skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Cerne svicky
prohledat
42 příspěvků (zobrazeno 1 až 42) od 06.04.2010 do 20.04.2010, založil/a Rider skoda
tak problém vyřešen :-) spotřeba je v normálnu, výkonově ok, sytič se nechá vyšlápnout a volnoběh super,, jenom to "hůř startuje . . . páč tam toho tolik neteče... ale jinak ok :-)
tak doraz sytiče o pul otáčky ubranej, bohatost ubraná volnoběh sníženej a uvidíme jak se to projeví při delší cestě....
proběhla zkouška,, jede to "míň"-takže celkem normálně
volnoběh na krásných 850ot
ještě se nechám překvapit se spotřebou :-)
proběhla zkouška,, jede to "míň"-takže celkem normálně
volnoběh na krásných 850ot
ještě se nechám překvapit se spotřebou :-)
-> LiMaK - 742 forever: takže kousek povolím doraz sytiče,,, a uvidime jak se to zachová...
ještě i když je motor zahřátej fakt fest, tak po pár prošlápnutích plynu, kdy volnoběh byl předtím kolem 800ot mi zase stoupne bezdůvodně na 1000 1100
no točkoměr měří nejspíš dobře, protože sem na autě zkoušel ještě přídavný otáčkoměry, a ukazovalo to na chlup stejně..... tak snad to je OK....a když vezmu že motor začně hodně cukat při 600 700 ot a přo 800 900 je už zase klidnej...... takže to by taky si myslim odpovídalo...
no uvidim zejtra co tam uvidim s tím sytičem jestli to vázně někde nebo normálně vypne .... hlavně aby to nebylo něčím uvnitř karburátoru. moc se mi to šroubovat nechce, ještě sem to nedělal...
ještě i když je motor zahřátej fakt fest, tak po pár prošlápnutích plynu, kdy volnoběh byl předtím kolem 800ot mi zase stoupne bezdůvodně na 1000 1100
no točkoměr měří nejspíš dobře, protože sem na autě zkoušel ještě přídavný otáčkoměry, a ukazovalo to na chlup stejně..... tak snad to je OK....a když vezmu že motor začně hodně cukat při 600 700 ot a přo 800 900 je už zase klidnej...... takže to by taky si myslim odpovídalo...
no uvidim zejtra co tam uvidim s tím sytičem jestli to vázně někde nebo normálně vypne .... hlavně aby to nebylo něčím uvnitř karburátoru. moc se mi to šroubovat nechce, ještě sem to nedělal...
Tomaso435 18.04.10 18:50:14 napsal:
→ LiMaK – 742 forever:
to štelovátko -doraz sytyče bych měl teda nastavit tak, aby to mělo doraz
stejnej jako volnoběžný otáčky při zahřátým motoru ?
ne,pokud je doraz sytiče na poslednim stupni té vačky musi byt otačky kolem 1000 - 1100. otázka je jak ti měří otáčkomer, jestli tam není třba 1200 skutečných.
→ LiMaK – 742 forever:
to štelovátko -doraz sytyče bych měl teda nastavit tak, aby to mělo doraz
stejnej jako volnoběžný otáčky při zahřátým motoru ?
ne,pokud je doraz sytiče na poslednim stupni té vačky musi byt otačky kolem 1000 - 1100. otázka je jak ti měří otáčkomer, jestli tam není třba 1200 skutečných.
-> Tomaso435: no,pokudmožno do nastavení sytiče rejpat pokudmožno zvlášt.
co jsem zatím zkouknul, tak doba, po kterou sytič sytičuje, se nastavuje na samotnem celem telese sytiče. jsou tam 2 srouby, na karbu a na telese sytiče je ryska. Jen jsem zatím vykoumal, tak základní nastavení je ryska na rysce. pootáčením se dejme tomu volí doba, po kterou je sytič aktivní...no, ja mam lekra na 130tce, tak jsem musel dat trosku delsi dobu, po kterou sytič aktivuje, neb když se mi otevře termostat, zacne se mi rychle motor ochlazovat, neb mi z chladiče jde 10 litru studene vody.
no, pokud ti auto ale drží dlouho tech 1000 - 1100 otáče, tzn. doraz sytice dlouho zustava na poslednim stupni té vačky, tak tohle jsem zlikvidoval, že jsem asi o pul otačky povolil doraz te stupnovité vačky...auto tak rychleji spadne od tech 1000 na tech 700.. ale fakt otačet s citem.
