "hrdinství" mazat svoje posty...
12:11:52
27.09.2014
King
-> elbacil: Zkus to vysvetlit moji Lumii4
21:54:21
26.09.2014
MOLSO
-> elbacil: uz je to jedno ked po sebe premazavas prispevky
21:45:06
26.09.2014
elbacil
-> MOLSO: Dneska som si udrel hlavu a potom mi to došlo že si mal pravdu.Ja som si poplietol otáčky so stupnami.Neboj, už som si dal facku.-> King 14.09.14 22:20:35: OT poznámka Odvolávam že si king lebo uvodzovky sa dávaju na začiatku dole a ked skončíš tak hore.1
22:55:45
22.09.2014
dragon_cb_cz
-> King: To se nemusíš obtěžovat, já netuším ani po transliteraci 1
21:26:39
21.09.2014
King
-> dragon_cb_cz: Zhaleyu tvoy dvigatyel! (na iPadu nemam klavesnici s bukvama :-)
21:13:16
21.09.2014
dragon_cb_cz
-> King: Kdo tvrdí, že byla rovná... Ale abys měl radost: Eftersom motorn har mycket zinkpulver ätit 4 3
21:07:20
21.09.2014
King
-> dragon_cb_cz: Cekal jsem to svedsky :-) Ale respect, kdyz obcas radim s pilnikem, mam problem udelat rovnou plochu na 10mm Al hranolku :)
upraveno 1x, naposled 21.09.2014 21:07:38
20:08:54
21.09.2014
dragon_cb_cz
-> King: No možná weil der Motor viel Zinkstaub gegessen hat - nějak mi to pak nešlo všechno vyfoukat. Ale jinak v pohodě 4
20:04:49
21.09.2014
King
-> dragon_cb_cz: Tak kdyz se pan s pilnikem cejti, warum nicht? 3
14:27:51
21.09.2014
dragon_cb_cz
-> King: já to na GLSe vzal na prasáka pilníkem a jak to funguje 3
20:46:17
19.09.2014
King
-> maruz: ono je to spis tak, ze nedeformovany viko a priruba karbu skodovky, je rarita :-) Vzhledem k tomu z jaky hrachoviny ty dily jsou, staci vhodne rezevrit celisti sveraku a bytelnym kladivem viko potunit. Pripravky jsem neresil, vika jsem resil takhle a priruby se rovnaly na "manualni freze" - kus smirglu na rovny desce a pohybovani obrobkem az se cloveka leje :-)
11:48:38
19.09.2014
maruz
Zdravím, tak opravdu jsem přehlédl, víko bylo na jednom místě - v rohu - prohnuto, asi někomu přede mnou spadlo. Vyměnil za 120, a jde seřídit volnoběh, teď jen doštelovat celý motor. Zdá se mi, že to bez toho ekonostatu je zdechlejší, možná jen psychika. Díky všem, já si díky tomu udělal zas nějaké přípravky (jako učící se nástrojař).

