Olej po milionte :(

prohledat
439 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 30.05.2010 do 07.04.2017, založil/a Matthes, záškodník z TechWebu
řadit dle data
22:13:46
18.09.2016
MOLSO
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: toto je este krasne, videl som feldu co jazdila na tu magnatecovu sracku dlhodobo a vyzeralo to nejak takto .... 78 vymeny tusim po 15 000 km
zvětšit Olej po milionte :( - obrázek od MOLSO vložen 18.09.2016 22:13:46
22:10:54
18.09.2016
suri
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 18.09.16 22:08:06: ja som jazdil na GTX3 15W40 čo by mala byť riadna sračka a po dvoch výmenách Mogulu 10W40 extreme je ten motor nejaký zasratejší , tak neviem čo si myslieť :D ale nie , je to samozrejme blbosť
22:10:14
18.09.2016
Rapi1
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: nechcem sa hadat ale tam je doleite aj to ze na plyn je ten motor vzdy cistejsi aj ked celu dobu to na plyn nejazdilo....krasny stav...
22:09:09
18.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: jakej typ a po kolika km vymena?
22:08:06
18.09.2016
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Je to všude usazený a dělá to takové ten "filmek" a proto je to třeba z motoru vylejt a dát tam něco pořádnýho.
zvětšit Olej po milionte :( - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 18.09.2016 22:08:06
22:06:52
18.09.2016
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Pro "fanoušky" Castrolu... Dělá to usazeniny a je to svinstvo. Aktual najeto 110.000 km na ten kastról... Samozřejmě ne na jeden.
zvětšit Olej po milionte :( - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 18.09.2016 22:06:52
upraveno 1x, naposled 18.09.2016 22:08:57
14:45:22
16.09.2016
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Jo to asi jo. Záleží jak často regeneruje.



E: u benzinu to máš zase studený starty.
upraveno 1x, naposled 16.09.2016 14:46:02
12:52:24
16.09.2016
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 16.09.16 11:34:16: A vypalováním filtru se zanášením naftó?
11:34:16
16.09.2016
palinator
-> Jirik_Tuňák1983 16.09.16 07:25:06:

Teoreticky asi ano, ale odhaduju, že těch aspektů, které na to v motoru mechanicky mají vliv, bude víc (vůle ložisek, předpětí kroužků, honování válců, tepelné zatížení(přetížení), provozní otáčky, apod.). Ale to by chtělo někoho znalejšího problematiky.

Navíc třeba u turbodieselů se jezděj oleje shodný s benzínama už dlouho. Na tlak bych řekl že jsou ještě víc zatížený, než u sebepřeplňovanějšího benzínu, ale zas mají být méně likvidovány chemicky (krom enormního znečištění sazemi).
10:10:54
16.09.2016
zajoch
-> MVM: prave hledam nejaky olej. Jako dvakrat do roka vymenit 4litry oleje a filtr.. Rozpocet na rok na olej je 1500... Jen uvazuju co tam nalít. Uvidíme, budu v o resit az to bude aktualni a nebude karbonu v motoru 3
10:06:50
16.09.2016
MVM
-> zajoch: To že s tím jezdil "důchodce" a dával to někomu do servisu jen podporuje mou doměnku že buď mu ten olej nevyměnili,nebo pouze dolili část,nebo uvažovali stylem jezdí s tím děda málo .. tam "stačí" obyč olej atd. To vše už jsem zažil.. Protože vím kolikrát právě o autech po důchodcích který jsou sice lenošný - ale čistotou motoru a kilometrově pěkný. Pakliže se o to poctivě starali. Co dáš potom je jen na peněžence. Můžeš jezdit GXFE - nebo přejít na vyšší řadu Mogul Extreme 10W-40. Ale značka a cena je jen na tobě. Dávám to jako příklad..
09:58:04
16.09.2016
zajoch
-> MVM: tak on s tim jezdil duchodce. A nez zeby nemenil ojel to vidim na to ze tam nekdo lil sračku... Jinak to ma najeto nec malo pod 100k Takzr snad na tom neni nic ultra vyraglovame 1 dobro, a teda pak mam zustat u gx a casteji menit (7-9k) nebo prejit na neco jineho?
09:53:16
16.09.2016
MVM
-> zajoch 16.09.16 09:45:04: ´Jo GX-FE může být.Klidně u toho můžeš zůstat i delší dobu. Pokud ten motor někdo trápil a došlo to do stavu že je zakarbonovaný tak bych ani do 5W/40 nešel. Jednak je cenově výš,přínos Ti to zase bůhvíjaký nepřinese,může a nemusí to zvýšit spotřebu oleje po vyčištění,může to být hlučnější,může být nižšší tlak oleje. Těch záporů je víc než když budeš měnit častěji ten GX.
09:45:04
16.09.2016
zajoch
-> MVM: tkze tohle?? Myslis ze kdybych tam na zimu nalil 5W ze by o zralo olej??

