![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaky pritlacak 190mm
toto sa mu zlomilo v oboch pripadoch, mozno len zla seria od sachs...
-> palinator: ja by som bral 1,3 prítlak
-> suri:
Na lamelu se můžu vyprdnout, těch se origo válí všude dost, spíš na ty přítlačáky nějak nenarážim.
Na lamelu se můžu vyprdnout, těch se origo válí všude dost, spíš na ty přítlačáky nějak nenarážim.
-> palinator: neviem ako u vás ale tu z etky príde len origo , prítlak repasový 450 starých korún , lamela 900 korún , nové diely neviem , lamela je drahá lebo prakticky je z 90 percent nová
-> suri:
A kolik to stojí přímo ve Škodovce? Ve Škodovce dají vždy origo?
A kolik to stojí přímo ve Škodovce? Ve Škodovce dají vždy origo?
-> palinator: na škoda díly často predávajú bežnú druhošku málokedy príde v sáčku zo škodovky , na cc autodily podobne
-> suri:
Tak to ale aby se v tom blbej vyznal, když kupuju díly přes net. Na skoda-dily.cz napíšou německá prvovýroba (takže Sachs zřejmě), ale jestli je to fakt prvovýroba nebo shit, to už nenapíšou.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak to ale aby se v tom blbej vyznal, když kupuju díly přes net. Na skoda-dily.cz napíšou německá prvovýroba (takže Sachs zřejmě), ale jestli je to fakt prvovýroba nebo shit, to už nenapíšou.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator: je , menil som prasknutý prítlak v červnu a porovnával sachs z mototechny a z repasovým sachsom zo škodovky , nity , pružiny , prítlačný tanier , na lamele 8 pružín - vonkajšie vnútorné nie len 4 a celkovo slušnejší dojem aj obloženie aj nity , skoro všetko čo ide do škodovky je kvalita a do aftermarketu hocičo viz piestiky predných brzd trw zo škodovky a z mototechny , jedny hrubé drapľavé a momentálne z nepasujúcou mnžetou alebo origo brúsené do hladka a pasujúce
-> suri:
A on je teda rozdíl mezi Sachsem origo a aftermarket?
A on je teda rozdíl mezi Sachsem origo a aftermarket?
-> 4dams: nech vráti čo mal -> palinator: sachs
-> suri:
A kdo vyrábí origo přítlačáky?
A kdo vyrábí origo přítlačáky?
-> m8rinek: Diky, pomohlo, no len či takú ešte zoženiem...-> suri: neviem jak chodi kokot, ale on jazdi normalne, ma pekneho favorita 136ls so 65 000 km, neni dovod aby na to aby ho nicil. Spojku menil len preto lebo mu lozisko hucalo. Kupil sachs, za rok znova a o dasli rok to zas musel rozhodit koli tomu istemu problemu.
suri 18.10.11 16:11:21 napsal:
→ 4dams: nechodí ako kokot?
SSZS
→ 4dams: nechodí ako kokot?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> 4dams: nechodí ako kokot? lukom si pomôžete páni 20tkm a šmýkala spojka normálne jednej pani a jazdené bolo slušne , je to kšunt , ja som za origo len
-> m8rinek: 5q TAZ má rovnaké drážkovanie ako každá škoda 120 a pod. ?
-> 4dams: 5q ne
-> minno: nemá iné drážkovanie?
-> 4dams: no len vymeniť lamelu.
-> vhml: čo treba upraviť?
-> 4dams: TAZ 1500
Kamaratovy odisli na seriovom facku uz dve spojky za 2 roky od sachs, na oboch to iste, prasknuty pritlacak. Teraz som mu objednal Luk, tak sa uvidi...
Inak da sa nejak jednoducho spravit odpuzena spojka na skodu 120 a pod?
Inak da sa nejak jednoducho spravit odpuzena spojka na skodu 120 a pod?
tak jsem koupil SACJS na 1.6ku a dokonce je ze spodni strany napsano cislo 240 jak jednou uvadel Gemini
"mudry clovek co robil v SACHS trnava, mi prezradil ake ma mat koncove cislo (vyrazene vnutry na pritlacaku) 1,6tkovy pritlacak , 240 je 1,6ka, 233 je 1,3ka , pokial som si to uz ja nepomylil…"
"mudry clovek co robil v SACHS trnava, mi prezradil ake ma mat koncove cislo (vyrazene vnutry na pritlacaku) 1,6tkovy pritlacak , 240 je 1,6ka, 233 je 1,3ka , pokial som si to uz ja nepomylil…"
Namontoval jsem do 140LS repasovany SACHS, asi 600 stal? Běšiny odjel bez problémů
-> Dušan: tak ja s nim problem nemal to bola asi vtedy nejaka vadna seria alebo co. kupoval som novy 2 dni po jarnom želive lebo ta spojka zahorela a smykala uz aj v beznych jazdnych rezimoch. Kupil osm prehodil som a ziadny problem nebol.
ale ten SACHS zase udajne nevypina
-> Dušan: hlavne nie LUK ! na tie silnejsie motory je nedostacujuci
mam sachs neviem ci je to 1.3 alebo 1,6 (pytal som si na 1,6 ale vraj maju len jeden typ spolocne pre oba motory) ale spojka sa sprava ovela lepsie ako LUK a aj po mnoho ostrych rozjazdoch nezacala smykat. LUK po tretom agresivnejsom rozjazde zacal preklzovat a nad 3000 to uz len smykalo.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
co je teda nejlepsi ? Lukas ? SACHS ? nebo Starline ?