3
zvětšit Stelovanie karburatoru - obrázek od maruz vložen 19.09.2014 11:48:38
11:20:30
17.09.2014
dragon_cb_cz
-> maruz: Tak tam na STK dej ten 120kovej karbec, ne?
11:01:28
17.09.2014
maruz
Díky všem za nápady, já včera sundal karbec, celý opět prohlédl, vyčistil, profoukl trysky, dal nové o-kroužky na šrouby, nastavil klapky na 0,12, byly trocha víc. Příruba rovná. Nasadil, základní polohy 2x180 x 4x180, nastartoval se sytičem, chytlo hned, projel, tah dobrý, po zahřátí sytič postupně dolů, no při plném zavření sytiče zdechlo. Šteloval pokus omyl šrouby, opět nejvyšší otáčky při zavřeném spodním, horní 2x180, otáčky tak 600- 700, které auto drželo. Tak nevím, zkusím ještě hodit víko ze sedra 120 pro pokus, elektroventil zavírá v pořádku, můžu zkusit ucpat, jestli špatně těsní. Asi mě mrskne, za týden na stk
22:07:11
16.09.2014
King
-> pavlos: To asi nebude imho nas problem, protoze elektromagnet volnobehu zavira vyusteni volnobeznyho systemu pod klapku (mluvime o SEDRu). Pokud je problem s napajenim ventilu, motor nekompromisne chcipe a volnobeh je prakticky mrtvej. Netesnost ventilu se projevuje na spravne sestelovanym karbu zase poklesem otacek popr. chcipanim (kvuli ochuzeni volnobezny smesi). Kazdopadne neni spatnej napad pri reseni problemu ventil odsroubovat a diru ucpat.
21:20:52
16.09.2014
pavlos
Zdravím. Můj karburátor na tom byl podobně. Nešel doladit. Nakonec jsem to vyřešil novým očkem na el. jehle a volnoběch si šteluju jak se mi zlíbí. A je fakt že na to ma vliv i teplota motoru. ( aspoň u té mé škodule ). 4
22:56:46
15.09.2014
maruz
-> Petr Urban 15.09.14 17:47:38: Urbi díky, já už měl karbec dole 3krát, vyčistil, vyměnil co šlo, o-kroužky, pumpu, těsnění. Dal jiný rozdělovač, nepomohlo, dal jiný karbec - ze 120 - ten seštelovat šel. Takže chyba je určitě ve 130 karbecu někde, kde??? Sehnat jiné víko, či ty klapky nastavit lépe. díky
17:47:38
15.09.2014
Petr Urban
-> maruz: Zkus zavření obou klapek zda chodí k dorazovém šroubku u klapek - je to z přední části u ovládání na těle. Pokud je přiotevřena moc, bere si to z obtokového kanálu a volnoběh funguje pak i když je zcela zavřen šroubek směsi - v normálním případě to mělo zdechnout při úplném zatažení. Na levé straně v přírubě karb. je násos pro přisávání vzduchu pod klapku, zkus čistotu např. fouknutím či nasátím z nasazené hadičky, ale mělo by to fungovat i když je toto neprůchozí. Zkoušel si na oba seřizovací šrouby dávat nové O-kroužky a šroub bohatosti zkontroluj, zda je rovný a je tam úplná špička. Předstih dle typu motoru 0-7st. základ na stojícím motoru, před tímto krokem dobré nastavit odtrh 0,40mm. Pokud ti tedy nejde normálně seřizovat volnoběh, zřejme bych dal karbec dolů a udělal rozborku - zkus rovinnost dosedací plochy karb. - z mého pohledu 90% všech karb. na škodovkách bývají méně či spíše více prohlé u příruby a na víku karb., což je základ pro správnou funkci, stejně jako perfektní čistota - nulové úsady a vodní šutr v všech průtočných profilech vč. všech trysek - volnoběžné také dobře zkontroluj. Pokud někdy motor dlouho stál, v dnešních benzínech jsou takový hovna, který se usadí všude vč. plochy uvnitř trysky - udělá se takový povlak. Tzn. až bude karbec srovnaný, zcela čistý a budou nové o-kroužky na seřizovacích šroubech volnoběhu vč. čistých profilů v kterých chodí, bude dobře těsnit u přírub stejně jako celé sání u hlavy, budou nastaveny klapky 0,120 - 0,130mm od dosednutí klapky v tělě měřeno na místech dle příručky Andrt či dílenské, pak je možné dál pokračovat např. testem rozdělovače - zablikat stroboskopem jaký je předstih v volnoběžných ot. 800-900 - měl by být kolem 8-15st. a neměl by úplně skákat ať je tam jakýkoli rozdělovač. Jsou ještě další věci kvůli kterým by to nemuselo fungovat, ale výše popsané beru jako základní.

PS : místo toho zjišťování na netu, už bych ho měl dole a zkoumal celou funkci a dělal rozborku

Motor se nastavuje jako celek, problém může být na několika místech nebo dokonce několika příčinama najednou - karb. + zapalování, netěsnosti atd.
17:31:00
15.09.2014
elbacil
-> King: Si king!171
15:16:33
15.09.2014
dragon_cb_cz
-> maruz: Příliš otevřené klapky, mrtvé O-kroužky na štelovacím šroubu, přisávání falešného vzduchu někde jinde - prostě si to bere vzduch někde kde nemá....
15:12:50
15.09.2014
maruz
Jestli bych se mohl vrátit k tomu karbecu.(viz níže) Kde je problém, když největší otáčky (cca700) motoru jsou při uzavřeném spodním štelovacím šroubu? Poradí někdo? Nastavení klapek? Nějaká tryska?4
12:43:46
15.09.2014
King
-> elbacil: Jenom taková OT poznámka - čárky mezi větami v souveti byva zvykem umistovat hned za poslední slovo vety, pak nasleduje mezera a první slovo další vety.

