skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Olej po milionte :(
prohledat
439 příspěvků (zobrazeno 401 až 439) od 30.05.2010 do 07.04.2017, založil/a Matthes, záškodník z TechWebu
15:40:42
30.05.2010
30.05.2010
Kaprof-Pisařík
-> Urbi: já to taky nepíšu tobě ale v reakci na debate o 15w /50... Tobě jsem psal jen souhlas...
15:38:39
30.05.2010
30.05.2010
Petr Urban
-> Kaprof: Psal sem ze se bavim o motoře 136, u kteryho hadam ze neni vymlacenej jak lecktará 105. A pokud ti blika mazani na volnobeh, ktery by mel byt aspon 800ot. pak asi neco nebude vporadku a neplytval bych penezma za 15w-50 do vymlacenyho motoru na 105.
15:31:01
30.05.2010
30.05.2010
Kaprof-Pisařík
-> Urbi:
náhodou 15w 50 je fajn když nekomu třeba na 105ce blika na volnoběh mazání:-) naleješ ji a je po blikani než se s tim čistit na naky hujdě..
náhodou 15w 50 je fajn když nekomu třeba na 105ce blika na volnoběh mazání:-) naleješ ji a je po blikani než se s tim čistit na naky hujdě..
15:27:08
30.05.2010
30.05.2010
Petr Urban
PO milionté...pokud olej má dostatečnou specifikaci je to do obyčejného neupraveného motoru 136 úplně jedno, co naleješ ! stačí dodržet API SL, což mají dnes téměř všechny oleje a 15w-40 nebo 10w-40,jiná volba je taktéž naprosto zbytečná. A jestli chceš mít dobrý pocit, můžeš si vybrat z nálepek na obalech třeba Castrol, Mobil, Shell atd. atd. a za ty nálepky náležitě zaplatit, ale nepoznáš to ani ty ani ten motor, pokud dodržuješ výměnné lhůty a nejezdíš s plynem on/off (plnej/žádnej)
14:05:07
30.05.2010
30.05.2010
suri
-> palinator: castrol má tú ich zázračnú technologiu čo drží na stenách
a za druhé , felicia z mogulom smrdí po 5000km olej čierny a dnes som pzeral feliciu v oktobri menený olej najeto cca 5tis a je pekný čistý nesmrdí
a za druhé , felicia z mogulom smrdí po 5000km olej čierny a dnes som pzeral feliciu v oktobri menený olej najeto cca 5tis a je pekný čistý nesmrdí
14:03:35
30.05.2010
30.05.2010
palinator
-> suri:
15W/50 je hustší POUZE a jen za provozní teploty, vyšší letní číslo se používá při vyšším namáhání motoru (viz T2) a pokud se mu olej přehřívá, je to řešením. Možná se mu kapku zvýší spotřeba, ale mazání se celkově zlepší, film bude silnější.
15W/50 je hustší POUZE a jen za provozní teploty, vyšší letní číslo se používá při vyšším namáhání motoru (viz T2) a pokud se mu olej přehřívá, je to řešením. Možná se mu kapku zvýší spotřeba, ale mazání se celkově zlepší, film bude silnější.
13:57:45
30.05.2010
30.05.2010
suri
-> palinator: 15w/50 robí akurát motul a mobil čo je asi rovnaká firma
myslím že to je zbytočné , stačí aj 40tka alebo potom lacný olej Q8 10w/50 ktorý je tiež údajne dobrý
a ono údajne to že je 50 nie je až také dobré , je to vhodné skorej na leto
myslím že to je zbytočné , stačí aj 40tka alebo potom lacný olej Q8 10w/50 ktorý je tiež údajne dobrý
a ono údajne to že je 50 nie je až také dobré , je to vhodné skorej na leto
13:55:47
30.05.2010
30.05.2010
palinator
No, diskutoval jsem se známým - zaměstnancem společnosti Paramo a.s. a tvrdil, že prakticky nezáleží na značce, že výrobci téměř vždy se drží množstvím aditiv, kvalitou, atd. na spodní hranici určité normy, jelikož aditiva jsou drahá a firmám jde vždy jen o zisk. Shell údajně nakupuje nějaké turbinové oleje nebo co právě v Paramu, dá na to svoji nálepku a svoje ceny.
Co takhle zkusit nějaký olej 15W/50, aby se nepřepaloval? Zimní index je řekl bych stejně jedno, protože při provozní teplotě má olej 0W/40 stejnou viskozitu, jako 15W/40.
Co takhle Mogul Extreme 15W/40?
Co takhle zkusit nějaký olej 15W/50, aby se nepřepaloval? Zimní index je řekl bych stejně jedno, protože při provozní teplotě má olej 0W/40 stejnou viskozitu, jako 15W/40.