Jen tak mimochodem, pokud je doraz sytiče na poslednim stupni te vačky, tak už je vlastne sytič jako takovy mimo provoz a v tehle poloze už se jedná v podstatě jen o zvýšený volnoběh....takže sytič už ti nepracuje a auto nežere jako klasicky na sytič.
co jsem zatím zkouknul, tak doba, po kterou sytič sytičuje, se nastavuje na samotnem celem telese sytiče. jsou tam 2 srouby, na karbu a na telese sytiče je ryska. Jen jsem zatím vykoumal, tak základní nastavení je ryska na rysce. pootáčením se dejme tomu volí doba, po kterou je sytič aktivní...no, ja mam lekra na 130tce, tak jsem musel dat trosku delsi dobu, po kterou sytič aktivuje, neb když se mi otevře termostat, zacne se mi rychle motor ochlazovat, neb mi z chladiče jde 10 litru studene vody.
no, pokud ti auto ale drží dlouho tech 1000 - 1100 otáče, tzn. doraz sytice dlouho zustava na poslednim stupni té vačky, tak tohle jsem zlikvidoval, že jsem asi o pul otačky povolil doraz te stupnovité vačky...auto tak rychleji spadne od tech 1000 na tech 700.. ale fakt otačet s citem.
Jen tak mimochodem, pokud je doraz sytiče na poslednim stupni te vačky, tak už je vlastne sytič jako takovy mimo provoz a v tehle poloze už se jedná v podstatě jen o zvýšený volnoběh....takže sytič už ti nepracuje a auto nežere jako klasicky na sytič.
-> LiMaK - 742 forever: noo, sytič vypíná vopravdu poctivě a dýlej no, to je pravda,, u obou aut c automatickým sytičem stačí párkrást šlápnout plnej a je sytyč pryč, ale tady to nějak furt sytííí :-D a sytič se vypne až vopravdu když je motor až až vohřátej....
to štelovátko -doraz sytyče bych měl teda nastavit tak, aby to mělo doraz stejnej jako volnoběžný otáčky při zahřátým motoru ?zatim sem nesundával filtr box takže sem jenom prostrčil šroubovák na volnoběh kterej sem lehcepřidal protože při hodně ohřátým tam bylo 600ot,, ale zase při normálně ohřátým tam je 1000 - 1100 :-(
takže sundám filtrbox .... : a mám to nastavit jak ? (případně co s tím když sytič zustane na jednom zoubku vyset??) dik :-)
to štelovátko -doraz sytyče bych měl teda nastavit tak, aby to mělo doraz stejnej jako volnoběžný otáčky při zahřátým motoru ?zatim sem nesundával filtr box takže sem jenom prostrčil šroubovák na volnoběh kterej sem lehcepřidal protože při hodně ohřátým tam bylo 600ot,, ale zase při normálně ohřátým tam je 1000 - 1100 :-(
takže sundám filtrbox .... : a mám to nastavit jak ? (případně co s tím když sytič zustane na jednom zoubku vyset??) dik :-)
-> Tomaso435: no teoreticky mas pravdu...nekdy to ale chciple jede i s moc bohatou smesi, neb je to krutě prechlastané a motor má málo vzduchu a moc benalu...tudis ten vubuch je taky takovy poloviční...
pokud to ale moc žere jak pises, tak bud bude problem jak pises moc bohata smes, nebo....nevázne ti sytič?
předpokladam, že mas pri ohratem motoru tu stupnovitou vačku sytiče uplne mimo doraz sytiče....doraz sytiče ti nesmi zustat ani na poslednim zoubku...tam jsou totiz otačky kolem 1100 a nesnizis je ani stelovanim klapky, neb ten doraz klapky volnobehu je uplne mimo v tu chvili.--> jinými slovy, musí to vypadat tak jak na SUTECHově obrázku, v prostředním obrázku (obr.2)
pokud to ale moc žere jak pises, tak bud bude problem jak pises moc bohata smes, nebo....nevázne ti sytič?