m.heureka.cz/maziva/mogul -gx-fe-10w-40_4-l
09:38:53
16.09.2016
zajoch
-> Sejki: -> MVM: ja prave nemam potuchy na co to jezdilo. S autem sem najel zatim asi 8000 po tom co sem to dostal od dedy.. Na stitku je napane 15w40 ale nic o tom co to bylovza olej a deda prej ze to menili v servise... Pred asi 100km se rosvitil interval vymeny po roce. A nalepka tam je od castrólu, takze mozna ze jezdilo. 3
09:29:26
16.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> zajoch: to asi jezdilo na Castrol ne? :)
09:24:36
16.09.2016
MVM
-> zajoch: Tak hlavně bys nám měl říct jak dlouho auto (motor) máš,a ponětí o tom na jaký olej to jezdilo doposud.- A ten už nepoužívat,protože i po 15tis.km vypadá motor jak vypadá... Do 1,4 Mpi OHV primárně byly určeny oleje s viskozitou 10W/40 i 5W/40 (vw 502.00) z důvodů hydoštelů a na takový olej by se motor při intervallech i 15tis/rok nezakarbonoval. (Já bych šel na krátký výměny do nejlevnějšího Mogulu 10W/40 (GXFE)
09:04:11
16.09.2016
zajoch
-> Tomaso435: to klidne, ale jakym oletem? :D bude na ten pruplach stacit obycejne m7adsIII??? Nebo bych mel pouzit nejaky lepší olej??
09:01:20
16.09.2016
Tomaso435
-> zajoch: když sem si fobii napích na komp hnedka sem tam přepsal hlášení k výměně oleje na 10 000km



vyměn 3x po sobě po 2000km at to máš během čtvrt roku a myslim že je výplach motoru hotovej :-D
upraveno 1x, naposled 16.09.2016 09:01:50
08:19:25
16.09.2016
zajoch
Tak kdyz uz se to tady tak krasne reší, mam malinky problem se zakarbonovanim motoru 1.4mpi ve fabii. Takova vrstva zhruba 0,5mm a jde dobre dolů... Rikam si ze ten intervalasi z tech 15000 taky zkratim. Ale otazka z moji strany je: jaky olej na procisteni+ interval

A na jaky olej bych mel jezdit po tom "pruplachu" vymenny interval bych dal asi 7-8 tisic? +- autobus :D
07:35:04
16.09.2016
suri
-> palinator 15.09.16 23:18:14: ja viem že ten olej proste zdegraduje náhle , chcem povedať len to že sa strašilo ako bude po 10tkm za hranicami všetkých možností a ono mu nič nebolo . škoda že sem nejde ten rozbor pridať
07:25:06
16.09.2016
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 16.09.16 00:09:47: On právě z toho turbíka bude za stejný km podle mého v horším stavu než v atm.

Co myslíš?
00:09:47
16.09.2016
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Bylo to asi v Octavii - norma VW 504.00/507.00, čili musí bejt low-saps. Do Toleda nemám důvod tyhle řídký vodičky lejt.



E: mimochodem u VW se nerozlišuje jestli má benzinovej motor turbo nebo ne.. když už tak diesel/benzin, pak speciality jako PD, 2,5 TDI-PD a různý variace na téma longlife.

Promiň že tady referuju o normách VW jako by nic jinýho nebylo, ale v jinejch značkách nemám takovej přehled a jako reference to asi stačí.
upraveno 1x, naposled 16.09.2016 00:33:13
00:04:11
16.09.2016
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 15.09.16 23:18:14: To máš i pro dnešní benzíny. Jezdil jsi vůbec někdy na nějaký moderní low saps olej, když už o tom mluvíš? Já jo. Některé jsou vhodné pro oba typy motorů včetně turbo a to je to o čem mluvím (stav oleje x km).
upraveno 1x, naposled 16.09.2016 00:08:26
23:18:14
15.09.2016
palinator
-> suri:

Já tim chci říct, že se v tom článku hovořilo i o křivce opotřebení, která se s modernějším olejem mění. Že dlouho dlouho dlouho je olej ve skvělý kondici a pak najednou bác a je to na stejný brdo s olejem horším, kterej se kurví průběžně.