Co takhle Mogul Extreme 15W/40?
13:37:26
30.05.2010
30.05.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
Sakra, zejtra musim v obleku na zkousku, to se mi nechce tahnout pixlu s olejem
13:33:05
30.05.2010
30.05.2010
petr s
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale to je nějaká akce
13:32:22
30.05.2010
30.05.2010
suri
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to sa oplatí , tá 15 chodí dosť lacno , vždy kúpim 5litrovku za 900 a lejem to do felicie , už aj tak dosluhuje
13:31:18
30.05.2010
30.05.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> petr s: Kastrol za 140 www.autobat.cz/castrol-ma
gnatec-15w40-a3b3-p-41333.
html
13:27:34
30.05.2010
30.05.2010
petr s
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Castrol máš kolem 200 litr schell kolem 150
13:24:46
30.05.2010
30.05.2010
suri
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak ak ti to mám potvrdiť tak tam daj to čo radí petr s
13:23:49
30.05.2010
30.05.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Kočislav: No to co tam mam ted tam uz davat nebudu, protoze to divne smrdi a je to moc cerny. Ten oil je dle me prepalenej kvuli vysoke zatezi. Pritom Hekra vydrzela o neco dele...
-> suri: Motor je skladanej z toho co jsem mel. Jen pisty s krouzkama byly fungl novy. Zbytek byla vylitana 135 po Semikovi Jede hodne dobre, proto bych ho nerad znicil.
-> petr s: Tak ok no...
-> suri: Motor je skladanej z toho co jsem mel. Jen pisty s krouzkama byly fungl novy. Zbytek byla vylitana 135 po Semikovi Jede hodne dobre, proto bych ho nerad znicil.
-> petr s: Tak ok no...
13:15:28
30.05.2010
30.05.2010
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
já leju Q8 Formula Advanced 10W/40
Specifikace: SAE 10W/40, API SL/CF
Splňuje normy: ACEA A3, B3, BMW-Spezialöl, MB-Blatt 229.1, Porsche GL, VW 500.00, 505.00
ten tvuj má ty samý normy
Castrol GTX High Mileage 15W-40 je olej určený pro automobily s velkým kilometrovým proběhem. Poskytuje vynikající ochranu motoru při vysokém kilometrovém zatížení. Snižuje kouřivost a spotřebu oleje.
Splňuje specifikace: ACEA A3/B3, API/ ILSAC SL/CF, VW 505 00,
MB 229.1
já leju Q8 Formula Advanced 10W/40
Specifikace: SAE 10W/40, API SL/CF
Splňuje normy: ACEA A3, B3, BMW-Spezialöl, MB-Blatt 229.1, Porsche GL, VW 500.00, 505.00
ten tvuj má ty samý normy
Castrol GTX High Mileage 15W-40 je olej určený pro automobily s velkým kilometrovým proběhem. Poskytuje vynikající ochranu motoru při vysokém kilometrovém zatížení. Snižuje kouřivost a spotřebu oleje.
Splňuje specifikace: ACEA A3/B3, API/ ILSAC SL/CF, VW 505 00,
MB 229.1
13:14:05
30.05.2010
30.05.2010
suri
-> minno: ja to hľadať nejdem ale ty z molsom ste robili zomna kkta že predsa do škodovky stačí taký olej m7ad ... stejne , škoda tu niečo niekomu radiť aj tak dostanete 20 rád a urobíte aj tak po svojom tak sa ani nepýtajte
13:13:58
30.05.2010
30.05.2010
petr s
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak tam dej castrol ale magnatec
13:13:14
30.05.2010
30.05.2010
Kočislav
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No, když tu debatu sleduju, zaujal bych k tomu asi takový postoj, že bych tam lil to, co doposud, nesnižoval bych API a především se staral o dodržování intervalu výměn.
13:13:02
30.05.2010
30.05.2010
suri
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ja som to nemyslel zle , tie havoline nevyzerá zle za tú cenu aj normy to má nejaké , akurát texaco sa mi ku škodováckemu ohv motoru moc nehodí , však nájdi ten castrol lacnejší a kúp a budeš spokojný ... stejne sú to všetko oleje z British petrol alebo skade a každý si tam dá svoju nálepku a aditíva a predáva ...