předpokladam, že mas pri ohratem motoru tu stupnovitou vačku sytiče uplne mimo doraz sytiče....doraz sytiče ti nesmi zustat ani na poslednim zoubku...tam jsou totiz otačky kolem 1100 a nesnizis je ani stelovanim klapky, neb ten doraz klapky volnobehu je uplne mimo v tu chvili.--> jinými slovy, musí to vypadat tak jak na SUTECHově obrázku, v prostředním obrázku (obr.2)
-> LiMaK - 742 forever: no jestli je chudá, tak by to potom mělo míň jet ,,, nebo ne? :-D
a když to mín jede tak to i mín žere ,,, nebo kecám ? :-D de voto že to dost jede a dost žere..... :-D
no olej to nežere tam je pořád stejně,,, takže taky asi ne...
a nevhodný svíčky? . . . D15YC
a když to mín jede tak to i mín žere ,,, nebo kecám ? :-D de voto že to dost jede a dost žere..... :-D
no olej to nežere tam je pořád stejně,,, takže taky asi ne...
a nevhodný svíčky? . . . D15YC
-> Tomaso435: jak se tak divam, tak mas bilou elektrodu a cerne saze kolem....
spis bych tipoval na chudou smes, nebo nevhodné svíčky...podle te bile elektrody,
no ten cernej sazovej humus kolem...hmmm...saze ze spaleneho oleje?!
jinak,ja na benzinovem sroubku jezdim 3,5 x180stupnu a tim dorazem klapky si jen reguluju volnobezne otacky...v lete mensi, v zime o 100ot vetsi...nebo když se zahumusí filtr apod...
spis bych tipoval na chudou smes, nebo nevhodné svíčky...podle te bile elektrody,
no ten cernej sazovej humus kolem...hmmm...saze ze spaleneho oleje?!
jinak,ja na benzinovem sroubku jezdim 3,5 x180stupnu a tim dorazem klapky si jen reguluju volnobezne otacky...v lete mensi, v zime o 100ot vetsi...nebo když se zahumusí filtr apod...
-> LiMaK - 742 forever: to je ono co sem potřeboval slyšet :-) díky
jináš všechny svíčky vypadaj takhle,,, aještě sem je lehce přihnul aby měly 0,6 "mezírku"
jináš všechny svíčky vypadaj takhle,,, aještě sem je lehce přihnul aby měly 0,6 "mezírku"
-> Tomaso435: na tvem obrazku šroub číslo II ovládá benzín...jinými slovy bohatost...
šroub číslo I je sroub kterym nastavujes klapku...na klasickem sedru u 120tky s klapkou nehýbeš, musí byt nastavená prene. ALE na lekru stelujes volnobeh prave pomocí dorazu klapky.
takže: šroub II otoč 3x po 180stupnich, cimž nastavis jakouš takouš bohatost. šroubem I nastavuj volnobeh do normalnich hodnot. pokud to bude moc smrdet, no proste prechlastane auto poznas, tak uber na sroubu II tu bohatost....každej karb je trosku jinej...
šroub číslo I je sroub kterym nastavujes klapku...na klasickem sedru u 120tky s klapkou nehýbeš, musí byt nastavená prene. ALE na lekru stelujes volnobeh prave pomocí dorazu klapky.
takže: šroub II otoč 3x po 180stupnich, cimž nastavis jakouš takouš bohatost. šroubem I nastavuj volnobeh do normalnich hodnot. pokud to bude moc smrdet, no proste prechlastane auto poznas, tak uber na sroubu II tu bohatost....každej karb je trosku jinej...
-> su.tech:
njn
asi lepší když se na to vyseru a svěřím to odborníkovi 




-> Tomaso435: No na seřízení je tam toho popsaného hodně... hlavně se nesmí vyskytnout podle tabulky závada 1., 2., a 6. Je vidět, že ten kdo připravoval tento servisní manuál myslel na všechno...