-> Jirik_Tuňák1983:

Tak pro DPF je jiný složení aditiv kvůli popelnatosti. Nicméně nevim jestli to na diskuzi něco mění, když obrovské servisní intervaly pro ně platěj ještě častěji než pro starší motory. A v některejch provozních podmínkách se to na určitejch motorech asi negativně neprojevuje.
21:50:27
15.09.2016
Jirik_Tuňák1983
Řeší se tady hezky, ale chtělo by to brát v potaz i přeplňované a nepřeplňované motory, které mohou klidně jezdit na stejný olej. A nebo sazometové motory s DPF / FAP.
upraveno 1x, naposled 15.09.2016 21:51:09
21:36:03
15.09.2016
suri
-> palinator 15.09.16 21:31:26: Ja to poznám zhruba ale taký komplexnejší test stojí pekné peniaze , to čo som mal ja bol len taký základný rozbor oleja kde som sa dozvedel čo som chcel ...
21:31:26
15.09.2016
palinator
21:06:29
15.09.2016
CHIP
Takže degradují aditiva .. to jsem chtěl vědět. A jestli Rapidem najedu 200 km ročně .. tak tam ten olej klidně 4 roky nechám.

Jinak je jasný, že do spotřebního pekáče to měním co dva roky .. ale my nenajedem ani 10000 km za ty dva roky.

Takže jsem se dozvěděl co jsem chtěl .. díky.
21:05:25
15.09.2016
Tomaso435
-> MVM: měním to fakt často takže neřeším ... a v zeleným se kterým jezdím jen na stk to prostě vydrží i kdyby nechtělo... :-D
20:59:05
15.09.2016
suri
Ono sú tie dohady zaujímavé , pamätám si ako ma onehdá všade strašili že Mobil 1 0w40 má super vlastnosti a veľký teplotný rozsah a pravdepodobne bude rýchlo strácať vlastnosti a degradovať. O to zaujímavejšie bolo že po rozbore toho oleja bol okrem bodu vzplanutia / benzín v oleji/ úplne v poriadku a aditíva ako pri novom oleji , doporučené predlženie intervalu až na 20000km... Takže je to o jazdnom profile , kvalite oleja , filtrov , vzduchového filtra a podobne ...
17:43:01
15.09.2016
palinator
-> MVM:

Teď bych kecal jestli nezmiňoval už tu "sedmičku", budu se ho muset na to přeptat.



Jinak tenhle mechanik je takovej zvláštní. Většinou mění olej až když dělá motor. 3 A než aby překontroloval olej ve starý sekačce, tak ji při mírným náklonu zadřel, ale protože byl pohotovej, tak tam půl litru oleje dolil a než stačila vychladnout, tak jí trochu "přesoustružil" kliku, když rval za nůž. Jinak to zadírání vypadalo docela efektně, z tý sekačky se začalo kouřit snad odevšad, jak se vypařoval olej cákající na rozžhavený ložiska.3
17:35:57
15.09.2016
MVM
-> palinator 15.09.16 17:26:33: Tak do turba Liaz a Tatra,Zetor motorů by měl myslím už jít M7ADSIII. (To M6ADčko v československu jezdilo taky snad ve všem možným - ale jak nastoupily Turba,tak už bych se celkem bál ..
17:28:57
15.09.2016
palinator
-> Mantrabeach 15.09.16 01:09:56:

Jaký trasy s tim jezdíte?