Valeo je udajne korea
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> afro100: -> David.: Super. Diky. Zmena osazeni(lozisko, pritlacak a lamela) mi bylo jasne, ale nebyl jsem si jisty zdali je mrkev a kominek stejny. Takhle je to bez problemu. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> David.: pravdu máš, na packový prítlačák je ložisko s rovným predkom, na tanierový je ten predok vypuklý :)
E: predok ložiska = časť kt. sa opiera o prítlačák
E: predok ložiska = časť kt. sa opiera o prítlačák
TTomas 16.04.10 11:25:27 napsal: Nebudu zakladat dalsi tema a zkusim se zeptat tady. Jsou hridele(mrkve) stejny pro starsi provedeni spojky 180mm a novejsi 190mm? Mam za to, ze ne, ale nemam si to ted kde overit. Jde mi o to, co vse musim vymenit, kdyz chci pouzit dobovou 4q skrin S100 se spojkou prumeru 190mm.
přítlačák,lamelu a setrvák, a mám dojem že i ložisko, protože na "packy" je snad jiný než na membránovej přítlačák,zbytek bez změn
přítlačák,lamelu a setrvák, a mám dojem že i ložisko, protože na "packy" je snad jiný než na membránovej přítlačák,zbytek bez změn
-> TTomas: je to rovnaké
Nebudu zakladat dalsi tema a zkusim se zeptat tady. Jsou hridele(mrkve) stejny pro starsi provedeni spojky 180mm a novejsi 190mm? Mam za to, ze ne, ale nemam si to ted kde overit. Jde mi o to, co vse musim vymenit, kdyz chci pouzit dobovou 4q skrin S100 se spojkou prumeru 190mm.
-> jezkos: Fiha....12tis. Myslis teda na starej prumer 180mm? Kdo to dela? Setrvak uz je 190 a lamelu mam dobovou Ferodo pripadne odpruzenou z 1203. Motorar rikal pouzit tu neodpruzenou Ferodo, tak ho poslechnu. Pritlacak jsem nakonec sehnal 15let starej original z facka, tak doufam, ze to chvilku vydrzi.
taky nevím proč felda 1.6 ne:)
záleží asi jaký využití to chceš,jezdím jak 1.3 tak 1.6feldu a není problém,asi proto,že dávám každý 3-4soutěže novej,spíš záleží na lamele,ze začátku vydržela třeba celou sezonu,tedka vydrzí serie na jednu soutěž,takže nejlépe kovokeramiku
nechá se taky pořídit speciální závodní přítlačák na škodovku,známej ho jezdí na š110L rallye,ale ta cena 12tis.![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
záleží asi jaký využití to chceš,jezdím jak 1.3 tak 1.6feldu a není problém,asi proto,že dávám každý 3-4soutěže novej,spíš záleží na lamele,ze začátku vydržela třeba celou sezonu,tedka vydrzí serie na jednu soutěž,takže nejlépe kovokeramiku
nechá se taky pořídit speciální závodní přítlačák na škodovku,známej ho jezdí na š110L rallye,ale ta cena 12tis.
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Pavel P..: bude aj nové sú ok pokiaľ to nie je z predajne mototechna pod vrbou
já mám sachs z roku 97, bude OK?
taky mam Sachs pro 1,6 kupovanej cca 2007-2008 a šlape...
-> petr s: Já mám Sachs a taky v pohodě. To jak mi to nevypínalo v tom tématu, tak jsem měl mezeru mezi motorem a převodovkou kvůli povolené matici. Teď je do v pohodě.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ak nespravíš dobre ložiská a nezmeriaš hádzavosť odídu tak ako tak
-> suri: Ja jsem zvedav na kotouce ferodo misto lucas ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to príde , ja len že netreba rozlišovať značky LUK , Sachs , Trw a pod . origo mi vždy fungovalo ale origo z mototechny malo problém
-> suri: Musim zaklepat, s timhle sem zatim problem nemel...
-> suri: pravda s tema tesnenima, to samé je u nás..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ja ti neviem , rozvod čz strakonice z mototechny vydrží 40tis km , rozvod z autonova škoda auto drahší v krabičke škoda výrobca patrne čz drží 90tis km a je ticho ... tesnenie temac z mototechny - po 1,5 mierne naleptané kvapalinou , obrúčky také tenké a iný papier , tesnenie origo škoda auto za trikrat taku ceu , je temac , tmavý materiál lepšie obrúčky a drží 8 rokov
spodné origo 2006 výroba horné temac z mototechny 2009 , už len to že v mototechne je kopa krivých a obuchaných cárachov ma núti kupovať origo , pretože ak v mototechne z 9 tesnení je 5 klepnutých to o niečom svedčí
spodné origo 2006 výroba horné temac z mototechny 2009 , už len to že v mototechne je kopa krivých a obuchaných cárachov ma núti kupovať origo , pretože ak v mototechne z 9 tesnení je 5 klepnutých to o niečom svedčí
-> suri: Ze by zas delali lepsi serii?
Mám SACHS a v pohodě.... koupeno někdy v létě...
-> milhaus: Ja to netvrdim, naopak se ptam na zkusenosti, takze diky za ne.
no ja mam teda motor obsah asi 1380ccm a když se origo přítlačák rozpadl(normalne nyty povolily a jedna plechova cast se uvolnila:D),tak jsem dal dal z feldy 1,6 a bez problemu