-> su.tech: ten mi chybí :-(
jinak kde se co ještě nechá štelovat krom toho dorazu a bohatosti ? nikde sem už nic neviděl :-( -jak tam je ta jednička na tvým obrázku tak u sebe to nějak nevidim :-D
jinak kde se co ještě nechá štelovat krom toho dorazu a bohatosti ? nikde sem už nic neviděl :-( -jak tam je ta jednička na tvým obrázku tak u sebe to nějak nevidim :-D
-> Tomaso435: Tak pro mě byl rychlejší servisní návod přímo ke karburaci než Cedrych...
-> su.tech: super,dik, ja to v cedrychoj nějak nenašel :-))))
takže předpokládám že to bude jako kohoutek :-) trochu to uzavřu o pul otáčky a zkusim s tim jezdit....a uvidime jak se zabarví svíčky
takže předpokládám že to bude jako kohoutek :-) trochu to uzavřu o pul otáčky a zkusim s tim jezdit....a uvidime jak se zabarví svíčky
-> Tomaso435: Zde...
1. - šroub dorazu škrtící klapky
2. - regulační šroub směsi
1. - šroub dorazu škrtící klapky
2. - regulační šroub směsi
Ten spodní šroubek ovládá myslím benzín.
-> Tomaso435: to prví je doraz klapky ne? - teda to výš... zjistím mmnt...
takže děcka, sou tu dvě možnosti. . . možnosti jedna která je asi jenom doraz nějakej,, a možnost dvě kde si mylsim že se něco štěluje... ale co?? :-))
-> werty: No osobne sem mel spis zkusenosti s tim, ze kdyz tma tek olej, tka byli suchy cerny (jakoby saze na elektrode) a kdyz tma teklo hodne benzinu, tak byli cerny mokry od nespaleneho benzinu... Ale nebudu se hadat, mozna to byla nahoda, ze to tak bylo...
Kazdopadne kdyz sem mel na Cordobe 1,8i blbou teplenou hodnotu svicek (mel sem +2 namisto +1), tak to dopadlo tak, ze cela ta keramika se jako by spalila (uplne zhnedla) a svicka mela snehobile elektrody. Ted mam uz spravny a vsecko je ok - i kdyz je pravda, ze jsou elektrody taky spis svetlejsi...
Kazdopadne kdyz sem mel na Cordobe 1,8i blbou teplenou hodnotu svicek (mel sem +2 namisto +1), tak to dopadlo tak, ze cela ta keramika se jako by spalila (uplne zhnedla) a svicka mela snehobile elektrody. Ted mam uz spravny a vsecko je ok - i kdyz je pravda, ze jsou elektrody taky spis svetlejsi...
-> darklord: no jak kdy... ale s ostatníma autama (taky favoriti) sou krátší trasy v pohodě,,, ale tadyten i na 50km toho vycucne celkem dost,,,, (odhadem 2x víc než by moh)
-> Tomaso435: no, ak je to prechlastane diky plavaku tak pomoze jedine jeho vymena a nove nastavenie hladiny... vzduchom primarne naladis volnobeh, on vyssi volnobeh si cucne viac benzinu, takze skorej by som sa pozeral po nastaveni spravnej bohatosti. teraz kukam, jazdis iba kratke trasy? to by potom spotreba mohla byt v poriadku
-> darklord: no s plným plynem startuju jenom u hnědýho u tohodle ne... když je ohřátý motor.... jinak taky ne za studena klasika jednou sešlápnout tím se zapne sytiš a pak už bez plynu startuju....
takže teoreticky když přidám vzduch aby tam bylo "akorát" vůči množství benzínu, a uberu celkově směr byl to dostat tam kam potřebuju žejo?
takže teoreticky když přidám vzduch aby tam bylo "akorát" vůči množství benzínu, a uberu celkově směr byl to dostat tam kam potřebuju žejo?
-> Tomaso435: predpokladam ako kazdy karburator - da sa ladit volnobeh (vzduch/naklonenie klapky) a k tomu bohatost a u LEKRu este zrejme otacky na sytic. ale kde co, netusim. k tomu startovaniu, pokial nestartujes s plne stlacenym plynom tak by to eventualne nemalo mat vplyv - za studena to chyti lepsie ked je bohata zmes a za tepla ak startujes bez plynu tak to chyta tiez.