....jo tak ono se tady mazalo, tak to je škoda slov...
upraveno 1x, naposled 15.09.2014 12:46:04
11:51:01
15.09.2014
elbacil
-> Jozka: Musím ta sklamať ,veselo tu nebude lebo všetko stiahnem1
00:41:01
15.09.2014
King
-> Jozka: Ach so! :-)
00:35:13
15.09.2014
Jozka
-> King: U mě dobrý = nemám žádnou, vím všechno, co vědět potřebuju..3
23:50:50
14.09.2014
King
-> Jozka: ...a otazka zni ?
upraveno 1x, naposled 14.09.2014 23:51:14
22:25:35
14.09.2014
Jozka
-> King: I s těma polohama ?



E: O šrouby mi asi nejde, to si určitě už vygůglil o pár příspěvků nůž..
upraveno 1x, naposled 14.09.2014 22:26:47
22:20:35
14.09.2014
King
-> elbacil: Rek bych, ze na tomhle webu jsem se za poslednich 10 let uz neco "naradil", tak to necham uz jinym.....ted koukam, ze tady mam pres 14 kilohlodů :-)
13:02:14
14.09.2014
King
-> elbacil: Podle nekterych kruhu je sprosťárna i jakakoliv poloha, nez misionarska! 4
12:45:26
14.09.2014
Jozka
Tak i tady bude veselo.. pěkné.. 3
09:29:56
14.09.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
02:34:27
14.09.2014
Petr Urban
-> MOLSO: sprosťáku jeden 3
upraveno 1x, naposled 14.09.2014 02:34:56
00:43:57
14.09.2014
MOLSO
-> elbacil: 4x180 je uplne bezna zakladna poloha pri nastavovani
21:44:55
13.09.2014
maruz
Též problém s karbecem, nedrží volnoběh, nebo spíš nízký. Start OK, jízda OK. Karbec 130, když nastavím štelovací šrouby 2x180 a 4x180, kolísá kolem 500 otáček, když spodní (menší) utahuji, zvětšují se, když ho dotáhnu úplně, tak 700, víc ani ťuk. vrchní musí zůstat na ty 2x180, při víc - nic, při méně to zdechá. Rozdělán 2x, vyčištěn, co špatně? Rozdělovač OK. Že by klapky? MOC díky6
10:18:56
30.12.2011
ferrari
Len treba povedať, že sviečky treba kuknúť po jazde aspoň tak 5 km normálnym štýlom...
10:13:40
30.12.2011
xerox422
-> mereksk: Ci je chudobna alebo bohata zmes zistíš aj na sviečkach, čierne=bohate, biele=chudobne spravne maju byt tehlovej farby.
10:00:24
30.12.2011
ferrari
Asi tak

ferrari 07.06.10 22:02:40 napsal:

Vo všeobecnosti sa to nastavuje tak, že sa veľkým šróbom nastavia jemne

vyššie otáčky ätak 900) a potom sa opatrne zaťahuje malý šróbik

(pomaličky). Keď začnú klesať otáčky, tak povolíš o cca pol otáčky a

doladíš otáčky motora veľkým…ak Ti to tak to nejde, tam máš

niečo zle…
13:49:09
29.12.2011
mereksk
No teraz oživím tému. Ak pri štelovaní karburátoru ako je písane nižšie je problém z tím že mám privysoké otáčky ? (950-1100ot.) Príruba rovná, víko tiež, zakladná poloha klapiek 0.10 mm, hladina 20mm no nastavovanie je divoké a i keď sa mi podarilo to nastaviť tak že to ide dobre niesom si istí či je to moc bohate alebo chudé.
06:15:02
10.06.2010
ferrari
S týmto karbom na motore 120 na dlhé trasy pod 6l/100, zmiešaná okolo 7l/100, mesto neviem (ale odhadujem 9l/100 km...

Tento karbec na Favo motore dlhé trasy tesne nad 6 l/100, zmiešaná okolo 7,5 l/100 a mesto neviem...

No však tie dve otáčky ber ako základné nastavenie a potom to jemne dolaď ako som napísal vyššie...ale ak máš niekde problém, tak ti to na 2 otáčky nemusí ani držať voľnobeh...
23:30:19
09.06.2010
rambaldi
ferrari 09.06.10 22:13:18 napsal:

Aj ja mám na EDSR nastavenú zmes cca 2 otáčky po 360 st…


no vidis.konecne dakto normalny.dik. a spotrebu mas aku? normal?ci vyssiu?
22:13:18
09.06.2010
ferrari
Aj ja mám na EDSR nastavenú zmes cca 2 otáčky po 360 st...
22:49:44
08.06.2010
rambaldi
pisem ze nemam lambda sondu
22:38:21
08.06.2010
petr s
-> rambaldi: škodliviny CO
Extreme Tyres