Strejc jezdí s novým Tranzitem každej den (různý šichty) 650 km, část dálnice, část okresky. Na dálnici to auto jede furt na plnej ceres 70-120 km/h. A i při tomhle brutálním intervalu ty auta po 350 000 furt fungujou bez závady.
17:26:33
15.09.2016
palinator
-> MVM:

Známej vždycky říká, co mu říkal jeho mistr z opraven v Čáslavi. Představ si LIAZku s 30 tunama, Mohelničák, malou dvojku, turbo do červena, a teď si vem co tam ta M6AD dělá. 3
17:07:53
15.09.2016
Jirik_Tuňák1983
-> haso 15.09.16 15:22:33: A kolik už má naježdíno? Ta 1.1 je nezmar, že?
15:22:33
15.09.2016
haso
-> Jirik_Tuňák1983: za august to bolo o par km viac nez 4tis km...teraz to zas klesne, ako zacne byt zimsie



mal som si kupit dieslove 3
upraveno 2x, naposled 15.09.2016 15:28:05
14:54:58
15.09.2016
Jirik_Tuňák1983
-> haso 15.09.16 14:36:07: To najezdíš s Kakem tolik? 9
14:40:42
15.09.2016
MVM
-> Tomaso435: Pakliže dodržíš oněch max6000km/rok - ten motor zůstane čistý i s olejem 15W/40 (SG) Právě ta četnost tomu nedovolí se zasírat zevnitř.. Navíc tahle československá pozůstalost ve formě čistě mineráních tuzemských aditivovaných olejů pořád drží svůj standard. (Vim i o lidech kteří to jezdili v TDI 66kW) 8
14:40:34
15.09.2016
Tomaso435
-> haso: no tak já to taky měním 4-5x do roka no :-D ale co... furt si myslim že lepší novej standartní olej často měněnej než kdybych tam lil 4x dražší lepší a jezdil ho tech 10 000km
14:36:07
15.09.2016
haso
-> Tomaso435: keby som menil olej kazdych 6tis km, tak ho menim kazdeho 1,5 mesiaca 3
14:28:34
15.09.2016
Tomaso435
-> Tuner#2: takhle to vypadá celý i když sem měl vanu dole. ted tam je 129 750km . Nějak nehodlám na tom nic měnit, kor při výměně po 6 000km.
zvětšit Olej po milionte :( - obrázek od Tomaso435 vložen 15.09.2016 14:28:34
14:26:43
15.09.2016
Tomaso435
-> Tuner#2: hele nevím, tohle sem nijak nikdy neřešil. stejně motor vždycky přežije karoserii. tohle leju do fáva od doby co jezdím.
zvětšit Olej po milionte :( - obrázek od Tomaso435 vložen 15.09.2016 14:26:43
14:13:47
15.09.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomaso435 15.09.16 14:07:21: To ma snad API SF ci neco takoveho... Ten motor bude klasicka zakarbovana koule, takze neni divu, ze s kvalitnim olejem se ten humus zacal rozpoustet a motor se pridrel. Nevim, ale do dobreho a cisteho motoru bych to teda nelil.
14:07:21
15.09.2016
Tomaso435
-> Tuner#2: original škoda filtr za 75,- a zbytek stáčený paramo m7asd3 jezdí tu na to 7 aut už 12 let :-) do fabie leju taky paramo akorát 10w40 a ten je bohužel o asi 7kč na litru dražší. filtr je kolem 85,- Jednou jedinkrát sem tam do toho puvodního fáva co sem měl nalil texaco havoline .. hřálo se to a přidřelo. šlo to po 500km ven a od té doby to jezdilo jen na 15w50. pač na 15w40 to klepalo a kdesicosi....
14:02:26
15.09.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomaso435 15.09.16 13:24:51: Chtel bych videt co je to za 4l oleje a filtr za tech 250,-
13:24:51
15.09.2016
Tomaso435
-> CHIP 15.09.16 11:17:34: necelých 250 i s filtrem origo 3 jinak měním po 6-7000km strop.
12:40:24
15.09.2016
sep
-> Jirik_Tuňák1983: :jasně,hovořím výhradně o kuličkách hnoje uválených v AZNP tři dekády nazad , u dnešního werku už bych to tak v klidu taky neviděl .-)
12:37:16
15.09.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> CHIP 15.09.16 10:18:12: I u veterana bych to nepretahoval a strop bych videl 10tkm/max. 2 roky. Takhle jsem to resili s MATTESSem, ktery najede mene nez ja a v daleko mensim zatizeni. Olej degraduje hlavne na aditivech a pres zimu se tvori kondenzat i ve stojicim motoru a natahne do sebe vlhkost. Navic olej do Rapida kvalitni 15W40 te vyjde urcite do 400,- a filtr od MANNu je za kilo. Nejak nevidim duvod to nemenit...
Extreme Tyres