-> darklord: no když mi kapal u béžovýho tak to bylo dost cejtït.. ale to ani tak neubejvalo .... a mkdyž mi rupla trubka k nádrži tak až dolu dovesnice byl potuček 20ti litrů benzínu na silnici,,, ještě že ten večír nikdo po cestě nekouřil :-D
no kdyby byl špatnej plovák tak by to i hůř startovalo ne? a tohle je uplně v pohodě
i po delším stání, klasika jednou sešlápnu plyn tím aktivuju sytič a cvrnk a jedém...
jinak co se všechno tam nechá seštělovat? celkově směs a nebo jenom benzín? já právě že když s tím zkusím někam hnout tak abych případně dojel ještě k někomu kdo tomu rozumí :-D
no kdyby byl špatnej plovák tak by to i hůř startovalo ne? a tohle je uplně v pohodě
i po delším stání, klasika jednou sešlápnu plyn tím aktivuju sytič a cvrnk a jedém...
jinak co se všechno tam nechá seštělovat? celkově směs a nebo jenom benzín? já právě že když s tím zkusím někam hnout tak abych případně dojel ještě k někomu kdo tomu rozumí :-D
-> Tomaso435: tak u LEKRu budes musiet pockat na odbornikov, mam ho v skrini ale rozobrate som to este nevidel... pravdepodobne bude treba zhodit horne viko, prasknuty plavak poznas tak ze v nom bude benzin, ventil a vysku hladiny ale netusim. Inak benzin pri putovani na cestu sa celkom rychlo odparuje, a smrdiet nutne nemusi...
-> darklord: neteče :-) určitě papá :-),benzín nikde nekape ani není cejtit....
a jenom asi na 15x popojiždení v garáží a před garáž mi to schramstlo taky poměrně dost ...
teplý startuje v pohodě cvrnk a jedem....
oleje je tam pořád tolik kolik sem nalil...
(akorát po výměně svíček na dvou autech mi obě začali dělat takovej zvuk jako když první vteřinu se jedna svíčka nechytne..... pak už ok...)
-***tesnost ventilu v plavakovej komore, nahodou ci neni prasknuty plavak, nastavenie bohatosti na volnobeh a sytica*** - jak na to ? jak to poznám? :-)
a jenom asi na 15x popojiždení v garáží a před garáž mi to schramstlo taky poměrně dost ...
teplý startuje v pohodě cvrnk a jedem....
oleje je tam pořád tolik kolik sem nalil...
(akorát po výměně svíček na dvou autech mi obě začali dělat takovej zvuk jako když první vteřinu se jedna svíčka nechytne..... pak už ok...)
-***tesnost ventilu v plavakovej komore, nahodou ci neni prasknuty plavak, nastavenie bohatosti na volnobeh a sytica*** - jak na to ? jak to poznám? :-)
-> Tomaso435: a isto papa, netece na cestu? ak papa tak by som siel v prvom rade po karbeci - tesnost ventilu v plavakovej komore, nahodou ci neni prasknuty plavak, nastavenie bohatosti na volnobeh a sytica, ak to bude v pohode skontroluj ci nepribudol olej nejak zasadne (prasknuta membrana v benzinovej pumpe)
ako to startuje ked je teply motor?
ako to startuje ked je teply motor?
děcka přidám se do tématu.
teď po zimě na favoritu 136L kdy se s autem vubec nejezdilo, sem měnil svíčky a byly matný černý suchý s "bělavým" filmem, dal sem nový co mi vybrál ten "homosexuál" v mototechně.
(klasický na jiným fáčku maj svíčky cihlově matnou oranž a to bych řek že je OK)
no a ted to hlavní, cca na 100 km to spapá téměř čtvrtku nádrže......
a ted čím to je? . . .
na to že je to favorit to akceleruje hodně dobře, (až se divim) takže je možný že tam teče :
moc benzínu?
moc vzduchu?
nebo je celkově moc bohatá směs?
startuje to na cvrnknutí i po jízdě a při 90ti mám nohu na pedálu jenom sotva opřenou...