ešte raz ten motor je po Go riadnej alebo len skladačka? bud daj GTX alebo magnatec ale magnatec je lepší
ešte raz ten motor je po Go riadnej alebo len skladačka? bud daj GTX alebo magnatec ale magnatec je lepší
13:11:37
30.05.2010
30.05.2010
minno
suri 30.05.10 13:07:05 napsal:
→ minno: a ty sa divíš? však vy ste ma odjebali že motor
škoda 120-favorit , nepotrebuje olej nijaký lepšíí však prvý madit tam
stačí…
Neviem odkiaľ berieš túto informáciu, ale odo mňa určite nie, nič podobné som nikdy nepísal
→ minno: a ty sa divíš? však vy ste ma odjebali že motor
škoda 120-favorit , nepotrebuje olej nijaký lepšíí však prvý madit tam
stačí…
Neviem odkiaľ berieš túto informáciu, ale odo mňa určite nie, nič podobné som nikdy nepísal
13:10:36
30.05.2010
30.05.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> suri 30.05.10 13:07:05: Me se porad ten mogul felicie nelibi. To co jsi mi ty ukazal prve, tady nejak neni dostupne
13:09:25
30.05.2010
30.05.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> suri: www.autobat.cz/havoline-p
remium-15w40-p-41561.html Toto neni drahe, taky otazka co to je za sunt. Ale cena prizniva a tenhle shop mam u skoly hlavne.
13:07:05
30.05.2010
30.05.2010
suri
-> minno: a ty sa divíš? však vy ste ma odjebali že motor škoda 120-favorit , nepotrebuje olej nijaký lepšíí však prvý madit tam stačí ... a potom zrazu za týždeň tam dáš castrol , načo preboha , drahý predrahý olej a zbytočne drahý
ja viem zistil si na oleje cz že ten zázračný madit splňa normy z roku 1975 do turbo avie ....
viacej to netreba komentovať , matthes si aj tak vyberie iné ako mu radia ako to poznám
ja viem zistil si na oleje cz že ten zázračný madit splňa normy z roku 1975 do turbo avie ....
viacej to netreba komentovať , matthes si aj tak vyberie iné ako mu radia ako to poznám
13:03:38
30.05.2010
30.05.2010
minno
-> suri: neviem na čo stále narážaš a čo stále zabŕdaš. Jasne som napísal (v téme Ekolube), že v prevodových olejoch sa ani ja sám nevyznám. V motorových celkom áno. A nik netvrdil, že Madit je super. Konieckoncov značka Madit už ani neexistuje, len staré zásoby. A ja v prevodovke tiež nemám teraz Madit, ale nejakého iného výrobcu oleja PP. Castrol v motore mám už rok, motor je nový, preto o motorových olejoch som si to už preštudoval dávno a preto som zistil, že dávať tam nejaký technologicky starý SF olej je asi hovadina. Prevodovka nie je nová, preto som ani nerozmýšľal liať tam niečo technologicky novšieho, keď prevažná väčšina názorov končí na overenej klasike PP80/PP90. A v prevodovke mi teraz ide naozaj len o to dočasné riešenie, aby to stíchlo kým nebude prevodovka druhá
12:53:58
30.05.2010
30.05.2010
suri
-> minno: že si prešieľ na castrol ... ja len tak že ja som bol kkt ktorý tvrdil že madit je hovadina a vy ste tvrdily že je to super olej , a zrazu máš castrol , zdá sa mi to divné alebo to spôsobila cesta do talianska kde je trošku teplo a o motor si sa začal báť?
12:52:36
30.05.2010
30.05.2010
minno
-> suri: čo zrazu?
12:33:03
30.05.2010
30.05.2010
suri
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to je dobrý olej na autá čo majú už svoje za sebou -> minno: a prečo tak zrazu ?
12:12:53
30.05.2010
30.05.2010
minno
105 30.05.10 11:14:02 napsal:
→ Matthes, záškodník z TechWebu: ja tu felicii taky leju
do motoru a nic se nedeje…a i do rapida…
no veď práve, nič sa nedeje, malo by to aspoň mazať keď už nič iné
→ Matthes, záškodník z TechWebu: ja tu felicii taky leju
do motoru a nic se nedeje…a i do rapida…
no veď práve, nič sa nedeje, malo by to aspoň mazať keď už nič iné
11:33:31
30.05.2010
30.05.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
Jsem koukal ze za rozumnou cenu muze byt Olej Castrol GTX High Mileage 15W-40 (15W40) 4litry tak uvidim
11:14:02
30.05.2010
30.05.2010
105
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ja tu ''felicii'' taky leju do motoru a nic se nedeje...a i do rapida...
10:49:56
30.05.2010
30.05.2010
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ten tvoj Paramo M7ADS4 ma aku vykonovu charakteristiku API? Ak chceš ostať u 15W40 a máš motor vnútri čistý, myslím si že nemáš čo premýšľať, vyber si olej s čo "najmodernejším"
; API (SJ až SL) a podľa toho si zvoľ aj výrobcu, kto taký olej vyrába. Či je to polosyntetika ale minerál na to sa nepozeraj, 15W40 bývajú väčšinou z minerálu. Osobne som zakotvil u Castrol Magnatec 15W40 API SL, tie castroly šli s cenami výrazne dole. Či je to minerál alebo polosyntetika neriešim, niektorí predajcovia uvádzajú že je to minerál, iní že je to polosyntetika a na obale je napísané "čiastočne syntetický". Raz to má normy a tie ťa nepustia, či je to minerál alebo polosyntetiky je fuk.