-nooo a jak se to šteluje (směs atd) ? ( nevim nerozumim, nikdy sem to nedělal nebylo potřeba:-) )
může to nějak zásadně ovlivnit bavlněná vložka filtru?
jinak otáčky kdy zasahuje sytič sou od studena kdy to vylítne někam 2000 - 2300ot....... přez "normální" ohřátí (ujetí cca do 6km) 1200ot...... do uplnýho ohřátí (kolem 10 km) pak klesaj na 800 - 700ot jak kdy....
kdo ví odpoví :o)
Díky.
teď po zimě na favoritu 136L kdy se s autem vubec nejezdilo, sem měnil svíčky a byly matný černý suchý s "bělavým" filmem, dal sem nový co mi vybrál ten "homosexuál" v mototechně.
(klasický na jiným fáčku maj svíčky cihlově matnou oranž a to bych řek že je OK)
no a ted to hlavní, cca na 100 km to spapá téměř čtvrtku nádrže......
a ted čím to je? . . .
na to že je to favorit to akceleruje hodně dobře, (až se divim) takže je možný že tam teče :
moc benzínu?
moc vzduchu?
nebo je celkově moc bohatá směs?
startuje to na cvrnknutí i po jízdě a při 90ti mám nohu na pedálu jenom sotva opřenou...
-nooo a jak se to šteluje (směs atd) ? ( nevim nerozumim, nikdy sem to nedělal nebylo potřeba:-) )
může to nějak zásadně ovlivnit bavlněná vložka filtru?
jinak otáčky kdy zasahuje sytič sou od studena kdy to vylítne někam 2000 - 2300ot....... přez "normální" ohřátí (ujetí cca do 6km) 1200ot...... do uplnýho ohřátí (kolem 10 km) pak klesaj na 800 - 700ot jak kdy....
kdo ví odpoví :o)
Díky.
-> Syny: Kdykoliv když jsem se setkal s bohatou směsí nebo studenými svíčkami pro daný motor byly úsady suché... Takže je to takto...
suché úsady = sametově matný povlak uhlíku na elektrodách a izolátoru = bohatá směs, nesprávná tepelná hodnota svíček (jsou příliš studené) nebo případně provoz na velmi krátké vzdálenosti
mastné úsady = lesklé (olejnaté) úsady uhlíku na elektrodách a izolátoru = nadměrné pronikání oleje do spalovacího prostoru
suché úsady = sametově matný povlak uhlíku na elektrodách a izolátoru = bohatá směs, nesprávná tepelná hodnota svíček (jsou příliš studené) nebo případně provoz na velmi krátké vzdálenosti
mastné úsady = lesklé (olejnaté) úsady uhlíku na elektrodách a izolátoru = nadměrné pronikání oleje do spalovacího prostoru
-> 105: ze kdyz je cerna mokra, tak to je bohata smes a kdyz cerna sucha tak olej...
-> Rider skoda: Ty svíčky se mi nějak nezdají... navíc si ani nevybavuju že bych kdy takový označení u Brisk viděl. Proto mi tohle spíš přijde jako nesprávný tj. moc "studený" typ svíček. Zkusil bych se napřed odpíchnout od svíček "teplejších" respektive ne moc vzdálených sériovým.
-> 105: byly cerny suchy,ale kdyz na to tak koukam,tak ty dva kontakty jiskriste byly ok.
-> Syny: jakoze za studena pali líp a za tepla hur?
-> 105: Neni to opacne?
-> Rider skoda: projedte to poradne x kilometru at se ta studena svicka dostane na ''provozni'' teplotu protoze pred tim sice zapaluje ale hur
kdyz si je vytahl byli cerny - mokry? (bere olej)
nebo cerny -suchy (bohata smes)
nebo cerny -suchy (bohata smes)
-> Klubko_: kdyz das na seriovy motor nejake sportovnejsi(studenejsi) svicky,tak to asi bude spatne spalovat a budou cerne.Jinak olej by zrat nemel.
-> Klubko_: a nebo bohata smes... Pokud je vytahly po studenym startu nebo po projeti jeste neohrateho motoru, tak to je normalni...
kdyz jsou cerny, tak to zere olej ne?
Kamarad ma favorita s upravenym motorem na karbu LEKR obycejnem(jede znatelne lip jak 136ka,ale pres 100k samo taky nema).Problem je v tom,ze se nevi konkretni upravy jelikoz to je z 3.ruky uz.Svicky jsou ale uplne cerne.Moc studene svice nebo moc bohata smes?Svicky tam jsou Brisk VWAG C7