09:51:45
30.05.2010
30.05.2010
suri
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak iné ti nezostáva , 15 ku už dnes nikto veľmi nekupuje , ten BP je dobrý Castrol je dobrý , mogul felicia ten sa tiež celkom dal
09:50:18
30.05.2010
30.05.2010
petr s
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Do felicií se normálně dával
09:46:54
30.05.2010
30.05.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> petr s: Urcite? Ja na nej drive cumel a nejak se mi prilis nelibil :(
-> suri: Ja bych se drzel te 15. Tento oil neznam popravde, ani nevim kde ho tady vzit :(
-> Kočislav: Svicky jsou spravne. Rozdelovac je taky co dum dal Ale hral jsem si s odstredivkou, takze je pro ten motor vyladeny dobre. Karbec je upravena 120 a bohatost dle jizdy, teplot motoru a stavu svicek ok. Jinak muj prvni oil byl od Hekry, M7ADS3 a ten vydrzele i nakonec docela medovy. Tento neni temny cerny, ale hodne tmavy
-> suri: Ja bych se drzel te 15. Tento oil neznam popravde, ani nevim kde ho tady vzit :(
-> Kočislav: Svicky jsou spravne. Rozdelovac je taky co dum dal Ale hral jsem si s odstredivkou, takze je pro ten motor vyladeny dobre. Karbec je upravena 120 a bohatost dle jizdy, teplot motoru a stavu svicek ok. Jinak muj prvni oil byl od Hekry, M7ADS3 a ten vydrzele i nakonec docela medovy. Tento neni temny cerny, ale hodne tmavy
09:18:19
30.05.2010
30.05.2010
petr s
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Dej tam mogul felicie nebo jak ho přejmenovali
09:02:11
30.05.2010
30.05.2010
Kočislav
Sice bohužel nemohu poradit, ale je to zvláštní, mám 136 necelé dva roky po GO, 1. výměna oleje po 6 tis. - olej byl skoro černý, ale ne temně jako klasický vyjeťák, další výměna po 10 tis. - olej hnědý, jako z friťáku, od téhle výměny najeto 4 tis. a olej opět jen hnědý a průhledný. A to tomu taky někdy řádně nakládám. Používám 15W-40, ale API SF/CC, což by měla být ještě nižší výkonnostní kategorie než co máš ty, odpovídá to M7ADX. Předpokládám, že olej měníš pravidelně tak jak je třeba, tak mě napadá jen jestli jsou tam odpovídající svíčky, seřízený karbec a vůbec vše co seřízeno být má. Případně, jestli s tím nejezdíš jen couračky..
08:55:57
30.05.2010
30.05.2010
suri
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ak je to co dúm dal ostal by som pri 15 maximálne 10 , dobrý olej je toto www.bp.com/sectiongeneric
article.do?categoryId...
majú aj 10 aj 5 , je to drahé zhruba ako castrol ale na tú 15 ku škodovka krásne chodila
majú aj 10 aj 5 , je to drahé zhruba ako castrol ale na tú 15 ku škodovka krásne chodila
08:09:49
30.05.2010
30.05.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
Mladezi mam dilema. Mam motor 136 poskladanej systemem co dum dal. Je to byvala 135 s novejma pistama 136 Kolbensmidt. Petr s rika, ze takove motory jedou nejlip, no je to pravda. Ozidlo jezdi pekne, 160 neni problem a topspeed jsem se zatim bal zkusit. Blbe je, ze po pul roce a cca 8000km se mi zda oil od Paramo M7ADS4 jiz tmavy a prepaleny. Je fakt ze to honim jak nadmutou kozu. Ted premyslim, na jaky oil prejit. Vzhledem k jete klice bych rad zustal u 15W40. Koukal jsem, ze Kastrol vyrabi takovy mineral. Ovsem ma to cenu ho kupovat, nebo by bylo uz lepsi prejit na polosyntetiku? Jak rikam, neni to motor kvalit T#2 a podobnych. Proto bych do nej nerad vrazel zbytecne tisice za olej a k tomu aby to zaclo chcat pres gufera atd. Jinak oil nezere a je dokonale cisty. Zadny sracky, ktery by se daly rozpustit tam nejsou...
To je dlouhy prispevek, snad vas ta delka nenasere :(
To je dlouhy prispevek, snad vas ta delka nenasere :(